رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الخامس والثلاثون 35

بقلم حبيبه


جميله: عاوز ايه ياوليد بالليل كده 

وليد: ايه ياجوجوا ماانتي عارفه ان الليل ده بتاعنا يامزه...  


جميله: لخص عاوز ايه ياوليد. 


وليد: الحفله بكره بالليل عاوزك تخربيها مش هاوصيكي ياجميل هههههه 


جميله: نعم اخرب ايه ياذفت انت في ايه ياوليد ماقولتلك الف مره السكه دي مش ليا مش ليا فااااهم.... 


وليد: ياستي هو انا نطقت انتي اللي فهمتي قصدي غلط.... 


جميله: ماشي ياوليد سلام...

قفلت في وشه السكه دون انتظار الرد منه حتى.... 

وليد: اه يابنت ال......... 

وحيات امي لوريكي واعرفك ان مش وليد اللي يتقاله لاء 


يونس: جواز ايه ياماما انتي عارفه اني رافض الفكره دي من زمان 


امال بعناد: انا عاوزه اشوف عيالك واربيهم يايونس انا مش هاعيشلك طول العمر يابني نفسي اشيل ولادك باايدي حققلي حلمي ده والنبي طب بص جرب فترت  خطوبه الاول . 


اجلسها يونس على اقرب كرسي لها... 

يونس وهو يقبل يدها: الف بعد الشر عليكي ياقلبي متقوليش كده ربنا يديكي طولة العمر وتربي ولادنا وولاد ولادنا كمان

كل هذا امام اعين سعاد وابنتها اللتان يستمعون الي كلام امال بكل انصات  وينتظرون باقي كلامها بكل لهفه...

اما عند ياسر فى غرفته 

سهى: بيبي وحشتني اوي اوي اوي 

ياسر: انتي اكتر ياقلبي انا بحبك اوى ياسهى 


سهى: انا اكتر يابيبي 

المهم عملت ايه مع ابن عمك المليونير ده لسه ماخدتش حاجه 

ياسر: البيت هنا تحفه ولا الحراس حاجه كده روعه خساره كل ده فيه والله 

سهى: بكره كل ده ليك ياحبي 


ياسر: لسه الذفت اللي اسمه يونس يخربيته بجد حاجه صعبه اوي اوي. 


سهى؛معلشي يابيبي استحمل لحد ماناخد كل املاكه دي  

ياسر: بعون الله هاخليه يشحت ابن ال........ 

وحيات امي لابيعه اللي وراه واللي قدامه. 


سهى بخبث: ايه يابيبي مش هاتخليني اجي اعيش معاكم ولا ايه 


ياسر: هااااا


سهى: هو ايه اللي ها ياياسر مش ده كان وعدك ليا ولا ايه 


ياسر: اه اه ياقلبي طبعا هاجيبك بس اصبري عليا كام كده اظبط اموري علشان اعرف اجيبك: 

سهى: ماشي ياقلبي سلام 


امال: طب لو بتحبني بجد وخايف عليا وعاوز تسعدني وافق وافق يايونس والنبي عشان خاطري لو خايف علي تعبي بجد وافق على طلبي ده  بترجاج. 


يونس مقبلآ يدها بحب:انتي بتقولي ايه ياامي اوعي اسمع كلمة بترجاك دي تاني  انتي ياست الكل تأمري ويونس ينفذ وبس انتي تاج فوق الراس 


امال بدموع: طب والنبي ياحبيبي حققلي طلبي ده 

يونس بابتسامه حزينه: عيوني ياحبيبتي خلاص انا موافق. 

امال بسعاده: بجد والنبي 

يونس: اه ياحبيبتي بجد 

المهم عندي انك تفرحي  


امال: فرحانه ياحبيبي فرحانه اوي....  


يونس بحزن نظر لاسيا وجدها تنظر له والدموع في عينيها ولم يعلم انها على وشك الاغماء والسقوط من صدمتها و  تتمسك بقدمها بصعوبه وقلبها يؤلمها بشده كبيره....

