رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثالث والاربعون 43 بقلم حبي جرح


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الثالث والاربعون 43

بقلم حبيبه


ياجماعه انا بنزل كل يومين بارت تمام 

كل يومين بارت

استيقظت جميله من نومها...... 

جميله : احيه شكلي اتأخرت وورايا لف كتير والله ماعارفه هاروح فين بس يلا خليها على الله بأذن الله هاشتغل بس الاول انضف الخرابه دي . يلا ياجوجو هوب

انتهت جميله من تنظيف غرفتها. 

جميله: هووف خلصت ادخل اخد دش انضف بدل ريحتي دي واطير اجهز الاكل... 


خرجت جميله وارتدت ملابسها وصلت ودعت لربها ان يوفقها وخرجت 

خرجت جميله لقت اختها ريم تحاول ارتداء ثيابها المدرسيه وفشلت .... 


ريم: اوف اعااااااااااا 


جميله: في ايه يابنت المجانين 


ريم بردح: تعبت ياختي تعبت اجيبه كده يجي كده عصبني ابن المضيقه مش راضي يرسي علي حل تعبني ابن الجزمه. 


جميله بااستغراب: هو مين ده يابنت الموكوسه 


ريم: الكوتش يااوختشي الكوتش رجعي دماغك اللي راحت في حته تانيه دي 


جميله: ههههه عيوني حاضر ياروحي يلا تعالي انا هاربطه... 

صحيح ابت ماما فين 


ريم: في المطبخ بتعمل فطار 


جميله: طب اقعدي ياقمري هاخلص  الفطار مع مامت ونجبلك الاكل ياجميل اشطا. 


ريم: اشطا وادي قعده 


دخلت جميله المطبخ 


جميله: ايه ياماما اللي خلاكي تتعبي نفسك كده كنتي صحيني ياحبيبتي. 


ليلى: ياحبيبتي كفاية عليكي شغلك وبعدين قولت اسيبك ترتاحي شويه ياحبيبتي... 


جميله وهي تربط شعرها بسكارف لفوق : لا تعب ولا حاجه يامزه اطلعي انتي بس للبت اللي بره دي وسبيلي انا الاكل هاعملك حبة اكل انما ايه عجب... 


ليلى: طب اساعدك ياحبيبتي 


جميله: لو احتاجت مساعده هاطلبك يلا بقى ياقمري 


ليلى: حاضر ياحبيبتي 


جميله وهي تشمر ساعديها : استعنا علي الشقا بالله ياقويييي

ملحوظه جميله شاطره جداً في صنع الاكل وشاطره اكتر في اكله 

انهت ورد الطعام واجتمعوا للاكل. 


جميله: ما.. ماما. 


ليلى: ايوه ياحبيبتي


جميله: هو هو يعني ا انا سيبت  شغلي امبارح.. 


ليلى: ليه طيب مش السوبر ماركت اللي قولتي عليه  ده حلو والناس اللي فيه محترمه وفلوسه حلوه 


جميله: اصل يعني هو قصدي ال... ال.. الراجل اللي المدير ده حاول يعاكس والجو ده روحت ضربته بالقلم وشتمته وسيبت الشغل... 


ليلى: جدعه يولع بجاز ويغور هو وشغله مع بعض 

مش مهم الفلوس انتي اهم ياحبيبتي وانا هاعمل اكل هنا وابيعه اهو يساعد ... 


ركعت جميله امام امها وقبلت يدها بحب 


جميله: ولا عاش ولا كان اللي ايدك العسل دي تعمله اكل غيرنا ياست الكل ياعسل انتي.... 


ليلى: ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك يارب ياروحي بس اساعد بس طيب لحد مانفسيتك تهداء 


جميله: سيبك انت ياجميل وانا بأذن الله هالاقي شغل النهارده بس عمايل اكل دي تنسيها انتي تقعدي بس وترتاحي وانا موجوده 


ليلى: ربنا يباركلي فيكي ياروحي انتي الهنا والسعادة اللي فرحتنا وغيرت حياتنا كلها ربنا يحفظك لينا 


علي نننننننننعم ورررررد

ودا من ايه لامؤخذه اعااااااااااااااا 

ورد: في ايه يااهبل صرعتني يخربيتك 


زينه بفرح: بسم الله ماشاء قمر ياروحي قمر

... 

احتضنتها اسيا بسعاده كبيره وقبلت خدها 


كانت ورد ترتدي ديس زيتي جميل وارتدت حجاب مناسب وحذاء له 

ورد: ايه رأيكم فى المفاجأة حلو صح

زينه: تحفه ياقلبي مبارك 


ورد: حبيبتي تسلميلي خدت القرار ده وصممت عليه منك انتي واسيا عجبني جداً وحبيت انفذ انا كمان.... 


