رواية لكنكى قدرى الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمه محمد

رواية لكنكى قدرى 

الفصل الثالث عشر 13

بقلم رحمه محمد


بعد ما عادل اتسجن رحيم وملك وسناء روحوا وكانت العيله كلها مستنياهم بعد ما مياده كلمت فارس وعرفته الي حصل ورجع هو ومحسن وشريف

محسن اول ما شاف رحيم جري عليه: انت كنت فين 

رحيم: هفهمك يابا اقعد بس واهدي 

شريف بغ.ضب: نهدا وانت خرجت من غير ما تعرف حد انت رايح فين وحتي بنرن عليك مبتردش 

احلام جريت علي ملك وخدتها في حضنها: انتي كويسه يقلب امك روحتو فين طمنيني عليكي ي ملك

ملك حركة راسها بالايجاب: انا كويسه 

رحيم اتنهد: عادل اتحبس (احلام بصت لرحيم بحز.ن) خلاص... عادل كان بيحاول يقرب من ملك وعشان كدا جت هنا 

احلام دمو.عها نزلت: بالله عليكي لتسامحيني ي ينتي حقك عليا انتي قولتيلي وانا مصدقتش ولا حتي شكيت فيه لثانيه حقك عليا ي نور عيني 

ملك مسحت دم.عتها الي نزلت وابتسمت: مسمحاكي ي ماما (وبصت لرحيم)شكرا ي رحيم 


Flash back 

رحيم: بصي ي ملك انا همشي وهنزل من الاوضه هو اكيد مستنيني انزل واول ما يشوفني هيطلعلك فين تليفونك 

ملك مسكت تليفونها: اهو 

رحيم: افتحي 

ملك فعلا فتحت التليفون وادته لرحيم وهو خده منه وقام بقا يدور في مكان مناسب يحط فيه التليفون 

ملك بعدم فهم: انا مش فهمه حاجه 

رحيم حط التليفون في مكان عشان عادل ميخدش باله منه وشغل الكاميرا: لازم نسجل كل حاجه.. اسمعي كلامي لو عايز تخلصي منه (ورجع قعد جنبها) انا هنزل دلوقتي وهستني لما يجيلك وانا هجيب مامتك عشان تسمع وتشوق كل الي هيعمله ويقوله 

ملك: بس انا خا.يفه 

رحيم مسك ايديها: انا هبقا معاكي ومستحيل اخليه يقر.ب منك ومش هتاخر عليكي 

ملك حركة راسها بالايجاب 

وفعلا رحيم نزل واول ما شاف عادل طالع الاوضه راحه بسرعه علي اوضة احلام 

رحيم: تعالي بسرعه 

احلام بعدم فهم: لي يبني ملك فيها حاجه 

رحيم: مفيش وقت اني افهمك تعالي معايا بسرعه وانتي هتفهمي كل حاجه 

وفعبا احلام راحت معاه لغايت ما قربو من اوضة ملك وهنا احلام وقفت مصدو.مه من كلام عادل 

_______

ملك رجعت خطوه وتكلمت بخو.ف: علي فكره انا هقول لماما ورحيم 

عادل بقا في فرق خطوه بينه وبين ملك ضحك بخ. بث: كانت صدقت من اول مره.. معرفش ازاي في واحده بالغبا.ء دا ومتصدقش بنتها ولا حتي تشك في حاجه.. انا اصلا مكنتش بحبها بس حسيت انها بتحبني قولت اكسب فيها ثواب بس لو مكنتش اتجوزتها مكنتش هشوفك (وشدها من ايديها وكتم بوقها بايده التانيه وبصلها بخ.بث) لو حبه تقوليلها قوليلها معنديش مشكله برضو مش هتصدقك 

______

رحيم اول ما شافه بيقرب من ملك دخل الاوضه بسرعه مشده بعيد عنها 

back 


احلام بدمو.ع: انا اسفه 

ملك حضنتها: خلاص ي ماما انا مش زعلانه منك المهم اننا خلصنا منه وبعد عنك وعني 

محسن بجد.يه: بقا تكد.بي بنتك عشان واحد انتي متعرفيش عنه حاجه غير من فتره وبس 

الجده: خلاص ي محسن يبني زي ما ملك قالت المهم انه بعد وعرفناه علي حقيقته من الاول.. وانا اصلا مكنتش مرتحاله (وبصت لملك ببتسامه) تعالي في حضني ي حبيبتي 

ملك جريت عليها.. احلام بصت في الارض بحز.ن ومشيت علي اوضتها 

رحيم خد باله وراح وراها

صفاء ببتسامه: ننسي الي فات بقا الحمدلله اننا خلصنا منه وانه طلق امك متخا.فيش ي لوكه مش هيقدر يقرب منك

ملك ببتسامه وهي في حضن جدتها: الحمدلله 

بسمه بغيره مصطنعه: اي ي تيته هي ملك بقت لوحدها الي حبيتك 

الجده فتحت ايديها ليهم: انتو كلكو حبايبي 

سناء ومياده وبسمه جريو عليها وهما بيضحكوا وحضنتهم كلهم 

(الاه طبعا خديجه الحر.بايه) 

ابتسام بهمس: احسن اننا خلصنا منه يلا تعالي معايا عشان اقولك علي الي هنعمله 

خديجه بهمس: ماشي 

ومشيو الاتنين علي الاوضه بتاعت ابتسام 


رحيم خبط علي باب اوضة احلام... احلام مسحت دموعها وبصتله ببتسامه: تعالي ي رحيم

رحيم: احممم انا عارف انك زعلانه من الي حصل 

احلام دمو.عها نزلت: فعلا انا زعلانه بس زعلانه علي بنتي اكتر.. وزعلانه علي كل الي حصل ليها بسببي والله اعلم كان هيحصل ليها ايه لو كانت فضلت معايا هناك او الي كان هيحصل لو مكنتش وقفت معاها (ومسحت دمو.عها) وزعلانه علي نفسي اني وثقت وحبيت واحده بالقر.ف. دا 

رحيم اتنهد: المهم انك عرفتي وبعد عنكم في الوقت المناسب 

احلام: شكرا يبني لولاك كا.... 

