رواية حبيبى المجهول الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء محمد
ليلي بتفوق اهوه ولسه بتنادي علي ادهم
ادهم صحي علي صوتها
ادهم: ليلي حبيبتي انا جنبك اهوه انا اسف اني مشيت كنت غلطان بس اوعدك مش هسيبك تاني بس انتي قومي وارجعيلي
ليلي بصتله وهيا ساكته وهو بيسال نفسه اذا كانت عرفاه ولا زي امبارح هتقوم تصرخ
ليلي: انت هتجيبلي ادهم؟؟؟
ادهم: ليلي انا ادهم
ليلي: لو تعرف مكانه خدني عنده ارجوك
ادهم: ليلي بقولك انا ادهم اسمعيني بقي
انتي بتعذبيني كده ليه؟؟؟ انا ادهم ادهم سامعه
ليلي بتعيط بصوت اعلي وحطت ايديها علي ودانها وبتنادي علي ادهم بصوتها كله
الدكتوره جت وشافت ادهم ما سكها بيشيل ايديها من علي ودانها وبيقولها انا اهوه وهيا بتصرخ وتنادي عليه
الدكتوره: اطلع بره انت اطلع بره
ادهم: انا عايزاها تشوفني انا قدامها اهوه
الدكتورة: وكده هتشوفك؟؟؟ اطلع بره سيبها ترتاح وهيا هتفوق لوحدها
عطوها حقن مهدئه تاني ونامت تاني
ادهم هيتجنن عليها ومش عارف يعمل ايه؟
الكل بيجي ويمشي الا هو مش عايز يتحرك ابدا من جنبها
علي: ادهم روح ارتاح شويه
ادهم: انا مش تعبان ما تشغلش بالك انت بيا
على: طيب يا ابني روح بس غير هدومك ات بقالك 4 ايام لابسها وبصراحه ريحتك لا تطاق
ادهم: انا بغير هدومي ومعايا شنطتي ولا ناسي اني جاي من المطار علي هنا
علي: شكلك علي بعضك مش حلو روح احلق وغير ونام وتعالي فايق حتي البت لو فاقت ما تتطفش منك
مع اصرار الكل ادهم روح فعلا
ريهام: حبيب قلبي وحشتني
جريت عليه بس هو تجاهلها وطالع علي السلم
ريهام: ادهم استني
ادهم: عايزه ايه؟
ريهام: ليلي عامله ايه؟
ادهم: وتهمك في ايه؟ ولا بتتطمني هتخلصي منها ولا لأ؟
ريهام: لا ابدا بطمن عليها انت بتحبها خلاص براحتك وانا هحب حبك ليها
ينفع ازورها؟
ادهم: لأ ما ينفعش وبعدين لسه ما فاقتش اصلا
سابها وطلع وهيا ابتسمت انها ما فاقتش واتمنت انها ما تفوقش اصلا
ادهم فعلا مجرد ما دخل اوضته ولمس السرير نام ونام كتير جدا نام لتاني يوم وصحي استغرب هو ازاي نام كل ده؟
ادهم حلق واخد شاور وراح لليلي واول ما وصل اتفاجئ بيها فايقه وبتتكلم مع ماجده
ادهم: ادخل؟
ماجده: طبعا ادخل اهو جه اهو يا ستي _ سالت عنك مليون مره
ادهم: وما اتصلتيش بيا ليه؟
ماجده: علشان ترتاح هقوم افطر انا وانت اهو معاها
خرجت ماجده وهو بصلها
ادهم: عامله ايه؟
ليلي: كويسه
ادهم قرب وقعد جنبها علي السرير قصادها
ادهم: انا اسف اني مشيت
ليلي: لا عادي قالولي انك فضلت جنبي الاربع ايام اللي فاتو
ادهم: في ايه مالك؟ مش طبيعيه ليه؟
ليلي: لا عادي متهيألك
ادهم قرب ايده من ايدها واول ما لمسها شدت ايدها بسرعه
ادهم: في ايه؟
ليلي: ما فيش تعبانه وعايزه ارتاح ممكن؟
ادهم: انتي بتتطرديني؟؟
ليلي: لا بس بقولك تعبانه
ادهم: مالك يا ليلي؟؟؟ قولي علي طول في ايه؟
ليلي: ما فيش انا بقيت كويسه اهوه ممكن تمشي
ادهم: امشي فين؟
ليلي: ماطرح ما كنت ماشي روح مش هوقفك
ادهم: ليلي
ليلي: ليلي ايه؟ مش كنت ماشي قوم اتفضل امشي يالا روح __
ادهم: ممكن تهدي؟
ليلي: لا مش ههدي انا مجنونه _ اتفضل بقي امشي وسيبني اتفضل
قامت ليلي وحاولت توقف وبتقع وهو بيحاول يهديها او يسندها وبتزقه وتزعق فيه وتقوله يمشي وبتضرب فيه
الكانوله شدتها من ايديها والدم بينزل من مكانها وهو بيحاول يمسك ايدها وهيا بتضرب فيه وتقوله يمشي
اخواتها جم علي صوتها وخالد هيدخل مسكته الدكتورة: سيبها تفضي كل اللي جواها سيبها تقول اللي هيا عايزاه
خالد: بس هو ممكن
الدكتورة: ممكن ايه؟ هيا بامان معاه
لازم يتصافو وما تخافش هو هيستحملها
جوه عندهم هيا بتضربه علي صدره وهو بيمسكها ويهديها ويمسك ايدها اللي بتنزف مكان الكانوله
ليلي: امشي وسيبني لوحدي واهرب يالا
امشي وما تبصش وراك ابدا
امشي يالا وما تفكرش فيا امشي
عيطت جامد وهو كتفها ومسك ايديها الاتنين
كتفها تماما ومقدرتش تتحرك فعيطت جامد
هو شدها لصدره وضمها وايده علي شعرها بتهدهدها زي العيله الصغيرة
ادهم: انا استاهل اكتر من كده بس ارجوكي اهدي _، حقك عليا اسف يا قلبي وروحي وكياني كله __ اسف بجد اني فكرت للحظه ابعد عنك... كنت غبي ومتخلف
ليلي: ايوه انت متخلف
ادهم: عارف وده مش هيحصل تاني ابدا مش هبعد تاني ابدا
ادهم شالها وحطها علي السرير وغطاها
ادهم: ارتاحي وحاولي تسامحيني غبي بقي تعملي ايه؟ ارتاحي
ليلي: ولو انت مشيت؟؟
ادهم: مش همشي ابدا ابدا هتفتحي عينيكي هتلاقيني جنبك اوعدك
ليلي اتحسنت تماما وخرجت من المستشفي
وريهام بتجهز لفرح ما حصلش لابنها
ادهم عملها حفله خطوبه في النايتكلب اللي مكنش عاجبها وعرفها انه بتاعه
لبست فستان تحفه وادهم عزم بس الحبايب وكانت حفله خطوبه صغيره جميله
اتحدد معاد الفرح وكل حاجه جهزت
ريهام جددت الفيلا كلها علشان تستقبل العروسه
اتعمل فرح الكل بيحكي ويتحاكي عليه
ليلي كانت اميره من الاميرات وادهم هيطير من السعاده
حسين واخد ادهم ورايحين لليلي وهما في الطريق حسين وقف علي جنب وبص لادهم
ادهم: انت وقفت ليه هنتاخر
حسين: عايز اقولك كلمتين الاول
ادهم: اهم الوصايا العشر علي قالهملي انجز
حسين: لا ما اعتقدش ان ابوك قالك اللي انا عايز اقولهولك ابوك تقريبا زيك
ادهم: انجز يا عم حسين مش عايز اتاخر قول اللي عايز تقوله
حسين: طبعا انت عارف اني بعتبرك زي ابني وعلشان كده هتكلم معاك بحريه شويه
ادهم: من غير مقدمات لو سمحت وبعدين انت من يومك بتكلمتي بحريه ما تعش بقي انجز
حسين: ليلي انت عارف ان انت اول حد في حياتها وهيا من وسط مختلف
قاطعه: عارف وهخلي بالي منها واكسترا اكسترا وبعدين
حسين: اسمع واسكت الموضوع اصلا محرج بما فيه الكفايه
ادهم: اتكلم علي طول لاني صبري بدا ينفذ
حسين: ليلي غير البنات اللي انت عرفتها
ادهم: يا صبر ايوب عارف
حسين: ممكن تسكت لتلات دقايق؟
ادهم: ماهو انت بقالك ربع ساعه بتلف وتدور حسين: اوك ليلي هتبقي ابيض النهارده ما تتوقعش منها اي حاجه
