رواية لكنكى قدرى الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمه محمد

رواية لكنكى قدرى 

الفصل الثاني عشر 12

بقلم رحمه محمد


ملك بعيا.ط وصوت عياطها بقا عالي شويه: حاول يقرب مني تاني واول ما انت جيت استخبي ورا الباب ومن غير ما تاخد بالك مشي

رحيم اتصد.م من كلامها: حاول يقرب منك؟؟؟ 

ملك حركة راسها بالايجاب وزادت في العياط: انا جيت هنا عشان اهرب منه اصلا بس هو جه ورايا وانت اديته فرصه يقعد هنا وهيفضل ورايا انا بخا.ف منه اوي (مسكت ايد رحيم) ارجوك ي رحيم خلي يمشي ويبعد عني وعن ماما هو و.حش وقولت لماما بس هي مش مصدقاني 

رحيم حرفيا كان بيسمع كل كلامها وهو هينفجر من الع.صبيه والغ.ضب وعيونه اتحولت للون الاحمر وكور ايده (اكنه هيدي حد بالبو.كس) كان بيحاول يتمالك اعصا.به بس مقدرش وقام عشان يروح لعادل

ملك مسكته بسرعه: لا.. لا ونبي ما تسبني لو خرجت هيجي ليا 

رحيم بص ليها بتركيز صعبت عليه... اتنهد ورجع قعد جنيها مسك ايديها: متخا.فيش ي ملك انا معاكي دلوقتي وبوعدك مش هيقدر يقرب ليكي تاني وهبعده عنك وعن امك 


ملك وسط دمو.عها: ازاي وماما مش مصدقه 

رحيم فكر شويه وتكلم: بصي......... 

ملك كانت مركزه في كلامه اوي: بس انا خا.. 

رحيم شدد علي ايديها اكتر: هوووششش مش عايز اسمع منك الكلمه دي تاني مرات رحيم متخا.فش انا معاكي وجنبك والراجل دا مش هيقرب منك تاني مفهوم 

ملك: مراتك بس... 

رحيم بتريقه عليها:  بالغ.صب عارف 

ملك ابتسمت ابتسامه بسيطه وحركة راسها بالايجاب 

رحيم قام وقرب من الباب عشان يمشي بصلها: انا معاكي 

ملك حركة راسها بالايجاب بس من جواها كانت مرعو.به 


عادل كان قاعد مستني رحيم ينزل ويمشي 

واول ما مشي شافه نزل وخرج من البيت ابتسم بخ.بث: جيلك ي روح بابا 

واتاكد ان محدش شايفه واتسحب وطلع لاوضة ملك 


خديجه: احنا لازم نعمل اي حاجه قبل عادل يمشي 

ابتسام بخ.بث: لسه بخطط في حاجه كبيره نخلص فيها من الجوازه دي من اول مره كدا لازم الخطه تكون مدروسه كويس مش اي كلام 

خديجه نف.خت بضيق: ايوه قد ايه يعني انا مش قادره اشوفهم مع بعض اكتر من كدا 

ابتسام: ما تتقلي ي واقعه انتي 

خديجه: اتقل ايه ي ماما اكتر من كدا انتي عارف اني بحب رحيم من زمان 

ابتسام: عارفه يختي اتكتمي بقا خليني اعرف افكر 

خديجه سكتت وكملت حط مناكير علي ضوافرها 


عادل فتح الباب علي ملك بسرعه: ي صباح الفل 

ملك اتخ.ضت وقامت وقفت: ا.. انت تاني 

عادل قفل الباب (بس مكنش مقفول اوي): وتالت ورابع يقلب بابا قولتك انا وراكي 

ملك بصتله بقر.ف: انت ازاي بالقر.ف دا 

عادل ضحك وبصلها من فوق لتحت : زي ما انتي بالحلاوه دي يقلب ابوكي 

ملك بغ.ضب: والله ي عادل لو ما خرجت لكون لمه عليك البيت كله ومش هقولك تاني ابعد عني دا انا بنت مراتك ياخي 


عادل بخ.بث بقا بيقرب منها بخطوات : بس احلي منها اوي صراحه 

ملك رجعت خطوه وتكلمت بخو.ف: علي فكره انا هقول لماما ورحيم 

عادل بقا في فرق خطوه بينه وبين ملك ضحك بخ. بث: كانت صدقت من اول مره.. معرفش ازاي في واحده بالغبا.ء دا ومتصدقش بنتها ولا حتي تشك في حاجه.. انا اصلا مكنتش بحبها بس حسيت انها بتحبني قولت اكسب فيها ثواب بس لو مكنتش اتجوزتها مكنتش هشوفك (وشدها من ايديها وكتم بوقها بايده التانيه وبصلها بخ.بث) لو حبه تقوليلها قوليلها معنديش مشكله برضو مش هتصدقك 


ملك بتحاول تبعده ومش عارفه تصر.خ: امممممم 

عادل بقا باصص ليها بخ.بث وبيقرب وشه منها اكتر 

وفجاه لقي حد مسكه من رقيته رماه بعيد خبطه في الحيطه عادل اترمي علي الارض من الا.لم وبص لقاه رحيم واحلام 

احلام بدمو.ع: انا لو كنت صدقتك او وثقت فيك دا كان عشان حبيبتك ودا الي فعلا طلعت غب.يه فيه وجوازي منك كان اكبر غلطه في حقي وحق بنتي وانت از.بل حد شوفته في حياتي(وجريت علي ملك الي كانت بتعيط خدتها في حضنها)

 

رحيم بغ.ضب وعيون مليها الش.ر وقرب منه بخطوات سريعه وشده من هدومه وقفه: وحيات امك لهند.مك علي اليوم الي اتولد فيه 

رحيم بقا بيضر.به في كل حته في جسمه حرفيا ولان رحيم اقوي من عادل... عادل مكنش عارف يضر.به ولا حتي يقرب منه 

عادل بكد.ب: اسمعيني ي احلام 

رحيم:هوووش مش عايز اسمع صوتك 

كان رحيم بيضر.به بكل قوته لدرجه ان عادل مبقاش قادر يتكلم وبقا مستسلم لضر.به 

ملك بدمو.ع: كفايه ي رحيم هيمو..ت في ايدك ويحسبو عليك بني ادم 


رحيم بغ.ضب: بقا انت بتقرب من مراتي ي رو.ح امك 

ملك كانت حرفيا ميت.ه من العياط: بالغ.صب 

رحيم بصلها وقتها بستغراب ورجع بص لعادل الي كان مرمي علي الارض ووشه وهدومه كلها د.م 

شده من هدومه وبقا ماشي وبيسحب عادل وهو مرمي علي الارض واول ما خرج من الاوضه سناء شافته فصر.خت 

وبعدها جت الجده وصفاء ومياده وبسمه وابتسام وخديجه علي صوت سناء وبقو كلهم واقفين مصدو.مين 

صفاء: يمصبتي اي الي بتعمله دا ي رحيم 

الجده: عيب يبني سيبو وفهمنا اي الي جرا

رحيم مسمعش كلامهم وبقا نازل من علي السلالم وساحب عادل وراه وهو نايم علي السلالم 

ملك خرجت من الاوضه وهي منهاره جرين عليها مياده وسناء 

مياده بخو.ف: فيه اي ي ملك 


احلام جت من وراها وبصوت عالي: فيه ان الز.فت دا حاول يقرب من بنتي.. الي اتجوزته طلع متجوزني عشان بنتي 

صفاء شهقت والباقي اتصد.م اكتر.. وابتسام وخديجه بصو لبعض 

خديجه ضحكت بصوت واطي جدا: طلع عايز يبعدرحيم عشان هو يستفر.ض بملك 

ابتسام ابتسمت هي كمان وبسرعه: هوووش اسكتي لحد يسمعنا 

احلام جريت ورا رحيم: استني ي رحيم 

رحيم وقف وبصلها 

احلام: خلي يطلقني 

رحيم قوم عادل وتكلم بصوت ر.عب عادل: سمعت يلانفذ 

عادل مكنش قادر يتكلم بس حاول: ااان.. انتي ط.. طالق 

رحيم: شاطر (وكمل سحبه) يلا ي ملك 

سناء: يلا اي انتو هتروحو فين 

ملك بت.عب من كتر العياط: لما نرجع هنقولكم (ودخلت اوضتها ورجعت) 

الجده لقاتها تعبا.نه: روحي معاها ي سناء اسنديها 

سناء جريت علي ملك ومسكتها ونزلو ورا رحيم 


بسمه بخو.ف جريت علي مياده: مياده في ايه انا مش فهمه حاجه 

مياده طبطبت عليها: مفيش حاجه تعالي معايا 

وفعلا مشيو مع بعض وابتسام خدت خديجه ومشيو 

صفاء: تعالي ي احلام نقعد في الصاله تعالي ي حبيبتي لغايت ما يرجعو.. يلا ي حماتي 

وفعلا راحت احلام مع الجده وصفاء 


رحيم اول ما خرج من البيت رمي عادل في شنطه العربيه وبص لملك: انتي كويسه 

ملك بدمو.ع حركة راسها بالر.فض: ايوه.. لا 

رحيم اتنهد بحز.ن علي شكلها: هاتي التليفون وخليكي هنا ي ملك 

ملك بسرعه: لا هاجي معاك 

سناء بعدم فهم: انا مش فهمه حاجه انتو هتاخدو علي فين 

رحيم: اركبو مفيش وقت 

وفعلا ركبو وبعد فتره كانو وصلو قدام القسم رحيم نزل ونزل عادل من شنطة العربيه وبقت الناس تبصلهم بصد.مه 

واول ما دخل قدام الظابط رمي عادل علي المكتب: ازيك ي احمد

الظابط احمد: اهلا بصاحب العمر فينك ي جدع

رحيم سلم عليه: انت عارف الشغل بقا المهم (مد ايده لملك وخد منها التليفون وفتحه وشغل فيديوا.. الفيديوا فيه كل الي حصل بين ملك وعادل) 

احمد بص لعادل بغ.ضب: ي اهلا وسهلا 

عادل بخو.ف: انا معملتش حاجه 

رحيم بص لسناء: خدي ملك واطلعو استنوني في العربيه 

ملك مكنتش عايزه تمشي بس خرجت مع سناء  ورحيم فضل مع احمد 


وبعد فتره خرج رحيم وركب العربيه : خلاص اتحبس 

ملك اتنهدت براحه: يعني خلاص مش هيضا.يقني تاني 

رحيم: متخا.فيش ي ملك قولتلك انا معاكي ومش هيقدر يقرب منك تاني 

وفعلا رحيم شغل العربيه ومشي عشان يرجع البيت 

كانت مياده عرفت فارس الي حصل ورجع محسن وفارس وشريف البيت 

وكانا العيله كلها مستنينهم واول ما وصلووووو


           الفصل الثالث عشر من هنا 

تعليقات