رواية خادمة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم زهره عصام



















رواية خادمة قلبي
الفصل الخامس 5
بقلم زهره عصام

وليد بز..عيق : ايه اللي انتي بتقوليه دا هو مين اللي شغال عند التاني
ملك : التعاون يا اخ كنافة بالمنجة التعاون معلش يخويا من هنا ورايح كله هيشتغل و بصت لـ مالك و قالت: طبعاً الكلام مش موجه ليك و وقفت و حطت اديها في وسطها و قالت: في أروبا و الدول المتقدمة كله بيخدم نفسه
وليد : بس متعصبنيش اصحي كدا و فوقي لنفسك انتي مجرد خدامة هنا
مالك كان لسه هيتكلم لكن ملك سبقته كالعادة و قالت: شششش مسمهاش خدامة يا جاهل إسمها هاوس كليبر
حازم : هاوس ايه
ملك بغرور: انت متعرفش انجلش وإلا ايه يا سعادة البيه كريم شانتيه انت كدا محتاج كورس وانا اللي هتديهولك انا شاطره أوي فيه هو و التركي
وليد بعناد : مش تركي يا انثه البغبغاء انتي
ملك : اللهم اخذيك يا شوشو بلاش تطلع دلوقتي عيل و غلط مش قصده يغلط في التركي بتاعي عيل و غلط
وليد كان ماشي نحيتها و هو بيقول: هو مين دا اللي عيل دا إنتي عاوزه تتربي بقي و انا اللي هرييكي
مالك مسكه و وليد بيعافر عشان يروح عنها
ملك : امسكه اوعي تسيبه يا سعادة البيه الحليوة و هو عامل زي الاندر تيكر كدا
مالك مش عارف يضحك وإلا يحوش عنها
وليد : سبني يا مالك سبني لحسن دي خلاص جابت اخرها معايا بت احسنلك امشي من البيت دا ملكيش أكل عيش هنا
ملك : ليه يخويا كنت بتاكلني من حيبك انا بأكل من جيب سعادة البيه الحليوة إنما انت يا سعادة البيه كنافة بالمنجة ملكش لازمه أصلاً قالتها و هي بنتفخ في ضوافرها
وليد بيحاول يفك نفسه من. مالك و هو بيقول: سبوني عليها و الله لامو*تها في ايدي اوعي يا مالك
ملك : تقـ’ـتل مين يا عنيا أنت فاكرها سايبة وإلا ايه لا اصحي دا أنا جميلة و الأجر على الله
مالك : ما تتهدوا بقي انا فرهدت
حازم : معلش يا جميلة امسحيها فيا أنا المره دي و ليكي عليا يا ستي هشيل انا الأطباق كلها
ملك : والله ما تحصل يا سعادة البيه كريم شانتيه بس تصدق بالله يا شيخ إنك أحلي واحد في القاعدة دي حتي من أبو قردان اللي واقف دا أي رايك اجوزك البت اشجان صحبتي
حازم بصدمة: ها اشجان
وليد باستفسار: هي قصدها أبو قردان دا أنا صح
مالك هز رأسه ببرود و وليد اتجنن على الأخر: هو مين دا اللي أبو قردان يا بت دا انتي صورصار افعصك برجلي
ملك اتجننت من الكلمة و راحت مسكت في خناق و ليد و مالك بقي واقف في النص حايش وليد عن ملك بالعافية
ملك : تفعص مين يا عنيا سمعني كدا لا دا انت متعرفنيش و حظك إن جناني يطلع عليك مرتين و ضربته بالشلو’ط في ظهره
وليد مسكها من شعرها
ملك : سيب شعري يا سعادة البيه كنافة بالمنجة إحنا متفقناش على كدا
وليد و هو بيشد شعرها جامد: أنا مش ماسك شعرك أصلا انا بعدل الدش الإشارة مضببه
حازم بيحاول يخلص شعر ملك من وليد و غصب عنه شده
ملك : اااه كدا يا سعادة البيه كريم شانتيه طيب و قامت عضتوه
حازم : ااااه في أي يا جميلة إن حق عليا بحوش عندك
ملك : تسلم يا سعادة البيه كريم شانتيه هو تور هايج مسك في شعري هيخلعة في ايده
الوضع كالآتي مالك بيحاول يبعد وليد و وليد ماسك شعر ملك مش راضي يسيبه و حازم بيحاول يسلك شعرها من ايد وليد
ملك في نفسها : صبرك عليا يا وليد الكلب و ربنا لاوريك بصت على رجله و ضحكت في خبث و قالت: حلوه الفخده طرية برضوا و راحت عضته
وليد و هو بيرميها: اااااه يا يا حيو*انة سيبي اه يا بنت الـ***
ملك أول ما سمعته قال كدا عنيها دمعت حست يالايهانه و قفت و قالت: بعد اذنكم
وليد : في ألف داهية تاخدك
ملك دخلت الاوضة بتاعتها و سمحت لعيونها تنزل دموعها وقفت قدام المراية و ظبطت المكياج و خرجت الشنطة اللي جابتها معاها
مالك ضر’ب وليد بوكس و قاله: من امتي بنغلط في الناس يا استاذ يا محترم لا و بتشتم كمان شتيمة و’سخة زيك
اتفضل صلح اللي عملته دا يا غبـ’ـي انا اللي مديها الصلاحية تعمل اللي هي عاوزاه

