رواية ليالي السهر فى الجحيم
الفصل السابع 7
بقلم مريم حسنى
(فلاش باك شهر ونص )
نانا دخلت لسهر المكتب
نانا بقرف عاوزه ايه
سهر نعم هعوز منك ايه يعني انتي اللي دخللي
نانا اوووووف عاوزني اعملك ايه دي اؤامر قاسم عاوزه ايه
سهر ااااه اومر قاسم ماشي روحي هاتيلي طبق كبير فيه مايه متكونش ساقعه اوي يعني نص نص وفوطه وهاتيلي غطا وخمار عارفه ولا معداش عليكي قبل كده
نانا بصتلها بغيظ وخرجت جبتلها الحاجه ها وبعدين
سهر قربي الطبق ده
نانا قربتهلها
سهر بصي بتعرفي تتوضي ولا لا
نانا باستغراب نعم
سهر اعيد تاني
نانا بعصبية لا مبعرفش
سهر طب اعملك واكسب فيكي ثواب بصي.... سهر خلت نانا تساعدها في الوضوء وخلاصت غطيلي بقي رجلي كويس ولبسيني الخمار ده
نانا عملت اللي هي قالت عليه
سهر كده خلاص اتكلي بقي
نانا بغيظ لمت الحاجه وخرجت
نانا في سرها ماشي صبرك عليا انا نانا اخدم حته جربوعه زيك ماشي
بعد شويه قاسم دخل المكتب عشان يشتغل لقي سهر نايمه ولبسه الخمار لقي نفسه راح نحيتها بهدوء وراح شال الخمار من عليها عشان تعرف تنام وغطها كويس وجيه يخرج تاني بس لقي نفسه بيقعد قدامها غصب عنه وبيتفرج عليها وبيدقق في ملامحها واكنه متخدر مش عارف يقوم من مكانه شكلها سحره ملامحها هاديه اوي برغم من ان وشها متعور ومجروح بس ده مقصرش عل شكلها خالص
قاسم لنفسه مش عارف ليه اول مره احس اني غلطان كل اما اعملك حاجه ابقي مدايق اوووووف انتي عاوزه مني ايه يابت انتي وبص في الساعه لقي انو بقاله اربع ساعات قاد قدامها وهو مش حاسس خرج بره المكتب وراح نده لنانا عشان تديها الدوا بتعها والاكل
نانا هو في ايه يا قاسم بالظبط مش فاهمه في ايه قاسم في ايه في ايه
نانا كنت فكراك جايب البت دي هنا عشان خاطر منه بس ده انت شويه وتعملها داده
قاسم مش عارف ليه يل نانا حاسس انك بتلعبي في عداد عمرك واخده بالك انتي
نانا ولا بلعب ولا مبلعبش انت حر يا قاسم برحتك انا راحه اشوف انت طلب مني ايه
قاسم نانا استني
نانا رجعت تاني نعم
قاسم اتنهد اندهي حد من الخدمين يعمل كده دلوقت عشان انا عاوزك
نانا ابتسمت بدلع حاضر ثواني
بعد مده
قاسم بخنقه شاهي قومي البسي هدمومك واخرجي
نانا لبست هدموها وخرجت من اوضه قاسم وبغل وخنقه ايه سحرلك يعني بتقول اسمها وانت معايا هو في ايه بظبط انا مش فاهمه لا كده بقي انا لازم اتصرف ودخلت اوضتها وكلمت حد
نانا بغل بص عاوزاك يجبلي حاجه تموت بس اعرضها تيجي عل مده يعني
الشخص مده قد ايه كده
نانا شهرين تقريبا ويبان اكنها يعني كانت عيانه بقي كلت حاجه بيظه كده يعني
الشخص تمام هبعتلك انهارده
نانا تمام وقفلت وكده بقي اريح دماغي قبل مالبيه يفكر فيها
عند قاسم جوه هو انا اسه اللي بيحصلي بالظبط مش فاهم حاجه ايه يا سهر بتعملي فيا ايه بس
وقام اخد شور وخرج بعد ماسال واطمن انها اخدت العلاج وكلت
بعد شويه حسن راح الفيلا عشان سهر ودخلها
حسن بابتسامة ازيك دلوقتي يا سهر
سهر احسن الحمد لله
حسن طيب انا جبتلك الدفتر اللي طلبته اهو والقلم بس انتي هتعرفي تكتبي
سهر ليه جهله يعني ولا ايه مش فاهمه انا في تانيه كليه تجاره عل فكره
حسن لا والله مش قصدي انا بتكلم بس عشان الدكتور منبه عليكي متتحركيش
سهر لا متقلقش الضلع المكسور في الشمال
حسن طيب اتفضلي وادهملها
سهر متشكره و اسفه عل طريقتي دي بس انا تعبانه حسن بابتسامة ولا يهمك انتي اي حاجه عاوزها انا هنفذهالك
سهر ابتسمت بضعف
حسن هسيبك تنامي وترتاحي وجي ياخرج
سهر حسن
حسن لفلها وابتسم نعم يا سهر
سهر ممكن طلب كمان
حسن امرك
سهر عاوزه حاجه اسمع عليها اغاني
حسن حاضر عيني حاجه تانيه
سهر لا تسلم حسن ابتسملها وخرج
سهر مسكت الدفتر وكان شكلها شيك اوي اخدت القلم وابتدت تكتب حست انها الحاجه الوحيده اللي هطلع فيها تعبها
"مذكراتي"
اقدر ابتديها من يوم ما والدي مات كان احسن حاجه حصلتلي في حياتي بعد مامات مشوفتش يوم حلو بعده امي بعد ما مات هربت من اهلها اتجوزت واحد تاني وكتبتني باسمه معرفش ليه او ايه القصه كل اللي اعرفه انو لما مات كان عندي 6سنين بس انا فاكره كل تفصيله واسمه اسمه كان احمد بس في يوم امي جت قالتلي ده الراجل اللي اتجوزته ده هيبقي بابا وابنه ده اخويا وفعلا كان ونعم الاب والاخ انا مفيش يوم نمت فيه من وانا عيله صغيرة الا وانا مفتحه عين ومغمضه التانيه كل ده عشان خاطر خايفه انام يعمل فيا حاجة سواء هو ولا ابنه ويجي قدام امي يعمل فيها الطاهر البرئ وهي ولا كانت هنا لما جوزها وابنه بيمد ايده عليا الحاجه الوحيدة اللي كانت مهونه عليا شويه في البيت ده شاهي اختي اه هي اختي منه بس هي طيبه اوي مستغربه هي بنت الحيوان ده ازاي كنت كل يوم احلم امتي اخرج من البيت ده غير انو يبد ايده هو وابنه والضرب والاهانه واني الخدامه اللي جبتهلم امي مكفاش ابنه وبالاني يوم فرحي بلوه سوده .
سهر لقت نفسها تعبت قفلت الدفتر وحطته تحت مخدتها ونامت
حسن اممممممممم قول كمان ياقاسم قسم وسمعني في قصه منه المظلومه يا حرام
قاسم بغضب حسن
حسن اؤمرني
قاسم بعصبية احترم نفسك وانت بتتكلم عن اختي
حسن بيغيظه امممم قول كمان قول ده انت بتقول حكم منه اضحك عليها من معتز وسهر لازم تدفع التمن وقول يا فنان قول كمان
قاسم بيجز حسسسسن
حسن بسخرية ايه ده انت بتجز طب تيجي تجز وانا اجز ونشوف مين بيجز احسن
قاسم خبط عل الطربيظه خلاصنه بقي وبعدين مش منه دي اللي كنت هتموت نفسك عليها وعايز تتجوزها
حسن ده قبل ماتنام مع معتز ولا بعد
قاسم عنيه احمرت من الغضب
حسن كمل واحد اختك كانت بترحله بمزاجها وانا وانت عارفين انتين اختك حملت منه وراحت تتحايل عليه عشان يتجوزه وهو عمل فيها عبيط تالته راحت جايه للاهبل بقي يلحقها فالاهبل مطلعش اهبل اوي وقالها هسعدك بس مقدرش اتجوزك اربعه هي لقت ان مفيش فايده انتحرت مشهد النهاية خلاص ولا لسه في تاني
قاسم بغضب لا لا كل ده محصلش اختي انا عارفها كويس مش ممكن تعمل كده دي انتحرت بعد مغتصبها وهي حست اني مش هصدها
