رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الثالث والخمسون 53

بقلم حبيبه


قبل القراءه كده حولقوا وصلوا على سيدنا محمد 

وقع الهاتف من يدي اسيا من اثر صدمتها.. 


وقعت اسيا علي الارضيه وهي تبكي بصمت وهي تتذكر ماجرى معها 

ظلت اصوات هؤلاء الرجال تتكرر في اذنها 


اسيا في نفسها: يالله ياالله يالله مش قادره ياارب ساعدني يااااارب انا انا هاطنشه بس لأ لا لا ممكن يقتل يونس دا انسان حقير ماعندوش قلب لأ لأ لأ مش هاسمح يحصله حاجه مش هاقدر مش هاقدر لازم ابعد عنه علشان يبقى كويس وهو دلوقتي معاه ياسمين ربنا يسعده ويفضل بخير وانا كده كده ماليش لازمه خرسه ومغتصبه وماليش حد غير ربنا. انا هاستنى الاسبوع ده لحد ماالامور تهدا وهابعد عنهم..... 


رتبت اسيا نفسها وانتظرت الا جأت لها امال...... 


امال: يلا بينا  ياروحي 


اكتفت اسيا بابتسامه صغيره وذهبت معها 


استيقظت ورد بفزع من نومها على ماء يسقط فوقها. 


ورد بفزع: اعااااااااااا بغرق بغرق الحقووونييييييي 


زينب: طب استني ياروح امك لما احدفلك طوق النجاه... 


ورد: ليه ياوزه ليه ياوزه ليييييييييييييه 


زينب: هو ايه اللي ليه يابت


ورد: ليه المعامله دي ياوزه حرررام انا من حقي كامواطنه مصريه اني اخد اهتمام وحب وحنيه وانا  متنيله في ام الحته ديه طب قومي ياروح امك علشان متأخره بدل ماتاخدي بالشبشب اللي في رجليا ياعنيا....... 


ورد: ايوه يازوزو ياجاااامد حلوتك ياحلو لما تدلع.... 


زينب: مابحبش اتكلم عن نفسي كتير. 


ورد: تبآ لتواضعك ياامراءه..... 


زينب: قومي ياجاموسه انتي يلا علشان اتأخرتي انا بجهز الفطار بره... 


ورد: ربنا يخليكي ليا ياقلبي 

احيه علي علي نسيته انا نمت اذاي اما اقوم اصلي واطير.... 


استيقظت جميله من نومها ورتبت غرفتها وتوضأت وادت فرضها 


جميله: باينهم نايمين اما الحق اجهز الفطار واطير علي الشغل. 

جهزت جميله كل شيء وفطرت وخرجت....

ياسين: ها ياقلبي مش ناويه تفوقيلي بقى وحشتيني اووي ووحشاني ضحكتك وخناقك معايا عارفه يازينه علي طول الناس بتخاف مني علشان بتعصب بسرعه وبضحك قليل كنت ببقى بطبعتي مع يونس وعلي بس 

حتى مع اهلي كنت بعاملهم بجمود بس انتي من ساعت ماربنا وقعك في طريقي وانا كنت كل مااحاول  اتعصب عليكي ماكنتش بعرف مش عارف ليه كنت على طول احب اناغشك واعصبك كنت بفرح اوي لما اكلمك حتى بنتخانق بحب اشوفك دايما واهزر معاكي فوقي عشان خاطري وحشتيني ياقلبي. يارب يارب مش طالب حاجه غير انها تفوق وحشاني اوي ياالله يامن ردت يوسف لابيه رجعلي حبيبتي... 


#وبدون مايشعر ياسين نزلت منه دمعه.. 


حركت زينه اصبع من اصابع يدها التي كان ياسين ممسك بها مما صدم ياسين ... 


وبدون كلمه ذهب باقصى سرعته ليجلب الطبيب.. 


واثناء ذهابه راته اسيا وامال مما سبب في خوفهم وذهبوا خلفه سريعآ. 


ياسين: يادكتور يادكتور 


الطبيب: خير يافندم في ايه 


ياسين: تعال معايا فورآ 


الطبيب: فين يافندم خير حضرتك فهمني. 


ياسين وهو يمسك يده: هو انت هاتسأل تعال وبعدين افهمك. 


امال: في ايه يابني بنتي كويسه 


ياسين: ايوه ياخالتي كويسه تعالي وهاوريكي 


دخلوا الغرفه وياسين ممسك بالطبيب... 


ياسين: اهو يادكتور كنت قاعد بكلم زينه ذينه ذي كل يوم وحركت صباع ايدها. 


الطبيب: هههههه طب سيب ايدي عشان اقدر افحصها. 


ياسين: تصدق صح اسف اسف اتفضل يادكتور.. 


فحصها الطبيب. 


الطبيب: لأ كويس اوي بداءت تتحسن وتحس بكلامكم ليها  وان شاء الله في امل تفوق في اي وقت... 


امال بفرحه: بجد يادكتور 


الطبيب: اكيد يلا استأذن انا... 


امال بفرحه: سمعتي يااسيا بيقول ايه بنتي بنتي هاترجعلي بنتي حبيبتي هاترجعلي مش مصدقه بجد الف حمد وشكر ليك الف حمد وشكر ليك يارب 


بكت اسيا من فرحتها واخذت تحمد ربها. 


وبدون كلمه واحده ذهب ياسين للجامع سجد لربها واخذ يحمده ويشكره وهو يبكي 


ياسين: الحمدلله يارب الحمدلله يارب شكرا يارب شكراً شكرا شكرا انا بحبك اوى يارب بحبك اوى. 


تحدثت امال مع يونس وعلي وذهبوا للمشفى في اسرع وقت.... 


بعض وقت ليس بقليل وصل يونس. 


يونس: هو انا سمعت صح ولا بتخيل. 


امال ببفرحه: لأ صح ياحبيبي اختك هاتفوق أنشأ الله قريب زينه هاتقوم قريب بأذن الله 


ركع يونس بجانب فراش زينه وامسك يدها قبلها في اثناء دخول ياسين التي كان يريد تقطيع يونس.... 


يونس: يااااه ياقلبي قد ايه واحشني صوتك ورخامتك كل حاجه فيكي وحشاني ابت الحمد لله الحمدلله يارب 


كانت تنظر لهم وهي تبتسم بفرحه الا ان تذكرت انها ساتتركهم 


اسيا: يالله قويني وخليك سندي وحمايتي فوضت امري اليك يارب فوضت امري اليك. 


لاحظ يونس شرودها فاذهب لها.... 


يونس: مالك يااسيا انتي كويسه 


ابتسمت لها اسيا وهزت راءسها بنعم. 


يونس: يارب دايما بخير يارب اسيا شكراً على وقفتك جنبنا انتي بجد جدعه اوي ربنا يخليكي ليا بجد اسيا انا انا انا اسف بجد لاني مش قادر اعتبرك اختي انا خلاص حبيتك ومش  هاحب غيرك انا بحبك يااسيا ومش مستني تقوليهالي انا هافضل حتى لو طول العمر بس هاستنى اسمعها. 


ثم تركها وذهب؟ 


اسيا سامحني يايونس وانا والله كمان بحبك والله بس مش بأيدي ماقدرش اظلمك معايا 


          الفصل الرابع والخمسون من هنا 

تعليقات