رواية ليالي السهر فى الجحيم الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسنى


رواية ليالي السهر فى الجحيم
الفصل الخامس 5
بقلم مريم حسنى

(الليله الثالثة) 
 قاسم من ساعه ما سهر خرجت من الاوضه وهو زي التايه معرف عنه انه بيتلذذ بتعذيب الناس شخصيته متخليهوش ولو للحظه بفكر فيها او يندم عشان عمل فيها كده وقعد يفتكر البصه اللي كانت بتبصهاله التحدي والثقه اللي في عنيها مش طبيعي هو عارف انها معمتلش حاجه بس اخته كمان كان زنبها ايه في المعتز عمله فيها وتصميم سهر من اول ماشفته انوا ياذي معتز عادي بالنسبهلها واكنه مش اخوها التؤام طب حتي كانت تحاول تكذب ان اخوها عمل حاجة لا دي زي ماتكون بتكره ونفسها يحصله حاجة عل عكس شاهي ده بس جاب سيرتها كانت مرعوبة وفق لنفسه لا يا قاسم مش هتصعب عليك لا فوق لنفسك انا لسه يادوب ببتدي و نام من كتر التفكير فيها بس صحي عل صوتها "ولا هخليك تنسي " صحي من النوم مخضوض وبص حوليه ملقهاش اتنهد ونام تاني

