رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الواحد و الثامنون 81 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الواحد و الثامنون 81

بقلم حبيبه


لملم يوسف اشيائه ورقض ليلحق تلك الحمقاء فاهو يقصد ان تخرج من المكتب لا ان تترك الشركه كلها... 


يوسف: غبيه غبيه هاتفضلي طول عمرك غبيه ومتسرعه ياجميله اوفففف..... 


**ظل يوسف يهاتفها ولكن لا رد 

يوسف: رديييييي 


ذهب يوسف لمنزل جميله وهاتفها مره اخرى لعلها تستجيب ولكن لم تجيب ...

ظل يكرر فعلته فاهو لا يستطيع الذهاب الى منزلها عن قرب.... 

قرر مهاتفتها مره تلو الاخرى حتى اجابت عليه.... 


ورد: نعم عاوزه ايه كرشتني من شركتك خلاص عاوز ايييه تاني حل عن سمايا بقى..... 


يوسف بغضب جحيمي: وعزت جلالة الله ان مانزلتي حالآ لاطلعلك انا فااااهمه........ 


ارتعبت ورد من صوته فقط الذي ادب الخوف في جسدها  بالكامل... ولكن رفضت الاصغاء االيه.... 


ورد بعند: بقولك اييه مالكش دعوه بيا فاهم انت مش كرشتني من شركتك خلاص عاوز ايه مني خلاص بح شطبنا اتكل على الله يلاااا....  


غضب يوسف اكتر واكثر.... 


يوسف بغضب هادر: جميييله اتظبطي معايا وتمام ياجميله انا طالعلك


جميله بخوف من تهديده: خلاص خلاص اهدى اهدى نازله نازله والله..... 


قليلآ وهبطت جميله فاوجدته ينتظرها في سيارته.... 


جميله: اديني اتزفت نزلت اشجيني خير عاوز ايه... 


يوسف وهو ينظر امامه: اركبي 


جميله: انت مجنون يايوسف انا في حارتي لو مش شايف حضرتك مش هاتخسر حاجه لكن انا هاخسر كتير لو حد شافني معاك يااستاذ انت 


يوسف بغضب اعمى عينيه: قولت اركبي قبل مااتصرف تصرف مش هايعجبك ياهانم يامحترمه 


جميله:................ 


يوسف: اخلصييييييييي


ركبت جميله والا ان ركبت حتى انطلق بسيارته بأقصى سرعه.. 


توقف يوسف في مكان امام بحر... 


يوسف بهدوء: سيبتي الشغل ليه 


جميله: بنفذ كلامك يافندم 


يوسف: كلام ايه 


جميله: حضرتك طلبت مني امشي 


يوسف: انا بقولك تطلعي بره المكتب مش الشركه ياغبيه... 


جميله: بقولك ايه هي جت كده بقى وبعدين انت زعقتلي وانا ماحبش حد يزعقلي فاهم وخد هنا صحيح بتزعقلي علشان خاطر واحده مسلوعه ومايعه وبتتمايص عليك لا وانت فرحان اوي  ....


يوسف:تتمايع وتتمايص يخربيتك ويخربيت كلامك ياشيخه  .. 


جميله: وماله كلامه ياعنيا كخه ولا مش قد المقام ولا مايكنش جاي على هوا المايعه بتاعتك 


يوسف: بتاعتي مين يابقره انتي اتلمي يابت 


جميله: لأ مش هاتلم والله شكلك ماشي معاها اه ماانت شكلك بتاع بنات وداير على حل شعرك  ولا يمكن ب بت بتحبها ياواد اعترف


انفجر يوسف ضاحكآ علي معشوقته المجنونه 


يوسف: هههههههههه ايه يابنتي راديوا واتفتح فجأه وبعدين كل ده واطمني ياستي دي كانت عميله وكنت هاعمل شراكه معاهم ولغيتها خلاص وبس 


جميله ببلاهه: يعني مش بتحبها... 


يوسف: احب مين يابت انتي عبيطه 


جميله براحه: طب كويس


يوسف: بس علي فكره انا اه بحب واحده


جميله:ودي مين دي ان شاء الله بقى ياعسليه.

