رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الرابع والستون 64 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الرابع والستون 64

بقلم حبيبه


وصل علي بالطعام وذهب لغرفة يونس للاطمئنان عليه...... 


علي: ايه ده هو انت صاحي ليه 


يونس: علي انا لما فوقت شوفتكم كلكم بس اسيا ماشوفتهاش هي هي ماكلفتش نفسها تشوفني حتى... 


علي: دي ماسبتكش دقيقه ووقت ماانت كنت في العمليات كانت ملازمه الجامع  تصلي وتدعيلك كانت مش بتطلع منه غير يادوب تطمن وترجع تاني 


يونس بفرحه: بجد والنبي يعني هي خافة عليا 


علي:اوي 


يونس طب طب علي ياحبيبي 


علي: مش مطمنلك 


يونس: اخس عليك يالولو 


علي: ماليش دعوه مش هاعمل حاجه مامتك هنا وهاتنفخني وكمان متهمه اسيا انها السبب فى اللى حصلك ده 


يونس: طب واسيا مالها 


علي: حاولت افهمها بس هي مصممه


يونس: طب انا عاوز اشوفها والنبي يالولو وحشاني اوي يخربيتها وعاوز اسالها عن حاجه 


علي: ايه ايه ايه ايه 


يونس: وانت مالك ياحشري انت 


علي: كده طب مش هاجيبها بقى 


يونس: علشان خاطري ياعلي ياحبيبي والنبي والنبي والنبي 


علي: ههههه حاضر ياسيدي ثواني هاشوفها بره 


كانت اسيا شارده فيما سمعته.... وقد قررت علي اتخاذ قرار.... 


علي: اسيا اسيا اسيييييييييييا 


اسيا: ايه فى ايه مالك 


علي: تعالي معايا بسرعه يونس فاق يابنتي وهايموت ويشوفك 


اسيا بفرح: بجد  يعني هو كويس دلوقتي صح 

علي: اه صح ياستي ومش مبطل زن على ودني.... 


اسيا: طب يلا يلا نروح بسرعه 


علي: ههههه حاضر حاضر اهدي بس 


الا ان تحركت اسيا وتذكرت ماسمعته منذ قليل ولكن اكملت طريقها..... 


وصل علي لغرفة يونس 


علي: ابو الانس جبتلك طلبك  بس


يونس: في حاجه ولا اي 


علي: لأ ياعم بس جايبها في الخبيني علشان امال 


يونس: فين اسيا ياذفت 


علي: ميرسي علي الاهانه ياقلبي ياست اسيا.... 


دخلت اسيا وهي تنظر ارضآ..... 


علي: سلاموز ياعسليه 


اسيا: سيب الباب مفتوح ياعلي لو سمحت... 


علي باابتسامة اعجاب: عنيا ليكي حاضر... 


يونس: بعشق خارج عن سيطرته اسيا هو هو انتي اتكلمتي 


اسيا:............ 


يونس: اسيا سمعيني صوتك نفسي اسمع اسمي بصوتك... 


اسيا:................ 


يونس: اسيا هو انتي بتحبيني بجد قوليها تاني نفسي اسمعها منك 

اسيا انطقي ساكته ليه

استيقظت جميله من نومها توضأت وادت فرضها وذهبت لعملها.. 


دخلت جميله بكل هدوء وبداءت في العمل.. 


عصام: جميله البقاء لله 


جميله بهدؤ: ونعم بالله 


عصام: انتي كويسه ياجميله


جميله بأبتسامه هادئه: الحمدلله بخير 


عصام: يارب دايما ياقمر انا اخوكي لو احتجتي اي حد انا جنبك... 


جميله: تسلم ياعصام 


ذهبت هبه ركضآ اتجاه جميله وقامت بأحتضانها بقوه....... 


هبه: جميله جميله البقاء لله ياقلبي شدي حيلك واصبري ياحبيبتي.. 


جميله بهدؤ وحنان: الشده لله ياحبيبتي تسلميلي يارب 


هبه: على ايه يابت انتي اختي ياذفته اختي حبيبتي غصب عنك كمان  .... 


جميله ههههه ماشي ياقلبي يلا بقى يابت روحي شغلك علشان ماحدش يكلمك 


هبه: ماشي ياقلبي بس هاشوفك في البريك اوك باي


جميله: اوك ياروحي باي


ورد: علي.. 


علي: ايه ده ورد خير ياقمر 


ورد: علي انت كويس 


 علي: ايه يابنتي مالك اكيد كويس الحمد لله


ورد: متاكد 


علي: ايوه 


ورد: زعلان منى 


علي: عمري ماازعل من اختي ياورد انتي ذي اختي يابنتي مش صح ولا ايه 


#لم تعلم لما تألمت من كلامه والمها قلبها..... 


ورد: اختك 


علي: اه اختي ياورد انتي نسيتي اني بالنسبالك اخوكي 


ورد: اه صحيح معلش نسيت بعد اذنك... 


على: ورد لو احتجتي حاجه انا موجود صحيح كتب الكتاب امتى علشان اجي


ورد بحزن : هاتيجي ياعلي 


علي: طبعا يابنتي وارقصلك كمان قولي امتى بقى يابنتي 


ورد: ماعرفش 


علي: خلاص ابقى كلميني لما تعرفي عشان افضي نفسي يومها اوك


ورد وهي تذهب: ربنا يسهل ياعلي 


علي بحزن: هووووف سلام ياحب عمري ربنا يسعدك مع غيري ياحبيبتي سلام ياوردتي يالله ياالله..

ورد في نفسها  : زعلانه ليه دلوقتي مش ده طلبك انه يعتبرك اخته زعلانه ليه دلوقتي ط طب طب ليه هاموت من قهري كده ليه عاوزه اعيط ليه اصرخ بكل قوتي حا ح حاسه انى مش عارفه اتنفس حتى يااارب ماليش غيرك يارب فوضت امري إليك يالله اختارلي ولا تخيرني اختارلي ولا تخيرني يارب يارب.. 


يونس: نفسي اسمعها منك يااسيا نفسي اسمع صوتك الجميل 


اسيا:....... 


يونس: ساكته ليه ياحبيبتي ماتتكلمي 


قررت اسيا اخيرآ الخروج عن صمتها... 


اسيا: حمدالله علي سلامتك يااستاذ يونس. 


يونس بااستغراب: استاذ

مالك يابنتي في ايه زعلانه من اللي امي قالته طب انا اسف عنها


اسيا: عمري ماازعل من ماما امال.. 


يونس: اومال مالك ايه استاذ دي


اخذت اسيا نفس عميق 


اسيا: انا مابحبكش يايونس ولا عمري هاحبك 


نزل الكلام علي مسامع يونس كالصاعقه 


يونس: ا ان ا.... انتي بتقولي ايه لأ انتي بتحبيني وقولتيها ليه وقت الحادثه انا متاكد


اسيا: ههههه لأ راجع نفسك انت اللي طلبت مني اقولها وانا كنت خايفه عليك وقتها فاقولتها عادي كاحب اخوي 


يونس: حب اخوي حب اخوي 

  


اسيا: اه عادي حب اخوي انا لو اعرف انك هاتقفش فيها كده وتفهمها غلط كنت سكت احسن لكن انا مابحبكش يايونس مابحبكش انت ذي اخويا... 


يونس: اخرسي غوري من وشي يااسيا مش عاوز اشوفك قدامي غورييييييي.. 


خرجت اسيا وهي تحاول السيطره على. موعها وقلبها التي سينفجر بكئآ وذهبت سريعآ للمسجد.... 


         الفصل الخامس والستون من هنا 

تعليقات