رواية عشقتها رغم صمتها الفصل مئة و ثمانية 108 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل مئة و ثمانية 108

بقلم حبيبه


مر اليوم على ابطالنا الاعزاء دون ذكر احداث 

وجاء ميعاد الفرح.....  


استيقظت زينه صباحآ على رنين هاتفها 


زينه بنوم: السلام عليكم مين 


ياسين: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اصحيييييييييييييي النهارده فرحنااااااا انتي نايمه ومتهنيه ياحلوه وانا مش عارف انام من امبارح 


زينه: خضيتني يامجنون انت وبعدين تعبانه عاوزه انااام


ياسين: نعم ياختي تا ايه 


زينه: توعبانه اعم عاوزه انام


ياسين: قومي يابت النهارده فرحك ياختي قومي


زينه: احيه تصدق نسيت ماقولتش ليه بدل ماانت عمال ترغي في الفاضي 


ياسين: نعم ياختي بقالي ساعه بقول ياللي تنشكي عبو شكلك ياشيخه على الصبح


زينه: انت بتتعصب عليا ياياسين


ياسين: لأ ياقمر هو انا اقدر ياحلو انت ياعسل 


زينه: ايوه كده 


ياسين: ربنا علي القوي  


زينه: ههههههه طب يلا سلام بقى 


ياسين: صباح الورد الاول


زينه: صباح النور سلام بقى


ياسين: ماشي ياختي سلام


#توضأت زينه وادت فرضها وقرءات وردها  والى ان انتهت حتى نزلت للاسفل...... 

وجدت المنزل مليئ بالبشر والعمال ووجد يونس يقف بينهم.... 


زينه: صباح الخير ياجماعه ايه الوزير جاي عندنا ولا ايه 


يونس: لأ دا فرح واحده نايمه للساعه 10ياختي


زينه: ياااااااه دي مهمله اوي 


يونس: امشي يازينه من وشي مش فاضيلك..... 


زينه: طب فين ماما 


يونس: بتتكلم مع الطباخين بره هي وسعاد

 

زينه: طب انا جعاااااانه


يونس: زينه امشي يابت من هنا 


زينه: حاااااضر


يونس: اه صحيح طلبتلك انتي وورد  الميكاب ارتيست وجيالكم بعد الظهر والفساتين طلبتها ليكم بالحجاب وكل حاجه جهزه مالكوش دعوه بأي حاجه اطلبوا وانا هانفذ


زينه: حبيبي يايونس ربنا يخليك لينا وميحرمناش منك يارب.... 


يونس: اجهزوا انتم بس وارتاحوا وارموا حملكم عليا يلا بقى امشي خليني اخلص.... 


زينه: حاضر 

استيقظ يوسف من نومه مبتسم بسعاده كبيره.... 

نظر بجانبه وجد تلك التي عذبته تلك الجميلةالتي تكمنت من اسره بأفعالها الطفوليه الجميلة اللهم لك الحمد ياالله على دخولها حياتي الحمدلله 


#تململت جميله في نومها 

ثم فتحت عينيها وجدته ينظر لها بأبتسامه حب .... 


جميله بنوم: صباح الخير 


يوسف بأبتسامه: صباح العسل ياروحي 


جميله: مالك بتبصلي كده ليه 


 

يوسف: فرحان فرحان اوي انك خلاص بقيتي مراتي حقيقي بقيتي ملكي انا وبس صباحيه مباركه ياعروسه 


جميله: صباحيه مباركه 


يوسف: عارفه فرقعت اوي لما فضلتي مستنيه اسيا امبارح لحد ماتيجي من خوفك عليها وخالفتي اتفاقنا بتاع الصبح غيرت اوي ياجميله اوي


جميله: بسس 


يوسف: عارف عارف والله ان اسيا بنت وذي اختك وكمان ذي اختي بس اعمل ايه بغير عليكي من الهوا مش بحب اشوفك مهتمه بحد غيري


