رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الخامس و الثامنون 85 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الخامس و الثامنون 85

بقلم حبيبه


توقف يونس بصدمه شلت جسده 

هايعقل هل حقآ انتهت قصة حبه هل سيبعدها الله عنه هل هذا قدرهم هل ستتركه نهائيآ احقآ هذا لا لا لا يالله اريدها ارجوك ياللهي جسدي لا اشعر به اريد ان اركض لاراها ولكن لا استطيع يالله يالله اريدها اريدها لما جسدي لا يتحرك لااشعر حتى بأصابعي.. 

لا لا اريد ان يطمئن قلبي.... 


واخيرآ استفاق يونس وعاد لوعيه اخذ يقترب ويقترب وسط ذلك التجمع من البشر والا ان اقترب حتى اطمئن قلبه لرؤيتها ترتمي على الارض ليس بها شيئ فقد كان ياسر من تلقى تلك الرصاصه بدلآ عنها ولكن اصابت ذراعه لحسن الحظ..... 


سعاد: ابنييييييييييي الحقوني ياناااااس اسعااااف... 


ذهب يونس بخوف ورهبه راكضآ اليها..... 


يونس بهلع: اسيا اسيا حبيبتي انتي كويسه فيكي حاجه ردي طمنيني الله يخليكي انتي كويسه ردي بلاش سكووت..... 


اسيا: ه هو هو هو حصل ايه يا يا ياسر هو رصاصه انا دراعه ياسر 


يونس: بس بس اهدى اهدي خدي نفسك براحه اهدي ركزي معايا انا مافيش حاجه حصلت انتي بخير اهدي اهدي خدي نفسك براحتك انا جنبك مافيش حاجه حصلت..... 


انفجرت اسيا في بكاء مرير: انا انا كنت هاموت يايونس 


يونس: بسسس اهدى انتي بخير اهو والله 


اسيا ببكاء: لا لا لا مش بخير الرصاصه كانت هاتدخل جوه قلبي عارف كنت حاسه والله علشان كده كان نفسي اشوفك وكاانه اخر يوم ليا كنت هاموت واشوفك...... 


يونس: بعد الشر عليكي ماتقوليش كده اهدى بقى والنبي 


#جاء يونس ليحتضنها تذكر انه سيعصي ربه فتراجع.... استغفرالله العظيم واتوب إليه.. 

زيييينه زييييييينه


زينه: ايوه ايوه


يونس: خديها من هنا 

بسرعه وخليكي جنبها


زينه: حا حاضر حاضر 


اسيا: رايح فين ماتسبنيش.... 


يونس: بس بس اهدي اهدي انا جنبك والله مش هاسيبك روحي بس مع زينه علشان خاطري ممكن.... 


اسيا: مم ما ماشي 


وقف يونس واخذ ينظر حوله وبكل اتجاه بعقل مشوش  كيف كيف حدث هذا كيف لا يعلم من ولما....  


الا ان اتاه اتصال من رقم لا يعلمه....

يونس: مين 


.........: تؤتؤ تؤ تؤ حظها حلو فلتت من الموت المره دي ههههههههه 


يونس وهو يلتفت يمينآ ويسارآ : مين معايا 


........: ماتدورش كتير وتفضل تبص حواليك.... 


يونس: انت مين وعاوز ايه.. 


.......: انا قضاك الاسود 


يونس: مييين


.....: اقعد فكر كده مع نفسك مين 


يونس: انت عاوز ايه 


.......: عاوز روحك او روحها هههههههههه هههههههههه هههههههههه


يونس بغضب: انت مييين لو راجل وريني نفسك انت مييييين


.........: مش هاسيبك يايونس ولا هاسيبها خلي بالك كويس سلام هههههههههه هههههههههه هههههههههه 


يونس: الوووو الوووو الووووووووووو.... 


استيقظت جميله بفزع على ذلك الماء الذي اصبح فوقها..... 


جميله بفزع: الحقونييييي بغرق بغرق


يوسف: قومي يابنت الهبله 


استوعبت جميله نفسها ونظرت لذلك المتكبر الواقف امامها.... 


جميله بغضب : حد يصحى حد كده هو انت بتصحي جاموسه انت عبيط في ودانك ياااااض.... 


يوسف: بت انتي احترمي لسانك بدل ماامسح بيه البيت ده بلاطه بلاطه فاااااهمه 


لم تنكر جميله الرعشه التي اصابت جسدها من صوته ولكن مثلت القوه امامه..... 


جميله: اااااه دا عندهااااا

وانا اقوم براحتي ياحلاوه يلا اطلع بره خلينا نتذفت نغير في ام ليلتك دي..... 


ارتسمت على شفايف يوسف ابتسامة تلاعب واخذ يهبط لمستوى جميله ببطء حتى لاحظته..... 

 

نظرت له جميله بصدمه من قربه وقد توردت وجنتيها بحمرت الخجل. 


جميله: ف ف في ايه يايوسف م مم مالك... 


