رواية عشقتها رغم صمتها الفصل المئة 100 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل المئة 100

بقلم حبيبه


 وصل يوسف وجميله للمنزل 


جميله: ياااااااااه هاموت نوم 


يوسف: يلا بينا ننام 


جميله: بينا فين لامؤخذه 


يوسف: ننام يابنتي 


جميله: شاكه فيك ياض هش من هنا 


يوسف: ههههههههه اخص عليكي طب دا انا طيوب خالص


جميله: اه دا عند ام لطفي اللي بتقيد وتطفي.... 


يوسف: يعني ايه مين ام لطفي دي يابت...... 


جميله: بتهزررررر مش عارف ام لطفي بجد....... 


يوسف: لا والله انتي تعرفيها 


جميله: لا ولا اسمع عنها 


يوسف: ايه ده اومال لسه قايله اسمها اهو..... 


جميله: لا دا مثل اهبل مالوش اي تلاتين لازمه عادي يعني...... 


يوسف وهو يخلع حذائه بغيظ: والله طيب تعالي انا اضربلك مثل فوق راسك........ 


جميله وهي تركض: اهدى اهدى بهزر يارمضان ايه مابتهزرش


يوسف: لا بهزر ياقلبي خدي 


#ركضت ورد بصراخ للهروب من قذيفة تلك القنبله الحذائيه... 


جميله: اعاااااااااااااااا


يوسف وهو يخلع الحذاء الاخر: ولسه ياروحي ثواني 


جميله: يوسف يوسف يوسففففف اهدى ياابن المجانين.... 


يوسف: لا لا ولا 


جميله: اعاااااااااااااااا يوسف يوسف خد فى بالك ان الضرب ذي الفش في الطرب.... 


يوسف: يعنى ايه 


جميله: ماعرفش بس لقطها من فيلم علي بابا..... 


يوسف: الصبر يارب الصبر يارب معفنه معفنه دا انا هاعيد ضبطك تاني. تعالي... 


جميله: اعاااااااااااااااا الحقونيييي


#الا ان تحرك يوسف حتى تعلقت قدمه بفرش البيت فوقع على ظهره


يوسف: ااااه 


جميله بخوف ركضت اليه : يوسف يوسف انت بخير ياحبيبي  


يوسف: ايه بتقولي ايه 


لاحظت جميله ماتفوهت به...... 


جميله: ا ا.  ا.  اااانت بخير يايوسف... 


يوسف: لا لا كانت مكان يوسف 


جميله: لا هي يوسف بس انت سمعت غلط 


يوسف: جميله علشان خاطري قوليها ارجوكي نفسي اسمعها.... 


جميله: يوسف انت مش تعبان وعاوز تنام


يوسف: جميله انا اسف 


جميله: على ايه.... 


يوسف: اسف اني شكيت فيكي اسف اني للحظه صدقت كلام رجل زباله ضدك اسف اني سمحتله يدخل بينا اسف لو كنت سمعتك كلمه جرحتك حتى لو بالغلط اسف اني خليتك تتصدمي فيا اسف اني كنت سبب زعلك في يوم اسف اني كنت السبب فى ان دموعك تنزل بسببي اسف اسف اسف اسف سامحيني يااغلى ماليا سامحيني ياعيوني سامحيني ياحياتي كلها سامحيني ياجميله ارجوكي.... 


جميله:............ 


يوسف: ساكته ليه ياجميله سكوتك بيخوفني ارجوكي قولي حاجه.... 


جميله بدموع: م مم مش عارفه اقول ايه 


يوسف: قولي اي حاجه المهم ماتسكوتيش 


جميله: ا اا انا انا بحبك اوي يايوسف بحبك دي بسيطه توصف اللي جوايا ليك بحب اهتمامك بيا بحب خوفك عليا بحب غيرتك وبحب عصبيتك بحب طفولتك اللي بتظهر معايا بحبك يايوسف بحب كل تفصيله فيك مسمحاك مسمحاك والله 


#ضمها يوسف اليه بقوه وهو يبتسم بفرحه ويحمد ربه.... 


يوسف بغمزه: طيب ايه 


جميله برفعة حاجب: ايييه


يوسف: هو ايه اللي ايه يابهيمه انتي.... 


جميله: اتلم ياض 


يوسف: يابقره انتي يعني اعترفت بحبي وانتي كمان طلعتي بتموتي فيا طب مايلا بقى..... 


جميله: اعاااااااااااااااا غور ياض هاولع فيك لو قربت مني..... 


يوسف: ههههههههه ههههههههه اهدي يابيضه


جميله: برضو لأ 


يوسف: ماتخافيش ياقلبي مش هاقرب منك غير لما تثقي فيا عمري مااضرك ياعيوني. هانبقى ذي الاخوات لحد ماتثقي فيا.. 


جميله: ربنا يخليك ليا ياقلبي وميحرمنيش منگ ابدا........ 


يوسف: طب يلا نطلع نتخمد ذي الاخوات ياختي


جميله: ههههههههه يلا 


وصلت ورد اخيرآ للمنزل وتلتزم بالصمت........ 


