رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثلاثون 30 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الثلاثون 30

بقلم حبيبه


دخل تم يونس لامه واغلق خلفه الباب.... 

يونس: خير ياامي في حاجه 

امال بعصبيه: في في كتير فى ان مابقتش عرفاك ولا فاهمه تصرفاتك هو في ايه 

يونس بهدوء: تصرفات ايه ياامي انا ماغلطش في حاجه ولا عملت حاجه تخليكي تتعصبي كده ياحبيبتي 

امال: اذاي يعني ماغلطش واللي انت عملته بره ده ايه تضرب ابن خالتك علشان يادوب بص لاسيا وبكل بجاحه بترد علي خالتك كده

يونس: خالتي مين ياماما خالتي دي كانت فين لما انا وانتي وزينه مرمين في الشارع كانت فين لما رفضت تساعدك لما انتي لجأتي ليها كانت فين لما كنا بناكل مره اه ومره لأ 

لم تجد امال الرد على كلامه وصمتت 

يونس: ماتردي ياامي خالتي دي فين هاااااااا

امال: ايوه  بس هي اعتزرت وخلاص 

يونس: هههههه هههههه هههههه اعتذرت اعتذرت وانتي صدقتي بالسهوله دي ماما اختك لحد الان طمعانه في فلوسي كلها..... 

 وياترى بقى اعتذارها ده هاينسيكي حزنك وكل دمعه نزلت منك زمان ياترى الاعتذار ده هاينسيكي لما كان حد مننا يتعب وانتي تلفي علي الناس تجيبي فلوس علشان العلاج ها ياترى ياامي الاعتذار ده نساكي كل الالم دي 


نزلت دموع امال وجلست  علي المقعد خلفها ووضعت يدها علي عينيها ........ 

امال: خلاص خلاص كفايه مش عاوزه افتكر 


ذهب يونس وجلس امامها وامسك يدها وقبلها بحنان كبير ومسح دموعها 

يونس: بلاش ياامي دموعك دي بتقطعني من جوه مش بحب اشوفهم خالص 

اللي انتي تأمري بيه ياست الكل انا هانفذه بس بلاش دموع 

امال: هو طلب واحد صغير 

يونس: ست الكل تأمر وانا انفذ 

امال: الامر لله ياحبيبي

طلبي صغير تعتذر لخالتك بس علشان خاطري مهما يكون دي كبيره واختي وانا ماربتش ابني انه يقل من الكبير صح 

يونس: يعني ده اللي هايخلي دموعك دي تتمسح 

امال بلهفه: اه اه 

يونس وهو يقبل يدها: عيوني ياقلبي كلمتك سيف علي رقبتي هاعمل اللي يريحك ياموزتي يلا بقى امسحي دموعك دي ووريني الضحكه العسل اللي وحشاني دي

ضحكت امال وقال: عيوني حاضر 

ضمها يونس بحب 

يونس: حبيبي العسل اللي بيسمع الكلام ياناس


ضمته امال لحضنها براحه وهي تدعي ربها بقلق مما ينتظرهم في الايام المقبله 

دعت ربها ان يكون المستقبل مبشر بالخير


 انتهت جميله من عملها وذهبت إلى منزلها واثناء سيرها في الطريق قررت شراء بعض المستلزمات للمنزل دخلت السوبر ماركت اللي صاحبه عارفها كويس....... 

جميله: عم عبده اللي واحشني 

عم عبده: جميلة الجميلات ام لسان فينك يابت مابتجيش تطمني عليا ليه ياذفته ها اا

جميله: طب وشبكة العشره دول اجدع كنت منفوخه شغل انا مايحوشنيش عنك غير الشديد القوي ياحبي دا انت اللي في القلب ياروح الروح 

عم عبده: اه ياختي كلي بعقلي حلاوه 

جميله بغمزه: طب بزمتك مش عرفت اثبتك

عم عبده: هههههه الصراحه اه 

جميله: حلوتك ياحلو انت ياسكر محلي محطوت علي كريمه هههههه 

عم عبده: ماشي  يالمضه قولي طلباتك يانوسه 

جميله بمرح: تتجوز ظابط

عم عبده: اتلم ياعسفجي 

ضحكوا معآ هههههه هههههه 

وفجأه وجدوا حد تالت بيضحك معاهم 

نظرت جميله خلفها وجدته

يوسف: هههههه هههههه اسف اسف بس انتم بجد مسخره يخربيت كده هههههه 

رفعت جميله احد حاجبيها 

جميله: افندم وانت اسم النبي حرصك ايه اللي مخليك متابعنا ياحلو الجناين انت. 


يوسف مراد فخر الدين 

شاب وسيم ذو عضلات طويل لديه عيون 👀زيتونيه وشعر اسود وغمازتين يزينون وجهه ابيض رجل اعمال ولكن ليس بضخامة يونس 

ابويه جادين للغايه مما جعل يوسف يفتقد للحنيه الابويه 

لديه 27سنه.... 


يوسف باابتسامه جميله وبنفس رفعة حاجب جميله: 

والله على حسب مااعرف ده اسمه سوبر ماركت يعني اي حد وراد يدخله سواء انا او غيره فا مش محتاج اركز معاكي ياقمر لان صوتكم واصل لاخر الشارع وسعي كده لو سمحتي اتفضل لو سمحت ده حق اللي خدته 

ثم غمز لها اثناء خروجه 

يوسف: سلام يامزت المزز هههههه 

جميله: اعاااااا ايه الانسان البارد المستفز ده 

عم عبده: هههههه هههههه معلش انتي برضو اللي بدائتي 

جميله: ماشي ياحبي يلا اديني حاجات كل يوم 

عم عبده: عيوني ثواني 

وصلت ورد لمنزلها بعد خروجها الممل مع احمد 

دخلت البيت

ورد: يازينب ياوزه فينك ياحجه 

زينب: ايه يابت مالك 

ورد: بتثاوب هاموت وانام ياختي جسمي كله مهدود... 

زينب: طب خشي ارتاحي شويه لحد مااخلص الاكل. 

ورد: اشطا 

دخلت ورد واترمت على السرير وفضلت تفكر فى مستقبلها اذاي هاتكمل مع احمد وهي لحد الان مش عارفة تحبه او تتقبله...... وفجأه جه 

دخل تم يونس لامه واغلق خلفه الباب.... 

يونس: خير ياامي في حاجه 

امال بعصبيه: في في كتير فى ان مابقتش عرفاك ولا فاهمه تصرفاتك هو في ايه 

يونس بهدوء: تصرفات ايه ياامي انا ماغلطش في حاجه ولا عملت حاجه تخليكي تتعصبي كده ياحبيبتي 

امال: اذاي يعني ماغلطش واللي انت عملته بره ده ايه تضرب ابن خالتك علشان يادوب بص لاسيا وبكل بجاحه بترد علي خالتك كده

يونس: خالتي مين ياماما خالتي دي كانت فين لما انا وانتي وزينه مرمين في الشارع كانت فين لما رفضت تساعدك لما انتي لجأتي ليها كانت فين لما كنا بناكل مره اه ومره لأ 


لم تجد امال الرد على كلامه وصمتت 

يونس: ماتردي ياامي خالتي دي فين هاااااااا

امال: ايوه بس هي اعتزرت وخلاص 

يونس: هههههه هههههه هههههه اعتذرت اعتذرت وانتي صدقتي بالسهوله دي ماما اختك لحد الان طمعانه في فلوسي كلها..... 

 وياترى بقى اعتذارها ده هاينسيكي حزنك وكل دمعه نزلت منك زمان ياترى الاعتذار ده هاينسيكي لما كان حد مننا يتعب وانتي تلفي علي الناس تجيبي فلوس علشان العلاج ها ياترى ياامي الاعتذار ده نساكي كل الالم دي 


نزلت دموع امال وجلست علي المقعد خلفها ووضعت يدها علي عينيها ........ 

امال: خلاص خلاص كفايه مش عاوزه افتكر 


ذهب يونس وجلس امامها وامسك يدها وقبلها بحنان كبير ومسح دموعها 

يونس: بلاش ياامي دموعك دي بتقطعني من جوه مش بحب اشوفهم خالص 

اللي انتي تأمري بيه ياست الكل انا هانفذه بس بلاش دموع 


امال: هو طلب واحد صغير 

يونس: ست الكل تأمر وانا انفذ 

امال: الامر لله ياحبيبي

طلبي صغير تعتذر لخالتك بس علشان خاطري مهما يكون دي كبيره واختي وانا ماربتش ابني انه يقل من الكبير صح 