رحيم: انا معملتش حاجه دا واجبي 

احلام: بحمد ربنا ان ملك بقت مراتك 

رحيم ابتسم لما افتكر ان ملك لو كانت موجوده كانو هتقول بالغ.ضب 

احلام ابتسمت: يلا ي حبيبي روح لمراتك اطمن عليها

رحيم حرك راسه بالايجاب ومشي خطوتين 

احلام: رحيم ملك طيبه اوي خد بالك منها يبني 

رحيم بصلها ببتسامه: متخا.فيش عليها ملك في عيني

احلام ببتسامه:ربنا يخليكوا لبعض 

 رحيم واستغرب الي قاله... وخرج من الاوضه بسرعه راح لملك لقاها وسطهم مبسوطه وبتضحك فضل واقف باصص ليها والابتسامه من غير ما يحس اترسمت علي وشه

فارس جه من جنبه: احممم يااااه وحشتنا الابتسامه دي يعم 

شريف جه جنبه الناحيه التانيه وبص لملك: اممم دي بسبب ملك 

فارس: اممم تفتكر اي السبب دا ي شيفو 

شريف: والله ي فروسه ي حبيبي هو الحب 

رحيم بص لشريف بستغراب: بحب؟؟؟ 

شريف حرك راسه بالايجاب: هو بعينه.. شوف عيونك بطلع قلوب ازاي وانت باصص علي ملك

فارس: وريني كدا(وبص في عيون رحيم) ايوه القلوب اهي 

رحيم بعد عنهم: بحب ايه لا طبعا مفيش حب ولا حاجه 

شريف: اممم يراجل طيب 

فارس: الي انت شايفه بس هو الحب برضو 

رحيم: اسكت ياض انت وهو ويلا شوفو انتو رايحين فين 

شريف ضحك: يلا ي فارس 

وفعلا مشيو وسابو رحيم 

رحيم بهمس: حب!! لا طبعا حب ايه مفيش حاجه اسمها حب اصلا وبعدين دا جواز بالغ.صب مفيش حب 


كان الوقت اتاخر وكله راح ينام وملك ورحيم طلعو اوضتهم 

مياده لقت شريف رايح علي اوضته راحت ليه: شريف 

شريف بص ليها: نعم 

مياده ببتسامه: تصبح علي خير 

شريف ببر.ود: طيب 

مياده بستغراب: مالك؟ 

شريف: هيكون مالي يعني رايح انام

مياده: طريقتك غر.يبه من الصبح معايا معرفش ليه

شريف: لا ولا حاجه 

مياده ببتسامه: انا مبسوطه ان ملك خلصت من عادل دا يعني كانت مستحمله كتير صعبت عليا اوي 

شريف: تمام 

مياده رجعت كشرت تاني من معملته: ماشي سلام

شريف ببر.ود: سلام 

مياده بصتله بحز.ن: تمام 

ومشيت راحة اوضتها وهي ز..علانه من معملته معاها 


رحيم خرج من الحمام لقي ملك قعده علي لسرير واول ما شافته وقفت: ان..انا ك..كنت. عايزه اقولك شكرا 

رحيم راح علي الكنبه: مفيش شكر ي ملك دا واجبي تصبحي علي خير

ولسه هينام ملك اتكلمت بتر.دد: تقدر تيجي تنام علي السرير 

رحيم اتنهد: لا عشان تاخد راحتك

ملك: لا عادي السرير كبير تعالي ارتاح باين عليك تعبان 

رحيم كان فعلا تعبان بس لسه هيرفض 

ملك: بلاش معنده ي رحيم قولتلك انك باين عليك تعبان ونومت الكنبه هتتعبك اكتر 

رحيم حرك راسه بالايجاب وقام نام علي السرير 

وملك بتردد راحت ونامت جنبه وكل واحد مدي ضهره لتاني

بعد فتره 

ملك لفت وشها لقت رحيم باصص ليها اتو.ترت: انت لسه منمتش 

رحيم حرك راسه بالر.فض: تؤ 

ملك: لي 

رحيم: انت لي مكنتيش عايزه تقوليلي علي الي عادل بيعمله 

ملك اتنهدت بحز.ن: خو.فت اقولك متصدقنيش زي ما ماما مش صدقتني وكمان خدي... 

قاطعها رحيم: كويس انك عرفتيتي ي ملك مكنش ينفع تخبي اكتر من كدا (مسك ايديها) مش عايزك تخا.في منه ايدا وهو بعد وبوعدك مش هيقدر يقرب منك تاني

ملك ابتسمت وفضلت بصاله وهو سرح في عيونه

وبدا يقرب من

هاوووووووو......


           الفصل الرابع عشر من هنا 


تعليقات