رواية ليالي السهر فى الجحيم الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسنى


رواية ليالي السهر فى الجحيم
الفصل التاسع 9
بقلم مريم حسنى

الليل جيه وسهر مش مصدقه انها هتتجوز قاسم كل شويه تغرز اكتر مش عارفه تعمل ايه 
اما قاسم كان اكنه مستني الموضوع ده عشان يضمن انو يفضل مع سهر عل طول كان حاسس احساس غريب فرحان ومبسوط جدا بس اللي كان قلقه انو عارف ومتاكد ان سهر بتكره وعمرها محبته عمر محد قدر يرفع بس عنيه فيه انما هي لا اتحدته وبترد عليه ديما كل يوم بتقومه لحد ماتقتها تخلص كل يوم بتعمل اقصي جهدها عشان تمنعه يلمسها وقف يبص عل نفسه في المرايا وشايف اثر الجروح اللي علي رقبته من ايدها 
قاسم لنفسه هي عمرها ما هتحبك يا قاسم فوق بقي بس ليه مع ان كل الستات هتموت عليك ايه اشمعنا هي مش طيقه لمستي اشمعنا وفاق عل صوت نانا وهي داخله الاوضه بعصبية 
نانا انت فعلا هتتجوز البت دي يا قاسم 
قاسم بغضب انتي اتجننتي يا بت انتي ولا ايه ازاي تعالي صوتك كده وتخوشي بالطريقه دي ايه في ايه
نانا قاسم متتجوزهاش عشان خاطري 
قاسم بسخرية عشان ايه ياختي مش واخد بالي بت بره بدل ماساوي وشك بالارض بره نانا بصتله بخوف وخرجت 
عند سهر 
سهر بتعب قامت لبست زي ما قاسم امرها 
نانا دخلت عليها بعصبية انتي يا زفته انتي عمرك ماتخديه مني انا فاهمه ولا لا 
سهر بصتلها بلامبالاه ومردتش 
نانا دخلت مسكتها من دراعها انتي انا مش بكلمك سهر صوتت بوجع حاسبي يا زفته انتي وبره بقي مش نقصاكي بره وحولت تزقها وخرجتها بره 
و رجعت تاني قعدت علي الارض 
قعدت تكتب في الدفتر بتعها ونسيت الوقت والباب اتفتح لقت قاسم داخل بغضب دخل ومسكها من دراعها بقسوة انتي لسه مجهزتيش ايه هتحايل عل ساعدتك ولا ايه 
سهر صوتت بضعف و بوجع ااااه 
قاسم مجهزتيش ليه 
سهر بتعب اسفه حاضر هجهز حالا بس سيبني من فضلك 
قاسم سابها وبص عل دراعها هو دراعك ازرق كده ليه 
سهر هزت راسها بضعف منك لو سمحت اخرج هغير واجي حالا والله 
قاسم اتنهد طيب هخرج بس متتاخريش 
سهر بتعب حاضر
قاسم هو انتي تعبانه 
سهر بتعب لا انا كويسه 
قاسم شكلك مبيقولش كده خالص 
سهر عاوزه اغير 
قاسم بخنقه من طريقتها اووووووف وسبها وخرج وسهر لبست اللبس اللي قاسم جيبه كان جيب بيضه وبلوزه روز وفكت شعرها عشان يغطي علامات الضرب اللي علي وشها وخرجت كتبوا الكتاب ورجعت تاني الاوضه وقاسم دخل وراها 
سهر نعم 
قاسم دخلتي الاوضه دي ليه 
سهر امال هنام فين 
قاسم في اوضتي هتنامي في اوضتي
سهر لا معلش انا مرتاحه هنا
قاسم بستنكار مرتاحه هنا عل الارض صح يلا يا سهر اطلعي الاوضه يلا 
سهر بصتله بتحدي لو جي تعمل اللي بتعمله فيا كل يوم تمام واحب اريحك انا مفياش حيل اقومك مش هتعبك النهارده بس لو ملكش مزاج يا ريت تسبني عشان عاوزه انام 
قاسم بغضب انا مبستاذنكش انا بامرك يلا وجي يشدها سهر زقته ومسكت ازازه ميه كسرتها في الحيطه وحطتتها عل رقبتها ابعد عني عشان انا خلاص جيبت اخري ابعد 
قاسم بتوتر سهر انتي اتجننتي ولا ايه ابعدي الازازه دي عنك 
سهر اطلع بره بره مش هقول تاني 
قاسم بتوتر خلاص ماشي هخرج وهبتعتلك حد ينضف الازاز ده وخرج وسبها سهر رمت الازازه وثعدت عل الارض تعيط خلاص مش هعرف اخلص منك خلاص مش هعرف اخلص منك طول عمري يا ربي انا تعبت 
وعدي من شهور الحمل كتير وسهر وقاسم زي ماهمها قاسم بيبعد عنها غصب عنه ومشي نانا عشان سهر متديقش وهي حملها كان صعب جدا وقاسم كل مايحاول يسعدها ترفض ورفضت تروح تتابع مع دكتور وهي بترفض كتير الاكل وتعبها بيذيد وهي بتعاند هي مش هتنكر انها مش عاوزه الطفل ده من قاسم بس بالفطرة لقت نفسها بتحبه في الاول و في الاخر ابنها برضو وفي يوم سهر اتخنقت من قعدتها في الاوضه طلعت الجنينه شويه وهي قاعده لقت حد حط ايده عل بوقها وشدها لورا واتكلم عرفته من صوته 
معتز متصوتيش خالص فاهمه وسابها 
سهر بصتله بغيظ انت يا حيوان جي هنا ليه ودخلت ازاي عاوز ايه 
معتز بستفزاز اهدي بس كده يا سوسو غلط عل النونه وبص علي بطنها 
سهر بغضب انت مال اهلك جي ليه وعاوز ايه 
معتز مفيش جيت بس اقولك البقاء الله امك وابويا ماتوا في حدثه عربية 
سهر بصدمه ايه طب وشاهي شاهي كويس
معتز زي القرده يا ختي بس قريب هرميها عشان انا بكره وجع الدماغ لو مش عاوزها تتشرد شوفيلك صرفه بقي هتيها تعيش معاكي في اليغمه دي مش لفيتي عل قاسم الالفي برضو واهو حامل منه امال كنتي عامله علينا الطاهره الشريفه ليه يلا ما علينا المهم شوفي حل في اختك دي العنوان اهو لو بكره مخديهاش هرميها في الشارع وسابها ومشي 
سهر قعدت عل الارض من التعب والتفكير وبعد شويه لقت حسن داخل الڤيلا 
سهر جيرت عليها 
حسن ايه يا سهر مالك في ايه
سهر حسن انا وقعه في وارطه ومحتجاج تساعدني 
حسن في ايه 
سهر 
حسن طب خلاص يا حبيبتي اهدي متخفيش انا هتصرف اهدي انتي شكلك تعبان اوي تعالي وجي يسندها عشان يدخلها الاوضه سمعوا صوت قاسم 
قاسم بزعيق وغضب حسسسن 
حسن لفله ايه يا قاسم بتزعق ليه 
قاسم مسكه من يقه قميصه بغضب وزقه اطلع بره مشوفش وشك ده تاني 
حسن بغضب قاسم انت اتجننت 
قاسم بره مدل ماخلي الحرس يرموك بره 
حسن بصله بعدم تصديق وخرج 
قاسم شد سهر من شعرها وسحبها عل اوضتها ورفع صباعه في وشها بتحذير لولا اني خايف عل ابني اللي في بظنك كنت هخليكي تتمني الموت ومطليهوش 
سهر بالم انا عملت ايه دلوقت 
قاسم مسكها من شعرها في انك مقضيها مع حسن عادي وانا كل مالمسك تقرفي وكلوا كوم وانك تجيبي الحيوان اللي اسمه معتز ده هنا 
سهر بعياط انت بتقول ايه والله معرف حاجة 
قاسم همس في ودنها بشر ماشي يا سهر انا هخليكي تتمني الموت بجد ومطليهوش ذه لو مقتلتكيش اصلا ابني ده هتولديه ومش هتلحقي حتي تشوفيه وشه نانا يا نانا 
نانا دخلت ايوه يا قاسم 
قاسم دي متخرجش من الاوضه تجبلها الاكل ورجليها متخطيش بره وزقها عل الارض وخرج قفل عليها الباب


               الفصل العاشر من هنا 
تعليقات