رواية عشقتها رغم صمتها الفصل مئة و واحد 101 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل مئة و واحد 101

بقلم حبيبه


اشرق الصباح على ابطالنا 


استيقظت اسيا من نومها اخذت حمامآ منعش وتوضآ وادت فرضها وقرءات وردها اليومي وهبطت للاسفل...... 


راءت يوسف وجميله على طاولة الطعام ولم يخلوا الجو من هزار جميله المعتاد وضحك يوسف عليها..... 


اسيا بأبتسامة حب: صباح الورد علي الحلوين اللي يارب دايما فرحانين.


جميله: صباح العسل عليك انت ياواد ياعسل يامعسل انت ياحلو..... 


يوسف: بيئه ياجزمه


جميله: ومالهم البيئه بقى يادلعدي..... 


يوسف: عسلات قمامير بعشقهم ولاد الايه 


جميله: احم احم يخربيتك كثفتني يامنيل


يوسف: خراشي علي قلبي اللي بيحمر ويكثف ياناس.......   


اسيا: ههههههههه   


يوسف: صباح الخير  يااسوا  يلا تعالي افطري


جلست اسيا علي الطاوله.


يوسف: صحيح يااسوا هو انا ماعرفتكيش 


اسيا: بأيه 


يوسف: فرح زينه وعلي بكره 


اسيا بفرح: ايه ده بجد 


يوسف: هههههه اه والله 


اسيا: كان نفسي اباركلها بنفسي واخدها في حضني وحشتني اوي الجزمه دي....... 


يوسف: ممكن تيجي معايا انا كده كده رايح هناك دا لو حابه تيجي.... 


اسيا: بجد بجد بجد طبعآ هاجي..... 


جميله: اسيا يونس


اسيا: اتطمني ياقلبي انا خلاص شيلته من دماغي 


جميله: طيب وقلبك.. 


اسيا:......... 


جميله: عرفتي بقى انك لسه بتحبيه... 


اسيا: لا


جميله: اه 


اسيا: قولة لأ ياجميله 


جميله: قولتلك بتحبييه 

انتي بتوطي نفسك اوي يابنتي للعيله دي غلي نفسك شويه خليكي غاليه علشان تعرفي ترفعي راسك مالكيش عيله انا ويوسف عيلتك بس بلاش ترخصي نفسك كده...... 


اسيا: يوسف انت هاتروح امتى... 


يوسف: هافطر واجهز وامشي علي طول 


اسيا: طيب انا في اوضتي لحد ماتنادي عليا 


يوسف: طيب افطري يااسوا الاول..... 


اسيا: لأ تسلم يايوسف ماليش نفس بعد اذنكم 


#ذهبت اسيا لغرفتها وتركتهم..... 


يوسف: مش شايفه انك زعلتيها ياحبيبتي 


جميله: يووووه طب اعمل ايه يايوسف انت شايف قدامك رغم اللي حصلها بسببهم لسه بتحبهم وصلت لدرجة كل شويه يزلوها انتي مغتصبه انتي مغتصبه انتي مغتصبه ايه ياجماعه هي بمزاجها وبعدين دي برضو انسانه وليها قلب بيتوجع ولا خلاص علشان مغتصبه خلاص بقت حيوانه يعني ولا ايه المفروض يعني كل مانتعصب نطلع عصبيتنا فيها دا حتى الحيوان بيحس ياجدعان هو عمال يقول بيحبها بيحبها وكل مابيتعصب هو كمان بيزلها بالكلمه دا انا ذات نفسي بتعصب لما بسمعها مبالك هي بقى دي مش عالم بتحب دي عالم مقرفه مش حاسين بقلب البنت اللي عمالين يدمروه بالبطيئ ايه القرف ده.... 


لم ترى جميله تلك التي تكتم شهقات بكائها وهي تسمع ذلك الحديث من اعلى السلم ثم صعدت سريعآ لغرفتها....... 


يوسف: بس بس اهدي ياقلبي اهدي للدرجه دي انتي حاسه بيها 


جميله: والله مااعرف يايوسف ليه متوجعه اوي كده علشانها ليه بزعل علي زعلها وبتوجع لوجعها ولما بتذكر انها بتحب بنت ذي اختها بغلي من جوايا والله ماعارفه ايه ده اعاااااااااااااااا الصبر يارب 


يوسف: ههههههههه اهدي يالسعه اطلعي صلحيها علشان على فكره سمعت كل الكلام اللي قولتيه من شويه..... 


جميله: ايه ده بجد احيه 

اذاي


يوسف: لمحت ظلها وهي واقفه على السلم من فوق.... 


جميله: كملت 


يوسف: ههههههههه يلا ياروحي انا عارف انك قولتي كده علشان خايفه عليها ههههههههه بس وصلتيه بطريقه دبش والله انا ليا الجنه علشان مستحملك..... 


جميله: بس ياض 


يوسف: طب يلا اطلعي يابت 


جميله: حاضر 


ذهبت جميله للتحدث مع اسيا...... 


يوسف: امممممم لازم ادعبس ورا الموضوع ده بس عاوز اشوف يونس وياسين واكلمهم يساعدوني علشان كده هاروحلهم..... 



استيقظ يونس من نومه توضاء وادى فرضه وقراء ورده اليومي ونزل للاسفل كان الجميع علي طاولة الطعام عدا علي وورد.... 


يونس: صباح الخير 


الجميع: صباح النور 


امال: تعال ياحبيبي افطر 


يونس: مش جايلي نفس 

بقولك ايه ياخالتي


سعاد: نعم ياحبيبي 


يونس: ياسمين لسه موافقه اتجوزها


سعادبفرح: طبعاً ياحبيبي

 

يونس: طيب انا طالب ايدها للجواز والفرح بعد فرح زينه وعلي بشهر موافقه


سعاد: اللي تشوفه ياحبيبي اللي تشوافه  طبعاً موافقه.... 


يونس: تمام 


امال بسعاده: الف مبروك ياحبيبي الف مبروك فرحتني والله... 


يونس: الله يبارك فيكي 


نظر يونس لتلك التي تنظر اليه بصمت.... 


يونس: ايه يازينه مش هاتباركيلي


زينه: علي ايه


يونس: علي جوازي


زينه: من يوم ماوعيت علي الدنيا وانا بحترم قراراتك علشان صح بس المره ده غلطان يايونس غلطان 


يونس: يعني ايه 


زينه: يعني انت مش بتحبها ولا عاوز تتجوزها وانا وانت وكلنا عارفين ان ولحد الان وللابد اسيا بس اللي في قلبك اسيا بس اللي قدرت تدخل قلبك وتسيطر عليه فا ليه بتعاند وتدمر نفسك بنفسك حرام عليك يايونس راجع نفسك ياحبيبي مش علشان ترضي ماما تضيع نفسك ماما ماشيه ورا كلام اختها وبس اختها مسيطره علي مخها 


امال: زيينه انتي اتجننتي 


زينه: اه اتجننت ياماما اه اتجننت علشان شايفه الغلط قدام عيني وساكته


امال: فين الغلط انا عاوزه افرح بأبني... 


زينه: لما تيجي علي ابنك علشان اختك تبقي كده مش غلط  لما تجوزي ابنك غصب عنه لواحده مش بيحبها تبقي كده مش غلط لما تيجي علي بنت حبتك ذي امها تبقي كده مش غلط ايه ياماما ايييه كل ده ومش شايفه فين الغلط حرام عليكي حرااام...... 


امال:............. 


زينه: انا شبعت بعد اذنكم 


يونس: رايحه فين 


زينه: مخنوقه واسيا وحشتني هاروح اقعد معاها شويه ممكن ولا ده كمان ممنوع.... 