حازم سألهم و راح على اوضه ملك خبط عليها و قال: افتحي يا جميلة أنا الكريم شانتيه انا آسف بالنيابة عن وليد لكن متناميش زعلانه عشان خاطري افتحي الباب
ملك ضحكت من جوه و قالت في نفسها: أطيب واحد فيهم انت يا حازم والله لكني معتش ليا قاعدة معاكم و مسكت شنطتها و فتحت الباب و بصت لحازم و قالت: مع السلامه انت إنسان جميل أوي لكن ناقصك إنك تلاقي حد يحتويك يمكن لو كنا اتقابلنا في ظروف أحسن من كدا كنت دليتك عليها
حازم: اوعي تقولي أشجان
ملك ضحكت و قالت: متقلقش مش هي يلا بقي سلام
حازم : هتروحي في الجو ليل
ملك بجدية : مش مهم و شالت الشنه و خارجة متجه لباب الشقة
مالك بصرامة: جميلة اقفي عندك
ملك و هي بصه في الأرض: نعم يا سعادة البيه
مالك : راحة فين في الوقت دا ؟ اتفضلي ادخلي جوه
ملك : انا آسفة مش هقدر أقعد في مكان اتهانت فيه بعد اذنك همشي أرض الله واسعة و تساعي من الحبايب ألف
و لسه هتمشي حازم لحقها و قال: عشان خاطري متمشيش البيت دي الضحكة رجعتله من ساعة ما دخلتيه اينعم معداش يوم لكن غيرتي فيه كتير
مالك بصلهم كلهم و قال بحزم : جميلة مش هتمشي من هنا و كل اللي هي عاوزاه هيحصل و أنا اهو بقولك قدامهم البيت دا بيتك زيهم بالظبط و ليكي صلاحية انك تعملي اللي انتي عاوزاه مرضية كدا يا ستي
وليد: مالك انت بتقول ايه
ملك : مش عاوزيني امشي
حازم: لا
ملك : ارشوني و بصت ليهم بنص عين
حازم : عاوزه ايه ؟
ملك بانشكاح: باسورد الواي فاي و اندومي بقي
حازم بصدمة: باسورد الواي فاي و اندومي كل دي معلوماتك عن المصالحة دا انتي طلعتي هبله أوي
ملك : عندك مسمحاكش يا سعادة البيه كريم شانتيه انت مش عارف دي حاجة قيمة قد إيه و بصت لوليد بخبث آخر طلب بقي
مالك بابتسامة: قولي و هيتنفذ فوراً
ملك : سعادة البيه كنافة بالمنجة يلم الأطباق كلها و يغسلها كمان

وليد بصدمة: لا مستحيل دا يحصل علي جثتي سامعين و كمل في نفسه اه يا بنت الكلـ”ـب بتنتقمي مني
بعد شويه
وليد واقف في المطبخ و لابس مريلة و بيغسل الأطباق و بيبرطم
حازم جه على باب الطبخ و شغل أغنية يا دنيا طفيتي شمعتي
وليد بصله بغيظ و اتكي على سنانه و مسك كوباية بلاستك و حدفها على حازم
حازم بسخرية: مقدترتش على الحمار بتتشتطر على العبد الله يا سعادة البيه كنافة بالمنجة و ضحك و سابة و مشي
وليد : صبرك عليا يا سيد قشطه والله لهطلعة عليكي صبرك عليا
                       الفصل السادس من هنا 
تعليقات