رواية سجينة جبروته وقسوته
الفصل الثالث عشر 13
بقلم مريم حسنى
شهد قاعده لقت احمد داخل عليها المكتب
احمد مساء الخير يا دكتوره
شهد بعصبية انت داخل مكتبي ليه انا مش قولت ميه مره متدخلش مكتبي
احمد اهدي يا دكتوره مش كده
شهد قامت بعصبية بره لاحسن اقسم بالله هقوم اكس*ر عضمك واحجزك هنا
احمد قرب منها بقيتي شريسه اوي يا دكتور
شهد ابتسمت بغل وخب*طته بالبو*كس في بطنه احمد اتالم واتفاجئ من الحركه
شهد اطلع بره اقسم بالله هزعلك
احمد بالم انتي بتض*ربيني
شهد زي ما ضر*بتني يوم فرحنا فاكر
احمد بعصبية انتي ايه مبتنسيش في اي انا اغتذرت مليون من عملت كل حاجه عشان خاطر ارجع
شهد مسكته من ياقه القميص صوت ميعلش عليا لاحسن قسما بالله ادخل فيك السجن فكرني من البنات المسهوكه الاي اول ما النحنوح يجي يقولي اسف هجري اركع تحت رجله فوق يلا انا شهد دياب يا عين خالتك الدكتوره شهد دياب اللي المستشفى دي كلها تحلف بيها اللي واخده المزكر الاول جمهورية في Kick boxing يا روح ام*ك ممكن حالا ارقدك عمرك كله هنا اخر تحزير ليم جو انك ماشي تقولي دي مراتي ده مجرد خلاف وقرف وزفت علي دماغك ميكلش فاهم سابت القميص متقفش في سكتي تاني يا دكتور احمد احسنلك يلا بره
احمد بصلها بغيظ بس افتكري ان دي كانت اخر فرصه ليكي انتي اللي بداتي
شهد بره يلا
احمد خرج ورزع الباب
نور ها انت عيل صغير وانا معرفش عشان ابوك يض*ربك
بدر بعياط مش دلوقت اكيد من وانا صغير وانا بض*رب بطريقة بش*عه علي اتفه سبب والمبرر انو عاوز يطلعني راجل ومد اده لها شايفه الح*رق اللي في ايدي ده لانو طلب مني امس*ك حتت ف*حم مول*عه من غير تفكير مسكتها من كتر اللي كان بيحصلي كنت بنفذ اومره زي الانسان الآلي كنت لو عملت حاجه غلط كان يفضل يضر*ب فيا بالحز*ام لحد ما جس*مي يجيب د*م فا لما كبرت مع اني عارف ان مش هيقدر يضر*بني بس كنت بفضل خايف وانا حتي بتكلم معه
انا بخاف منه اوي عشان كنت عملت فيكي كده انا اسف والله حقك عليا انا مش هسمع كلامه تاني مش هعملك حاجه تاني والله وفضل يبوس في ايدها
نور طبطب عليه واخده في حضنه اهدي يا بدر اهدي
بدر بعياط نور انا تعبان اوي تعبان انا مش عارف انا ليه بيحصل معايا كده انا وحش وانا عارف ده بس والله مش بمزاجي وعارف ان مفيش مبرر لاي حاجه بعملها بس ده غصب عني سامحيني ارجوكي
نور قوم قوم يا بدر تعالي تعالي معايا واخده الاوضه وقعدت تطبطب عليه لحد ما نام
يوسف في الوقت ده كان في الشارع زي المجنون ليليان مرجعتش وهو مش عارف هي فين ولا حصلها ايه كان هيتتجنن
ليليان فتحت عنيها بصعوبه انا فين
سمعت صوت الارجل اللي كلمها قبل ما يغمي عليها
انتي في بيتي بيت اياد المهدي
ليليان انت انت اللي خطف*تني صح انا هنا بعمل اي وانت خط*فني ليه
اياد قرب منها اخوكي اخوكي السبب عارفه اخوكي خسرني اهم قضيه في حياتي
ليليان وهو يوسف اما يخسرك قضيه تقوم انت تخط*فني وبعدين انت بتشتغل اي اصلا
اياد رجل اعمال اخوكي المف*تري بقي اتهمني ظل*م في قضيه غسيل اموال
ليليان انا اخويا مبيتهمش حد ظ*لم وبعدين انا عاوزن ارجع ليوسف زمانه خايف عليا
اياد ابتسم بشر وقلع القميص بتاعه لا احنا هنطمنه علي الاخر
ليليان بخوف انت بتعمل اي
اياد ابتسم بشر كل خير طبعا ليليان كانت متكتفه معرفتش حتي تقاوم اللي اياد عمله فيها
اياد لا بتصدقي طلعتي جامده وعجبتني ده انا اخليكي معايا شويه بقي واهو احرق قلب اخوكي اكتر واكتر
نور صحيت الصبح اقت بدر لسه نايم في حضنها
نور بدر اصحي
بدر صحي ابتسم لها بحنان صباح النور
نور صباح الخير احم ممكن تسيبي عشان اقوم
بدر ابتسم لا انا مبسوط كده
نور لو سمحت يا بدر اوعي
بدر سابها
نور بص يا بدر من الاخر كده انا فكرت ولسه عند قراري انا عاوزه اطلق
بدر ملامح وشه اتحولت لغضب وشر و....