رواية الاخ الاكبر الفصل الثامن بقلم حبيبه










ا 

ا

رواية الاخ الاكبر

الفصل الثامن

بقلم حبيبه



فتحت روان عينيها: وجدت محمد يقف امامها وهو يبتسم لها بهدوء ثم وقع ارضآ اثر تلك الرصاصه التي استقرت في كتفه الايمن... 

ندى: لااااااااااااااء محمد محمد 
روان اتحركي 

#ظلت روان مكانها لا تتحرك تنظر فقط لاخيها  بشرود ودموعها تنهمر منها... 

ندي: ياروان اتحركي 

نور: انا طلبت الاسعاف يلا بسرعه هاته ياعز.... 

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 
......: باشا في عيل وقف في وش الرصاصه وخدها مكانها

      : غبي وانت اعمى مش شايف البت 

.........: ياباشا الواد هو اللي حماها ووقف قدامها 

 التوربيني     : حد شافك 

......: لأ 

   التوربيني   : ماشي اقفل دلوقتي 

.....: تمام ياباشا 

التوربيني: امممممم 

ظلت ندى وروان  ونور وعز امام غرفة العمليات ينتظرون خروج الطبيب 

مرت دقايق وخرج الطبيب اليهم 

روان: خير يادكتور

الطبيب: خير بأذن الله لحسن الحظ الطلقه كانت في الكتف اليمين  

عز: يعني هو بخير يادكتور 

الطبيب: الحمدلله بخير 

روان: طب عاوزه اشوفه 

الطبيب: شويه وهاننقله لغرفه عاديه وتقدروا تشوفوه 

عز: تمام يادكتور 

#مرت ساعات وانتقل الى غرفه عاديه 
ثواني وبداء في فتح عينه 
اول من راء كانت نور التي تقف امامه 

محمد بتعب: ان انتي كويسه 

نور بهدوء: كويسه الحمدلله المهم انت بخير 

روان ببكاء: محمد حبيبي حمدالله على سلامتك ياقلب اختك

محمد: الحمدلله ياقلبي انا بخير 
اهدي والبت القمر دي قوليلها تهدى

ندى: سلامتك ياحبيبي 

عز: اجمد كده يابطل دي حتت طلقه هبله ياعم 

محمد بتعب: ههههه اه ماهو اللي ايده في المايه مش ذي اللي ايده في النار 

عز: لأ بجد شكرا يامحمد انك انقذت اختي وشكرا لروان اختك 

محمد: علي ايه العفو دي ذيها ذي اخواتي وبعدين انا كنت بنقذ اختي انا لو عليا احدف اختك في النار بأيدي

نور بغضب: تصدق انك تستاهل اللي جرالك انت ابن حلال وتستاهل

محمد: انا مش هارد عليكي علشان انتي لسه صغيره

نور: صغيره في عينك ليه شايفني ماشيه بالرضعه لسه 

محمد: اه وبشخه

نور بوجه احمر من الغضب: اعاااااااااااااااااااااااا عزززز 

عز بضحك: ههههههه بسس اهدي اهدي بيهزر معاكي 

محمد: مابهزرش انا شايفها عيله بشخه اعم 

عز: يحرقك اخرس

محمد: برضو عيله بشخه 

نور وهي تكاد تنفجر من الغيظ: هاضربه ياعز والله هاضربه 

عز: اهدي اهدي هو بيخرف من تأثير البنج بس ماتاخديش علي كلامه

نور: انا بشخه ياعز 

عز: انا ذي الفل ياقلبي 

محمد: ل... 

روان: بس بقى اسكت 

ندى: ههههههه انتم عاملين ذي القط والفار شكلكم حلو اوي 

محمد: بس يابت انا اتشابه مع دي

نور: دي وماله دي وبعدين هو انت تطول 

محمد: اتوكسي 

نور: عز انا هاستناك بره بدل مانفجر 

عز: ههههههه ماشي ياقلبي 
يلا يامحمد غير هدومك واوصلك في طريقي 

روان: شكرا لحضرتك اتفضل انت واحنا معاه 

عز: يابنتي ارحمي امي وبلاش حضرتك دي انا اسمي عز عز عزز

روان: ايوه وانا اعملك ايه 

محمد: ههههههه ريح نفسك مش هاتناديك  اسمك 

عز: ليه هو انا اسمي كخه 

محمد: لأ بس اختي طبعه كده اي اسم راجل بتحط قبل استاذ فندم حضرتك معلش بقى 

عز: ولا يهمك تمام يااستاذه روان

تجاهلت روان كلامه تمامآ♡

روان: انا هاشوف الدكتور يجي يطمن عليك 

محمد: تمام ياقلبي 

#ذهبت روان  وهي تنظر ارضآ دون النظر اليه حتى

وكم اصبحت اعشق ذات النقاب ياله من ساتر لجمالها اصبحت احسد ذلك الغطاء الاسود التى ذادها جمالآ فوق جمالها لقد ملكتني بحسنها وحبها لدينها اصبحت اسير تلك التي تعشق نقابها عني ويالها من فضاض يسترها وكم اراها ملكه تزين عرش الاخلاق  وكم اغار منه عليها 
محمد: يابني ياعز عز 

عز: ها ايه

محمد: ايه فينك عمال انادي عليك 

عز: مافيش سرحت بس في حاجه 

محمد: تمام المهم روح انت علشان اختك مستنياك 

عز: لأ انا معاك لحد ماتروح

محمد: يابني امشي انت علشان اختك انا الحمدلله بخير 

عز: قولة هاستنى يعني هاستنى 
احنا مش عشرت سنين صحيح بس بعزك ويارين تعتبرني حتى لو صاحب ياعم بلاش ذي اخوك انا ماليش صحاب 

محمد بحب: اجدع صاحب واجدع اخ 
بس امشي بقى وبلاش رخامه

عز بطفوله: هاستنى يعني هاستنى بس ها

محمد: ههههههه مجنون مش عارفه محامي اذاي

عز: اقولك وماتزعلش

محمد: لأ لأ انا اسف



تعليقات