رواية سجينة جبروته وقسوته الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسنى



رواية سجينة جبروته وقسوته
الفصل الخامس عشر 15
بقلم مريم حسنى


نور بصدمه ايه طفل ايه اللي انت عاوزه مش فاهمه
بدر لفها له ايه يا حبيبتي عاوز طفل منك فيها ايه
نور بتحاول تبعد عنه فيها اني لسه صغيره لا ينفع اني اتجوز ولا اخلف اصلا وكفايه اللي حصل المره اللي فاتت يا ريت تسيبني بقي في حالي بهدوء كده من غير اي عصبيه ينفع
بدر قرب منها اكتر انتي بتبعدي عني ليه وبعدين اسيبك ازاي مش اتي مراتي
نور استغفر الله العظيم يارب بص يا بدر بجد انا تعبانه اوي النهاردة ومش قادره اتكلم اصلا وسع بقي كده الاكل اهو وانا هدخل انام ولسه هتزقه 

شهد بصت لاحمد بتحدي وردت علي الممرضه هو الحقيقة ان انا اتعرضت لاغ*تصاب وانا طفله بس هو مش دكتور احمد اللي اكتشف الموضوع بنفسه يعني انا اللي قولتله وبما ان الدكتور عنده ع*جز فا مقدرش يعرف بنفسه انا ممكن اوضح اكتر علي فكره لو مش فاهمه يا فاطمة مش هو برضو الاي دفعلك فلوس عشان تقولي البوقين دول في المستشفى
احمد بغضب انتي اتجننتي يا بت انتي ولسه هيض*ربها شهد في ثواني كانت هي اللي ض*ربه باحترافيه وسرعه جدا
شهد بعد ما ضربته وزقته بعيد بقولك ايه يلا لتكون فاكرني البت المنكسره اللي بسكت علي حقيقي لا يا حبيبي مش انا خلاص اثبت كده والجو الرخيص اللي انت والبت دي عملينوا عليا ولا يكل معايا
احمد لسه هيرد لقوا مدير المستشفى قدام هم 
ورايا علي المكتب وكل واحد يشوف وراه اي ويعملوا

يوسف بغضب نعم يا رو"ح ام*ك مرات مين يا ابن ال..
اياد باستفزاز اعتبر دي شتيمه واحولها لقضيه بس انا مش هعمل كده انت برضو اخو مراتي
الظابط مع حضرتك القسيمة اللي تثبت انها مراتك
اياد ابتسم اكيد اتفضل 
الظابط اخد منه القسيمة وايدها ليوسف القسيمه مظبوطه يا استاذ يوسف
يوسف بغضب لا اكيد في حاجه غلط اختي فين انا عاوز اشوفها
اياد اسف مش هتقدر اصلها نايمه حضره الظابط في حاجه تانيه اصل زي ما حضرتك عارف احنا عرسان جداد فا استاذنك 
الظابط احم طبعا استاذ يوسف احنا لازم نمشي 
يوسف بغضب انا مش همشي من هنا من غير اختي
الظابط حضرتك اختك في عصمه راجل منقدرش ناخذها منه يا ريت حضرتك تتفضل عن اذنك 
يوسف ماشي يا اياد يا مهدي بس ورحمه امي وابويا مانا سايبك ومشي وهو مش قادر يعمل حاجه 

بدر شدها له تاتي في ايه يا نور مالك 
نور بدر في اي هو ايه اللي مالي عاوزه انام قولت فين المشكلة
بدر مفيش مشكله يا حبيبتي المشكلن ان انا عاوزك بس
نور وانا تعبانه النهاردة وعاوزه انام ممكن 
بدر لا مش ممكن نور حبيبتي متخلينيش اعنل حاجه اندم عليها عشان خاطري يا حبيبتي
نور غمضت عيونها بعصبية واتنهدت هي خايفه منه ومش ضامنه اي رد فعله 
نور حاضر يا بدر زي ما تحب 
شهد يا دكتور انا معملتش حاجه هو اللي كان جاي يت*هجم عليا المطلوب مني اني اقف اتفرج عليه وهي جاي يض*ربني ده غير اللي هو قاله
دكتور جلال انا قولت كلمتي وده اخر تحذير وانا اكتفيت بس بخصم اسبوع من مرتبتكوا انتوا دكاتره مش عيال والمستشفي دي بتاعتي و ليها سمعتها وانا مش هسمح لاي حد انو يتكلم نص كلمه عليها اتفضلوا احمد خرج وشهد لسه هتخرج 
جلال شهد 
شهد نعم يا دكتور
جلال شهد انتي اشطر دكتوره في قسم النسا في المستشفى مش عاوز اخسر دكتوره شاطره زيك مفهوم
شهد مفهوم حضرتك عن اذنك

اياد دخل لليليان اخوكي طلع مش جدع وجابلي البوليس بس انا بقي طلعت اصيع منه شوفتي 

ليليان بتعيط بس مش بترد عليه 

اياد راح ناحيتها وش*دها من شع*رها مش هفضل في امك السنيما الصمته دي كتير ولا ايه 

ليليان برضو فضلت تعيط 

اياد ابتسم بش*ر انا عارف ايه اللي هيخليكي تتكلمي

وشد*ها من شعرها علي السرير و...

نور قامت من جنب بدر وهي تعبانه واتسحبت واخدت تليفونه وكلمت رقم شهد 

شهد رتت بعد حبه 

شهد بعصبية بقواك اي انا مش طايقه نفشي الساعه دي يا بدر اقفل من فضلك

نور بصوت واطي انا نور يا شهد

شهد باستغراب نور مالك انتي كويسه موطيه صوتك كده ليه 

نور وهي بتعيط شهد و النبي ساعديني انا مش عاوزه اقعد هنا تعالي خديني 

شهد طب طب في ايه بدر عملك حاجه 

نور اه اه بيعملي ديما انا وليه هتتكلم لقت بدر سحب منها التليفون والخط قطع 

شهد نور نور 


بدر بعصبية بعملي اي 

نور بعياط مش بعمل حاجه 

بدر مسكها من درعها بعصبية كنتي بتكلمي مين 

نور بخوف مش مش مش بكلم حد 

بدر بص علي الرقم لقها بتكلم شهد بدر مس*كها من شعرها 


تعليقات