رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الخامس عشر 15 

بقلم حبيبه


قررت اسيا علي تنفيذ شيئ وذهبت لاخبار اسيا وامال به 

اخبرتهم اسيا بما تريد 

زينه: اعااااااااااااااااااا بجد بجد واو 

ضحكت امال واسيا علي تلك المجنونه 

ثم اخبرتهم اسيا انها ستذهب لتحضر الطعام من جديد لامال  

زينه: خلاص ياروحي روحي انتي لحد مااجهزلك كل حاجه واو انا متحمسه اوي 

بعد فتره من الزمن  جه ميعاد الغدا وقررت اسيا تعمل الاكل لامال تاني كاتعويض عن اللي وقع منها وراحت للمطبخ وشاورت لام سيد علي انها هاتجهز اكل امال وهي تجهز باقي الاكل للكل وبداءت في تحضيره 

انهت سعاد كلامها مع عز الدين علي التليفون وفجأه سمعت خبط علي الباب انتفضت في مكانها بتوتر ثم استجمعت شجاعتها 

سعاد: مين بيخبط 

ياسمين: انا ياماما 

نسينا نعرفكم بياسمين 

هي ذات 24سنه عيونها رمادية اللون شعرها ليس له لون محدد فاهي دائما تغير لونه تعشق الموضه واللبس والخروجات والمظاهر يجذبها الشباب الوسيمه الغنيه  خريجة تجاره

سعاد: ايوه ياحبيبتي جايه اهو 

فتحت سعاد لياسمين 

ياسمين: ايه ياماما كل ده علشان تفتحي 

ثم نظرت لها بشك وبداءت تنظر في الغرفه يمين وشمال 

ياسمين: الا صحيح ياماما هو انتي كنتي قافله الباب ليه هو في حاجه ولا ايه ولا في حد عندك.......... 

ضربتها سعاد في كفتها 

سعاد: اتلمي يابت انتي واخلصي قولي جايه ليه

 ياسمين: المحروسه الخرسه دي بتعمل الاكل لطنط امال تاني وجيت اقولك يلا علشان الغدا 

سعاد: طي........ وفجأه خطرت في بال سعاد فكره خبيثه لتغضب يونس علي اسيا بشده 

كادت دارين ان تقترب من صدر يونس الا ان حدث ماارعبها بشده 

وجدت يد من حديد تمسك بها بقوه حتى كادت تكسر عظامها 

كانت يد يونس رفعت نظرها ليونس وجدت نظراته لا تبشر بالخير فقد تحولت نظراته في لحظه الى الجحيم واصبح كالاسد الغاضب 

ارتعبت دارين بشده وعجز لسانها عن النطق  وهربت الكلمات منها  حتى كادت تقع مغمي عليها 

يونس وهو يضغط علي يدها و يجز علي اسنانه بغضب: مالذي تفعلينه ياامراءه كيف تتجرائين علي فعل هذا لولا وجودك في ضيفتي لكنت قتلتك الان 

دارين برعب: ك. ك. كنت ا. ا... اريد ان از. ز. ازيل العرق 

 يونس بغضب جحيمي:  اخرسيييييي اياكي ثم اياكي ان تكرريها ثم اكمل. بغضب وبصوت عالي هل تفهميييين 

انتفضت دارين برعب 

ف. ف. ف. فهمت مستر يونس فهمت اعتذر اعتذر 

دارين وقد بداءت عيونها بالبكاء: اوتش مستر يونس ارجوك لن تتكرر فقط اترك يدي انت تؤلمني بشده

قذف يونس يدها بتقزز

اثر ذلك تراجعت دارين للوراء حتى كادت تقع 

يونس بقرف: اذهبي من هنا قبل ان افعل ما لا يحمد عليه 

ارتعبت دارين وامسكت يدها وهي تدلكها من الالم  وهبت بالذهاب الا ان اوقفها صوت يونس 

