رواية عشقتها رغم صمتها الفصل المئة واثنين وعشرون 122 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل المئة واثنين وعشرون 122

بقلم حبيبه



معلش ياجماعه نمت ولسه صاحيه من شويه.... 


ياسر بغضب جحيمي: انه بتعمل ايه ياحيوان انت 


سيد: ا ااا ان انت انت عرفت مكانا اذاي 


ذهب ياسر الى تلك التي لا تشعر بأي شيءحولها ووضع فوقها غطاء ثم التفت الى  ذلك الرجل الخائف  وبدون اي كلمه اخذ يلكمه بكل غضب ظل يلكمه في وجهه حتى اصبح وجه ذلك الشاب مليئ بالدماء حتى اصبح الشاب لا يشعر بأي شيء ووقع ارضآ ولكن لم يكتفي ياسر فبداخله بركان من الغضب غاضب غاضب وبشده ظل يضربه في كامل جسده.. 


ياسر: وحيات امي لاخليك سوسن يازباله ابقى قابلني ان عرفت تقرب ناحية اي بنت والله لاخليك اختها اتفووو... 


سيد: يالهوي ياض يافرج دا خلاص نهى علي الواد 


فرج: هانعمل ايه ياابا دا هايموتنا 


سيد: يلا بينا نهرب بسرعه قبل مايشوفنا 


#رائهم ياسر فااخرج مسدسه من جيبه واطلق رصاصتين في الحائط امامهم فتوقفوا خوفآ .... 


ياسر بغضب ارعبهم: علي فين ياحبايبي هاتمشوا كده من غير مانتحاسب 


سيد: آلله يخليك يابيه سيبنا نمشي المره دي ربنا يخليك 


فرج: انا ماعرفش حاجه يابيه ابويا اللي قالي اعمل كده انا ماليش ذنب هو السبب  حاسبه هو انا ماليش دعوه... 


سيد: اه ياواطي ياتربيه واطيه بتبيع ابوك ياوس#### اتفووو


ياسر: ههههههه ههههههه باعك في ثانيه ها ياحلو هاتسيبلي ابوك اقتله واسيبك تهرب.... 


فرج: ايوه ايوه بس تسيبني امشي  واقتله هو... 


ياسر: ايه رأيك ياسيد اقتلك قصاد عرض مراتي وبنتك اللي كنت عاوز توسخه بأيدك 


سيد: يابيه يابيه سامحني الله يخليك سامحني 


#انحنى ياسر اليه وامسكه من تلابيب عبائته: طيب تعال هحاسبك الاول 


سيد: ع...... 


#ولم يكمل سيد كلامه حتى انطلقت طلقه من مسدس ياسر اسقرت في قدمه..... 


سيد: ااااااااااه 


ياسر: هوشششششش اجمد ياوحش مش كده 


#رفع يونس نظره وجد فرج يفر بالهروب


ياسر: توء توء تصدق كده هاتزعلني 

#ثم اطلق ياسر رصاصه اخرى في قدم فرج فاارتمى ارضآ..... 


سيد: الله يخليك سامحني الله يخليك سامحني سامحني يابيه ابوس علي رجلك 


ياسر بهدء كافحيح الافاعي: ودلوقتي نبداء الحساب ياعسل 


#هجم عليه ياسر بغضب جحيمي وظل يلكمه حتى تكسرت جميع عظام جسد سيد ولكن لم تهداء نيرانه بعد يريد قتلهم يقوده الشيطان للتهلكة وايمانه بالله يبعده عنه 

مراتي لاااااااء مراتي لااااء ياولاد ال*****# 


#استغل فرج انشغال ياسر مع والده وكان يريد الهرب حاول ان يركض قدر المستطاع ولكن كان لحكم آلله سبحانه وتعالى حكم اخر لم يرى فرج ذلك السيخ الحاد امامه بسبب نظره خلفه ليرى ان ياسر يراه وبدون اي استأذان اخذ فرج بالاحضان 

(ولم يتركه بسبب اشتياقه لفروجه)

اعذروا تفاهتي اللي خرجتكم من مود الرواية 


#نظر سيد اليه ونزلت عليه الصدمه لخسارته ابنه الوحيد: لااااااء ابنيييييييييييي


ياسر: الظاهر ربنا خد حق مراتي وده حكم ربنا سبحانه وتعالى بالعدل.. 


ثم تركه وذهب وحمل مريم وذهب 


#حاول سيد ان يصل لذلك السلاح ارضآ ووجه اتجاه ياسر ولكن اصبح يتذكر مافعله بزوجته وبمريم وخلال ثواني عكس اتجاه السلاح لراءسه واطلق النار


سمع ياسر الصوت فنظر خلفه وجده قد فارق الحياه.... 


ياسر: هو ده عدل ربنا سبحانه وتعالى ربنا يسامحكم... 

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 

زينه: حسام 


حسام: زوزو وحشتيني بالحضن 


ياسين بغضى : تحضن مين انت عبيط ولا ايه يلا انت.... 


حسام: طب اهدى اهدى مالك قلبت كده ومين حضرتك 


ياسين: جوزها ياعسل 


حسام: ايه ده اتجوزتي رغم اللي عندك 


ياسين: عندها ايه وبعدين انت مين انتي تعرفيه يازينه


زينه: دا دا د..... 


حسام: جوزها اعرفك بنفسي انا حسام كنت متجوز زينه من فتره بس اتطلقنا من فتره 


ياسين بغضب : هو انت وليك عين تتكلم معانا عادي يابنأدم انت ياعديم الدم يا###***


حسام: ههههههه ياعم اهدى كان معايا عذري برضو بعد ماعرفت مشكلة زينه 


ياسين: مشكلة ايه وهي اي مشكله تافهه تخليك تعمل كده 


حسام: تافهه ليه هي ماقالتش ليك ان هي مش ب...... 