حسن اه طبعا كلنا عارفين وطبعا لازم انك تصدق ان اختك متعملش كده عشان انت بترعي ربنا اوي في بنات الناس و ف الناس عموما اللي بتتعامل معهم صح
قاسم بشر قوم يا حسن دلوقت مش عاوز اذيك
حسن ابتسم بسخرية حاضر وسابه وقام
قاسم راح في مكان في اخر الفيلا بيضرب فيه نار راح هناك شويه وقعد ينشن ويضرب نار ورجع تاني المكتب دخل لقي النور شغال بس بص عل سهر لقها نايمه قعد قدامها يبص عليها وفضل كده لحد مانام صحي عل صوت شهقت سهر
قاسم بجمود ف ايه
سهر بخوف انت بتعمل ايه هنا
قاسم مكتبي ده مكتبي
سهر بخوف طب طب انت قاعد قدامي كده ليه هو انت عملت فيا حاجة
قاسم لا معملتش وسابها وخرج وطلع اوضه كان الصبح طلع خلاص لبس هدمومه وقال لنانا قبل ماينزل تتاكد ان سهر اخدت الدوا واكلت نانا قالتله حاضر وهو نزل راح المكتب بتاعه ونانا ابتدت ف انها تحط الدوا لسهر في نفس اليوم حسن جيه لسهر وادها كست صغير عشان تسمع عليه الاغني ومشي وفي فتره الشهر ونص ده قاسم كان كل يوم يدخل ينام قدام سهر بعد ما يقعد طول الليل يبص عليها وحسن ييطمن عليها وقاسم مش موجود وكان كل ما يشوفه يفكره بالهو بيعمله في سهر واللي منه عاملاه ونانا كل يوم تحطلها الدوا لحد
لحد ما ف يوم دخل يرقبها وهي نايمه بس بص عليها لقها بتنزف وبقوها بيطلع رغاوي جري عليها بلهفه
قاسم سهر سهر مالك ردي عليا سهر كلم الدكتور بسرعه
الدكتور جيه كشف عليها وخرجلوا
الدكتور قاسم باشا سهر كانت حامل والجنين نزل بسبب تعرضها لتسمم
قاسم بصدمه حامل وتسمم انت بتقول ايه
الدكتور بس يا قاسم باشا حاله التسمم دي متجيش الا من اكل باظ تعفن اكل يعني اكيد اكلت حاجه بايظه وطبعا بالنسبه للحنين حضرتك ادري صح
قاسم اتنهد بغضب طب هي عامله ايه دلوقت
الدكتور كويسه و فاقت انفضل ادخلها لو عاوز بالمناسبة فكت الجبيره خلاص والكدمات راحت وهي بقت كويسه الحمد لله
قاسم دخلها الاوضه بسرعه وبلهفه سهر انتي كويسه
سهر بصتله بقوه عارف انا احسن حاجه حصلتلي في الدنيا ان جالي تسمم عشان مشلش عيل منك انت حاجه كده واحساس مقرف اني اشيل حته منك جوايا ياااه عل الراحه ده انا لو كنت عرفت اني حامل منك كنت ولعت ف نفسي انا بقرف بس اشوفك في وشي بقرف بشكل بيخليني عاوزه ارجع انا مكرهتش غي حياتي قدك انت حاجه كده متتوصفش بالكلام متتوصفش خلاص مقرف اوي اوي يا قاسم
ف الوقت الحاضر
ساهر وهو جي ياخد ليالي ويمشي
ليالي بستغراب اوعي كده انت مجنون ولا ايه مش فاهمه ابعد كده دينا دينا
دينا خرجت اه ده ليالي انتي جيتي امتي
ليالي لسه جايه بس لقيت المجنون ده انتي اتاخرتي كده ليه
دينا ياليالي عيب كده ده ساهر بيه الالفي صاحب المكتب
ليالي عليكي يا سيتي مش عليت ده مجنون انا ماشيه جايه ولا هتباتي هنا
دينا انا لسه قدامي شويه
ساهر وهو بيبتسم بتسليه ليه يا دينا الشغل خلص خلاص روحي مع صحبتك شكلها كده مش مستحمله المجنون
ليالي اووووووف
دينا مينفعش يا قاسم بيه حضرتك نسيت معاد مراد بيه الأنصاري