هيا مختلفه عن البنات اللي انت كنت معاهم قبل كده
ادهم: انت بتقول الكلام ده ليه انا عارف ان ليلي مختلفه
حسين: علشان ما تتصدمش لما تبني امال لليله طويله هتقضيها كلها حب وشوق وتتفاجئ بواحده واقفه قدامك مش عارفه تعمل ايه؟
ادهم: انا مش متوقع من ليلي حاجه ده اولا وبعدين انا مش جاهل قوي كده واعرف اميز بين البنات وعارف ان ليلي انا اول واحد في حياتها
حسين: عارف انها بنت وانها هتكون خايفه ومرعوبه منك
ادهم: خايفه ومرعوبه؟؟؟ ليه ان شاءالله؟؟
حسين: لان مجتمعنا هنا في حاجات كتيره بيعتبرها غلط فبالتالي البنت بتتجوز وهيا معندهاش اي فكره عن الحياه الزوجيه وعن متطلبات الراجل واعتقد ان ليلي من النوعيه دي اول ما هتكونوا لوحدكم هتلاقي قدامك انسانه مرعوبه منك وهتتصورك قدامها وحش هتغت،صبها فاهم؟؟ في رجاله فعلا بتكمل الصوره وبيعتبر ان له وظيفه لازم يقضيها ولازم يثبت رجولته وفي رجاله بتفهم وتتفهم خوف البنت وبتتعامل معاه بحكمه وبيكسبوا مراتاتهم العمر كله
ادهم: وانت بتصنفني من اي نوع؟؟
حسين: انت في المجمل من النوع العاقل واللي مش محتاج يثبت رجولته لحد ومابتهتمش بعادات وتقاليد وبتحب ليلي
ادهم: طيب ده شيئ كويس
حسين: بس من ناحيه تانيه انت متربي بره وليك علاقات كتيره قبل كده وبالتالي متوقع من مراتك انها المفروض تبقي اراجوز علشان تتغلب علي كل اللي انت عرفتهم قبل كده وده مش موجود في مراتك فخايف انك تتصدم
ادهم: شوف يا عم حسين انا مقدر خوفك وقلقك عليا وانت عارف كويس اني بعتبرك زي ابويا ومتشكر جدا لنصايحك دي بس ماتخافش عليا انا عارف ليلي كويس
وعارف هيا متوقعه مني ايه وماتخافش انا مش متوقع منها اي حاجه
ليلي يوم خطوبتنا باستني في خدي فانا عارف هيا مدي خبرتها ايه؟ وما تقلقش عليا انا عارف انها كتاب ابيض ولسه هيتكتب عليه ونوعا ما الموضوع ده عاجبني ان انا اكتب اللي انا عايزه منها بالطريقه اللي انا عايزها
وبعدين مع اختلاف الثقافات ديما الراجل بيحب اللي يتجوزها تكون ابيض وهو يعلمها فماتخافش عليا ممكن بقي ابوس ايدك توديني عندها
حسين: دقيقتين وهنبقي هناك ومبروك لاحلي عريس في الدنيا
ادهم اول ما شاف ليلي اتلجم ومعرفش ينطق او يتحرك او يتكلم لحد ما ابوه زقه وقاله يروحلها
ادهم: انتي عامله كده ليه؟ ؟
ليلي بخوف: مش عجباك وحشه؟؟؟ انا قلتلهم شكلي غريب محدش
قاطعها ادهم: انت اجمل واحده شفتها في حياتي
ليلي ابتسمت واتكسفت
ادهم: لفيت تقريبا العالم شرق وغرب بس عمري ما شفت اجمل منك
ليلي: بجد شايفني جميله؟؟
ادهم: انتي بجد بتسالي؟ مش شايفاني متنح ازاي؟؟ مش باين عليا؟؟؟
ليلي ضحكت وبصت للارض وهو باسها في راسها ومد ايده ليها والمره دي شبكت ايديها في ايده
ادهم: هتسيبيها تاني؟؟؟
ليلي: عمري
ابتسموا الاتنين لبعض ويدوب بصوا لقدام وهيتحركوا علي خطف صوره ليهم بسرعه
ادهم: طيب قول انك هتصور
على: لا كنت عايز الابتسامه الصافيه مش مصطنعه
قرب لابنه وبصله ودمعه في عينه