يونس: انتظري لماذا اتيتي الى هنا 

التفت له دارين: كنت اريد ان اخبرك بأن مستر چاك قادم الي مصر بعد غد 

يونس: حسنآ يمكنك الذهاب 

ذهبت دارين 

وعاد يونس لعمله وفجأه تذكر

 ماحدث بينه وبين اسيا فاابتسم لاإيراديآ 

ثم تذكر علي واسرع فى الذهاب اليه 

خرج. علي ليبحث عن تلك المجنونه فلاقاها واقفه مع الناس اللي معاه 

رجل منهم: يعني نقدر ناخده دلوقتي 

ورد بابتسامه: اه يافندم تقدروا تاخدوه بس محتاج راحه تامه 

امراءه من بينهم: شكرا يابنتي ربنايحرسك ويرزقك باابن الحلال يارب 

ورد باابتسامه: شكراً ليكي 

كلهم دخلوا للمريض 

راح علي لورد ومسكها من هدومها من قفاها 

علي: بقى انا جاموسه بلدي شبهك تعمل فيا كده 

ورد بخوف مصتنع: بص اهدى اهدى اهدى كده دا انت كنت بهزر يارمضان ايه مابتهزرش اجدع 

علي: نعم يادلعدي بتهزري ايه يابت هو ده هزار ياعمرررررررر

ورد: ايه ياعلي ايه يابابا احنا في مستشفى كده عيب مالك قلبت علي سنيه شخلع كده ليه ههههه 

علي بصدمه : ننننعم سنيه ايه ياختي 

ورد بضحك: شخلع ههههه 

علي ببكاء: ياسنتك السوده ياعلي ياهيبتك اللي عرسه دكر ذي دي شلوحتها ياعلييييي 

الحمد لله ان يونس ماحضرش الكلام ده هيححح

يونس من خلفه: سنيه شخلع ههههه ههههه ههههه 

علي وبداء يلطم: ياختيييييييي احيه احيه احيه 

اتفضحت ياعلي وانت لسه في عز شبابك ياشماتت ابله ظاظا فيا 

ورد بضحك: ابله ظاظا مين 

علي: اخرررسي 

يونس وبداء يدمع من الضحك: تؤتؤ اهدى ياسوسو قصدي ياعلي ههههه: 

نظر علي لورد.... 

علي ببكاء: عجبك كده ياللي تنشكي في معاميعك مش هايسبني ابن الورمه ده 

ورد: هدى نفسك ياسوسو يووه قصدي ياعلي 

يونس: ههههه خلاص خلاص اهدى ياعم 

صحيح اللي خبطه بعريبتك حصله ايه 

علي: كويس حصله كسر في رجله بس 

يونس: انا. عاوز ادخله ياورد 

ورد: اكيد اتفضل 

علي: ليه

يونس: مالكش دعوه ياض 

علي بعبوس: طويب

دخل  يونس ونظر علي لورد لقاها حاطه ايدها علي بوقها 

علي: طلعيها ياختي طلعيها ماسكه نفسك ليه طلعيها طلعيها 

انفجرت ورد في الضحك 

علي: امشي يابت انتي من هنا امشي 

ورد بضحك: ههههه خلاص ياعم ماشيه بس ماتزقش كده 

يونس بالداخل: السلام عليكم 

الجميع: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

يونس: الف سلامه عليك يابطل 

محمد: تشكر ياباشا الله يسلمك 

يونس: انا بجد اسف على حصل ليك وده شيك ب50000الف جنيه كتعويض للي حصلك بسببنا 

محمد: مايصحش ياباشا 

يونس: لأ يصح ونص احنا غلطانا وارجوك اقبله مني كاتعويض للي سببناه اعتبره من واحد ذي اخوك 

محمد بفرحه اخده :