يونس: ماشي وخليها تساعدك علشان فرحك 


زينه: ان شاء الله سلام


يونس: علي وورد فين ياجماعه


زينب: خرجوا وجايين


يونس: ماش....... 


علي: انا جييييت اعاااااااااااااااا بتفطروا من غيري خونه


يونس: ابو ام صداعك ياض... 


علي: ههههههههه حبيبي ياابوا الانس........ 


ورد: صباح الخير 


الجميع: صباح النور 


يونس: كنتم فين كده


ورد:........ 


علي: كنت عاوز اتمشى انا والمزه فاخدتها ولفينا حبه علي رجلينا وجينا اهو نعمل رياضه علشان البت ورد تخنت حبه.. 


ورد: عبو شكلك 


علي: ههههههههه 


سعاد: مش تباركوا ليونس 


علي: علي ايه ياختي


سعاد: طلب ايد بنتي


علي: احييييه نعم ياعنيا

الكلام ده صح يايونس


يونس: اه


علي: نننننعم اذاي طب لييييه.... 


يونس: بعدين ياعلي افهمك 


علي: بسس


يونس: بعدين ياعلي


علي: ماشي



ذهبت جميله لترى اسيا وجدتها تسجد لله فاجلست تنتظرها.ثواني ووجدت اسيا تبكي لربها 


اسيا: الحمدلله تمام الحمدلله يارب يارحيم ياقوي يامعين يارحمن يانور ياهادي يابديع ياحسيب ياكبير قويلي قلبي بذكرك يارب واحفظ احبابي وجميع المسلمين يارب يارب اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 


انتهت اسيا من صلاتها ثم وجدت جميله تنظر لها بأستغراب.... 


اسيا: في ايه ياحبيبتي 


جميله: مش انتي صليتي فرضك ليه بتصلي تاني لسه الظهر بدري عليه


اسيا: مش لازم اصلي الفرائض بتاعتي وبس كل مابتعب بصلي كل مابزعل بصلي واشكي لربي مش بحب الجاء للوحده بلجاء لربي وبس الوحده غلط ليا وبتضلم قلبي قرءائي وصلاتي بتنور قلبي علشان كده مهما حصلي بصلي..... 


جميله: انتي قمر اوي يااسيا وحبيتك اوي وهاتعلم منك كتير 


اسيا: حبييتي انتي اجمل


جميله: انا اسفه علشان الدبش اللي قولته بس والله العظيم دا من خوفي عليكي بس وكمان علشان هما مايستاهلوش حبك ده..... 


اسيا: ولا يهمك ياقلبي حصل خير وكمان ياقلبي يستاهلوا اكتر من حبي دول اللي انقذوني ودخلوني بيتهم وماما امال دي ام وعاوزه تفرح بأبنها علشان كده انا عذرتها وكلامها ليا دا من خوفها علي ابنها بس فا اذاي هاكرها دول مهما كان فتحولي بيتهم  وكمان زينه حبيتني ذي اختها .... 


جميله: لسه بتحبيها هي وعليتها رغم كل اللي حصلك بسببهم...... 


اسيا بحب: طبعاً وهافضل احبهم دي اختي ياجميله حتى لو مش من بطن واحده بس دي اختي........ 


لم تعلم جميله لما شعرت بالغيره تأكلها اتجاه زينه 


جميله: اه تمام ربنا يسعدكم...... 


اسيا: علي فكره انا بحبك ذيها بالظبط انتي اختي انتي كمان ياقلبي وهاتفضلي اختي غصب عنك او برضاكي رغم دبشك الرخم.... 


جميله: ههههههههه حبيبتي والله اسيا ممكن اضمك كان نفسي يبقى ليا اخت تضمني اوي... 


اسيا: طبعاً يابت تعالي في حضني...


              الفصل مئة واثنين من هنا 

تعليقات