جميله بهدوء: ماشي ياحبيبي انا عنيا ليك 


يوسف: يسلملي عيون القمر ده 


جميله: ههههههه طب يلا 

بينا علشان نفطر علشان جعاااانه 


يوسف: لأ انا هاضطر امشي دلوقتي علي الشركه  عندي اجتماع مهم جداً 

  


جميله: طب افطر حتى 


يوسف: هابقى افطر في المكتب وخلاص 


جميله: لأ استنى هاجهزلك الفطار بسرعه لحد ماتجهز 


يوسف: بس 


جميله: مابسهش خمس دقايق وهاجهزه 


يوسف باستسلام ماشي بس بسرعه 


جميله: هواا



استيقظت اسيا من نومها ادت فرضها وقرءات وردها وهبطت للاسفل

لم أحد 


اسيا: ايه ده اومال جميله ويوسف فينهم 


جميله من المطبخ: انا هنا يااسوا في المطبخ تعالي


#ذهبت اسيا اليها 


اسيا: ايه ده بتعملي ايه 


جميله: هاكون بعمل ايه ياختي بغسل المواعين 

يوسف صحي يدري وفطر وراح الشركه وانا قولة استناكي لما تصحي علشان تفطر مع بعضشينا 


اسيا: طيب استني اساعدك 


جميله: لا ياقلبي روحي انتي افطري  

   

اسيا: لأ هاساعدك


جميله: طيب تعالي وبعدين نبقى نفطر 


اسيا: خلاص ماشي 

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 

مره اليوم عليهم حتى جاء موعد الزفاف 


#وحل الليل واضأت الاضواء في كل مكان في المنزل 

كان يونس يرتدي بذله رماديه انيقه وكان في ابهى اناقته 


وعلى بذله كحلي وياسين سوداء...... 


علي: وبعدين بقى هي الميكاب دي هتاخد وقت كتير في المحاره فى وشهم  


ياسين: والله يابني  مااعرف بس احيه لو لسه بتمحر يعني في لسه وش بياضه يبقى مولنا كبير 


علي: طب دا احنا اشباح ماخدناش ساعه في تجهيز نفسنا


ياسين: ههههههه اه تصدق خمسه علينا 


علي:خمسه وخميسه كمان


يونس: هاتخرسوا ولا اخرسكم انا ياض انت وهو واهم الحلوين تبعكم جهزوا


نظروا علي وياسين وجدوا اميرتان جميلاتان بالفساتين البيضاء  

وحجابهم الابيض 


علي: ياكنت فاس كلي 


ياسين: ياجمالوا ياجمالوا


#تحرك يونس اليهم بأبتسامه وبارك لهما واوصل كل واحده الى عريسها وذهب كل اثنين الى مكانهم..... 


اشتعلت الموسيقى الهادئه في المكان 


#ظلت عين يونس معلقه علي المدخل لعله يراها 

مره وقت وعينيه لم تترك ذلك المكان 


دقايق وجأت من اتعبت قلبه وجعلته ينتظرها 


ظهرت اسيا بفستان فضي ضيق للصدر وينزل باتساع للقدم وحذاء وحجاب مناسبين له وتضع ميكاب هادئ 


ذهب يونس اليها سريعآ 


يونس: يوسف منور 


يوسف: حبيبي ياابوا الانس الف الف مبروك عقبالك يارب 


نظر يونس الى اسيا: امين يارب 


كانت اسيا تنظر في جميع الاتجاهات الا اليه


يونس:عقبالك يااسيا


اسيا:تسلم جميله ت ت تعالي نبارك لزينه وورد


جميله:ماشي ياقلبي  هانسيبكم ثواني نبارك للعروسين 


يونس وهو ينظر لها وييتسم: خدوا راحتكم

كانت امال تقف بعيدآ تنظر لزينه ودموعها مليئه بدموع الفرح 


امال في نفسها: ياااااه اخيرآ يابنتي شوفتك فرحانه اخيرآ ياقلبي نسيتي وجعك الحمدلله يارب الحمدلله الحمدلله 


#اخرج امال من شرودها رنين هاتفها 


امال: السلام عليكم مين معايا


......: انا عز الدين ياامولتي 


امال:... 


               الفصل مئة وتسعة من هنا 


تعليقات