رواية لكنكى قدرى الفصل العاشر 10 بقلم رحمه محمد

رواية لكنكى قدرى 

الفصل العاشر 10 

بقلم رحمه محمد



خديجه بصت لعادل بش.ك: واحنا اي الي يضمنا انك تساعدنا ومتكونش بتضحك علينا 

عادل بصلها بخ.بث: انا مش حابب جوازت ملك ورحيم وحابب تعيش معايا هناك اصلي بخا.ف عليها اوي اوي يعني وعارف انها مش هترتاح هنا وانا كل الي يهمني راحتها 

ابتسام بصتله وابتسمت: نفس الهدف وانا كل الي يهمني خديجه يبقا نتفق نفرقهم وانت تاخد ملك وتبعد ونجوز رحيم وخديجه  

خديجه ابتسمت فرحه: يبقا اتفقنا 

وبتبص من شباك الاوضه بتاعتها بالصدفه لقت رحيم ركب عربيته وماشي: رحيم خرج 

ابتسام: يبقا يلا ي خديجه علي اوضة ملك واتكلمي معاها

عادل بعدم فهم: تتكلم في ايه 

ابتسام بخ.بث: هقولك بس بعدين المهم انت دورك...... 


شريف بغ.ضب وقرب من اشرف: انت قريب منها كدا ليه 

اشرف: ايه ي عم كنت بنفخ ليها عنيها صح ي سناء 

سناء بصتله بصد.مه: ايه 

شريف بغ.ضب: تنفح في عنيها انت فاكرني عبيط ي اشرف عارف لو شوفتك قريب منها كدا تاني انا هعمل ايه 

اشرف بحز.ن مصطنع: خلاص ي شيفو متبقاش قفوش كدا 

شريف: والله لكون لاغي الخطوبه دي 

اشرف: لا لا خلاص وعلي اي بيني وبنها من هنا لحدود ليبيا (وهمس لنفسه) ربنا يوقعك في ضيقتي دي قريب عشان تحس 

شريف: بتقول حاجه 

اشرف: حاشه لله ي اخ ولا نطقة بكلمه 

شريف بص لسناء: علي جوه ي هانم 

سناء بلعت ريقها بتو.تر: حاضر 

اشرف بص لسناء وحرك راسها بالر.فض لقاها جريت علي جوا: س.. س سناء 

شريف: يلا ي غالي امشي خلص وقت الزياره 

اشرف: هو انا جاي السج.ن ماشي ي شريف بكرا تشوف الي هيعملو فيك اخو خطابتك وهكون انا واقف علي هناك كدا هو وشوفك وضحك عليك 

شريف: هناك كدا فين

اشرف: ملكش دعوه بسلامه يخو خطيبتي

وفعلا اشرف مشي وشريف بص علي مياده لقاها بتضحك 

شريف: بتضحكي علي ايه 

مياده سكتت: لا ولا حاجه يلا 

وفعلا ركبو عربية شريف ومشيو 


رحيم كان سايق العربيه ولسه بيفكر في كلام ملك ونظرات عادل وخو.فها منه كان حاسس ان خو.فها مش طبيعي وحتي نظرات ليها مش زي ما عادل بيقول اب لبنتو: اكيد في حاجه وملك خا.يفه تقولها وعادل بيعمل ايه تخليها تخاف منه كدا لازم اعرف في ايه 

(كانت اساله كتير بدور في دماغ رحيم لغايت ما قرر يرجع تاني ويتكلم مع ملك تاني) 


في نفس الوقت خديجه كانت راحه لملك: لي وافقتي ي ملك 

ملك: لما رحت قولت لعمي رفض ومكنش قدامي حل غير اني اسمع كلامه واتجوزه بس عارفه حسه ان رحيم كويس مش عارفه لي بس في احساس قوي بيقولي انك ممكن تكوني.... 

خديجه بسرعه: قصدك اني بكد.ب عليكي ي ملك 


ملك: لا لا مش قصدي والله بس ممكن تكوني ظلماه او... 