يوسف: يالهوي ايه يابت الجمال ده خرااابي عارفه نفسي في ايه 


جميله بخجل من قربه:  ا اا ايه 


يوسف: نفسي اخلي جوازنا اسمآ وفعلآ حااااالآ..... 


جميله: جرب وانا اطلع بروحك يايوسف قبل ماتفكر حتى.... 


يوسف وهو يقترب: امممممممم متاكده انك تقدري 


جميله: اااااا ا.....  اه


يوسف: متاكده 


جميله: يووووووسف 


يوسف: عيوووﻧ...... 

كان يوسف سيستسلم ولكن توقف فجأه واستقام وتغيرت ملامح وجهه ونبرت صوته. 


يوسف: اخلصي قومي يابت انتي احنا بقينا بالليل 


جميله وهي تحاول ان تجمع شتات نفسها: م ممم ماشي 


يوسف وهو يخرج: ربع ساعه واشوفك تحت علشان ماطلعش انا اجيبك.... 


جميله: لا لا لا لا لا لا خلاص قومت اهو 


يوسف: شاااااطره


جميله: اعااااااااااا اللهي يجيلك ويحط عليك ياابن الورمه تولع يايوسف يابارد يامستفز اعااااااااااا قومي يابنتي قومي قبل ماتلاقيه واقفلك ذي التووووور

اه ياني ياامه ياعضمك يارضا..... 


مرت نصف  ساعه ونزلت جميله للاسفل ترتدي دريس جميل بينك وحجاب يناسبه وتضع بعض الميكاب الهادئ.... 


كان يوسف ينتظرها في غرفة الطعام هو وريم. 


الا ان دخلت حتى ذهبت ريم اليها ركضآ..... 


ريم: اختيييييي وحشتيني اووي أوي 


جميله: ههههههه قلب اختك من جوه وانتي وحشتيني اووي ياعمري طمنيني عليكي نمتي مرتاحه 


ريم: اهاااا نمت مرتاحه اوى اوى السرير بتاع عمو يوسف جميل ومريح جداً  


جميله: ههههههه ماشي ياقلبي 


يوسف: هاااا هانستنى البرنسيسه كتير ولا ايه 


جميله: ماحدش قالك استنى كنت اطفح وانا مسامحه..... 


يوسف: اطفح كتك القرف زباله


جميله: الزباله دي عندك ومادام شايفني زباله مقعدني عندك ليه اييييه ولا انت الزباله جايه علي هووواك... 


يوسف بغضب: جميييييله لسانك لو ماتلمش هاتشوفي مني وش تاني فاااهمه 


جميله: هاتعمل ايه يعني هاتعمل ايه هاتضربني ماتضرب 


يوسف: مش راجل اللي يسترجل على بنت ويضربها بس لسانك لو طول ياجميله اضمنلك وقتها اني مش هاتردد في ضربك.... 


ثم تركها وذهب 


نظرت جميله بجانبها وجدت تلك الخائفه ترتعش اخذتها بين احضانها..... 


جميله: بس ياقلبي اهدي مافيش حاجه دا احنا بنتكلم عادي اهدى 

منك لله ياابن المقشفه اللهي يجيلك اسهال يابعيد..... 


ذهبت اسيا للغرفه ومعها زينه وورد


اسيا: يو يونس فين يونس فين ليكون حصله حاجه 


اخذت زينه وورد يهدؤها... 


اسيا بأنهيار: لا لا لا يونس فين ط طب طب وياسر كويس الرصاصه رصاصه في في دراعه 

عاوزه يونس عاوزه يونس


يونس: انا جيت اهو اهدي علشان خاطري 


اسيا: انت كويس فيك حاجه وياسر ياسر بخير طمني عليه.. . 


يونس: بت انتي اتطمني عليا انا بس فاهمه... 


علي: وهو ده وقتك ياعم النحنوح 


ياسين: ههههههه ههههههه بس ياض ياعلي.. 


يونس: ورد لمي خطيبك احسن مااظبطه.... 


ورد: عليييييييييييي


علي: قلب وروح وعقل وحيات علي 


ورد بحنيه: بس ياعلي 


علي: بس كده عيونييي


يونس: يالهوي مرارتي هاتفرقع يخربيتكم


ياسين: يخربيت دا عشق مفقوع اجدع.... 

الحب الحب 


يونس: العشق العشق

ياسين: بلوبيف  بلوبيف

ههههههه ههههههه ههههههه 


علي: هاهاهاهاها ابو تقل دمك منك ليه... 


اسيا: ههههههه 


علي: اهو الجميل ضحك اهو العسل ضحك اهو


يونس: عليييييي لم نفسك ياذفت


علي: اهدى ياشبح بهزر يارمضان ايييه مابتهزرش.... 


يونس: لا ياروح امك مابهزرش 


زينه: احم احم يلا ياخفه انت وهو وهو خلينا نطلع ونسيب اسوا ترتاح شويه.... 


         الفصل السادس والثامنون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات