رواية عشقتها رغم صمتها الفصل التاسعون 90 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل التاسعون 90

بقلم حبيبه


يونس: انت ايه الليي جابك هنا


ياسين: الله وانت مالك اجدع جاي اصلي في بيت ربنا ليك شوق في حاجه ياشبح.. 


يونس: ياسين ماتنرفزنيش ببرودك ده 

اخلص عاوز ايه.... 


ياسين: جاي اقف جنب صاحبي جمايله كتير عليا قولة ارد حبه واقف جنبه ذي ماوقف جنبي كتير حرام اسند الاسد قبل مايقع يعني.... 


يونس: ماتقلقش الاسد عمره مايقع مانكرش انه اتهز من جوه وكان هايتكسر بسبب اللي المفروض تبقى قوته بس ربنا اللي اقوى من الكل سنده ووقفه تاني اقوى من الاول الحمدلله 


كل ماتقع افتكر كلامه ليك(ياعبدي وان جافوك فاانا حبيبك وان الموك فاانا طبيبك فاانا اقرب اليك من حبل الورود

ياسين: يعني انت بخير ياصاحبي 


يونس: الحمدلله بخير


ياسين: طب ام الحق اكلم البت جعفر اطمنها عليك دي زنانه مش بتسكت صدعتني


يونس: كتك القرف انت وهي ماشاء الله شبه بعض حله ولقت غطاه


ياسين: بمناسبة اننا شبه بعض كنت عاوز اقولك حاجه 


يونس: ارغي قسم وسمعني 


ياسين: عاوز اتجوز البت جعفر قصدي زينه


يونس: لو عليا موافق انا اتمنى والله بس هي مش...... 


ياسين: ههههه لأ ماتقلقش هي موافقه


يونس بصدمه: اذاي دي كانت بتكره صنف الرجاله 


ياسين بغرور: عيب عليك ياض هو انا شويه ولا ايه هع 


يونس: اتنيل


ياسين: طب اخلص هاتجوزني جعفر قبل مااعنس ولا ايييييه


يونس: ههههه عنيا حاضر 


ياسين: طب يلا بينا نشرب قصب اصلي هفتان حبه..... 


يونس: الصبر ياارب. يلا ياعملي الابيض.. 

(معلومه صغننه 

مهما يحصل اوعا تلعن اليوم او تقول دا يوم اسود كحلي او دا يوم رخم  الحاجات دي ايام ربنا كلها حلوه) 


ياسين: يونس


يونس: ايه تاني


ياسين: ممكن اعمل حاجه بس بلاش تزعل 


يونس: تعمل ايه


#ولم يشعر يونس الا وياسين يحتضنه بقوه 


ياسين: اجمد ياصاحبي انت قوي يااسد وصعب  تتكسر عارف كلنا بنقوى بيك انت سندنا يايونس والله انت لو وقعت كلنا هانقع قبلك عارف انك دلوقتي مكسور من جوه بسبب والدتك بس برضوا عارف ان الاسد هايعرف يحل كل اموره.... 


يونس باابتسامه هاديه وهو يربت على ظهره: ماتقلقش عمري مااتكسر وانتم جنبي وبأذن الله كل حاجه هاتتحل خليها علي الله يلا بينا بقى نلحق القصب..... 


ياسين: ههههه حاضر 


 كان يوسف جالس على مكتبه يراجع بعض الاوراق الخاصه بعمله 

ثواني ودخلت تلك الجميله.... 


جميله: يوسفففففف


يوسف بصدمه: ايه يابنت  المجانين انتي في اييييه 


جميله : لفيني تليفونك بسرعه..... 


يوسف: اعمل ايه تاني معلش..... 


جميله:يوووه  يايوسف بقولك لفيني تليفونك بسرعه 


يوسف:الفيكي ايه 


جميله: التليفووووووون


يوسف: حاضر احج بس ليه في ايه وفين تليفونك


جميله: تليفوني فاصل وعاوز اتطمن علي ريم علشان عن صاحبتها 


يوسف: طب ماهي معاها سواق 


جميله: ولو معاها مين حتى قلبي يرتاح لما اسمع صوتها بنفسي


يوسف: ماشي خدي اهو


ذهبت جميله واجرت مكالمتها والا ان انتهت حتى جأتها رساله من رقم تعلمها جيدآ.... 


ها باشت البشوات اتأكدت بنفسك ولا ايه ههههه مش ناوي تديني باقي المبلغ ولا ايه... 


صدمت جميله بشده وذهبت بأقصى سرعه الى يوسف لتعلم ماذا يقصد بذلك..... 


دخلت جميله وذهبت بهدوء الى اقرب كرسي اليه وجلست عليه بصمت تاااام.... 


يوسف: ها ياختي خلاص اتطمنتي.... 


رفعت جميله الهاتف امام عينيه بهدوء.... 


جميله ببرود: ممكن تكلف نفسك وتقولي ايه ده.... 


صدم يوسف وظل ينظر للهاتف لفتره..... 


جميله: رد عليا يايوسف ايه ده 


يوسف: مالكش دعوه وبعدين بتفتشي في تليفوني ليه في حاجه ماتخصكيش.... 


جميله: لا تخصني لما ده يبقى رقم وليد يبقى تخصني لما ده يبقى كلام مقرف هو باعته يبقى تخصني لما تتصدم كده اني عرفت يبقى تخصنييييي....عرفت بقى تخصني ولا لا رد عليا يايوسف ليه باعتلك كده وايه قصده وبعدين انت تعرفه منين... 


يوسف: عرفته لما كشفلي حقيقتك الوس*****.. 