زينه: ياسين يلا بينا نمشي وانت يابنأدم انت ابعد عني 


حسام: هو انتي ماعرفتهوش ولا ايه 


ياسين: تعرفني ايه تعرفيني ايه  يازينه انا مش فاهم حاجه 


#امسكت زينه يده وذهبت: يلا بينا نمشي وبعدين هافهمك كل حاجه ارجووك... 


ياسين: ماشي يلا   وانت يلا وشك المحه في طريقنا بس وانا اوعدك هاتعفن الباقي من عمرك 

في السجن فهمت ياسكر..... 


حسام: تمام ياباشا تمام....

لا إله إلا الله وحده لا شريك له 


سعاد: ايه يابنتي اللي انتي عملاه في نفسك ده 


ياسمين: ايه ياماما هو انا لابسه حاجه عيب ولا ايه 


#كانت ياسمين ترتدي دريس محجبات  طويل سماوي وارتدت عليه حجاب ابيض فكانت كالاميرات.. 


سعاد: لأ بس اول مره اشوفك لابسه كده وشکلك وحش وكبرك اوي


ياسمين: بس انا شيفاه جميل اوي ياماما وبالعكس منورني وحاسه اني حاجه غاليه كده وليها قيمه بعد مكان لحمي رخيص وكله شايفه.... 


سعاد: بسس... 


امال: بس ياسعاد دي ذي القمر بسم الله ماشاء الله عليها 


ياسمين: بجد ياخالتوا 


امال: بجد ياروح خالتوا ذي القمر ياحبيبتي والحمد لله ان ربنا هداكي للخطوه دي 


ياسمين: الحمدلله 


يونس: بسم الله ماشاء الله ذي القمر.... ياسمين 


ياسمين بسعاده طفوليه: بجد يايونس


يونس: قمر ماشاء ربنا يبارك فيكي يارب ويسعدك 


ياسمين: اللهم امين يارب شكرا يايونس علي دعمك ليا رغم اللي فات لسه برضو واقف جمبي... 


يونس: اللي فات مات خلينا في النهارده.... 


ياسمين: حاضر 


يونس: بس قوليلي انتي اول مره تلبسي حجاب ازاي


ياسمين: بصراحه عنيت كتير اوي بس ربنا يخليها ليا يارب ام سيد حبيبتي ساعدتني.تسلميلي ياام سيد 


ام سيدم: علي ايه يابنتي دا انتي قد بنتي وانا فرحتلك ربنا يحفظك يارب


يونس: طب كويس انها  ساعدتك 


ياسمين: احم يونس 


يونس: نعم


ياسمين: ممكن لو مافيهاش رخامه مني تيجي معايا عند اسيا 


يونس: ليه عاوزه تروحيلها 


ياسمين: عاوزه اتأسفلها واطلب منها تسامحني علي اللي عملته 

عاوزه ابداء صفحه جديده  مافيهاش كره ولا حقد ولا زعل ولا عاوزه حد يكون زعلان مني عاوزه اتغير وابعد عن الماضي وابداء من جديد 


يونس بأبتسامه: يلا 


ياسمين: يلا فين


يونس: يلا نروحلها يابنتي 


ياسمين: طيب تفتكر هاترفض اسفي وتكرشني اصل بصراحه انا جيت عليها اوي... 


يونس: ماتقلقيش اسيا طيبه لدرجة بتسامح مهما كانت اتدمرت بسبب اي حد مش بتشيل جواها.... 


ياسمين:يعني هاتسامحني 


يونس: ههههههه تعالي اوديكي ليها وانتي هاتعرفي 


ياسمين: ماشي يلا 


سعاد: تروحي فين انتي عبيطه يابت انتي تروحي لواحده ذي دي 


يونس بغضب هادئ: الواحده اللي ذي دي انضف من ناس كتير انا وانتي عارفينها كويس ياااا ياخالتي سعاد..... 


سعاد: ها 


يونس: يلا ياياسمين 


ياسمين: حاضر 


كانت اسيا جالسه وبيدها مسبحه تؤدي وردها اليومي من الذكر 


(الا بذكر الله تطمئن القلوب) 


تستغفر ثم تحمد الله ثم الصلاة على النبي محمد ثم الشهاده ثم الحوقله الخ........ 


#جاءت اليها جميله: اسوا 


اسيا: ايوه 


جميله: باين كده يونس ومعاه البنت اللي اسمها ياسمين دي جااين عندنا 


اسيا بأستغراب: ايه ده ياسمين وعندي انا 


جميله: اه بس علي فكره مختلفه المره دي 


اسيا: هي مين


جميله: ورد ياحجه 


اسيا: ماشي ياقلبي  يتفضلوا


جميله: فل يامزه......... 


ياسين: تعالي هنا جرتيني وراكي ذي البهيمه وساكت  واقول مش مهم بس انا دلوقتي عاوز افهم يازينه 


زينه: عاوز تفهم ايه


ياسين: اللي انتي مخبياه عني ولحد الان ماعرفوش واللي الشيئ اللي كان بيتكلم من شويه عارفه وانا لأ.... 


زينه: حاضر هاعرفك كل حاجه بس نروح طيب ماينفعش هنا 


ياسين: تمام يازينه اتفضلي 

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم واتوب اليه 


مرت حوالي نصف ساعه ووصل ياسين وزينه البيت... 

اغلق ياسين خلفه باب الشقه والتفت اليها 


ياسين: مستني اسمعك 


#اخذت زينه نفس عميق ثم بداءت بالكلام.... 


زينه وبقوه وبدون اي مقدمات : انا مابخلفش ياياسمين... 


        الفصل المئة وثلاثة وعشرون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا


تعليقات