ادهم: اوعي تقلبها دراما
علي حضن ابنه جامد
على: مبروك يا اجمل حاجه حصلت في حياتي انت اللي صبرتني في الدنيا دي وعطيتني امل وسبب اعيش علشانه
والنهارده اسعد يوم في عمري كله انك انت وحبيبتك اتجمعتوا اخيرا
اوعي يا ادهم تفرط فيها او تسيبها تضيع منك فاهم يا حبيبي؟
ادهم: فاهم يا اجمل اب في الدنيا دي كلها
وبعدين ( قرب لودنه وهمسله) كان لازم حد فين يطول حبيبته ولا ايه؟
ضحكوا الاتنين
علي: طيب الحمدلله انه انت ( بص لليلي) مبروك يا اجمل عروسه في الدنيا
خلي بالك من ادهم وافضلي حبيه ديما
ليلي: الله يبارك فيكي يا عمي وادهم جوه قلبي
ريهام سلمت عليهم وباركتلهم
طول الفرح بيرقصوا مع بعض
ادهم طلع علي الاستيج وبدا يحكي
ادهم: كله يسيب اللي في ايده ويركز معايا
( قالها زي احمد حلمي في اغنيته فكتير ضحكوا)
لا مش هقلد احمد حلمي
المهم انا عايز اقول حاجه بسيطه لليلي
ليلي انتي اجمل حاجه حصلت في حياتي
اول يوم شفتك فيه عرفت انك هتغيري حياتي كلها وفعلا شقلبتي كياني كله
واللي كان قريب مننا هيعرف انها بهدلتني كتير جدا وان حبها كان صعب قوي
طبعا اكتر واحد شاهد هو عمي حسين
انا مديونلك يا عمي حسين بالنهارده
متشكر قوي علي وقفتك معايا وعلي وقفتك ضدي لما كنت بطلع عن الطريق الصح
في ناس كتيره وقفوا جنبنا لحد ما وصلنا للنهارده وفي برضه وقفوا ضدنا وبرضه بشكرهم لان كل مشكله سببوهالنا كانوا بدون قصد بيقوا علاقتنا ببعض
كل مشكله قابلتنا خرجنا منها انا وليلي اقوي من الاول وحبنا اقوي
ليلي انا بحبك وبعشقك وعايزه علي طول جنبي وفي حضني وما تبعديش عني ابدا
ويالا كله يقوم ويهيص النهارده عايز الكل فرحان
كله يهيص
الكل فعلا هاج وهيص والموسيقى اشتغلت وادهم غني اغنيه جرالي ايه لعمرو دياب
وكان بيتنطط طول الاغنيه
ليلي غنت لادهم اغنيه بطمنك لشرين
وهو غني اغنيه برتاح لرامي صبري
ورقصوا هما الاتنين علي الاغنيه دي
وهما بيرقصوا مع بعض ادهم حاول يبوسها بس هيا بعدت
ادهم: ايه ده بقي؟
ليلي: ممكن لما نبقي لوحدنا؟
ادهم: وليه بقي ان شاءالله؟
ليلي: اول بوسه ليا في حياتي من حبيبي هفتكرها عمري كله وعايزاها مميزه
ادهم: وايه بقي اللي مش هيخليها هنا مميزه؟؟
ليلي: مش قدام الناس كده؟ مش قدام بابا وخالد وجيراني! عايزه اكون انا وانت لوحدنا مش عايزه اكون بفكر في اي شيئ تاني عايزه انا وانت وبس
مش عايزه اكون مكسوفه من حد او خايفه من حد
لكن دلوقتي هبقي مكسوفه وخايفه ومتوتره ومش هيكون ليها معني كبير بالنسبالي
ادهم: خلصتي الخطبه الطويله قوي دي؟ حفظتيها ازاي دي؟
ليلي ضربته علي صدره
ليلي: اخص عليك مش خطبه ده احساس جوايا
ادهم: خلاص يا عم ما تزوقش اللي صبرني الشهور اللي فاتت دي كلها يصبرني الكام ساعه دول بس الباقي كله متاح اتفقنا؟
ليلي: اتفقنا
ادهم بيرقص معاها وباسها جنب شفايفها برقه
ليلي: انت وعدتني
ادهم: اولا انا ما وعدتش ثانيا انا ما لمستش شفايفك مش اتفقنا ان الباقي متاح ولا بتنسي
