رواية ليالي السهر فى الجحيم
الفصل الاول 1
بقلم مريم حسنى
فتحت عنيها من النوم وابتسم لما افتكرت ان انهارده اخر يوم ليها في البيت ده اخيرا هتتجوز وتسيب المكان ده بكل قرفه حتي لو مش بتحب جلال بس هو طيب وبيعملني كويس وبيحبني اوي وهو هيوافق عل اني اكمل درتي طبعا مهو الدكتوربتاعي اه كنت عاوزه اتجوز وانا اكبر من كده شويه بس مش مشكله 19 سنه مش صغيره يعني واكيد اي حاجه هتحصلي هتبقي احسن من اي حد في البيت ده يلا يا سهر اصحي وفوقي كده خلاص انهارده افراج وقامت عسلت وشها و صليت الصبح وخرجت تعمل الفطار قبل ماللي ف البيت يصحوا وشغلت اغنيتها
"شو كانت حلوة الليالي والهوا يبقي نطرنا وتيجي تلقيني وياخدنا بعيد هدير الماي والليالي.………… سهر ابتدت ترقص وتغني مع الاغنيه
كان عندنا طاحون عل نبع الماي ادامه سحات مزروعه فاي وجدي كان يطحن بالحي قمح وزهريات ويبقوا الناس في ها الساحات شي معهم اكياس شي عربيات رايحين جايين عا طول الطريق تهدر عنيات
اااااه يا سهر الليالي ااااه يا حلوه عل بالي غني ااااه غني اااااه غني عل الطرقااات
ياي ياي ياي يا سهر الليالي ياي ياي ياي يا حلوه عل بالي غني اااه عني اااه غني عل الطرقاااات
وراحت الايام وشوي شوي سكت الطحون عكيت فالماي وجدي صار طحون الذكريات يطحن شمس وفييييي يا سهر الليالي ااااه يا حلوه عل بالي غني اااااه غني ااااااه غني عل الطرقااااات ياي ياي يا سهر الليالي ياي ياي ياحلوه عل بالي غني ااااه غني اااه غني عل الطرقاااات"
وسمعت صوت من وراها من اكتر الاصوات اللي بتكرها في حياتها
فوزي بابتسامة خبيثه وبصات جريئه لجسمها صباح الخير عل القمر بتعنا
سهر لفت وبصتله بقرف صباح النور ثواني والفطار يبقي علل السفره اتفضل حضرتك استريح
فوزي لسه برضو مصممه عل الجوازه دي متسيبك منها
سهر بسخرية لا طبعا غيرت رائي قبل الفرح بكام ساعه اووووووف
فوزي بوقاحة عموما احسن برضو عشان نبقي في الساليم يعني عشان لما تيجي الموضوع ميتكشفش
سهر بعدم فهم موضوع ايه اللي ميتكشفش
فوزي قرب منها وبداء يلمس وشها بطريقه مقرفه متخديش في بالك هتعرفي بعدين سموعوا صوت وراهم
نبيله انتوا بتعملوا ايه
فوزي بحده الهانم لسه مخلصتش الفطار لحد دلوقتي نبيله ليه يا سهر الاكل مخلص
سهر بصت لفوزي بقرف خلاص ياماما خلص خلاص وانا قولتله يقعد عل السفره هو اللي وقفلي اعمله ايه
فوزي بحده ومسكها من شعرها ايه قولتله دي يابنت انتي اتكلمي عدل
نبيله ايوه يا سهر ايه الاسلوب بتاعك ده اتكلمي عدل مع باباكي
سهر بالم اه حاضر اه لو سمحت سيب شعري
فوزي ساب شعرها وبصلها بتحذير تتعدلي في الكلام مش عشان هتتجوزي لا ده انا ابوظلك الجوازه دي في لحظة فاهمه
سهر بدموع حاضر فاهمه ممكن حضرتك يا بابا وقالتها بسخرية انت وماما تتفضلوا عل السفره الاكل جهز
فوزي اخد نبيله ومشي حاجه تقرف عل الصبح
سهر بكره يا رب ياخدك يا بعيد خرجت وحطط الاكل ودخلت اوضتها
سهر اووووووف حتي يوم فرحي منكد عليا منك للله يا بعيد وفجأه اتفتح باب الاوضه بتعتها
سهر بغيظ عاوز ايه يا معتز انت كمان الباب ده معمول ليه مش عشان الناس تخبط عليه
معتز بستفزاز و سخريه تؤ تؤ تؤ مالك بس مدايقه ليه يا عروسة ده انهارده فرحك
سهر امممم افندم نعم عاوز ايه