تشكر ياباشا 

يونس: الشكر لله وحده 

يلا هستأذن انا 

خرج يونس 

يونس: يلا ياض الغدا في البيت جاهز 

علي: يلا يامعلمي  

انتهت اسيا من اعداد الطعام فجأت زينه 

زينه: اسيييييييااااااا 

نظرت لها اسيا بأستغراب 

زينه: تعالي تعالي جبتلك الحاجات تعالي شوفيه

بسرعه 

شاورت اسيا علي الاكل

زينه: مش مهم ام سيد ولما نجي نبقى نأكل ماما 

زينه: ياام سيد ياام سيد 

ام سيد: ايوه ياست هانم 

زينه: حطي الاكل علي السفره لحد مانيجي 

ام سيد: عيوني ياهانم 

زينه: يالا يالا بسرعه بقى يااسيا

ابتسمت اسيا علي جنانها وذهبت معاها 

اخذت ام سيد بعض الطعام لوضعه على السفره واستغلت سعاد هذا ودخلت كشفت الغطاء عن طعام امال ووضعت به شيئ وابتسمت بخبث  وخرجت بسرعه قبل ان يراها احد 

زينه: واو تحفه يخربيت جمال امك يابت 

ضحكت اسيا علي كلامها هذا ونزلوا معآ 

كانت اسيا وزينه نازلين علي السلالم 

كان يونس وعلي داخلين في تلك الاثناء 

وفجأه يونس لمح تلك الملاك وفضل باصص ليها وساكت واسيا باصه في الارض وهاتموت من الكسوف بسبب نظراته 

فاهي كانت ترتدي دريس محجبات انيق باللون الكشميري ضيق من عند الصدر وينسدل عليها بوسعان للقدم وينزينه حزام علي منطقة الوسط وترتدي حجاب بنفس لون الفستان فكانت كالملاك 

علي: ايه يابني مالك مبلم كده ليه 

يونس: هي هي هي مين دي 

علي بضحك: سلامتك ياحبيبي دي اسيا 

يونس: اسيا ميين 

زينه بضحك: سلامتك ياحبيبي انت واخد ضربة شمس وانت داخل ولا حاجه 

يونس في سره: يانهار اسود ايه ده دا الحجاب خلاها قمر يخربيت جمال امها كانت بترضع ايه البت دي صبرني يارب 

علي: يونس يايونس يابني 

يونس: ها 

علي: ها ايه انت سافرت فين يابني 

يونس: ها لا ولا حاجه يلا بينا علي الغدا صحيح ماما كلت 

زينه: لا لسه اسيا جهزت الاكل وكنا  داخلين ليها بيه 

يونس: طيب يلا على الغدا وانا هاكل ماما واجيلكم 

زينه: استنى هنا رايحين فين ماحدش بارك لاسيا حتى علي انها لبست الحجاب 

يونس: جميل الف مبروك يااسيا ربي يحفظك 

علي: جميل جداً وقموره اوي يابت يااسيا الف مبروك 

كاد يونس ان يقتل علي في تلك اللحظه ولم يعلم لماذا 

يونس: احم طب يلا اتفضلوا انتم للغدا وانا هأكل ماما وجي 

ذهب يونس للمطبخ وقال لام سيد تجيب اكل امال وتروح وراه لغرفة امال 

دخل يونس 

يونس: ياترى الجميل عامل ايه النهارده 

امال: بأبتسامه كويسه ياحبيبي الحمد لله كنت عاوزه اتكلم معاك في حاجه 

يونس وقبل يدها: مش دلوقتي ياروحي دلوقتي لازم تاكلي علشان الدوا وترتاحي ولما تكوني بخير نتكلم براحتنا 

اومأت له امال وصمتت 

يونس: هاتي الاكل ياام سيد وروحي انتي 

جلب يونس لها الشوربه وجاء لاطعامها 

فجأه لقى سعاد داخله عليهم جري 

سعاد: لاااااااااااااء وفجأه رمت الاكل علي الارض 

صدموا بشده من هذا وفجأه نظر يونس الا حيث تنظر سعاد 

وصعق مما رأت عيناه وتحولت عيناه للازرق الغامق  وغضب بشده 


             الفصل السادس عشر من هنا 


تعليقات