زينه: وانا كمان خدت القرار ده من اسيا الظاهر ان ربنا باعتلنا اسيا علشان تاخدنا للطريق الصح حبيبتي يااسوا بحبك يابت 


ورد: وانا كمان بموت فيكي ياقلبي


ثم احتضنوها الاثنين

كل هذا وعلي مازال على وضعه ♡♕


ورد: يارب صبرني طب يابني مفتاحك ايه طيب علشان تبطل التبليمه دي 


علي: احيه احيه انتي ورد بجد احيه احيه احيه احيه احيه احيه 


ورد بحزن: يعني مش عاجبك خلاص تمام 


علي: استني هنا الله يحرقك مش عاجبني ايه دا انتي قمر بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك تحفه والحجاب فيكي يجنن مين قالك انه مش عاجبني من زمان حابب اقولك البسيه بس ماليش اني احكم عليكي بس بجد بجد فرحت جداً انك لبستيه. ربنا يحفظك ويسعدك يارب ويثبتك 

 

ورد بسعاده: بجد ياعلي عجبك بجد. 


علي: طبعا يابنتي تحفه


ورد: طمنتني الحمدلله انه عجبك... 

يلا بقى اتاخرنا وانا عاوزه اكل حمص.. 


علي: هههههه يلا ياختي منك ليها... 


قضا يونس يومه في غضب عامر انتشر علي جميع من في الشركه 

كان الجميع بلا سواء يعيشون اسواء ايامهم وهو غضب يونس... 


انتهى اليوم وذهب للبيت 


يونس: مساء الخير ياامي 


امال: يسعد مساك ياحبيبي 


يونس: هو البنات لسه ماوصلوش. 


امال: لأ ياحبيبي لسه خليهم علي راحتهم انا مطمنه مادام معاهم علي 


يونس: بس بقالهم كتير بره 


امال: في ايه يايونس انت عمرك ماعملت كده مع زينه ايه اللي اتغير علي طول هادي مادام علي معاها اشعنا دلوقتي يايونس.. 


يونس: مافيش ياامي بعد اذنك انا في اوضة المكتب عندي شغل...


امال بشك: ماشي يونس خطوبتك علي ياسمين الجمعه الجايه. 


يونس: تمام 


كان ياسين في بيته شارد 

اخته: ابيه ياابيه ياابيييييييييه


ياسين: في ايه يابت


اخته بخوف: مافيش بس لقيتك سرحان قولت اعرف ايه واخدك مننا... 


ياسين: مالكيش دعوت يابت يلا بره ياذفته. 


اخته: حاضر


ياسين بسرحان: وبعدين معاكي يابنتي ليه شاغله بالي كده حجابك كلامك عنادك تفاهتك كل حاجه فيكي  هاتجننيني  معاكي والله يارب استر


ياسر وهو يحتضن سهى: واحشني اوي يابت 


سهى بمياعه وهي تقبل خده : قلب وروح البت..


ياسر: وبعدين ياسهى عاوزني اوقع بت خرسه فيا علشان نقدر ناخد الفلوس. 


سهى بطمع: ومالوا ياقلبي ماتوقعها هو اانت شويه  برضو 


ياسر: انتي بتقولي ايه بقولك بت خرسه هاعمل بيها ايه دي هو انا ناقص بلاوي 


سهى بغمز: ياروحي اعتبرها تسليه  وانت بتعشق تتسلى 


ياسر: وانتي مش غيرانه 


سهى بخبث: واغير ليه ماانت مالكش غيري ومافيش غيري اللي بيريحك ويوم مااغير هاغير من حتة خرسه للتسليه..... 


ياسر: امممممم احبك ياجامد ماتيجي اقولك كلمه سر في ودنك. 


سهى: هههههه يلا ياروحي 


ونسيبهم شويه علشان الحرام اشتغل 

  جميله بتعب: اه ياني اه ياني ااااه رجل امي ورمت  من اللف هافرقع ياجدعاااااان 

منك لله ياوليد يارب تولع ولعه عمرك ماتولعتها في حياتك.. 

اعمل ايه بس ياربي يارب ساعدني والنبي علشان خاطر امي والنبي  يارب يارب 

افرجها يااااااارب 


ثم نظرت امامها وجدت اعلان علي عمود امامها 

يريدون طباخ او طباخه ممتاز في شركه 


جميله: الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك يارب...


انتهوا من رحلتهم واوصل علي ورد لللبيت وذهب للبيت ليوصل البنات.... 


دخلوا للبيت وصوت ضحكهم يملاء المكان بااكمله 


خرج يونس من المكتب 


          الفصل الرابع والاربعون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات