رواية حبيبى المجهول الفصل الثانى 2 بقلم شيماء محمد










رواية حبيبى المجهول الفصل الثانى 2  بقلم شيماء محمد 


مشيوا ناحيه المترو وادهم حاسس ان كدبه بيكتر شويه شويه 

والمترو عمره ما ركبه قبل كده 

وصلو لحد المترو وادهم واقف مش عارف يتحرك ازاي او يروح فين

ليلي : روح اقطع تذكره ولا معاك اشتراك؟ 

ادهم: معايا ايه؟ 

ليلي: اشتراك،، اشتراك مترو؟؟ ماسمعتش عنه؟ 

سمر: يا ابني انت جاي من انهي كوكب؟؟؟ 

ادهم: ما ركبتش مترو قبل كده 

ليلي : احنا كلنا معانا اشتراك انت اقطع تذكره او تعال عدي معايا باشتراكي 

ادهم مفهمش يعني ايه يعدي معاها ويعدي ايه اصلا فاسلم حل انه يقطع تذكره 

ادهم قطع تذكره واتحركو هيا ماشيه وهو معاها بيدردشوا عادي لحد ما جه المترو 

ادهم : ده زحمة نستني غيره 

ماجدة: لا ده كده رايق يالا بينا 

ادهم : هتقعدوا ازاي؟ 

ليلي : محدش بيقعد يالا تعال 

دخلو المترو الزحمه ادهم مش بيحب نهائي الزحمه ولا ان حد يزقه او يلمسه اصلا 

كل ما حد يلمس ليلي يضايق وعمال يجيبها يمين وشمال لحد ما وقفت عند الباب وهو قدامها وحط ايديه حواليها علشان محدش يلمسها او يخبطها 

وفي محطه الشهداء المترو اتزحم علي اخره وهو اتزق جامد عليها 

ولقي نفسه مش مضايق نهائي اتزق لدرجه انه بقي لازق فيها.. حط شفايفه عند ودنها وهمس 

ادهم : تصدقي اول مره احب الزحمه ونوعا ما بدا يعجبني المترو 

ليلي : علي فكره ما ينفعش تستغل الظروف كده 

ادهم : انا معملتش اي حاجه، انا بتحرك بالقصور الذاتي،، هتنزلو ايه؟ الجيزه؟؟ 

ليلي : لا بعدها 

ادهم : فيصل!؟ 

ليلي :لا برضه 

ادهم : ام المصريين؟؟؟

ليلي : ما انت عارف الخط كله اهو 

ادهم : هههههه لا هما مكتوبين علي الباب 

ليلي : امممم علي العموم احنا هننزل الساقيه 

ادهم : ايه الساقيه دي؟؟ ده تبع ايه؟ 

ليلي : مش عارفه انت ازاي سواق ومش عارف اي حاجه في الاماكن؟؟ 

ادهم : هو السواق المفروض يبقي حافظ الجمهوريه كلها!!! 

ليلي : لا بس الساقيه دي تبع الجيزه حته شعبيه شويه ممكن اسالك سؤال؟؟ 

ادهم : اتفضلي 

مي : انت خريج ايه؟ ؟ 

ادهم فكر يقولها الحقيقه ولا يكدب كدبه جديده وفي الاخر قرر كفايه كدب 

ادهم : خريج هندسه قسم كمبيوتر 

ليلي : هندسه!!!! وشغال سواق انت مجنون!؟ 

ادهم : لا مش مجنون بس شغلي كمهندس مجبش همه فغيرت المجال 

ليلي : بس سواق انا فكرتك دبلوم ولا حاجه مش مهندس 

ادهم :ليه عمرك مشفتي حد شغال في مجال غير مجاله وبعدين غيري الموضوع لو سمحتي 

فضلوا يرغو لحد ما وصلو ونزلو وجه وقت الفراق،،، سلموا عليه وماشين 

ماجدة: يالا لاحسن حد يشوفنا معاه ويقول لخالد مش ناقصيين 

ادهم : خالد مين؟ 

ليلي : اخونا الكبير المهم سلام 

ويدوب مشيت خطوين راح ماسكها وهمس 

ادهم : اروح ازاي؟ 

ليلي : ههههههههه هههههههه. بجد؟ 

ادهم : اضحكي براحتك مقولتلك مركبتش مترو قبل كده انا سواق يعني بسوق فوق الارض مش تحت 