نظر لها يونس  بحزن شديد وكاانه يقول لها  اسف. 


نظرت له اسيا بقوه واخفت دموعها  وابتسمت له  بااتساع عكس مافي قلبها 


يونس : مين بقى ست الحسن اللي انتي اختارتهالي ياامي 

امال: ياسمين بنت خالتك 


يونس بصدمه: ننننننعم

ياسمين بنت خالتي سعاد اشمعنا هي يعني. 

وبعدين ياسمين ذي اختي. 


سعاد من بعيد هي وابنتها بصوت هادئ:

ياسمين: ياااااااي اخيرآ هافوز بيك يابونس مش مصدقه بجد يامامي هاموت من الفرحه. 


سعاد: لا صدقي ياقلب امك انا قولتلك اني هاخليه ليكي وبس. 

ياسمين: حبيبتي يامامي  

امال: وليه بنت خالتك لاء ياحبيبي علي الاقل مننا وفينا وعلينا. وذي القمر ومافيهاش غلطه. 


يونس: بس يعنى يا......... 

ثم نظروا الى ذلك الصوت الصادر وجدوها اسيا تسند يدها علي الكرسي خلفها ويدها الاخرى تمسك دريسها 

ذهب اليها يونس بسرعه دون تردد....... 


يونس: انتي كويسه في حاجه تعباكي اجبلك الدكتور. 


اسيا باابتسامه وهي تنزع يده من عليها. 

هزت له راسها وكانها تخبره انها بخير..... 


يونس بحزن شديد 

متاكده انك بخير ابتسمت دون النظر له فكانت تتجاهل النظر اليه تمامآ 

هزت راسها بالايجاب على انها بخير.... 


امال: انتي بخير ياقلبي 

هزت اسيا راسها بالايجاب وهي تبتسم


امال: طب الحمدلله طمنتيني


ظل يونس ينظر لها بحزن. 

امال: ها ياحبيبي رائيك ايه 

يونس وهو مازال ينظر لاسيا التي تتجاهله: 

لو اسيا وافقت انا هاقبل 

امال بشك: اشمعنا اسيا يعني 

يونس: بثق في قرارتها 


امال: ماشي 

ها يااسيا ياروحي ايه رأيك فى ياسمين كويسه ليونس مش كده 


يونس في سره: بصيلي يااسيا بصيلي والنبي كلميني في وشي تجاهلك ليا ده بيقتلني والله مش عارف ليه هاموت واخدك فى حضني يارب يارب فهمني اللي بيحصل معايا ده ايه.... 


اسيا باابتسامه لامال: هزت راسها بنعم


اغمض يونس عينيه بقوه بأألم وحزن 

ليس بيده فقلبه يؤلمه بشده 


اشارات انها تريد النوم وصعدت بسرعه لفوق... .


امال: ها ياحبيبي اسيا وافقت ها موافق انت كمان  علشان اروح اتقدم لياسمين. 


يونس بحزن وهو ينظر في اثار اسيا : اللي تشوفيه ياحبيبتي يلا هاروح انام انا علشان تعبان شويه وعاوز ارتاح..... 


امال: روح ياحبيبي وانا كمان هنام والصباح رباح


بعد ذهابهم. 

سعاد: يلا يابت لنتقفش ننام دلوقتي علشان بكره تجهزي فاهمه.. 

ياسمين بفرح: اكيد دا لازم ابقى قمر 14

سعاد: طب يلا ياختي يلا 


زينه بشك: لاءاكيد في حاجه بين الاتنين دول قلبي موغوش وبطني هاتوجعني لو مارضيتش فضولي ده لازم ادعبس لحد ماافهم واعرف في ايه يلا اطير انام وبكره افكر على الرايق 


          الفصل السادس والثلاثون من هنا 

تعليقات