خديجه بدمو.ع تمثيليه: ظلماه.. لا ي ملك هو الي ظلمني لما ضحك عليا وحببني فيه وفي الاخر سبني هو الي ظلمني لما غد.ر بيه واتجوز بنت خالي عشان يضحك عليها هي كمان.. صدقيني انتي لسه مشوفتيش الوش التاني لرحيم ولما تشوفي هتفتكري كلامي دا... هيعمل كل حاجه تخليكي تحبي وتثقي فيه وهيهتم بيكي لغايت ما يلاقي البديل وبس.. وبعد ما يلاقيها هيرميكي زي ما رماني ي ملك 


وطلعت تجري من اوضة ملك واول ما طلعت بصت وراها لقت ملك سرحانه ابتسمت بخ.بث وتجهت لاوضتها 

ملك فضلت تفكر في كلام خديجه كتير: يعني رحيم كان بس بيسالني عشان يخليني اثق فيه بس انا مستحيل اثق فيه ولا احبه ولا هخلي يعمل معايا زي ما عمل ما خديجه

(ملك كان جوا فعلا احساس كبير ان في حاجه غلط ومش حسه ان رحيم زي ما خديجه بتقول عليه بس كدبت احساسها وصدقت كلام خديجه) 

: حبيبت بابا 

ملك بصت لاتجاه صوت لقتو ووقفت مصدومه وخا.يفه: انت

عادل بصلها ببتسامه: اومال مفكراه رحيم ولا ايه 

ملك بغ.ضب : اطلع برا يلاااا 

عادل كان بيقرب من ملك: لي بس ي لوكه دا حتي القرب حلو

ملك: والله لو ما خرجت لصوت والم عليك كل الي في البيت 

عادل ضحك: صوتي ي حبيبتي لو عايزه 

ملك: عادل اطلع برا بقولك واياك تفكر تقرب مني

عادل: اي دا بتقولي عادل كدا حاف من غير بابا او عمو كدا 

في نفس الوقت وصل رحيم ونزل من العربيه 

ملك بقر.ف: متستهلش الاحترام الح..(كانت لسه هتصوت عادل جري عليها وكتم بو.قها) 

عادل بخ.بث: هوووشششش اهدي(وطبع قب.له علي خدها) انتي فكره عشان اتجوزتي هبعد عنك ولاهخاف من جوزك الي اسمه رحيم دا

في نفس الوقت رحيم كان طلع السلالم وماشي في اتجاه الاوضه 

عادل بص في عيون ملك بتركيز: مستحيل ابعد انتي فهمه وراكي وراكي زي ضلك ي ملك 

ملك: امممممم (وبتحاول تبعده عنها بس مش قادره) 

عادل حس بصوت بيقرب من الاوضه بص لباب ورجع بص لملك: هووووشششش (وضحك وبعد عنها استخبي ورا الباب) 

وفجاه الباب اتفتح ودخل رحيم 

رحيم اول ما شاف ملك دمو.عها نازله وواقفه جنب السرير باين علي وشها الصد.مه الر.عب حرفيا جري عليها 

رحيم بخو.ف: ملك مالك في ايه انت كويسه 

ملك كانت شايفه عادل هو بيتسحب من الاوضه وبيطلع براحه  ومش قادره تتكلم 

رحيم: ملك ردي عليا انطقي مالك 

ملك اترمت في حضن.ه ونفجرت في العياط: انا.. انا.... 