 


يوسف: قريب اوي هاقولك قرييييب يلا اتزفتي اركبي اوصلك والنهارده خديه اجازه واشوفك فى الشركه من النجمه فاهمه يابت 


جميله: فاهمه ياشبح فاهمه 


يوسف: شاطره يلا اركبي وانتي بيئه كده كتك القرف في حلاوتك



مر اليوم على خير ورجعت اسيا للمنزل 


وذهب على ويونس ومعهم امال لمنزل ورد وظلت زينه بجانب اسيا


على ولا يايونس انا قمر كده ياض... 


يونس: قمر بالستر ياخويا 


علي: تصدق انك عيل مقرف ياض وتسد النفس شايفه ابنك ياامال ....


امال: اتلم ياذفت منك ليه هاتفضحونا الله يخربيتكم عيب ياض انت وهو الناس تقول علينا ايه... 


علي: امولتي مش انا قمر كده والنبي  .. 


امال: طبعا ياقلب امولتك ذي القمر ربنا يحفظك من العين ويسعدك ياحبيبي  .. 


علي وهو يحتضنها بحب: لأ انتي كده عاوزه حضن كبييييير اوي بحبك ياقلبوشتي انا... 


اخرج علي لسانه ليونس لاغاظته.....  


يونس وهو يضغط علي جرس الباب: صبرني ياربييي.. 

فتحت لهم زينب فاهي كانت بأنتظارهم... 


يونس: السلام عليكم ياطنط .... 


زينب: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ياحبيبي اتفضلوا اتفضلوا نورتونا اهلآ وسهلا البيت نور ... 

 

امال: البيت منور بااصحابه ياحبيبتي... 


علي: فين ورد... 


يونس: مفضوح وواقع يخربيتك 


امال: بصي ياست زينب ورد اولآ ذيها ذي زينه واسيا ولادي وربنا يعلم بحبها اذاي وهي ربنا يحفظها ويحميها يارب بنت بميت راجل وجدعه وقلبها طيب ومحترمه عرفتي تربي ياحبيبتي..... 


زينب بفخر: ربنا يخليكي يارب 


امال: ويخليكي ياحبيبتي بصي ياستي احنا طالبين ايد ورد بنتك لعلي ابني وكل حاجه تطلبيها او القمر تحبها احنا تحت امركم في كل حاجه


زينب: انا مش طالبه حاجه غير راحة بنتي ورد ماعنديش غيرها مش عاوزه غير اني اسلمها في ايد راجل يحميها ويكون ضهرها ويسعدها واطمن عليها قبل مااموت مش عاوزه بنتي تتعذب واكون مسلماها للراجل الغلط 


امال: الف بعد الشر عليكي ياحبييتي ربنا يديكي طولت العمر يارب لحد ماتشوفي ولادها وولاد ولادها كمان... 


علي: بنتك هاتبقى في قلبي قبل عيني ياطنط زينب... 

 

امال: بصي يازينب  علي مش ابني هو ابن اختي الله يرحمها انا اللي ربيته من صغره وانا واثقه فى تربيتي كويس وواثقه ان علي هايحب ورد اوي ويحميها ويسعدها ها ياستي قولتي ايه....... 


زينب: انا كده اتطمنت على بنتي واني هاديها لراجل بجد 


علي بلهفه: يعني موافقه 


يونس: يابني اتقل شويه بلاش تبينلهم انك اهبل


علي: انا قولت الواد الرخم ده مانجبوش معانا.... 


يونس: على قلبك ومتبت


علي: بارد


يونس: حبيبي ربنا يخليك 


علي: اعاااااا


زينب: ههههههههههه والله انتم ذي العسل


علي ويونس: الله يخليهوملك


زينب: ههههههههههه 

بعد اذنكم هاشوف ورد 


امال: اتفضلي ياحبيبتي 


علي: ماما امال هدومي مظبوطه شعري مظبوط


امال: هههههه والله قمر ياحبيبي 


يونس: ههههههههههه قمرايه يابيضه ياختي بطه... 


علي: يونس ياذف........

 يالهوي علي جمال امها... 