علي: اخيرآ وصلتي ايه يابنتي اخرك لدلوقتي تعرفي انك قلقتيني وكمان قافله تليفونك بجد خوفتيني...... 


ورد:......... 


علي: ورد 


ورد:........... 


علي: ورد مالك ماتخوفنيش في ايه... 


ورد:......... 


علي: ورد ردي عليا يابنتي مالك ورد ياقلبي ورد ورد انتي يابت... 


ورد: ها 


علي: ها ايه مالك يابنتي بقالي ساعه بتكلم....... 


ورد: علي ع عل علي 


علي: نعم ياقلب علي 


ورد: اا انا بحبك والله خليك جنبي..  


علي: جنبك دايما ياروحي بس في ايه مالك حاسك مش مظبوطه في ايه المريض اللي كان محتاج دم حصله حاجه........ 


ورد: ع عل علي ف في حاجه عا عاوزه اقولك عن ع عنها... 


علي: قولي ياقلبي انا سامعك.... 


ورد: المفروض بعد ماناخد  اي دم من متبرع بنحلله الاول 


علي: تمام في ايه بقى 


ورد: ع علي ل لما حللنا د دمك  ط ط طلع عندك سرطان في الدم.... 


صمت علي بصدمه كبيره اوقفت لسانه عن النطق 


ورد: علي 


علي:....... 


ورد بدموع: علي رد عليا ارجوك 


علي:......... 


ورد: علي ارجوك رد عليا ارجوووووك علي علي رد عليا 


علي: نعم ياقلبي 


ورد: انت بخير ياعلي 


علي: الحمدلله على كل شيء الحمدلله الحمدلله 


ورد: ماتقلقش هاتبقى بخير ياعلي هاتبقى بخير الحمدلله قدرنا نكتشفه في مراحله الاولى يعني قبل ماينتشر هانقدر نقضى عليه بجلسات الكيماوي .... 


علي: ماشي ياقلبي مش قلقان ولا حاجه خير ان شاء الله خير ولن يصيبنا الا ماكتبه الله لنا .... 


ورد: خير بأذن الله هاتعرف العيله ياعلي


علي: لا بلاش عشان مايشلوش همي دلوقتي كفاية اننا ماصدقنا عقدة زينه تتفك ووافقت تدي فرصه تانيه لنفسها تفرح وتفرح قلبها دي زينه ياوردتي......... 


ورد: خلاص دلوقتي بس بكره انا وانت هانروح المستشفى هانعمل شوية فحوصات وبعدين نبداء بجلسات الكيماوي علي طول...... 


علي: خلاص ماشي بس سؤال شعري هايقع


ورد: اه للاسف بس ان شاء الله هايطلع تاني ماتزعلش 


علي: ههههههههه لا انا عادي حتى من زمان كان نفسي احلق وابقى قروعه واهو جت من عند ربنا انا بس علشان العيله متلاحظش ......... 


ورد: معقوله ياعلي معقوله 


علي: هو ايه اللي معقوله 


ورد: معقوله بجد هدؤك ده وابتسامتك لو حد مكانك كان زمانه بيعيط بدل الدموع دم....... 


علي: ههههههههه ليه يعني وبعدين مهما نعيش في النهاية هانموت... وبعدين ياقلبي ايوب عليه السلام اصيب بأخطر مرض في التاريخ ورغم صبره اللي طال لاعوام ويوم مادعى ربه قال يارب لقد مسني الضر........ 


ورد: هاتعيش علشاني ونتجوز وعلشان نعيش مع بعض..... 


علي: ورد لو حابه تقطعي علاقتك بيا وتبعدي مش هازعل والله انتي حقك تفرحي 


ورد: انت عبيط مستحيل مستحيل ابعد علي انا لو مش ليك مش هابقى لغيرك مستحيل مستحيل ياعلي فاهم واياك المحك تنطق كلمة ابعدي دي فاهم انت ليا وانا ليك...... 


علي: حاضر ياستي يلا بقى اطلعي ارتاحي دلوقتي وعلشان انا كمان عاوز انام يانيله...... 


ورد: حاضر 


ادت زينه فرضها وقرءات وردها وذهبت للنوم دقائق واعلن هاتفها عن متصل.... 


زينه: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 


ياسين: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 


زينه: مين 


ياسين: نعم ياروح امك 


زينه: ههههههههه اهدى اهدى 


ياسين: يابارده يامستفزه تك نيله وانتي نسخه من اخوكي البارد..... 


زينه: هاقوله.. 


ياسين: هع ولا يهمني يابت 


زينه: هاتندم 


ياسين: بس ياماما اتوكسي انتي وهو 


زينه: يونس تعالي ياسين عاوز يقولك حاجه... 


ياسين: ايه مين فين يخربيتك لا لا انا مش هنا 


زينه: ههههههههه ههههههههه مالك يابيضه دا انا بهزر


ياسين: عبو شكلك ياشيخه غوري يابت 


زينه: طب كنت عاوز ايه يامنيل


ياسين: مافيش حبيت اكلمك واقولك تصبحي على خير..... 


زينه بأبتسامه: ماشي وانت من اهل الخير والسعادة يارب..... 

        

             الفصل مئه وواحد من هنا 

تعليقات