ليلي : اطلع فوق وغير الاتجاه وانزل الناحيه التانيه واركب المترو الراجع 

ادهم : وانزل فين؟ 

ليلي : هههههههه انت رايح فين بالظبط؟ 

ادهم : ارجع مكان ما ركبنا 

ليلي : تنزل محمد نجيب ولو حبيت تكمل للحدايق هتغير في مبارك 

ادهم : اغير ايه؟ واروح الحدايق ليه؟ 

ليلي : مش بيتكم في الحدايق يادي النيله 

ادهم : اه سوري بس انا بقولك راجع مكان ما ركبنا انزل محمد نجيب،،، اغير ايه برضه لو هكمل؟ 

ليلي : تغير المترو وتركب اتجاه المرج مش حلوان فاهم وتنزل الحدايق 

ادهم : تسلمي يا قمر 

ماجده رجعتلها تاني

ماجدة: انتي مش ناويه تجيبيها لبر انجزي 

مشيوا وهو لف ورجع تاني ونوعا ما بدا يحس بالاثاره في حياته 

طبعا ادهم ركب المترو ورجع ونزل محمد نجيب اتصل بسواقه عم حسين 

ادهم: عم حسين تعال خدني لاني معنديش ادني فكره انا فين 

المفروض ان انا نزلت محطه محمد نجيب وطلعت بس مش عارف طلعت فين؟ 

عم حسين: محطه ايه وبتتكلم عن ايه؟ وانت فين؟؟ 

ادهم: مترو وبقولك محمد نجيب ايه بتكلم انجليزي انا

عم حسين: محمد نجيب تبقي جنبنا تعال انت 

ادهم: هو انت شارب ايه علي المسا؟؟؟ بقولك مش عارف انا طلعت فين اصلا تقولي تعال 

عم حسين: طيب انا هجيلك بس من غير عربيه وانت انزل تحت تاني 

ادهم: انزل ليه؟ 

عم حسين: اسهل اني الاقيك تحت اقف عند شباك التذاكر ودقايق وهكون عندك

وفعلا اقل من خمس دقايق كان عنده واول ما شافه ضحك عليه 

ادهم: ولا كلمه فاهم 

عم حسين: انا ما اتكلمتش 

بس سؤال واحد؟؟ ليه؟؟ 

ادهم: وانت مالك انت؟؟؟ 

بقو بيسرقو اللحظات اللي يقعدوا فيها مع بعض 

وقت غدا.... وقت بريك.... واخر النهار يوصلها ودي كانت متعته ركوب المترو وخصوصا وهو زحمه علشان تكون قريبه منه 

بس كل ده ومحدش فيهم اتكلم عن مشاعره 

ادهم مع السواق بتاعه في الشغل 

حسين: واخرتها ايه؟ 

ادهم : في ايه؟ 

حسين: في علاقتك بالبنت دي؟ 

ادهم : مش عارف لسه 

حسين: انت بتحبها ولا تجربه جديده والسلام؟؟؟ خلي بالك النوعيه دي من البنات لما بتحب بتحب بجد وبتخلص في حبها 

ادهم: مش انت من كام يوم بس كنت بتقولي خلي بالك من البنت دي؟؟؟ 

عم حسين: غيرت رأيي لما شوفتها من قريب وسألت عليها البنت دي نظيفه ورقيقه وجميله 


ادهم : عارف وعلشان كده مش عايز اتسرع في اي شيئ احنا مجرد اصحاب وبعدين انت سألت عليها ليه وقالولك ايه؟ 

حسين: اصحاب؟؟؟ انتو ابعد ما يكون عن الصحوبيه... لهفتك عليها،، خوفك عليها،، توصيلك ليها كل يوم... ده مش شغل اصحاب وبعدين انا سألت عليها لما لقيتك مصر تخرج معاها كل يوم واهتمامك بيها زاد والكل صراحه شهد باخلاقها المهم انت بقي ناوي علي ايه؟ 

ادهم : انت عايز ايه يا عمي حسين؟؟ 

حسين: انا مش عايز حاجه يا ابني

ادهم : طيب ممكن تسكت بقي؟! 

بتعدي الايام وادهم مش عارف يحدد مشاعره ايه؟ حب؟؟ صداقه؟؟ تجربة جديدة؟؟ 

مش عارف بالظبط كل اللي عارفه انه لازم يشوفها كل يوم ويوم اجازتها بيعدي بالعافيه هيتجنن فيه

ليلي زوغت يوم بدري ساعه وقالته انهم يتمشوا شويه وطبعا هو ما صدق نزلها يجري 

ليلي: انت بتنهج ليه!؟ انت بتجري؟؟ 

ادهم حط ايده علي راسه من وري بحركه عفوائيه وابتسم 

ادهم: بجري؟؟ لا طبعا وهجري ليه؟ مستعجل مثلا او عايز اشوفك مثلا؟؟؟ 

ليلي: مثلا يعني؟؟؟ المهم تعال نتمشي شويه في وسط البلد 

ادهم: يالا بينا 

ادهم ماشي معاها وكل حاجه اول مره يشوفها كانه محبوس واول مره يخرج الشارع 

زي عيل صغير عايز يجري يمين وشمال ويمسك دي ودي 

راحو ناحيه العتبه كده وليلي شاورت علي حاجه 

ليلي: تعال هناك 

ادهم: وايه هناك؟ 

ليلي: هعزمك تعال انا ميته من الجوع 

ادهم: بيبص مكان ما شاورت بس مش شايف اي مطاعم او كافيهات ابدا 

قالها بحذر وترقب: تعزميني علي ايه بالظبط وفين؟ 

ليلي مازلت بتشاور في نفس المكان وهو برضه مش شايف حاجه 

ليلي: انت مش بتشوف بعيد ولا ايه مالك؟؟؟ 

ادهم: انا نظري 6/6 وبشوف كويس جدا بس برضه مش شايف انت بتشاوري علي ايه وبعدين اهو وصلنا ورينا بقي تقصدي ايه؟ 

ليلي: عمي فرج اهو ايه ما تعرفوش،؟ 

ادهم: فرج؟؟؟ لا معرفوش ايه هو بقي؟ 

ليلي: اسمها مين هو مش ايه هو؟؟؟ انت مختلف ليه؟؟؟ عامل زي ما تكون؟؟؟ 

ادهم بقلق ؛: مختلف ازاي واكون ايه؟؟ هو علشان مش عارف عم فرج ابقي مختلف؟؟ 

ليلي: مش كده بس بحس ساعات ان في حاجات اول مره تعدي عليك 

ادهم: انتي لسه شوفتي حاجه ( قالها بصوت واطي) 

ليلي: ايه قولت ايه؟ 

ادهم: بقولك هتعزميني علي ايه ولا غيرتي رأيك؟؟ 

ليلي: لا تعال 

راحو ووقفوا قدام عربيه كبده ودي كانت تاني صدمه لادهم بعد المترو بس المره دي اجمد مليون مره لانه مش اي حاجه بياكلها وبيقرف جدا وبسهوله جدا 

ليلي: مالك؟؟ هتاكل قد ايه؟ 3 ولا 4؟؟ 

ادهم: 3 ايه و 4 ايه واكل ايه بالظبط؟؟؟ 

ليلي: كبده ولا سجق ولا 2 كده واتنين كده؟ 

انا هاخد اتنين واتنين وانت؟؟ 

ادهم شكل السجق مضايقه جدا ومعدته بتقلب ومش عارف يعمل ايه وفي نفس الوقت مش عايز يتكشف او يزعلها ومش هيقدر يدوق اي حاجه من الاكل ده نهائي 

بيتابع عم فرج وهو بيعمل السندوتشات مع شكل الزيت والتحمير وريحه السجق 

خلاص هيرجع بيرجع لوري ومش لاقي اي كلام نهائي يقوله ومش عارف يخرج ازاي من الورطه دي؟ 

ادهم: ليلي انا 

ليلي: انت ايه مالك قول بقي انا جعانه هتاكل ايه كبده ولا سجق ولا الاتنين؟؟؟ 

يدوب هيتكلم تليفونه رن وده كانت نجده ليه 

كان السكرتير بتاعه محمود 

محمود: ايوه يا باشمهندس كنت عايز ااكد علي حضرتك عشا النهارده هيكون الساعه 9 حضرتك فاكر؟؟ 

ادهم: ايوه يا افندم انا فهمت؟ 

محمود: يا افندم انا محمود 

ادهم: ايوه حاضر انا قريب جدا وهاجي علي طول دقايق واكون موجود 

محمود: يا باشا فاضل لسه 3 ساعات 

ادهم: انا في الطريق واسف يا فندم علي التاخير 

محمود: يا با 

ادهم قفل السكه وبص لليلي 

ليلي: هتمشي؟؟ يالا تتعوض بس استني انا طلبت وهخليه يلفهم ناخدهم اوك 

ادهم: ليلي خلاص مش لازم 

ليلي: لا انا نفسي فيهم قوي لو اتاخرت جامد امشي انت وانا هجيبهم واجي روح 

ادهم: لا عادي هاتي اللي انتي عايزاه 

ليلي: علشان محدش يضايقك 

ادهم: ما تشغليش بالك 

ليلي طلبت زياده لاخواتها في البيت وابوها 

ادهم: انتي هتاكلي كل ده؟ 

ليلي: لا طبعا ليا ولماجده واخواتي في البيت 

ادهم: امم طيب تسمحيلي بقي انا احاسب؟؟ 

ليلي: انا قلت انا هعزمك 

ادهم: والعزومه باظت خليها المره الجايه لما ناكل بجد 

ليلي: لا بس انا جايبه كتير اعزمني لما تبقي حاجه ليا انا بس 

ادهم: ليلي! انا مبحبش الكلام الكتير قلت خلاص يبقي تسمعي الكلام خلاص 

ليلي حست برهبه منه واتبسطت في نفس الوقت لانها بتحب الراجل اللي بيقول كلامه مره واحده وما يرجعش فيه 

اخدوا السندوتشات ومشيوا وصلها لحد المحل ويدوب هيمشي نادتله 

ادهم: ايه خير؟ 

ليلي: ساندوتشاتك نسيتها 

ادهم: ساندوتشاتي انا؟؟؟ هو انا جبت اصلا؟ 

ليلي: انا جبتلك بالهنا يالا باي اشوفك بكره 

ادهم اخدهم وهو لو مش حرام كان رماهم واول ما شاف عم حسين 

ادهم: ابوس ايدك خد دول بعيد نهائي 

عم حسين اخد الكيس منه وهو مستغرب 

عم حسين: دول ايه؟ ريحتهم جميله ده كبده صح؟ 

ادهم: جميلة؟؟؟ ايه الجمال فيهم ولا في التاني اللي عامل زي المواسير الطويله ده؟ 

عم حسين: مواسير؟؟؟ ممبار ده ولا ايه؟ 

ادهم: ويطلع ايه التاني ده لا اسمه كان حاجه فيها س 

عم حسين: سجق 

ادهم: هو ده خدهم بقي وكلهم اديهم لحد اي حاجه المهم خلصني منهم 

عم حسين: طب انت اشتريتهم ليه اصلا؟؟ 

ادهم: وانت متخيل ان انا ممكن اقف علي عربيه واشتري ده؟؟؟ 

عم حسين ؛ اه ليلي؟؟؟؟ ههههههههه ههههه ولسه انت لسه هتشوف 

ادهم: بتضحك سيادتك اطلع بره 

عم حسين وهو بيضحك: مش قد النيله بتتنيلوا ليه 

ادهم: انت بتبرطم بتقول ايه؟ 

عم حسين: بقول تسلمي يا ليلي علي السندوتشات الجميله دي بس خلي بالك دي مش هتبقي اخر مره والمره دي نفدت 

ادهم: اطلع بره واقفل الباب 

ادهم كل يوم بيتعلق بيها اكتر واكتر اتمشوا مره تانيه واصرت تعزمه بس حظه انها كانت عزومه ايس كريم من العبد وهما في طلعت حرب

كل يوم بيتعلق بيها اكتر واكتر 

وفي يوم وهو واقف مستنيها شاورلها وهيا نازله ورايحاله اول ما شافته يدوب هتجري عليه جت عربيه بسرعه وخبطتها وهو يدوب هيقولها حاسبي بس ملحقش العربيه كانت اسرع منه 

الكل سمع صوت العربيه واتلم عليها وهو جاي يجري عليها زي المجنون ويدوب هيقرب راحت ماجده مشاوراله يبعد 

واحد تاني كان يدوب واصل جه عليها وشالها وادهم واقف مش عارف يعمل ايه؟؟ ومين ده اللي شالها؟؟ واختها شاورتله يبعد ليه؟؟؟ 

اخدوها ومشيوا وهو واقف مكانه مجنون عقله هيتشل من التفكير يعمل ايه؟؟؟ طيب يطمن عليها ازاي؟؟؟ طيب هو ليه كان غبي وما مشيش وراهم يعرف راحو اي مستشفي ليه؟ 

اتصل بيها بس موبيلها مغلق 

الدقايق بتعدي ساعات وهو هيتجنن 

روح بيته مش طايق حد يكلمه لا ابوه او امه اي حد مش متقبل يشوف حد اصلا 

الليل كله عدي وهو كل دقيقه يرن علي موبيلها بس مقفول 

اخيرا طلع الصبح جري بسرعه علي مكان الشغل بس لقي المحل مقفول فضل واقف قدامه بس مش بيفتح 

حسين: ادهم يا ابني انت واقف هنا ليه؟ 

ادهم : مستني يفتحوا 

حسين: يا ابني النهارده الاحد اجازتهم ما بيفتحوش 

ادهم نسي تماما ان ده يوم اجازه المحل وحس في اللحظه دي انه عايز يعيط 

حسين: ما تقلقش ان شاءالله خير لو في حاجه لاقدر الله كنا عرفنا 

ادهم : موبيلها مقفول ومش عارف اعمل اي حاجه زي ما اكون مشلول... مشلول يا عمي حسين هتجنن 

حسين: طيب اهدي بس شويه وبعدين ممكن يكون موبيلها اتكسر من الحادثه وهيا كويسه وبكره تيجي

ادهم : انت مش عارف امبارح عدي ازاي؟ لسه هستني لبكره؟؟ انا هموت لو ما اطمنتش عليها

حسين: استني عندي فكره ثواني 

امل جديد انتعش جوي ادهم 

عمي حسين سابه ودخل مطعم صغير جنبهم وادهم وراه

حسين: سلام عليكم ازيك يا كبير اخباركم ايه 

صاحب المطعم : الحمدلله وانت يا عم حسين 

حسين: نحمده علي كل حال بقولك متعرفش البنت اللي عملت حادثه امبارح حصلها ايه؟ كانت بنت غلبانه 

صاحب المطعم : لا والله كل اللي سمعته انها في المستشفي لكن حالتها ايه الله اعلم 

ادهم : متعرفش انهي مستشفي؟!؟ 

صاحب المطعم : لا معنديش فكره 

خرجو من المحل وادهم هيتجنن 

حسين: معلش بس بكره مش بعيد 

ادهم : بكره مش بعيد!!!! انا الدقيقه بتعدي عليا بساعه وتقولي مش بعيد 

حسين: انت بتحبها؟؟! انت بتعشقها مش بتحبها 

فجأه ادهم مشاعره بقت واضحة زي الشمس هو فعلا بيحبها هو كمان تخطي الحب 

معقول مش هيقدر يقولها بحبك؟؟؟ كان لازم يقولها من زمان والوقت قدامه 

ادهم راح بيته وحبس نفسه في اوضته لانه مش عايز يشوف حد ولا يتكلم مع حد 

مستني النهار يطلع 

اخيرا طلع النهار وهو خرج زي المجنون مع استغراب الكل من تصرفه وصمته وخروجه كده 

لقي المحل مفتوح دخل جري شاف ماجده ويدوب هيتكلم لقي وراه صاحب المحل 

وماجده ملامحها متوتره انه يتكلم قدامه 

ادهم : لو سمحتي كنت عايز جهاز لشد البطن واسمه ( __) موجود 

ماجده: اه موجود يا افندم وسعره 1200 جنيه 

ادهم : تمام هاخده

صاحب المحل: تحب تتفرج عليه اتفضل 

ادهم : متشكر عارفه لو ممكن تجيبلي كرتونته 

هنا صاحب المحل نادي علي واحد من العمال يجيب الجهاز وسابه واقف مع ماجده 

ادهم : ليلي فين؟؟ وعامله ايه؟ ؟ اتكلمي بسرعه

ماجده: الحمد لله كويسه ويد

: اتفضل الجهاز حضرتك ادفع الفلوس عند الكاشير اتفضل 

ادهم : متشكر 

بص لماجده نظره واحد صبره نفذ وهيرتكب جريمه،، دفع الفلوس واخد الجهاز ومشي وواقف في نفس المكان اللي بيشوف ليلي فيه علي امل ان ماجده تفهم وتجيله 

