رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثامن والاربعون 48 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الثامن والاربعون 48

بقلم حبيبه


ذهب يونس للمسجد وسجد لربه. 

ثم رجع لغرفة امه واطمئن انها مازالت نائمه قبل يدها وخرج وذهب لغرفة زينه. 

وجد اسيا امام غرفة زينه نائمه وعلم ان علي ذهب ليجلب طعام


يونس: اسيا اسيا اسيا 

قومي ياحبيبتي 


استيقظت اسيا بفزع. 


يونس: اهدى اهدى قومي في سرير تاني في اوضة ماما خوشي ارتاحي 


اشارت له اسيا لعدم رفضها. 


يونس: اسمعي كلامي وبطلي عند خوشي ارتاحي شويه انتي اكيد تعبانه يلا قومي. 


ذهبت اسيا. 

دخل يونس غرفة زينه وجد ياسين نائم علي كرسي بجانب زينه وممسك بيدها 


يونس: ياسين ياسين انت يابني. 


ياسين بفزع: ايه ايه زينه فين صحيت. 


يونس: بس بس اهدى ياحبيبي انا بصحيك بس علشان شكلك تعبان قوم روح نام وارتاح وابقى تعال. 


ياسين: لأ لأ لأ مش هاسيب زينه. 


يونس: ياذفت اسمع الكلام 


ياسين بغضب: قولت لأ مش هاسيب زينه يعني مش هاسيب زينه 


يونس: اوف يخربيت عندك طب خلاص قوم ارتاح علي الكنبه (الاريكه) هنا جنبها. 


ياسين: ل.... 


يونس: مافيش لأ قولت قوم. 


اخضع ياسين لطلبه وذهب ومن تعبه ذهب في النوم بسرعه. 


جلس يونس بجانب زينه وامسك يدها. 

قبل يدها بحب ثم راءسها. 

يونس: عارف يازينه انتي حياتي كلها فاكره ايام ماكنتي صغيره هههههههه كنت انا وانتي نتسابق علي الاكل بتاع ماما هههههههه  مين فينا ياكل اكتر. 

ولما كنتي تخسري كنتي تعيطي وتصعبي عليا كنت اقولك انا خسرت وانتي فوزتي وبعدها اكتشف انك خدعتيني بدموعك هههههههه 

ولما كنتي تبقي عاوزه حاجه ماتبطليش زن علي دماغي لحد مااوافق 

ودايمآ اقولك يازنانه يارغايه. هههههههه 

بس شكلك  كده تعبتي من الزن او انا صعبت عليكي وحبيتي تريحيني شويه صح هههههههه 

بس المشكله انك لو كنتي سألتيني كنت هاقولك زنك ده احلى زن علي قلبي 

ياروح قلبي. 


يونس ببكاء: ليه يازينه ليه ياقلب اخوكي تتعبي قلبي كده عليكي ليه ياروحي تبعدي عني كده ط طب انا اصبح علي مين دلوقتي كل يوم الصبح ها قوليلي ط طب مين اللي هاضربه علي قفاه بقى دلوقتي 


ليه ياحبيبتي سبتيني حاسس ان جزء مني راح يازينه انا انا انا بقوي اهلي علشان ابقى قوتهم بس انا قوتي انتي ياقلبي زينه انتي اختي اللي كبرت علي ايدي وبقت سبب ضحكتي كده ياروحي تبعدي عني 

بس بس عارفة انا واثق في ربنا وحمدته وواثق انه هايرجعك ليا علشان هاستنى واصبر بس انتي فوقي كده علشان هازهق ومافيش حد هايزن عليا. 


جميله: احيييييه روحنا في ابو نكله. 


يوسف: بفرح لرؤيتها 

انتي ايه جابك هنا 


جميله: هو هو يعني اصلي قصدي 


يوسف: ايه يابنتي مالك 


موظف من الموظفين: دي مساعدت الطباخ الجديده هنا يافندم


يوسف بصدمه: طباخه 


جميله برفعة حاجب: ومالها الطباخه حاجه عيب ولا ايه. 


يوسف: بس يابت 

المهم دلوقتي في ايه 


جميله: مافيش الشبح ده حب بس يعيش دور الحبيب معايا ومفكرني من بتوع الليل واخره وال ايه عاوز يوصلني. ويغنيلي ويقولي يابت ماتطلعي وانا اقوله لأ ماطلعشي. 


يوسف بغضب: نننعم 


جميله: اه والله ياجدع ذي مابقولك كده محن شباب طايش  بعيد عنك  

 

يوسف: حسابك ياحلوه بعدين بس اشوف الاستاذ العسل ده الاول 


جميله: خد راحتك ياغالي بس اوعى تتاخر 

زينب: راحه فين يابت 


ورد: ز ز زينه ياماما عامله حادثه هاروح اتطمن عليها. 


زينب: طب خطيبك احمد بره يابنتي 


ورد: مايولع ياماما بقولك البنت عامله حادثه 


خرجت ورد. 


احمد: راحه فين ياورد


ورد: معلش يااحمد صديقه ليا عامله حادثه ولازم اشوفها. 


احمد: طب تعالي هاوصلك


ورد: لأ هاركب تاكس


احمد: تاكس ليه انا هاوصلك احضريني ياحماتي 


زينب: خليه يوصلك يابت وبطلي عند 


ورد بقلة حيله: ماشي يلا بينا. 


خرج يونس وجلس على الكرسي امام الغرفه وجاء اليه علي. 


علي: يونس ايه زينه فاقت


يونس: اهدى يابني هي بخير الدكتور قال نتكلم معاها في اي حاجه عن عيلتنا وعن ذكرياتنا وهي اكيد سمعانا. 


علي: ماشي انا هادخل اتطمن عليها.

انتهى يوسف من ضرب الموظف. 

يوسف: يصفي حسابه ارموه بره الشركه فاهمين. 

التفت يوسف لجميله وسحب يدها خلفه على المكتب. 


دخل يوسف وقفل الباب خلفه. والتفت لها وعينيه لا تبشر بالخير. 


جميله: بص ياشبح اهدى اهدى يخربيتك 


يوسف: انتي عبيطه ياذفته ماسكه في راجل انتي اتهبلتي 


جميله: طب اعمل ايه دا واحد زباله وكان عاوز يتربى وانا ربيته. 


يوسف بغيره: جميييييله ايدك دي هاقطعها لو لمست واحد فااااهمه


جميلة: الله وانت مالك ياعم تكونش من بعيد اهلي وانا ماعرفش. 


يوسف: بصي ياجميله اقسم بالله ان ماخرجتي من خلقتي دلوقتي وغورتي علي البيت لاكون معرفك انا مالي اذاي. 


جميله بعند: لأ مش هاغور وانت مالك. 


يوسف وبداء الدخان يخرج من اذنه: قولت غوري بدل مارنك علقة موت دلوقتي غوووووري. 


جميلة: اعااااااااا هاغور ياعم

عز الدين: اهلاً اهلاً بالقمر فكراني ياجمييل


..........: كانت صدمتها لا توصف لتذكرها صوته 


عز الدين: هههههههه هههههههه يبقى افتكرتيني طب اقولك علي سر حلو. 

انا السبب في اللي حصل لزينه حبيبت قلبي هههههههه هههههههه 

بصي بقى ياحلوه قدامك اسبوع تفكري فيه واشوفك قدامي برجلك والا هاخلي حبيب القلب يحصل اخته بس المره دي هايبقى موت مش غيبوبه فهماني يابت. هههههههه يلا سلام يامزه اشوفك بعد اسبوع. 


         الفصل التاسع والأربعون من هنا 


تعليقات