رواية عشقتها رغم صمتها الفصل التاسع والخمسون 59 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل التاسع والخمسون 59

بقلم حبيبه


يونس بصدمه: انتي بتقولي ايه ياست انتي انتي انتي  انتي كدابه 

انتي اكيد كدابه انتي اكيد حاجه جرت لمخك لأ لأ لأ لأ لأ مستحيل لأ مستحيل يكون هو انتي كدابه. 


سعاد ببكاء: والله مابكدب وحيات ولادي مابكدب و و و وي دليل على كلامي هو ان اسيا عنده دلوقتي مش مش مش في البيت 


يونس: ننننعم 


سعاد: ه هو هو ابتزها انه ممكن يقتلك لو ماراحتلوش ليه. 

لو مش مصدقني شوفها في البيت ولا لأ 


ضغط يونس على ازرار هاتفه وانتظر الرد 


يونس: ام سيد اسيا في البيت


ام سيد: لأ يابيه ماجتش 


يونس بغضب: ياولاد الكلب ياولاد الكلبببببب لييييه ليييييييه عاوز مني ايه 


سعاد: ا انا ان انا ماليش دعوه ه هو هو اللي خطط لكل ده... 


يونس: الله في سماه 

لو جرالها حاجه لاقتلك انتي وهو فاااااااهمه 


سعاد: ف فا فاهمه فاهمه فاهمه والله بس بس بس هو مش في بيته هو في فيلا تانيه   


يونس: فييين 


سعاد: ماعرفش والله ماعرفش. 


اخذ يونس الهاتف وضغط على بعض الازرار وانتظر الا ان اتاه الرد ... 


عز الدين: ابني حبيب قلبي عامل ايه ياقرت عيني هههههه 


يونس: نهايتك على ايدي ياعزالدين هاقتلك هاقتللللللللك. 


عز الدين: هههههه اهدى اهدى اعصابك ياجدع 


يونس: هاجيبك ياعز الدين هاجيبك حتى لو تحت الارض وحيات امي ماهارحمك مش هارحمك ياعز الدين. 


عز الدين: بص بقى ياابن امال قدامك 24ساعه الصفقه تجيلي تاخد السنيوره بتاعتك الصفقه ماجتش خلال الوقت ده هاعمل حاجه هاموت واعملها وهي الصراحه مغريه بنت الايه بطل يخربيتها عليها حتة جسم انما ايه ملب.......... 


يونس بغضب جحيمي: عز الديييين هاقتلك ياحيوان هاقتلك يازباله 


عز الدين:  24ساعه ياتنقذها يااااااااااا هههههه هههههه سلاااااام


يونس: ياالله ياالله ساعدني يارب والنبي ساعدني


ممرضه:يونس بيه والدت حضرتك  جهزت نفسها


يونس:تمام تمام 


التفت يونس لسعاد 


يونس:عارفة لو حرف طلع قدام ماما هاقتلك فاهمه


سعاد:حا حا حاضر حاضر. 


ذهب يونس لغرفة امال


يونس: انا جيت ياقمر اسف على التاخير 


امال: ولا يهمك ياحبيبي 


يونس: يلا بينا ياحبيبتي


امال: يلا ياحبيبي 

 

عز الدين: ياترى الجميل عجيته خدمتنا ولا معترض على حاجه 


كانت اسيا ملقاه فى غرفة نوم مربوطة الايدي والقدم. 


عز الدين: كده نستيني اخص عليكي طب دا انا عندي ليكي مفاجاه هاتفرحك ياملبن. 

حبيب القلب جايلك ياحلو علشان تعرفي بس ان قلبي طيب وحنين وانكم ظالمني هههههه هههههه 

عمومآ علشان اثبتلك اني طيب ونيتي كويسه اديته 24ساعه لو وصل خلالهم هاقتله وادوق يامهلبيه واظن دي مش جديده ليكي ولا ايه هههههه. يلا يامزه اسيبك انا دلوقتي افضالك بس وهاعيشك ليله عسل ولا الف ليله وليله هههههه هههههه 


اوصل يونس امال للمنزل. 