سهر دخلت تنام اليوم ده في الاوضه اللي قاسم ودهلها وهي طول اليوم بتعيط وخايفه خوف هستيري ان قاسم يعملها حاجه تاني وقعدت تكلم نفسها ايه يا سهر من امتي وانتي ضعيفه كده مانتي طول عمرك في قرف ايه الجديد يعني وكملت بكسره بس هو عمل اللي فضلت طول السنين دي خايفه منه عمل اللي محدش قدر عليه اللي الزفت فوزي كان عاوز يعمله من وانتي عندك 8 سنين كل حاجة وحشه بتحصلك بسهببهم من ساعه ما ابوكي مات وانتي مضحكتيش يوم من قلب ولا يوم واحد 
انا بس مش عارفه ايه اللي رماني في سكته ده واتنهدت بس انتي عارفه ان ربنا مبيخترلكيش حاجه وحشه ابدا ابدا يا سهر انتي ديما بتدعيه وان شاء الله هيستجيب وسرحت في كلام ابوها قالهولها هي صغيره " بصي يا سهر انا عاوز اقولك حاجه ادعي ديما يا سهر ادعي ربنا بيستجيب لدعا بكذه طريقه تدعي وربنا يديكي اللي عاوزه وتدعي وربنا ميستجبش ويديكي الاحسن وتدعي وتستني ربنا يديكي احسن من الاحسن متوقفيش ابدا دعي يا سهر ابدا " ابتسمت وقعدت تسبح و تدعي ان ربنا يخلصها من اللي هي فيه ده لحد ما نامت من التعب وقله الاكل صحيت من النوم عل ميه ادلقت عليها صحيت مخضوضه بصت لقت بنت شعرها اسود كريه وحطه ميكب اوفر ولبسه فستان وجزمه كعب وشكلها شيك جدا وقفه بتبصلها بقرف 
نانا بقرف الساعه بقت 8 وانتي نايمه في العسل انتي هنا تصحي الساعه خمسه الصبح عشان قاسم بيصحي الساعه 6 تجهزي الفطار والقهوه وبعدين تبقي تنضفي البيت من اصحاب البيت يصحوا وانتي مخموده 
سهر بصدمه نعم ايه اللي انتي بتقوليه ده اصلا انتي مين 
نانا بتعالي انا نانا وبالنسبالك طبعا نانا هانم صاحبه البيت ده وانتي الخدامه بتعتي ومن غير دوشه تتهببي تقومي دلوقت تلبسي اليونفورم ده وعل المطبخ مع زميلك وسبتها وخرجت سهر هزت رسها بعدم تصديق وتنشت كلامها وقامت استحمت وخرجت لبست الهدوم دي لان مقدمهاش حل تاني وغيزت عل ايدها وبتافف اوووووووف انا عاوزه اصلي دلوقت اعمل ايه بقي اللبس ده قصير ماشي انا هتصرف 
 وخرجت من اوضتها ودخلت مكتب قاسم فجأه 
سهر بقوه وتهديد بص يا جدع انت اللي انت بتهببه ده انا مليش دعوه بيه انا لاهشتغل هنا عندك ولا عند البتاعه اللي جت صحتني دي انت فكرني لعبه في ايدك انسي انت هتسبني اخرج من هنا لو انت لسه خايف عل عمرك فاهم 
قاسم بصلها بسخرية مالك يا سهر انتي سخنه 
سهر لا انا مش سخنه انت اللي مريض ومش طبيعي انت واضح كده ان حد ياحرام عمل فيك حاجه وانت صغير وبطلعا علينا صح 
قاسم بيتحكم في غضبه سهر امشي دلوقت من وشي احنا الصبح متخلنيش اذئكي اكتر من كده يلا من هنا 
سهر بستفزاز لا يا شيخ اكثر من كده اللي هو ايه انا بجد مش فاهماك طب انا عاوزه افهم انت اختك كانت لامواخده في الكلمه **** انا زنبي ايه 
قاسم خبط المكتب بغضب وقام وقف قدامها ومسكها من شعرها انا اللي اختي كده ولا اخوكي هو اللي ***** وضحك عليها 
سهر بالم بدريه هو كده انت ملاك ده انت ا*** مخليق ربنا طب مانت عملت اللي **** منه ولا انت عاوز تقول انوا اغتصبها مش دي البنت منه طب ايه رايك بقي اني شيفهم بعنيا دول مع بعض بمزجها في السقه بتعتنا ايه كانو بيبيعوا سبح و قاسم في اللحظه دي كان شيبه اتعمي وبيقي يضرب في سهر بشكل مش عادي مفقش غير لما حسن دخل وزقه بعده عنها 
حسن قاسم انت اتجنتت يانهار اسود البت بينها ماتت
سهر كان شكلها مش طيبعي اكن قطر خبطها مفيش مكان فيها مبينزفش 
قاسم بيحاول يهدي نفسه اطلب الدكتور بشرعه يا حسن بسرعه وجتي يشلها من عل الارض 
حسن لا استني متحركهاش الا لما الدكتور يجي حسن كلم الدكتور والدكتور جيه واتصدم من شكل سهر واتصدم اكتر دي تاني مره قاسم يجيبه عشان البنت دي استاذنهم انهم يخرجوا عشان يكشف عليها حسن انت عاوز ايه بقي افهم 
قاسم بقلق بيدريه انت محسسني اني جابها العب معها طوله انا مبعملش حاجه غيربه ده حق اختي 
حسن ااااه قولتلي حق اختك من انهي اتجه كده اها مش هنضحك عل بعض يا قاسم انت عارف وانا عارف منه عملت ايه 
قاسم بغضب انا اختي عمرها مكانت كده من نفسها 
حسن بسخريه اه اه ان شاء الله بس فكرني بقي المره الجايه اجبلك شنيور عشان تخلص عل طول 
ده لو لسه عايشه يعني 
قاسم بقولك ايه متزودهاش بقي ايه هتموت من علقه يعني
حسن لا ابدا ده اذا كان الرجاله متستحملش ضربك مبالك هي هي فيها حاجه عشان تضربها ياعم اجري 
الدكتور خرج من الاوضه وشكله متوتر جدا 
قاسم بجمود مالهاز
الدكتور ها نعم لا ابدا وبص لحسن بارتباك 
حسن ايه يا دكتور نفتح التربه ولا ايه 
قاسم بيجز حسسسن 
حسن خلاص خلاص خرست قول يا دكتور 
الدكتور هي طبعا جسها ملحقش يعني يخف من الكدمات وحالتها بشعه بمعنب الكلمه انا شايف ان دي معجزه انها عايشه مبدايا مفيش تقريبا ضغط ضغطها واطي بمعدل مش طبيعي واضح ان بقلعا مده طويله مكلتش و هي ضلعها اتكسر والنزيف زاد اوي وانا كنت قولت لحضرتك يا قاسم باشا متجيش جنبها هي عضلات الحوض بتعتها وسكت واتنهد بصيا باشا من الاخر لو عاوزها تعيش سيبها تلحق تخف هي مينفعش تتحرك من المكتب حتي لو حد هيشلها خلاص تفضل كده متتحركش لو حاضرتك عاوزها تعيش تمام الادويه دي تخدها في موعدها والحقن دي كمان والمحليل اللي جوه لما تخلص هقلقلها الدم عن اذنك 
حسن بص لقاسم منور والله منور 
قاسم اسكت نانا يا نانا 
نانا جت جري ايوه يا قاسم 
قاسم ابعتي حد من الحرس يجيب الدوا ده وقولولي لحد يعمل اكل كتير فواكه ولبن وكدع يعني ماشي بسرعه 
نانا بخضوع حاضر 

في الوقت الحاضر 
قاسم قاعد تحت شجره في جنينه حلوه اوي 
قاسم ابتسم ايه 
سهر بابتسامة ايه 
قاسم المكان حلو 
سهر اتنهدت برضا اوي


تعليقات