واخيرا شافها جايه ناحيته جري عليها 

ادهم : انتو ايه مبتحسوش؟؟؟ مفيش اي ادني احساس بيا؟؟ هتجنن من اول امبارح وانتو ولا هاممكم،؟ طيب افتحو الزفت التليفون وانا اكلمكم؟؟ للدرجه دي انا ماليش اي قيمه عندكم؟؟؟ مشاعري مالهاش وزن؟؟؟ مش عارف اذا كانت عايشه او ميته او اي حاجه عنها 

ماجده: مكن تهدي علشان اعرف اتكلم 

ادهم : اهدي بجد بتقولي اهدي؟؟؟ انتي معندكيش ادني فكره انا اليومين دول عدوا ازاي لانك لو بني ادمه وبتحسي مكنتيش تقولي اهدي دي؟ 

ماجده: طيب براحتك انا راجعه شغلي ولما تهدي ابقي ارجع اكلمك 

ادهم : انتي بتستفزيني ولا ايه؟ هيا عامله ايه؟ 

ماجده: قولتلك انها كويسه 

ادهم : ولما هيا كويسه مجتش ليه ومفتحتش تليفونها ليه هاه؟ ؟ 

ماجده: تليفونها اتكسر ومفيش غيره ورقمك متسجل عليه علشان كده معرفتش تكلمك اما مجتش ليه فده لان رجلها اتعورت جامد ومبتقدرش تمشي عليها 

ادهم واقف هيتجنن قدام اختها 

ادهم : اتعورت ازاي والدكتور قال ايه كلميني بالتفصيل لو سمحتي حالتها ايه بالظبط؟ 

ماجده: اتحجزت في المستشفي.لانهم اشتبهوا بارتجاج بس الحمد لله طلعت كويسه وكدمات بسيطه والجر،ح اللي في رجلها ان شاءالله هيخف وبس 

ادهم : عايز اكلمها اتصرفي يا اما تديني عنوانكم وانا اروح اشوفها؟ انا روحت اصلا وخرجت من المترو وعمال الف في المنطقه ومعرفتش اوصل لحاجه عنوانكم ايه بالظبط؟ 

ماجده: هتروح بصفتك ايه؟ 

ادهم : باي صفه متفرقش معايا زميلها اي نيله المهم اشوفها 

ماجده: مش هينفع خالد عارف زمايلنا واصحابنا متعملش مشاكل 

ادهم : طيب اكلمها 

ماجده: ممكن تكلمها علي الارضي بس ازاي 

ادهم خرج موبيله 

ادهم : اتفضلي اتصلي بيها 

ماجده: انت وحظك هات 

اتصلت بالبيت 

ماجده: ايوه يا ناديه ليلي عامله ايه؟ ام طيب هيا فين؟ ___ نايمه؟؟ 

ادهم : صحيها 

ماجده: طيب صحيها والنبي يا ناديه عايزاها ضروري _____ اصحي يابت ليلي 

هنا ادهم شد منها التليفون 

ادهم : ايوه يا ليلي انا ادهم 

بعد خطوتين وماجده انسحبت بهدوء 

ليلي : اهلا ازيك يا ادهم 

ادهم : بجد فاكره اسمي لسه؟؟؟ 

ليلي : ليه بتقول كده طبعا فاكراه ومبنسهوش ولو للحظه 

ادهم : وعلشان كده هنت عليكي يومين بحالهم هتجنن ودماغي هتنفجر ومش عارف اتطمن عليكي صح؟؟ 

ليلي : انا اسفه بس اول يوم تقريبا ما فقتش وامبارح معرفتش اتصل بيك وندمت اني مش حافظه رقمك اسفه يا ادهم بس متخيلتش انك هتقلق كده عليا؟؟؟ 

