رواية ملاك الفارس الفصل السابع 7 بقلم مريم حسنى












رواية ملاك الفارس
الفصل السابع 7
بقلم مريم حسنى


ملك وفارس كانوا في دنيا تانيه بس في لحظه ملك فاقت وزقت فارس بعيد عنها 
ملك بتنهج وبعصبيه انت انت عملت ايه 
فارس مرر ايده في شعره احم انا اسف انا بجد اسف يا ملك معرفش عملت كده ازاي حقك عليا انا ساره بجد انا اسف
ملك خبطته في صدره بعصبيه برضو ساره انا مش ساره يا فارس انا مش هي انا ملك ملك فوق بقي 
فارس بجد بجد انا اسف انا اسف يا ملك اسف ما كنتش اقصد ان انا بس انت عارفه ان انت شبه الساره قوي في انا بتلخبط ما بينكم اكيد ما كنتش اقصد و اسف علي اللي انا عملته لك ايه رايك اروحك دلوقتي عشان ترتاحي ماشي نروح
ملك فعلا عندك حق انا عايزه اروح يلا
فارس روحها وهي اتحبست فاوضتها وهو فضل قاعد في اوضته مش راضي يخرج منها مكسوف جدا من اللي هو عمله ومش عارف هو عمل كده ازاي ولا ليه حاسس ان في حاجه بتشده غريبه ناحيتها لما قال لها ساره كان قاصد ما كانش متلخبط عايز يوصل لها ان هو كان شايف ساره عشان هي عارفه ان هو كان بيحبها وان هو لما باسها كان شايف ساره قدامه هو منجذب نحيتها بطريقه غريبه طريقه هو مش فاهمها مش عايز يفسرها طريقه محسهاش مع 
ساره نفسها
ملك فضلت قاعده في اوضتها وحبسه نفسها بتعيط حاسه برضو بانجذاب غريب ناحيته وحسه انها كده بتخون اختها وانها كده مش جايه عشان خاطر تنتقم من اللي حصل لها فتحت المذكرات بتاعتها و اقرت اول صفحه في المذكرات كانت وصف فارس
لما كتبت عنه كتبت فارس ابو عيون لبني وشعر اسود قوي زي سواد الليل بالضبط وسيم بدرجه كبيره وبشرته بيضاء حاجه تحسيها كده  خارجه من روايات كانت بتحبه بطريقه مجنونه مش عايزه يوم يعدي من غير ما تشوفه من وهي صغيره وهي طفله لحد ما كبرت وفهمت ان اي ان كان اللي هيحصل في الدنيا عمرها ما هتقدر تبقى فارس لان عمره ما هيجوزلها قطع ملك وهي بتقرا صوت خبط الباب فارس دخل ملك ممكن نتكلم شويه بعد اذنك
ملك لا انا مش عايزه اكلم حد لو سامح تسيبني في حالي دلوقت عشان انا تعبانه وعايزه انام
 فارس من فضلك نتكلم شويه محتاج اتكلم معك
ملك تمام اسبقني علي تحت وانا هاحصلك 
 فارس ماشي

ياسمين صحيت من النوم لقت نفسها في حضن عمر عمر اصحي عمر

عمر صحي وابتسم صباح الخير يا احلي حاجه في حيات عمر 

ياسمين لو سمحت ممكن تسيبني عاوزه اقوم اغسل وشي وافطر 

عمر احم اه حاضر انا هروح البيتوانتي خليكي برحتك 

ياسمين ماشي عمر مشي وياسمين قعدت تعيط وبتدعي ربنا يخلصها من عمر باي شكل


سلمي ابتسمت ازيك يا محمد انهارده 

محمد ابتسم بقيت كويس لما شوفت وحشتني اوي ايه رايك نخرج النهارده نتغدي بره

سلمي فكرت شويه ماشي موافقه

محمد يلا عاوزه تروحي فين 

سلمي مش عارفه زي مانت عاوز 

محمد امممم طيب انا عندي مكان يحنن تعالي معايا 

فارس ملك انا معجب بيكي مش عارف ازاي بس معجب بيكي انتي شخصيه مبهمه بالنسبالي وعاوز اعرفها اكتر 

ملك انت كنت هتتجوز اختي ازاي معجب بيا مش فاهمه

فارس معرفش يا ملك معرفش بقي 

ملك طيب معجب بيا واللي بعده 

فارس عاوز اخطبك 

ملك وانا مواقفه 

فارس ابتسم علي خيرت الله انا هكلم بابا النهارده

ملك تمام وسابته وقامت وهي بتقول  في سرها اللعب احلو اوي 

فارس في سره كده اللعب هيحلو اوي 

عمر رجع البيت وملك كانت نازله علي السلم وشافته 

ملك ازيك يا عمر

عمر اه ازيك يا ملك 

ملك ايه محدش بيشوفك يعني 

عمر لا مش فاضي والله ورايا العياده بقي وكده

ملك اه صحيح يا عمر هو انت دكتور ايه 

عمر نفسي دكتور نفسي 

ملك امممم والله كويس اممم ايه رايك نخرج مع بعض شويه

عمر اه ان شاءالله نظبط ونبقي نخرج عن ازنك عان عاوز اطلع اوضتي

ملك sure اتفضل 

فارس هو حضرتك يا بابا متعصب كده ليه طب سارة وحضرتك كان في بنكوا خلافات انما ملك مالها بقي حضرتك بتحبها بتهيقالي

شكري بعصيبه هو انت لحقت تعرف ملك اصلا سارة وكنت بتحبها من صغيرك انما ملك بقي ايه 

فارس انا وهي متفهمين وفي بنا اعجاب فين المشكله

شكري انت اكبر منها بيجي ٩ سنين 

فارس فرق السن بيبقي اكبر من كده وبيتجوزا عادي 

شكري هي موافقه

فارس اسالها 

شكري تمام 

شكري يعني انتي مواقفه يا ملك 

ملك ايوه يا انكل مواقفه

شكري انتوا احرار 

سلمي مبروك يا ملوكه مبروك يا ابيه 

عمر مبروك يا جماعه

ملك و فارس الله يبارك فيكوا

عمر طب عن اذنكوا يا جماعه انا طالع انام 

سلمي وانا كمان تصبحوا علي خير

فارس ملك انا في المكتب هشتغل شويه 

ملك ابتسمتله تمام وانا هقعد في الجنينه شويه

الباب اتفتح 

ياسمين عمر انت جيت خرجت تشوفه

ياسمين بصدمه انتي مين

 
تعليقات