رواية وقعت في حب خادمتى
الفصل السابع عشر 17الجزء الثاني
بقلم فرح القصاص
أليس: اوفف لف وريني... ينهار اسود دي إز*ازه ف ضهرك
مازن: فكك انتي بسيطه
أليس: بسيطه اي؟.. بقولك إز*ازه ف ضهرك تقولي بسيطه.. تعالي معايا
مازن: فين؟
أليس: متخفش مش هخط*فك انا
مازن: وانا هخاف منك لي؟
أليس بتاخد نفس عميق: الله مطولك ياروح..
أركب
مازن: هنروح فين طيب
أليس بنرفزه: يووووه اركب وانت ساكت
مازن بيركب وأليس بتروح تركب وبتسوق هي وبتمشي
وبيوصلو لبيت شبه الكوخ وحواليه جنينه ف كل اتجاه
مازن كان بيتأمل المنظر
أليس: انزل يلا
مازن بينزل : انتي عايشه هنا؟
أليس: لأ بس باجي هنا لمه بكون مضايقه
مازن: وانتي دلوقتي مضايقه؟
أليس: لأ بس جبتك عشان اعالج الجر*ح الي ف ضهرك
مازن: انتي دكتوره؟
أليس بتنهيده: برضو لأ ومش كفايه أسئله بقا.. ادخل يلا
مازن: البيت حلو اوي
أليس: ده كان المكان المفضل لي بابي الله يرحمه
مازن: الله يرحمه
أليس: أقلع التيشيرت اعقبال مااجيب الادويه
أليس: مقلعتش ليه؟
مازن: يعني عشان.... وبتقاطعه
أليس بضحك: متخفش انا هعقملك الجر*ح بس
مازن: يبنتي هخاف منك لي بس عشان لو حد جي ميفهمش غلط
اليس: متقلقش مفيش حد يعرف المكان ده غيري انا وبابي و.. انت دلوقتي
مازن بيبتسم : اوكي وبيقلع التيشيرت
وأليس بتبدأ تعقم لي الجر*ح
مازن: بس طلعتي الطف من ماكنت اظن
اليس بإبتسامة: وانت طلعت ابرد من ماكنت اظن
مازن: شكرا يااا
_أليس اسمي اليس
مازن: اسمك حلو ومختلف
اليس: ميرسي
_وانا اسمي مازن
اليس: تشرفنا يمازن... وخلصت كمان
مازن بيلبس التيشيرت بتاعه.. شكرا
أليس: عفوا انا هعملي قهوه تشرب معايا؟
مازن: اوكي
بعد 7 شهور
سما: يزن انا هروح المول انهارده
يزن: طيب استني بعد الشغل وهخدك ونروح سوا
سما: انا عايزه اروح دلوقتي
يزن: خلاص من عيوني هأجل الشغل انهارده ونروح سوا قومي اجهزي
سما: بس انا عايزه اروح لوحدي
يزن: لوحدك اي يسما يحبيبتي انتي قادره تمشي
سما: اه قادره امشي انا عايزه انزل لوحدي
يزن: مينفعش يسما اساسا الفتره دي مينفعش تتحركي فيها كتير انتي ف السابع يحبيبتي مينفعش
سما: لا ينفع وبعدين هو كل حاجه مينفعش مينفعش... مينفعش انزل من ع السلم كتير مينغعش اروح الجامعه مينفعش اتحرك كتير مينفعش اعمل ده لا ده غلط عليكي لا ده مش عارفه اي كل حاجه لا ومينفعش انا تعبت وزهقت
يزن بيمسك وجهها بين ايدو؛ يحبيبتي انا خايف عليكي وعلي أبرار
سما: لا انت خايف علي بنتك مش اكتر عشان دي مش اول مره احمل فيها يايزن منا كنت حامل في تميم ومكنتش بتعمل كدا
يزن بضحك: اهه بدأنا الغيره بقا
سما بنرفزه: انا اكيد مش هغير من بنتي بس انا خايفه وحاسه انك هتفرق مابين الاولاد.
يزن؛ اي الي بتقولي ده يسما انا مستحيل اعمل حاجه زي دي وبعدين كلهم هيبقو عندي زي بعض
سما: بتمني ده
يزن بتنهيده: اه دي هرمونات الحمل.. انتي عايزه اي دلوقتي طيب؟
سما: اخرج من البيت لحسن خلاص جبت اخري واتخنقت من القعده بس لوحدي
يزن: حاضر اعملي الي عايزه بس خدي معاكي السواق
سما: طب ما من بدري.. واه وأميره هتيجي معايا
يزن؛ وانس خلاها وهي حامل اول مره و كمان ف السابع زيك تروح لوحدها
سما: عشان مش موسوس زيك
يزن: انا مش موسوس انا بخاف عليكي مش اكتر
سما بتاخد نفس: خلاص ماشي انا همشي
يزن؛ خلي بالك من نفسك
أميره بضحك: يخربيت عقلك يسما
سما: اصل هو مش هيوافق غير كدا.. والمهم وافق ف الاخر
امير: صح ده المهم
سما: أليس عامله اي مع مازن
أميره: تقربيا هما هيقضو الخطوبه بتاعتهم خناق بس لا و علي اي
سما: اي؟
أميره: علي اتفه اتفه اتفه الحاجات
سما بضحك: عقلهم اصغر من لميس بنتي
أميره: اه والله
سما: رزان حبيبت خالتو عامله اي
أميره: متعباني والله يسما
سما: مش مشكله المهم هي كويسه
أميره: بقا كدا
وهما بيتكلمو بيطلعو علي السلم وسما راحه بتمسك في ترابزين السلم وهي بتكلم أميره ومش واخده بالها ايدها بتفلت وبتتكعبل
أميره بصو*يت: سماااااااااااا