شالها وفضل يرقص معاها وهو رافعها عن الارض
ادهم لبسها خاتم الجواز
الليله كانت الف ليله وليله
محمد شايف وفاء قرب منها
محمد: عقبالنا
وفاء: ايه؟ بتقول ايه؟
محمد: بقولك عقبالنا ولا ايه؟
وفاء: لا مفيش ولا ايه عقبالنا
ابتسمت ومسك ايديها قدام الكل ونظره طويله لامها بيوعدها فيها انها جوه عنيه
ليلي بترقص مع ادهم
ادهم: انتي بتبصي علي ايه؟ مش مسموحلك تبصي علي حاجه غيري فاهمه؟
ليلي: حاضر بس بص انت كمان هناك
ادهم بص: ابص علي ايه بالظبط؟
ليلي: محمد ووفاء
ادهم: اخيرا اخوكي اتحرك ده زهق البت
ليلي: اخويا ما اتكلمش الا لما بقي مستعد يمسك ايدها في النور وقدام الكل ولا كدب ولا لف ودوران
ادهم: انتي بتلمحي لايه سيادتك؟
ليلي: لا ولا بلمح ولا بتنيل
ادهم: ايوه اتعدلي بقي بدال ما اعدلك انا ظروفي كانت مختلفه تماما عن اخوكي ووضعي مختلف
فلو سمحتي ما تقارنينيش بحد
ليحست انه هيضايق راحت لفت ايديها حوالين رقبته
ليلي: عمري ابدا ما اقارنك بحد ابدا انا بحبك انت زي ما انت كده فاهم بعشقك وبموت فيك
ادهم: طيب مش كفايه بقي نروح
ليلي: عايز تروح يالا
فعلا ادهم وليلي روحو وطبها اللي زفهم كان عم حسين اللي كان فرحان جدا
ادهم: ايه يا عم حسين ساكت مش عوايدك؟؟
حسين: الفرحه ملجماني مبروك ليكم انتو الاتنين
ياه اخيرا اتجوزتو اخيرا
ادهم: يعني لما انت تقول اخيرا كده انا اعمل ايه؟ اخرج من هدومي؟
حسين: لا خليك جوه هدومك لحد ما تروح
ادهم ضحك هو وحسين وليلي اتكسفت جدا
وصلوا البيت وادهم طرد الكل ورفض اي حد يدخل جوه عتبه الباب حتي
قفل الباب ودخل لحبيبته
ادهم: ايه باصه للارض كده ليه تعالي
ليلي: ادهم انا
ادهم: ايوه انتي
هو بيقرب وهيا بترجع لورا
ادهم: السلم وراكي هتوقعي
ليلي: مش هقع وانت موجود
يدوب نطقتها وكانت هتقع فمسكها هو وشدها عليه
ليلي: مش قلتلك مش هقع وانت موجود
ادهم ابتسم: هو انا قلتلك قبل كده قد ايه بحبك
ليلي: قول تاني
ادهم قال بطريقه مختلفه عن الكلام
ادهم: تعرفي عمري ما تخيلت ابدا ان ممكن تكون مجرد بوسه ممتعه كده
كويس انك منعتيني ابوسك قبل كده لاني لو كنت بوستك مكنتش هكتفي بيها
قالها وشالها وطلع بيها لفوق واول ما فتح اوضه النوم ليلي صوتت
ليلي: ايه ده؟ مجنون؟؟ كل ده ليا؟؟
ادهم: فكرت افرشلك الارض ورد بس فكره تقليديه فقلت ايه اكتر حاجه بتحبيها اكتر مني
ليلي: مجنون تقوم تفرش الارض شوكولاته
ادهم فرش الارض بقلوب من الشوكلاته كل الانواع اللي ليلي بتحبها
ادهم: مش بتحبيها
ليلي: انا بعشقك انت يا مجنون
يعني ماتزعلش مني بقي لو سيبتك وفضلت افتح في الشوكلاته دي كلها
ادهم: نعم يا اختي
ليلي: هههههه حد قالك تفرش الارض والسرير شوكولاته
ادهم: تصدقي انا غلطان
دخل ادهم ويدوب هينفض كل الشوكلاته عن السرير
ليلي صرخت: استني ( بصلها) عايزه اتصور الاول معاهم
ادهم: انا كنت عارف انها ليله مش معديه
ليلي قعدت علي السرير: صورني بقي مع الشوكولاته دي كلها
ادهم: يا صبر ايوب
