رواية ملاك الفارس الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسنى












رواية ملاك الفارس
الفصل التاسع 9
بقلم مريم حسنى

فريد ها لا هي لسه واخده المخدر لسه معملتش فيها حاجه 
ملك اسمع يا فريد خد سلمي واطلع عل اقرب مستشفى سلمي مريضه قلب
فريد طيب سلام وقفل 
ملك بصت للفون بصدمه هو ايه ده 
فريد اهدي بقي يا سلمي كفايه عياط انتي اهو زي الفل وانا عمري مكنت هعمل فيكي اي حاجه وحشه عارفه ليه عشان انا بحبك بحبك بجد 
سلمي بعياط ولو مكنتش حبيتني فعلا كنت هتعمل كده صح طب هي هي ليه تصلتك تعمل كل التمثليه دي ليه بس انا هتجنن 
فريد بصي يا سلمي انا مقدرش اقولك  تفصيل اوي بس الاكيد ان باباكي اذي ملك اذي وحش اوي عشان كده هي عاوزه تنتقم منكوا باي شكل ومش معني كده انها وحشه بديل انها وقفتني في اخر لحظه اهو 
سلمي انت هتجنني مش وحشه ازاي بس والتمثليه دي وانك عيان بالسرطان وانك تخليني احبك وتقولي مش وحشه انت بتهزر التحليل دي مش بعتك صح 
فريد بتاعت ملك 
سلمي بصدمه ايه 
فريد بصي يا سلمي انا اعرف ملك من زمان من زمان اوي ملك اكتر واحده جدعه غي الدنيا بس بجد اللي ابوكي عمله فيها محدش ممكن يتخيله انتي نفسك لما تعرفي هتعزريها دلوقتي لازم ترجعي يا سلمي ارجعي البيت ومتحوليش تبيني اي حاجه لملك فاهمه
سلمي اتنهدت وبصتله وسكتت وقامت مشيت 

ملك اتاخرت عليك 
فارس ابتسم لا ابدا 
ملك احم كمل بقي دي كانت سلمي احكيلي عن عمر شويه 
فارس بصي يا ستي عمر ده بقي يصعب عليكي كان بيحب واحده جدا جدا بجد كانت كل حياته وجبتله فتره وعمل حادثة الحادثه عملتله مشكله في المشي فتره بس مع العلاج الطبيعي والتمرين قدر يمشي تاني الحمدلله المهم البنت دي لما عرفت ان الموضوع هيطول سابته واتجوزت بعد الحادثه بشهر واحد تعبت اكتر طبعا وقعد فتره يعني يتعالج عن واحد صحبه واعو الحمد الله يبان انو احسن بس انا عارف انو مش كويس خالص 

ملك ايه يا عم العيله اللي كلها مقاسي

فارس ضحك طب يلا يا خفيفه اطلعي اجهازي عشان كتب الكتاب

ملك ماشي انا طالعه اهو 

سلمى رجعت من بره من غير ما تكلم اي حد دخلت اوضتها

كل اللي في البيت ابتدوا يجهازوا عشان كتب الكتاب

ياسمين نزلت تجيب فون ملك من تحت عشان نسيته عمر شف ياسمين وهي تحت اول ما شافها صحابها من ذراعها واخرج بها بره جنينه بدل يحاول ياخدها المكان اللي هم كانوا فيه بس صوت وصراخ ياسمين وصل لكل اللي في البيت ملك نزلت بسرعه بتجري واول ما شفته بيحاول ياخذ ياسمين

ملك غضب عمر انت بتعمل ايه سيبها

عمر لا مش هسيبها دي بتاعتي انا ملكيش دعوه بيها

ملك هي مش لعبه دي بني ادمه باقول لك سيبها حالا

عمر قلت لك لا مش هسيبها اخذها معايا

ملك حاولت تسحبها منه بالقوه عمر طلع المسدس بتاعه

عمر لو قربتي خطوه واحده بس هضرب عليك النار ملك وهي بتحاول تاخذ منه ياسمين برده بالقوه
 ملك عمر بطل جنان باقول لك سيبها تمشي بدل ما الناس هتبدا بتتلم والناس اصلا قربت تيجي فياريت يلا بسرعه

عمر ابتدى يصوت بجنون باقول لك مش هسيبها مش هسيبها وابعدي وضرب نار في الهواء فارس نزل بسرعه من الصوت وسلمى ما كانش لسه في احد غيرهم في البيت

ملك فارس شوف اخوك اتجنن واخذ ياسمين ومش راضي يسيبها

فارس وانت مالك ماياخذها وانت مالك

ملك هو ايه وانا مالي انت جننت فارسي ايه

فارس لا ما تجننيش اخويا يعمل لو عايزو زي ما انت ما بتعمل اللي انت عايزاه

ملك انا مش فاهمه منك حاجه تقصد ايه

فارس مين الولد اللي انت كنتي بعته  لسلمى اختي ده

ملك بتوتر واد مش فاهمه حاجه

سلمي فريد يا ملك ايه مش عارفه فريد اللي انتي بعتيه عشان يخضرني وينام معايا ايه فكراني مش هعرف عاوزه تنتقمي مننا ومن بابا ليه ها وليه واخده ياسمين مرات عمر وليه بتمثلي الحب علي ابيه فارس ردي

فارس قرب ومسك ملك من شعرها لو منطقتيش لدوقت حالا انا هقتلك 

ملك بتحاول تفك نفسها منه اوعي سيبني بقولك ايوه انا عملت كده واعمل اكتر كمان

فارس بستحقار  مانتي اخت ساره هقولك ايه اشكال ****زي بعض 

ملك اوعي ساره دي انضف من كل عليتكوا يا زباله انت وهما اوعي

فارس ضرب ملك بالقلم وقعت عل الارض وبقها اتفتح ماشي يا ملك جيبتله لنفسك ماشي يلا انت وهي علي فوق وانت خد مراتك بعيد عن هنا المعزيم زمنهم وجاين وبابا كمان يلا عشان كتب كتبا اخوكوا

ملك بتحاول تزوقه اوعى مش هتجوزك

فارس لا ده انتي هتتجوزيني ورجلك فوق رقبتك والا مش هيطلع عليكي صبح 

ملك موتني مش فارق معايا 

فارس لا مش هموتك بس انا ممكن اموتك فريد مش ده حبيب القلب برضو 

ملك اوعي يا زباله ده انت طلعت  احقر من ابوك بكرهك 

فارس سحبها من درعها امشي قدامي والمعازيم ابتدوا يجوا وكان حاجه كانت طبيعه وكتبوا الكتاب 

وخلاص الحفله خلصت 

فارس بابا انا هاخد ملك معايا شقتي 

شكري بس انتوا لسه متجوزتوش يا فارس 

فارس امال الكتب الكتب ده كان ايه

شكري قصدي يعني لسه ما عملتوش فرح

فارس بابا انا اقول لحضرتك اللي هيحصل انا هاخذ ملك وامشي الفرح ده بقى بعدين يلا امشي قدامي واخد ملك ومشي ووصلوا الشقه 

فارس زقها وقعت ومسكها من شعرها وبصلها بشر هنا هتعيشي اسود ايام حياتك يا ملاكي 


               الفصل العاشر من هنا 
تعليقات