معتز قفل الباب ورقب منها ايه خلاص هتتجوزي يا سهر مش كنت انا اولي برضو
سهر بسخرية اولي ازاي ياخويا ها اخويا مش عل نفس الاسم برضو
معتز بستفزاز شوفتي اديكي قولتيها اهو يعني انا اولي من الغريب
سهر ابتسمت بستفزاز تصدق حتي لو بس اصل انا مبتجوز اشبه رجال
معتز زقها للحطه وكتف ايدها وباسها بعنف وقرف وهمس في ودنها بوقاحة اوريكي اشبه الرجال بيعموا ايه ولا اقولك خليها اما تتجوزي عشان نبقي في الساليم وزقها عل السرير وخرج
سهر بقهر يا رب اشوف فيك انت وابوك يوم يا بعيد
وبعد شويه نبيله دخلت يلا يا سهر قومي خلصي شغل البيت ده يلا
سهر ماما حضرتك مش واخده بالك انهارده فرحي
نبيله اه اعمل ايه يعني اخلصي يلا مش كفاية هتتجوزي والحمل كله هيبقي عليا يلا بسرعه وخرجت
سهر طب دي انا مش عارفة ادعي عليها عشان امي الباب خبط
سهر ادخلي يا شاهي
شاهي بفرحه سهور يلا عشان نحضر للفرح
سهر خلاص هخلص شغل البيت واجي
شاهي شغل بيت ايه يا بنتي ده انهارده فرحك
سهر اه قولي بقي الكلام ده لامك
شاهي اممممم طيب انا هقول لبابا يقولها
سهر لا لا متقوليش لحد انا قايمه
شاهي ليه يا سهر متقلقيش هو مش هيرفض
سهر خلاص بقي يا شاهي خلاص انا قايمه
في فيلا فخمه جدا
في اوضه فيها راجل نايم ومالنحه قاسيه وجامده صحي من النوم وبص جنبه عل البنت اللي مرميه عل السرير وعريانه وجسمها كله دم بصلها بقرف اووووووف عل الصبح انتي يا زفته انتي وهزها بعنف اصحي لقي جسمها بارد جدا ومبتردش وقام دخل الحمام واخد شور ولبس هدومه وكلم الحارس بتاعه
الحارس طلع الاوضه
الحارس بخضوع ايوه يا قاسم بيه ؤمرني
قاسم ببرود شيل البتاعه دي منهنا وشار عل البنت اللي عل السرير وكمل بقسوة وتاني مره يا غبي تبقي تجبلي واحده تستحمل مفهوم يلا اع وقولهم يحضرولي الفطار والقهوة بتعتي وخلي الزفت اللي تحت يحصلني عل المكتب
الحارس اوامر حضرتك يا باشا وشال البنت ونزل وقاسم نزل المكتب بتاعه لقي ملفها قدامه
بص لصورتها بغل وقسوه وزكر في ملامحها عيونها العسلي وشعرها البني الناعم وبشرتها البيضه وملامحها الرقيه
وقال بسخرية تؤ تؤ تؤ يا حرام الوش الحلو ده هيصعب عليا اوي اما يتشوقه وكمل بقسوة بس حق اختي هجيبه منك انتي اللي اخوكي عمله فيها ميجيش حاجة جنب اللي انا هعمله فيكي اصبري بس عليا يا سهر وبص للراجل اللي وقاف قدام مكتبه منزل راسه بحترام وخضوع ها اللي قولته اتنفذ
الراجل بخضوع ايوه يا قاسم بيه انهارده هتكون عند سعادتك اول ما الفرح يخلص هنفذ عل طول
قاسم خبط عل المكتب بغضب لا كده انا ازعل وانا زعللي وحش اوي وانا عارف انا قولت تجبوها من الفرح مش بعد الفرح
الراجل يا قاسم بيه ازاي بس هندخل جوا الفرح وناخد منه العروسة كده ازتي والفرح في قاعة كويسه في امن كده احنا ممكن نتمسك يا باشا
قاسم بقسوه ازي ابنك صحيح عامل ايه
الراجل بخوف خلاص خلاص يا باشا زي مامرت كل حاجة هتتنفذ
قاسم طب ليه بقي من الاول وانا اعتعصب واضايق ولا انت عاوز تروح لقي ابنك بدل مهو برجل واحده ميبقاش عنده خالص
الرجل بخوف لا لا خلاص يا باشا والله انا اسف
قاسم ماشي عشان انا بس مزاجي رايق انهارده يلا من هنا والراجل خرج وقاسم ابتسم بشر اول مسمار ف نعشك يا سهر شكلي هتسلي اوي الايام اللي جايه