رواية ملاك الفارس
الفصل العاشر 10
بقلم مريم حسنى
فارس ببرود قومي
ملك قامت بتعب بتحاول تخبيه انت عاوز ايه بالظبط عشان نخلص من ام الفيلم الهندي ده
فارس ابتسم بسخرية انا شوفت بجاحه كتير وقليل مشوفتش في بجحتك
ملك امممممم اللي بعده برضو
فارس بعتي الوتد ده لاختي ليه وايه اللي خلاكي تعملي كل الحورات دي وتردي احسنلك مفهوم
ملك ولو مردتش
فارس مسكها من شعرها يا بت اتعدلي وانتي بتكلميني
ملك مش هتعدل واخبط دماغك في الحيط
فارس زقها اتخبطت في الحيطه لا ده انتي اللي انا هفضل اخبط دماغها في الحيط لحد ما يبنلك صحاب وتنطقي يا روح امك
ملك ماشي بس ترد انت عليا الاول انت بقي رسمت عليا الحب ده ليه
فارس طب برافو انت عرفتي اني برسم تلحب عليكي بس اريحك واقول لك بصراحه ساره اختك ماتت وهي رفضتني وانا عارف ان كان في حد ثاني في حياتها كنت بصراحه ناوي اتجوزها ويطلع عين اللي خلفوها بس يلا غارت في داهيه وماتت وقلت يا ترى مين اكثر حد هي كانت بتحبه ما لقيتش غيرك قدامي قلتها فرصه اللي كنت هاعمل فيها اعمله فيك
ملك سقفت لا تصدق عجبتني برافو
انا بقى كل اللي هاعمله في حياتي ان انا ارزي فيك انت وعائلتك
فارس لا واضح انك عبيطه هو لو احد هيرزى في احد فهو انا ها رازي فيك
ملك تمام وانا موافقه خلينا نشوف بقى اللي هيحصل لا تكون فاكرني البنت المنكسره اللي ممكن عادي انك تعمل فيها اي حاجه هو انا سكت لك
فارس ابتسم بسخريه لو هي تربيه ساره تبقى منكسره برده
ملكت كويس انك عارف ودلوقتي بقى انا عايزه انام بس يا ريت تشوف لي حته انام فيها
فارس حته تنامي فيها في المطبخ او الحمام مش بتاعت تنامي في انهي
ملك لا بجد تصدق زعلت وخلاص هرفس في الارض وابوس ايدك عشان ترحمني يا عم غور انا داخله انام في المطبخ
عند عمر رجع لياسمين
عمر قرب من ياسمين وحشتيني
ياسمين بعده عنه بسرعه
عمر حاول يهدي نفسه بصي يا حبيبتي انا عارف ان ملك كانت بتهددك وبتخليكي تعملي كده انا مش زعلان منك تعالي يا حبيبتي متخفيش
ياسمين لا ما كانتش بتهددني 100 مره اقول لك ان انا بكرهك ما تبعد عني بقى وسيبني في حالي
عمر ضربها بالقلم متعصبنيش انا بحاول انسي اللي حصل باي شكل
ياسمين زقته انت مريض وحيوان وانا بكرهك دي حقيقه عمرها ما هتتغير انتوا ازاي عياه مقرفه كده
عمر بصلها بشر ماشي وشدها من شعرها لحد الاوضه ورمها علي السرير بعنف وقطع لها هدومها واعتدي عليها
فريد بزعيق هو انتي عملتي كده بجد ده حقيقي بعد كل اللي قولتهولك
سلمي ببرود متزعقش وبعدين اه دي تستهال اي حاجه تجرلها وعشان انا قلبي طيب مرضتش اقول لابيه فارس يعملك حاجه شوفت
فريد بغضب انتي انتي عارفه انها عيانه وعملتي كده انا فعلا ندمان اني منفذتش وافتكرت بني ادمه طيبه غير عليتك بس واضح انكوا كلكوا ازبل من بعد وانا لو ندمان علي حاجه في حياتي فاهي اني ممكن اكون حبيتك وقفل في وشها
سلمى في 60 داهيه يلا قوم احضر عشان عيد ميلادي
عمر بص على ياسمين لقيتها بتنزف بشكل مش طبيعي اخذها ويطلع بها المستشفى
الدكتور خرج انا اسف بس فقدنا الجنين
عمر بصدمه جنين هي كانت حامل
الدكتور في الاول خالص مكملتش هرين ومع علاقة عنيفه حصل اجهاض بس هي كويسه دلوقتي تقدر تروح عن اذنك يا دكتور عمر
عمر دخل لياسمين
عمر انا اسف
ياسمين بصتله بدموع انا عاوزه اخرج من هنا
عمر حاضر هنروح واخدها ومشوا
عمر ياسمين صدقيني انا اسف
ياسمين ابتسمت بالم مش زعلانه بص يا عمر انا هفضل هنا مش هحاول ابعد عنك انا عرفت ان خلاص مفيش فايده انا هدخل انام تصبح علي خير