طلع موبيله وهيا بتتضحك وصورها وسط الشوكولاته
اصرت تبعت الصور لاخوها خالد
خالد مع اخواته ووراهم الصور واتفاجؤا بيها بتكلمهم
ماجده: يا بت يا بارده روحي لجوزك
ليلي: شوفتي يا ماجده فرشلي الارض شوكولاته
ماجده: طيب روحيله بقي
ليلي: انا بحبه قوي
ماجده: ولما انتي بتحبيه روحيله بقي
قفلت ليلي وبصت لجوزها اللي مستنيها
ادهم: نفسك في ايه تاني؟ شاوري
ليلي: فيك انت بقي
سكتت شهرزاد عن الكلام المباح
الصبح ريهام وعلي جم الفيلا هما والشغالين وحاولو بقدر الامكان ما يزعجوش العروسين
على: ريهام جهزيلهم فطار بقي وطلعيه عندهم وسيبيهم براحتهم اوك انا رايح مشوار كده
ريهام: روح انت وما تقلقش
علي مشي وريهام دخلت المطبخ مع خدامتها المقربه كريمه
كريمة: هنعملهم فطار يا هانم ولا ايه؟ اهي جت اهي وهتبقي الكل في الكل
ريهام: اخرسي معدش غير بتاعت الشوارع دي اللي تبقي الكل في الكل
كريمة: هتعملي ايه يا هانم؟
ريهام: خليها بس الاول تدلع ابني شهر العسل وبعدها لو ادهم ما رماهاش هخليها تقول حقي برقبتي هعلمها ازاي تبص لاسيادها
خليه بس يعيشله يومين واهي بنت يتمتع بيها شويه جهزيلهم الفطار وطلعيه
ادهم صحي علي الباب بيخبط فتح عنيه كانت ليلي نايمه في حضنه جميله رقيقة ناعمه
صحيت هيا كمان علي الخبط فتحت عنيه لقته بيبصلها
ليلي: صباح الخير
ادهم: صباح الحب والجمال والرقه
ليلي بكسوف: الباب بيخبط
ادهم: ما يخبط
ليلي: قوم افتح
ادهم: مش عايز اقوم
ليلي: قوم بقي ممكن يكون حد جايبلنا اكل
ادهم: انتي جعانه؟؟
ليلي: لا مش جعانه انا ميته بس
ادهم ضحك : لا يبقي كده اقوم
قام ولقاه الفطار
ادهم: تسلمي يا كريمه حطيه وروحي
كريمة: حاض يالهووي الاوضه اتبهدلت بالشوكولاته
ادهم: وانتي مالك يا وليه انتي حطي الاكل وروحي
كريمة: بس دي كل حاجه اتوسخت شوكولاته
ليلي غطت وشها من كسوفها
كريمة: السجادة الارض المرايه مفرش السرير الجديد يا لهووي
ادهم: خلصتي لطم ولا لسه عندك باقي؟؟؟
لو خلصتي اطلعي بره علشان لسه في شوكولاته ما اتفتحتش واماكن عايز ابهدلها ده لو مش عندك مانع يعني؟؟
كريمه: بس يا بيه
ادهم بصوت عالي: بره يا كريمه بره يالا
ادهم خرجها وقفل الباب
ادهم: ايه الوليه دي؟
ليلي كشفت وشها وهيا ميته من الضحك
ليلي: هيا عندها حق الاوضه باظت
ادهم: بس غريبه ما اديتينش درس في التوفير والفلوس والمحافظه
ليلي: عايز الحق؟ الاوضه مش عجباني كئيبه
ادهم: اممم بقي كده هقول لحماتك
ليلي: لا يا ادهم اخص عليك
ادهم: هههههههه مش هقولها بس تدفعي كام؟
ادهم بيتكلم وبيقرب وهيا بتتغطي
ليلي: انت عايز ايه؟
ادهم: عايز كل خير
ونسيبهم يبدؤا حياتهم مع بعض
الصراحه ديما جميله مهما كانت صعبه
والكدب عواقبه مش حلوه ابدا
ادهم وليلي تخطوا الصعوبات لحد ما اتجوزا بس هل الحياه هتفضل وردي ليهم؟
هل الفروق الاجتماعيه بينهم هتفرق؟
هل الفروق التعليميه بينهم هتفرق؟
ريهام هتتقبلها كده في بيتها؟
الايام مخبيه ايه لادهم وليلي؟؟؟
يتبع.......