ادهم : مش هقلق؟؟؟؟ ليلي انا لا عرفت اكل او اشرب او حتي اغمض عيني اليومين دول والكل هيتجنن مالي وانا مش عارف حتي اقولهم مالي؟؟؟ اقولهم ايه؟ هاه؟؟؟ قلبي هيقف من خوفه وقلقه؟؟ ولا عقلي هينفجر من التفكير؟؟؟ اقول ايه بالظبط يا ليلي ؟؟ انتي مش عارفه انتي ايه بالنسبالي؟؟؟ 

ليلي : لا مش عارفه انا ايه يا ادهم بالنسبالك؟؟ 

ادهم : انتي بقيتي ادماني يا ليلي لازم اشوفك اول حاجه في نهاري ولازم اتغدي بضحتك ولازم اتكلم معاكي واحكيلك عن يومي والا ميكونلوش معني 

انتي صحبتي وصديقتي واختي وحبيبتي 

ليلي : حبيبتك؟؟؟ 

ادهم : ايوه حبيبتي وروحي وعقلي وكل حاجه!! كنت خايف اعترفلك بمشاعري بس اليومين اللي فاتو دول بجحيمهم خلوني اخاف من اي لحظه تعدي وانا مقولتلكيش اني بحبك،،،، بحبك يا ليلي

ليلي : _______

ادهم : اسف لو صدمتك او فاجئتك بمشاعري بس كان لازم اقولها 

ليلي : ياه يا ادهم اتاخرت كتير قوي لحد ما نطقتها!!! انت عارف انا نفسي اسمع الكلمه دي من امتي؟؟؟ 

ادهم : من امتي؟ 

ليلي : من قبل ما اتكلم حتي معاك!! كنت بلمحك بعيد واقف مخنوق متضايق وبيبقي نفسي اجري عليك واحضنك واقولك مفيش حاجه في الدنيا دي تستاهل تكشيره حتي منك من زمان يا ادهم وانا نفسي اسمعها 

ادهم : واديني اهوه قولتها بحبك وهفضل احبك علي طول وديما 

فضل ادهم يحب فيها واهم حاجه حفظها رقمه علشان تكلمه كل شويه او ترن عليه وهو يكلمها!! 

ادهم روح بيته وداخل بيغني 

امه ريهام: ماله الواد ده نازل بحال وراجع بحال؟؟ 

علي: هو بقاله فتره مش مظبوط نهائي 

ريهام: يكون بيحب؟؟؟؟ 

علي: معقوله؟؟؟ 

ريهام: وهو ايه اللي يلخبط كيان الواحد كده غير الحب 

ماجده روحت ودخلت لاختها بتبصلها ومبتسمه قوي 

ليلي: في ايه بتبصيلي كده ليه؟ 

ماجده: ادهم بيحبك صح؟ 

ليلي: عرفتي منين؟ 

ماجده: كان زي المجنون النهارده ويا عيني لبس جهاز 1200 جنيه علشان بس بيسال عليكي 

ليلي: طيب خليه يرجعه 

ماجده: ماشي نبقي نقوله بس المهم احكيلي بالتفصيل 

وفضلو يرغو مع بعض عن الحبيب المجهول 

ادهم بيكلم ليلي كل شويه بس هي،موت ويشوفها وفي نفس الوقت خايف عليها تنزل لاحسن تتعب 

واخيرا قالتله انها هتنزل الشغل بكره وهو مش عايزها تنزل بس هيتجنن ويشوفها 

عايز يقولها خلاص ما تشتغليش بس مش عايز برضه يستعجل الامور

اخيرا واقف اهو مستنيها تيجي وقفت عربيه قدام المحل ونزل واحد نزل ليلي ،، كان نفس الشخص اللي شالها قبل كده يوم الحادثه 

سند ليلي لحد ما دخلت وادهم واقف ومراقب من بعيد 

وبعدها بشويه مشي وادهم لسه مستني مش عارف يدخل ولا يستني ولا يعمل ايه؟ 

وبعدين مين ده اللي بيشلها ووصلها ويسندها كده ويقرب منها كده؟ 

لازم يعرف ده مين؟؟؟



              الفصل الثالث من هنا 

تعليقات