عدي اسبوع وملك وفارس زي ماهما كل يوم خناق بس ملك كانت بتتعب كتر وبتحاول تخفي نفسها عن فارس عشان ميشوفش تعبها وفي يوم تعبت اوي مستحملتش الالم وقعدت تصوت
ملك بصوت فارس فارس
فارس ببرود عاوزه ايه
ملك بعياط عاوزه مسكن بسرعه
فارس يلا يا بت من هنا عمله تصوتي عشان مسكن
ملك فارس مبهزرش مش متحمله الوجع تعبانه بجد
فارس يا رب ديما انا نازل من وشك عشان جيبتيلي صداع وسابها ونزل وقفل عليها
ملك غضلت تعيط وتصوت لحد ما اغمي عليها من الوجع
فارس حس انو مضايق راح الصيدلية جبلها مسكن ورجع لقها اغمي عليها فضل يحاول يفوقها لحد ما فاقت
فارس جيبتلك المسكن اهو يلا اجهزي عشان ريحين عيد ميلاد سلمي مش معقول شويه وجع يخلوكي يغمي عليك ايه الدلع ده يلا بسرعة
ملك اخدت المسكن وجهزت عشان الحفله
عمر ياسمين ايه رايك تيجي حفله عيد ميلاد سلمي النهارده
ياسمين بصتله باستغراب موافقه
عمر بحماس طب يلا نجهز
الحفله بدات والناس بدات تيجي
فارس علي باب الفيلا مسك ايد ملك ابتسمي وبيني انك مبسوطه احسنلك عشان الناس مفهوم
ملك بضعف حاضر
وهما في الحلفه ملك لقت فريد جيه
ملك راحت عليه ايه اللي جابك امشي فارس مستحلفلك
فريد جاي اهني الهانم اللي عامله عيد ميلاد اوعي يا ملك
ملك غمضت عنها بياس
فريد مسك المايك كل سنة وانتي طيبة يا سلمي وعقبال مليون سنة وانا جاي النهارده عشان اهنيكي
سلمي بصتله بتحدي
فريد وانا عاوزه اطلب من صاحبه عمري ملك تطلع معايا هنا وتعني اغنيه وانا اعزفها بمناسبه عيد ميلاد سلمى يلا يا ملك تعالى ملاك بسط حواليها بتوتر ولقيت كل الناس دي تبص لها وفارس تضغط على يديها جامد سابت ايده وطلعت
ملك مسكت المايك وفريد اخد الجيتار وملك قلتله اسم الاغنيه وبدا يعزفها وملك تغني
بنلقى راحتنا ويّا الغُرب، ومش ويّا حبايبنا
مريّحناش يا قلبي القرب، بنرتاح واحنا ف بعادنا
بنلقى راحتنا ويّا الغُرب، ومش ويّا حبايبنا
مريّحناش يا قلبي القرب، بنرتاح واحنا ف بعادنا
حبايب ايه؟ حبايب مين!
عشان الشكل مضطرين، نكمّل والحياة تمشي
لكن مع بعض مش فارقين
حبايب ايه؟ حبايب مين!
عشان الشكل مضطرين، نكمّل والحياة تمشي
لكن مع بعض مش فارقين
ملك كانت بتغني وهي عنيها مليانه دموع لازم تعترف بنها وبين نفسها عل الاقل انها حبت فارس وده غصب عنها
بنمشي الإيد ف حضن الإيد ونتبسّم قصاد الناس
عشان منهزّش الصورة، عشان يتصدّق الاحساس
بنمشي الإيد ف حضن الإيد ونتبسّم قصاد الناس
عشان منهزّش الصورة، عشان يتصدّق الاحساس
حبايب ايه؟ حبايب مين!
عشان الشكل مضطرين، نكمّل والحياة تمشي
لكن مع بعض مش فارقين
حبايب ايه؟ حبايب مين!
عشان الشكل مضطرين، نكمّل والحياة تمشي
لكن مع بعض مش فارقين
فارس كمان كل حاجه بيعملها هو مش لقلها مبرر عنده احساس قوي انو بيحبك ملك بس بينك ه حتي مابين نفسه
قالولنا ياقلبي مليون حلّ، لكن لسه على حالنا
وحبنا كل يوم بيقلّ، ومش بتقلّ أعذارنا
قالولنا ياقلبي مليون حلّ، لكن لسه على حالنا
وحبنا كل يوم بيقلّ، ومش بتقلّ أعذارنا
وايه ف الدنيا يجبرنا على حاجة محبّينهاش
لو الغلطة اننا اختارنا، دي غلطة أكيد منقصدهاش
دي غلطة أكيد منقصدهاش
دي غلطة أكيد منقصدهاش
ملك خلصت الاغنيه وناس سقفتلها بس كلها بقوا بتوشوشوا بستغراب عل اختيارها الاغنيه وعل الولد اللي طلع ده فريد ونزلت فارس مسكها من دراعها من غير ما حد ياخد باله اخدها عل جنب دي اغنيه تغنيها في عيد ميلاد اختي
ملك انا عندي كانسر