امال: بسم الله ماشاء الله قمر ياروحي تعالي

 


#كانت ورد ترتدي دريس سماوي وحجاب ابيض وتضع ميكاب خفيف جدا فكانت كأنها ملاك... 


امال: قمر ياناس 


ورد: تسلميلي ياطنط 

اتفضلي العصير... 


اعطتهم ورد العصير وجأت تدي علي... 


علي بتوهان: هو انتي ميين 


رفعت ورد احدى حاجبيها: نعم ياخويا 


علي: ياكونت فاس كالي 


ورد: صبرني ياربي 


يونس: ههههههههه ههههههههه معلش ياورد نصيبك طلع ده اعذريه مافطرش كويس بس علي علي ياحبيبي اصحى يالولو 


علي: هااااا 


ضغطت ورد بحذائها فوق قدمه.... 


علي: اعاااااااااااا اه يابنت ال.... يابنت الناس الكويسين 


ورد: شاااااااطر 


يونس: كده انا اتطمنت عليك يالولو 


علي: منك لله ياابن امال منك لله 


امال: بس ياذفت منك ليه تعالي جنبي ياورد 

ها ياورد قولتي ايه 


زينب: والله ياجماعه اهم حاجه رائي العروسه 


امال:رائيك ايه ياورد


ورد: والله الراءي رائي ماما 


امال: يبقى على بركة الله 


على: لولي لولي لولي 


يونس: ههههههههه مبروك يالولو 


علي: حبيبي ياابو الانس 


زينب: مش هاوصيك على بنتي ياعلي يابني 


علي: بنتك هاتبقى تاج فوق راسي وفي عيني ووفي قلبي قبل ده كله ياماما زينب لو تسمحيلي تعتبريني ابنك واقولك ياماما 


زينب بسعاده: طبعا ياحبيبي 


جلسوا سويآ فتره من الزمن ولم تخلوا القعده من مناكشة يونس وعلى والضحك.... 


ذهب على وامال ويونس اخيرآ للمنزل 


علي بنوم: عاوز انااااااام 


دخلوا للبيت والا ان دخلوا حتى وجدوا زينه تجلس امام التلفاز وبجانبها اسيا وفي المقابل بعيدآ عنهم ياسر وهو يطعم اسيا بيده... 


اسيا: خلاص بقى ياياسر مش قادره اكل تاني 


ياسر: هو انتي كلتي حاجه يابنتي دول شوية شربه خضار  يادوب   اخر معلقه طيب والنبي علشان خاطري 


ور يونس يديه بغضب  وعينيه لا تبشر بالخير 


يونس بصوت جهوري ارعبهم: انت بتعمل ايه يابنأدم انت 


علي:احيه احيه اهي خربت يافرحه ماتمت خدها الغراب وطار 


ياسر: ايه يايونس بأكل اسيا 


يونس بغضب:لما ايدها  تتقطع ابقى اكلها ياخويا لكن دلوقتي هي تقدر تاكل لوحدها... 


ياسر: بس هي كانت تعبانه يايونس وكانت رافضه تاكل خالص 


يونس:تبقى زينه تاكلها واذا سمحت ماتتكررش فاهم.... 


ياسر: تمام 


يونس: زينه وصلي اسيا لاوضتها ترتاح 


زينه: تمام حاضر 


علي بنوم: وانا طالع اناااااام تصبحوا علي خير 


ذهب يوسف لمنزله وهو سعيد والا ان دخل حتى وجد جميله تهاتفه... 


يوسف: الله دا انا لسه سايبك يابت من شويه ايه لحقت اوحشك.... 


ريم: انا ريم ياعمو يوسف اخت جميله معلش مالقتش غير رقمك عند جميله 


يوسف: خير ياحبيبتي في حاجه ولا ايه وفين جميله 


ريم: معلش تيجي عندنا علشان في مشكله واهل الحاره عندنا وعاملين مشاكل مع اختي وعاوزينا نسيب البيت احنا مالناش حد غير ربنا وانت ممكن تيجي تساعد اختي.... 


           الفصل الثاني والثامنون من هنا 

تعليقات