رحيم رفع ايده وقربها اكتر ليه عشان يطمنها: اهدي ي ملك 

ملك كانت مخبيه وشها في رحيم وفضلت تعيط كتير ورحيم مش فاهم حاجه بقا كل الي همو انها تهدا 

رحيم بحنان: هوششش اهدي وبطلي عياط اهدي 

ملك بعد فتره بدات تهدا رحيم بكل حنيه شالها ونايمها علي السرير وهي مسكه في هدومه حسه انها خا.يفه: انا معاكي اطمني 

ملك حضنت رحيم تاني وخبت وشها فيه لغايت ما راحت في النوم رحيم كان مستغرب تصرفتها ومش فاهم مالها بس مكنش عايز يسالها لغايت ما تهدا ومن غير ي يحس نام جنبها


مياده: شريف انت مش ناوي تستقر وتتجوز بقا ولا هتفضل باير كدا كتير ومش لاقي واحده تتجوزك 

شريف ضحك: باير؟؟؟ دا انا الف واحده تتمناني

مياده بغير.ه: لي ان شاء الله دا انت حتي مش حلوه وملزق

شريف بصلها: يعني بزمتك معجبش 

مياده بهمس: لا تعجب اوي اوي (وكملت بصوت مسموع) صراحه ولا شايفه فيك اي حاجه تعجب

شريف بص قدامه: ومن امتي وانتي بتشوفي اصلا 

مياده ابتسمت وهمست : لو مكنتش بشوف مكنتش اخترتك

شريف بصلها بستغراب: هو مين؟؟ 

مياده: احممم ولا حد 

شريف وقف العربيه وبصلها بتركيز : هو مين دا الي اخترتي ي مياده 

مياده بتو.تر من نظرته: ولا حد يلا نمشي بقا هنتاخر

شريف بصلها بشك وشغل العربيه تاني ومشي 

ومياده جابت الطلبات ورجعو كل دا وشريف ساكت 

مياده وهي نازله من العربيه: شكرا 

شريف: طيب 

وسبها وطلع اوضته وهي ابتسمت لما حست انه غيران عليها وودت الحاجه المطبخ وراحت اوضتها تنام 


في صباح يوم جديد 

كالعاده فارس صحي بدري وخد شور ولبس وتشيك عشان يروح يشوف البنت الي بيحبها دخلت عليه صفاء 

صفاء ببتسامه: اي الشياكه دي رايح فين كدا 

فارس بص لنفسه في المرايا وهو بيعدل شعره: حلو اعجب يعني 

صفاء: تعجب ونص وتلت تربع كمان

فارس: اومال مش شغال معاها ليه 

صفاء بستغراب: هي مين دي يواد 

فارس: لا ولا حد انا خارج بقا باي 

وجري من قدامها صفاء: يواد استني افطر الاول 

بس كان فارس مشي واول ما وصل المدرسه كانت البنت لسه واصله جري نحيتها وعمل نفسه مش واخد باله منها 

فارس: اي الصباح العسل دا 

البنت بصتله بم.لل: انت تاني يبني سبني في حالي بقا اي دا 

فارس بصلها بسخر.يه: في حاجه واحد وجاي يقف عندك مشكله

البنت اتنهدت بز.هق: لا ولا في اي حاجه 

ولسه هتمشي فارس وقفها: استني 

البنت وقفت وبصتله: ي نعم 

فارس: اتسمحين لي ان اقطفكِ من أرضكِ المُزهرة وازرعكِ بمكان أخر

البنت: لا ي شيخ وفين المكان الاخر دا بقا

فارس ببتسامه جميله وشاور علي قلبه: صدري المكان الذي يليق بكِ جميلتي 

البنت ابتسمت غ.صب عنها 

فارس بسعاده: الاه دي ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق ما بنا اتشال اسمك ايه بقا 

البنت انتبهت: احممم مش حلوه علي فكره 

فارس: ازاي بقا دا انا لسه حافظها امبارح عشان اقولهالك شوفتي بضحي قد ايه 

البنت ابتسمت بكسو.ف وبصت في الارض 

فارس: صباح الضحكه العسل ي عسل 

البنت جريت علي المدرسه من كسوفها وهو فضل باصص ليها ببتسامه عريضه وعيونه بطلع قلوب من الفرحه 


رحيم فاق لما حس ملك بتتحرك وفتح بص عينه لقاها قعده وبصاله بحز.ن قام مخضوض: انت كويسه 

ووووووو.....


            الفصل الحادي عشر من هنا 

تعليقات