يونس: يعني ده اللي هايخلي دموعك دي تتمسح 

امال بلهفه: اه اه 

يونس وهو يقبل يدها: عيوني ياقلبي كلمتك سيف علي رقبتي هاعمل اللي يريحك ياموزتي يلا بقى امسحي دموعك دي ووريني الضحكه العسل اللي وحشاني دي


ضحكت امال وقال: عيوني حاضر 

ضمها يونس بحب 

يونس: حبيبي العسل اللي بيسمع الكلام ياناس

ضمته امال لحضنها براحه وهي تدعي ربها بقلق مما ينتظرهم في الايام المقبله 

دعت ربها ان يكون المستقبل مبشر بالخير


 انتهت جميله من عملها وذهبت إلى منزلها واثناء سيرها في الطريق قررت شراء بعض المستلزمات للمنزل دخلت السوبر ماركت اللي صاحبه عارفها كويس....... 

جميله: عم عبده اللي واحشني 

عم عبده: جميلة الجميلات ام لسان فينك يابت مابتجيش تطمني عليا ليه ياذفته ها اا

جميله: طب وشبكة العشره دول اجدع كنت منفوخه شغل انا مايحوشنيش عنك غير الشديد القوي ياحبي دا انت اللي في القلب ياروح الروح 

عم عبده: اه ياختي كلي بعقلي حلاوه 

جميله بغمزه: طب بزمتك مش عرفت اثبتك

عم عبده: هههههه الصراحه اه 

جميله: حلوتك ياحلو انت ياسكر محلي محطوت علي كريمه هههههه 

عم عبده: ماشي يالمضه قولي طلباتك يانوسه 

جميله بمرح: تتجوز ظابط

عم عبده: اتلم ياعسفجي 

ضحكوا معآ هههههه هههههه 

وفجأه وجدوا حد تالت بيضحك معاهم 

نظرت جميله خلفها وجدته

يوسف: هههههه هههههه اسف اسف بس انتم بجد مسخره يخربيت كده هههههه 

رفعت جميله احد حاجبيها 

جميله: افندم وانت اسم النبي حرصك ايه اللي مخليك متابعنا ياحلو الجناين انت. 


يوسف مراد فخر الدين 

شاب وسيم ذو عضلات طويل لديه عيون 👀زيتونيه وشعر اسود وغمازتين يزينون وجهه ابيض رجل اعمال ولكن ليس بضخامة يونس 

ابويه جادين للغايه مما جعل يوسف يفتقد للحنيه الابويه 

لديه 27سنه.... 


يوسف باابتسامه جميله وبنفس رفعة حاجب جميله: 

والله على حسب مااعرف ده اسمه سوبر ماركت يعني اي حد وراد يدخله سواء انا او غيره فا مش محتاج اركز معاكي ياقمر لان صوتكم واصل لاخر الشارع وسعي كده لو سمحتي اتفضل لو سمحت ده حق اللي خدته 

ثم غمز لها اثناء خروجه 

يوسف: سلام يامزت المزز هههههه 

جميله: اعاااااا ايه الانسان البارد المستفز ده 

عم عبده: هههههه هههههه معلش انتي برضو اللي بدائتي 

جميله: ماشي ياحبي يلا اديني حاجات كل يوم 

عم عبده: عيوني ثواني


وصلت ورد لمنزلها بعد خروجها الممل مع احمد 

دخلت البيت

ورد: يازينب ياوزه فينك ياحجه 

زينب: ايه يابت مالك 

ورد: بتثاوب هاموت وانام ياختي جسمي كله مهدود... 

زينب: طب خشي ارتاحي شويه لحد مااخلص الاكل. 

ورد: اشطا 

دخلت ورد واترمت على السرير وفضلت تفكر فى مستقبلها اذاي هاتكمل مع احمد وهي لحد الان مش عارفة تحبه او تتقبله...... وفجأه جه علي فى بالها 

ورد: اوبس الواد علي واحشني صحيح اما اكلمه شويه واحشني الكلام والهزار معاه 


ذهب يونس وامال معه للاعتذار لسعاد... 

دخلوا وجدوا سعاد تضمد جرح ابنها.. 

امال: احم سلامتك ياياسر ياابني معلش اعذر يونس اتعصب من غير قصد بس هو بس بيكره شاب يكلم بنت كده 

وهو دلوقتي جاي يتأسف ليكي ياسعاد علي كلامه ليكي... 


            الفصل الواحد وثلاثون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات