رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الثاني والثلاثون 32

بقلم حبيبه


ذهب يونس لجانحه وهو يكاد ينفجر من غيظه من اسيا واسلوبها معه نص.... 

يونس: تمام يااسيا تمام الظاهر اني اتساهلت معاها كتير ولازم اعيد ظبطها من اول وجديد اصبري عليا يااسيا 

............. 

ثم ذهب لاخذ حمام منعش ويذهب للنوم 


عز الدين: كنتي فين كل ده ياشاهي 

شاهي وهي تقترب منه : 

سوري يابيبي كنت في حفله مع صحابي اسف......... اااااه 


غضب عز الدين بشده فاهو كان غاضب من فعلة يونس اصلا

 وقام من مكانها ورزعها كف محترم وقعها على الارض 

شاهي: اااااااه عز انت اتجننت ايه اللي بتعمله ده 

نزل عز الدين لمستواها واقترب منها...... 

عز الدين: لما تطلعي تصيعي لحد دلوقتي ومن غير مااعرف لاااااااااااااااااء مش حتة بت صايعه بتاعت السرير وبس تكون في بيتي وماعرفش حاجه لاء دا انا اطلع بروحك في ايدي وبدم بارد كمان فااااااهمه ولا افهمك بمعرفتي 

شاهي بخوف منه: ف. فا. فااااا. 

عز الدين بغضب وصوت عالي: انطقيييييي 

انتفضت شاهي من مكانها بخوف..... 

شاهي: فاا فاهمه فاهمه 

عز الدين وهو يربط على ظهرها العاري: شاطره شاهي حبيبتي العسل شاطره وبتسمع الكلام 

.............. 

ثم اخذ يعبث في ظهرها بطريقه مقززه للغايه

عز الدين بشهوه كبيره: شكل السهره هاتبقى صباحي يلا بينا ياجميل تعالي هاقولك حاجه سر فوق..... 

ثم ذهبوا لفعل ماحرمه الله بينهم..... 


كانت جميله تاكل هي وامها واختها في جو مليئ بالمرح والضحك الا ان اتاه اتصال..... 

جميله: الوو 

وليد: جميلتنا عامله ايه 

جميله: احسن منك 

وليد: هههههه بعشق لسانك اللي بينقط عسل ده 

جميله: اخلص ياوليد عاوز ايه مش فضيالك  

وليد: وماله يبقى تفضيلي يامزه علشان في مصلحه جامده جدا 

هايجي منها شوية فلوس عنب 

جميله: اشجيني ياابو العريف

وليد: حفله يابت من بتوع ولاد الذوات حاجه كده اوبها هناخد فيها قرشين حلوين ومحتاجين رقاصه مزه هاترقصي ساعه وهانمشي ولا من شاف ولا من درا وهتاخدي قرشين حلوين ها ايه رأيك 

جميله: امممممممممم هي ساعه واحده هاجي واخلص وامشي على طول تمام 

وليد: هههههه تمام ياجميل 

جميله: سلام 

اغلق وليد الخط 

وليد بخبث: هههههه ليك شوقه ياحلو هههههه 

ذهب جميع ابطالنا للنوم 

للاستعداد ليوم جديد 


استيقظت اسيا من نومها  واخذت حمام منعش وارتدت ثيابها وهي عباره عن دريس وردي وطرحه بلون الاسود ويزينه حزام اسود... وادت فرضها ودعت ربها ان يوفقها فى حياتها... وخرجت نزلت وجدت الجميع على الفطار ومن ضمنهم يونس. التي لم ينظر لها حتى... 

نظرت له اسيا  بحزن ولكن لم تهتم وابتسمت لهم... 

امال: صباح الورد ياحبيبتي يلا اقعدي افطري 

هزت اسيا راءسها بنعم وجلست 

ظلت تنظر له بااستغراب وغيظ.... وظلت تسأل نفسها...

اسيا في نفسها: ايه ده هو ماله ده مش معبرني ليه كده دا حتى مابصليش بصه واحده ولا قالي صباح الخير حتى يوووووه هو انا واجعه دماغي ليه كده مش ده اللي انتي عاوزاه اتهدي بقى واسكتي 

ثم نظرت له وجدته يضحك مع ياسمين ابنة خالته..... 

اسيا بغيظ: اعااا يعني اقوم اقتله ابن الجزمه ده واخلص... لا لا لا اتهدي يااسيا دا ذي اخوكي اتنيلي حطي جزمه في بوقكك وماتبصيش عليه تاني كرامتك بتتهان ياصلاح منك لله ياايونس ياابن الورمه... 

......... 

كل هذا يحدث ويونس يراقبها من دون ان تراه وهو يمسك نفسه من الضحك عليها وعلى وجهها المضحك.... 

♡♕♕♕♕♕♡

انتهى يونس من فطاره ونظر لاسيا. 

يونس: مش يلا بينا يابرنسيسه 

نظرت له اسيا وتركت طعامها ووقفت بكل كبرياء وذهبت امامه 

نظر لها يونس برفع حاحب 

يونس فى سره: ماشي ياست المنفوخه اما وريتك 

............ 

ذهب يونس وقبل راس امه واخته 

يونس: صحيح ياامي انا عزمت ياسين النهارده على الغدا علشان عندي شغل معاه انا وعلي.. 

امال: ينور ياحبيبي دا بيته وكمان الواد ده واحشني اهو يقضي اليوم معانا 

يونس: مايحرمنيش من حنيتك أبداً ياقلب يونس

امال: ولا يحرمني منكم ياحبيبي 

سعاد فى سرها: ايه المحن ده 

يونس: يلا بعد اذنك هاروح انا الشركه وهاجي على الغدا انا وياسين وعلي. 

امال: ماشي ياحبيبي ربنا معاك ويحفظكم يارب خلي بالك من اسيا وبلاش تتعصب عليها

يونس: في عنيا... 

وذهب خلف اسيا وهو يتوعد لها.. 

خرج يونس وجدها تجلس فى السياره تنتظره.... 

ذهب اليها وركب بجانبها وذهبوا للشركه ولم ينظر لها حتى مما ذاد غيظها اكتر...

وصل يونس واسيا للشركه ودخلوا..

ذهب يونس للمكتب وقبل الدخول وقف امام مكتب السكرتيره...

يونس:ليلى علي بيه وصل 

ليلى بمياعه:لسه يايونس بيه 

يونس:تمام اول مايجي عرفيه اني عاوزه ويجيلي حالآ تمام 

ليلى:عنيا ياباشا 

يونس:اسيا خلي.....

نظر يونس وجد اسيا تنظر لليلى ومما تردي من ملابس فاضحه تظهر اكثر مما تخفي.

كانت اسيا تنظر لها وترفع نصف شفتها العلويه وحاجبها الايمين وكان منظرها مضحك

.........

لم يستطع يونس تمالك نفسه وضحك  بكل قوته بشده 

ليلى: خير يافندم ايه سبب ضحكتك

يونس بضحك: لا ابدآ ولا حاجه افتكرت حاجه ضحكتني بس المهم خلي اسيا معاكي دربيها تمام عرفيها كل حاجه فاااهمه

ليلى بخوف: حا حاضر


صحي علي من نومه ولما صحي افتكر ورد واللي حصل تنهد بحزن وقال....

علي: مش قادر ياورد مش قادر انساكي ولا قادر اشيلك من قلبي انتي عامله كاانك دخلتي وربعتي جواه والله ماقادر انساكي 

بس لاء هنساكي غصب عني لازم لازم انساكي علشان كده لازم ابعد يارب قويني..... 


 وقام دخل الحمام  اخذ حمامآ ينعشه.... 

انتهى من حمامه وخرج وارتدى ثيابه وذهب للشركه....

عندما وصل قبل الدخول وجد السكرتيره تبعه تبلغه باان يونس يريده حالآ...... 

ذهب علي اولآ ليونس ليرى ماذا يريد. 

دخل علي 

علي: حبيب قلبي اللي واحشني 

يونس: بس ياض 

علي: ماشي ياعم خير

يونس: مالك ياعلي انت كويس 

علي: ماانا قدامك فل اهو

يونس: علي بقولك مالك عينك حزينه ليه في حاجه حصلت معاك طيب 

علي وهو يداري حزنه: ياعم ماتخافش انا ذي الفل وبعدين لو في حاجه هاقولك علي طول. 

يونس: متاكد 

علي: اكيد ياجدع 

يونس: تمام المهم ياسين جاي  النهارده انا عازمه علي الغدا جهز نفسك تمام

علي: اشطا

يونس: ماتجيب البت ورد معاك هي كمان 

علي بحزن: لاء بلاش 


كانت سعاد وامال وياسمين يجلسون امام التلفاز. 

سعاد: الا صحيح ياامال هو هو يونس لحد دلوقتي مافكرش يتجوز 

امال بحزن: حاولت معاه كتير بس بيرفض 

سعاد بخبث: ااااه وكمان البت ياسمين تعباني معاها اوي ياامال ياختي بس ايه بتعز يونس اوي اوي اوي 

كان نفسي تكون ليونس بس..... 

سعاد: لا ياامال ياختي ماتفهمنيش غلط ذلت لسان بس والله مااقصد على العموم انسي انسي

 

ذهبت سعاد وهي تبتسم: وتركت امال تفكر في كلامها. 


           الفصل الثالث والثلاثون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا


تعليقات