جميله بصدمه منه: حقيقة ايه 


يوسف ببرود: انك رقاصه لا ومش كده وبس دا انتي بتروحي للبيوت بنفسك ههههه شغاله دليڤري يعني ههههه..... 


#ثم تحول ذلك البرود الى الغضب الجحيمي


يوسف: ليه ياجميله ليييييييييييه ليه تعملي معايا كده ليه تكسرني وتكسري قلبي كده ايه لقيتي واد اهبل غني قولتي تلفي عليا يمكن تطلعيلك بقرشين لييييييييييه انطقي انا حبيتك ليه سبتيني احبك ليه ياشيخه معقول ماهونتش عليكي حتى ماحستيش على دمك مره واحده وقولتي بلاش اخدعه ولا انا عجبتك وقولتي تجربي معايا ههههه عمومآ انا جاهز ومتخافيش هحاسبك احسن من الكل وهاعجبك اوي اوي ههههه... 


كل هذا وتلك الجميله صامته تنظر امامها فقط لم  تنطق بحرف واحد ظلت صامته.... 


يوسف بأستغراب: ايه ماتردي سكتي ليه 


جميله بهدوء: عاوزني اقول ايه 


يوسف: اي حاجه اي كلمه دافعي عن نفسك حتى  


جميله بنفس الهدؤ: مش انت صدقت كلام وليد 


يوسف: اه 


جميله: طيب 


يوسف: يعني ايه 


جميله: بعد اذنك عاوزه انام تعبانه شويه لو ريم جت هاتعبك تخليها تنام بعد اذنك.... 


ذهبت جميله من امامه بهدوء تااام بدون نطق حرف اخر.... 


يوسف: جميله رايحه فين جميله هو انا مش بكلمك تعالي اثبتيلي اني غلط جميله جميله... 


ذهبت جميله بهدؤ لغرفتها ولا يتردد في بالها سوى كلام من عشقته من اعتبرته امانها بعد ربنا 

بداء شريط حياتها يظهر امامها اخذت تتذكر امها وتتذكر تركها لها بسبب ماضيها الملوث اخذت تتذكر كل شيئ


ثواني وانفجرت تلك  الجميله في صرااخ  طويل وتحطم كل مايصل ليدها .... 


جميله ببكاء وصراخ: مااااااااماااااااا ماااامااااا اعاااااااااااااااا لييييييييييه ليه انا لييييييييييه مااااااااما اااااااااااه ليه انا لييييييييييه حرااااااام حرااااااااام حرااااااااام 


ذهب يوسف برعب  وخوف عليها عند سماع صراخها المؤلم واخذ يترك الباب: جميله جميله جميله افتحي جميله افتحي بقولك


جميله: ابعدوا عنيييييي مش عاوزه مش عاوزه اعيييش   ياماما تعالي خديني معاكي مش عاوزه اعيش تعالي خديني علشان خاطري اعاااااااااااااااا 


يوسف: جميله علشان خاطري افتحي طب بلاش انا افتحي علشان خاطر ريم افتحي بالله عليكي 

ثواني ولم يسمع يوسف سوى الهدوء التااام مما ذاد  ذلك من خوفه وقلقه اكتر... 


يوسف بخوف: جميله جميله انتي فين ردي عليا جميله انتي بخير جميله جميييله 


بداء يوسف  دون تردد في تحطيم باب الغرفه ظل يحاول تحطيمه تحطم في النهاية 

و جد جميع اغراض الغرفه محطمه اخذ يبحث عنها بعينيه حتى وجدها تجلس ارضآ تتمسك بقوه قطع ازاز صغيره في يدها وهي تنظر امامها بصمت  


صدم بشده وذهب اليها وامسك يدها واخذ يذيل مابها  انتي بجد مجنونه مجنونه مجنونه ياربييي ثواني 


#ذهب لجلب الاسعافات وعاد اليها  .... 


انتهى يوسف من معالجة يدها: الحمدلله الجرح سطحي مش غميق


نظرت جميله اليه والدموع في عينيها: يوسف طلقني لو سمحت 


يوسف: نعم 


جميله: بقولك طلقني ابعد عني مش حباك يااخي 


يوسف بغضب: انسييي اطلقك انسيي نجوم السما اقربلك اييييه وليد حبيب القلب واحشك ولا حنيتي  لليالي زمان.... 


جميله: اخرس انا اشرف منك ياحيوان بقولك طلقني طلقني وابعد عنيي مش انا مش شريفه ووس**خلاص سبني بقى قبل مااشبهك 


يوسف وهو يضغط على اسنانه بغضب: لو راسك جت مكان رجلك برضوا مش هاطلقك ياجميله سامعه مش هاطلقك ياجميله مش هاطلقك...

عاد يونس اخيرآ للمنزل 


امال: حمدالله بالسلامه ياحبيبي 


يونس بهدوء: الله يسلمك 


امال: كنت فين كل ده قلقتني عليك 


يونس بضحكه استهزاء: قلقانه عليا  والله بجد 


امال: اكيد انت ابني حبيبي 


يونس: ههههه طبعاً 


امال: مالك يايونس ليه بتكلمني كده... 


يونس: مافيش ياامي بعد اذنك تعبان عاوز ارتاح..... 


امال: يونس


يونس:نعم 


امال: ايه رايك نقرب فرحك علي ياسمين بنت خالتك ونخليه الخميس الجاي... 


يونس ببرود: ومين قالك اني هاتجوزها 


امال: يعني ايه 


يونس وهو يصعد درج البيت: يعني انا قولتها مره لو ماتجوزتش اسيا مستحيل اتجوز غيرها تمام بعد اذنك عاوز انام.... 


          الفصل الواحد والتاسعون من هنا 

تعليقات