أمال: اومال فين اسيا مش شيفاها 


يونس: ها ممكن تكون خرجت ولا حاجه ولا يمكن راحت لزينه شويه وهتلاقيها جت ياحبيبتي يلا بس دلوقتي ارتاحي شويه علشان خاطري ماشي


امال: ماشي ياحبيبي 


يونس: يلا هاروح الشركه بس هاخلص حاجه وهاجي على طول ماشي ياروحي 


امال: ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك 

 

يونس مقبلآ يدها: حاضر ياست الكل. 


اخرج يونس هاتفه 


يونس: ايوه ياعلي فيينك  


علي: موجود في حاجه ولا ايه 


يونس: يابرودك يااخي 


علي: في ايه يابني مالك

كده 


يونس: مصيبة ياعلي مصيبه مصيبه وانا مش عارفه اعمل ايه محتاجك ياعلي محتاجك جنبي


علي: ط طب بص اهدى اهدى كده وفهمني في ايه مالك كده انا مش فاهم حاجه  


يونس: اسيا ياعلي اسيا 


علي: مالها يايونس 


يونس: عز الدين خطفها ويااما اديله الصفقه يااما اسيا انا هاموت ياعلي هاموت هاموت. 


علي: ايييييه هي حقارته وصلت لكده معقول 


يونس: وربي لو لمس شعرايه واحده منها لاقتله 


علي: اهدى بس يايونس اهدى علشان تعرف تفكر


يونس:اهدى اذاي انا هاتجنن دي اسيا ياعلي اسيا 

لازم اجيب عز الدين ده من تحت الارض قبل مايفوت الاوان 


علي: طب اهدى بس كده وشغل مخك ياعبقري زمانك 


يونس: مش عارف افكر في اي حاجه غير اني انقذها..... 


علي: ياذفت اهدى وافهم معقول العاقل الفاهم العبقري يحصل فيه كده معقول الاسد وقع للدرجه دي 


يونس: هو ده وقت هزار هو انا بكلمك  علشان تساعدني ولا علشان تعرفني بنفسي في ايه ياعلي  


علي: طب اهدى بس وان شاء الله خير 


يونس: هديت ياخويا  يلا وريني ياشبح 


علي: بص ياسيد................... 


يونس: طب ودي هانعملها اذاي وانت اذاي عرفت


علي: هههههه عيب عليك دا انا لولو 


يونس: اخلص ياعم المنفوخ اللي بعده


علي: بس ها.............. وبعدين.......... والباقي عليكي يابيضه 


يونس: تمام خمس دقايق اشوفك هناك فاهم 


علي: هوا  سلام 


يونس: محمد 


محمد: تحت امرك يافندم 


يونس: اطلب حراس ذياده يحرسوا القصر مش عاوز النمله تعتب القصر من غير علمكم فاهم 


محمد: تحت امرك يافندم... 


ذهب يونس ليقابل على

علي: اتأخرت عليك ياابو الانس 


يونس: لأ ياخويا وايه ده كلوا 


علي: ننعم يادلعدي اومال عاوزنا نروح بطولنا ليييه حد قالك عني بطاطس بتاع المصارعه ده ولا حاجه 

انت اه عامل ذي الوحش يخربيتك عليك عضلات انا نفسي مهبول بيها كتك القرف في حلاوتك


يونس: امشي ياذفت بدل مااشك فيك 


علي: ههه

يونس: اسياااااااا يااسياااااااااااا فينك يااسيااااااااا 


وقفت اسيا مكانها سعيده انه مازال علي قيد الحياة 


يونس: يااسياااااا انتي فييين


اتسعت ابتسامة اسيا حتى امتلأت وجهها وكادت في الذهاب اليه 

ولكن لم تدوم فدائمآ تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن


رءات كان خلفه عز الدين يصوب اتجاه يونس السلاح


عجز جسد اسيا عن الحراك من صدمتها 


اسيا: امممم اممم ي ي امم يو ي...... 

اسيا ببكاء: يارب يارب ساعدني فضلت ساكته كتير ارجوك حتى لو خمس دقايق بس اتقذه جسمي خرج عن سيطرتي ارجوك ساعدني والنبي يااااااااااااااااااارب يالله 


              الفصل الستون من هنا 


تعليقات