رواية عشقتها رغم صمتها الفصل مئة و خمسة 105 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل مئة و خمسة 105

بقلم حبيبه


سعاد: ايه ده الواد على هايموت ولا ايه اااه انا اللي اعرفه ان المرض.ده بيموت يلا في داهيه اهو يخف عني بس لأ لازم اعرف امال  اختي اه اه هاعرفها 


ذهبت امال راكضه لتعلم امال بالذي سمعته ولكن اوقفها من تهابه ويتوقف قلبها بسبب نظراته الغاضبه 


يونس بغضب: على فين ياسعاد هانم... 


سعاد:  ع عل على ك كنت عا عا عاوزه اختي ف ف في كلمه  


يونس: ممكن اعرف ايه هي الكلمه معلش


سعاد: ع عا عادي يايونس  مجرد كلام عادي ك كل كلام. س ستات عادي يعني حاجات بخصوص الفرح وكده يعني 


يونس: اممم كلام ستات ماشي ياخالتي بس لو شميت ريحة ان ماما وصلها كلمه واحده خارجه عن كلام الفرح هاخليكي انت وربة الصون والعفاف بنتك الغاليه بره البيت ده وتنسي تدخليه تاني ومش هارحمكم وانتي عارفه انا اقدر اعمل ايه ياسعاد هانم 


سعاد بخوف: عا ع عارفه يابني عارفه هو انا اتكلمت ولا قولة حاجه ياحبيبي وبعدين هو انا اعرف حاجه غير اللي يخص الفرح... 


يونس: اممممم ماشي ياخالتي 


سعاد: بعد اذنك يابني 


يونس: اتفضلي ياخالتي


#ذهبت سعاد ركضآ خوفآ من ذلك الاسد المرعب 


سعاد: يالهوي يالهوي دا انا قلبي كان هايقف من الخوف يخربيته بس لا لا دا بينفذ على طول لا لا لازم ماقولش حاجه من اللي سمعتها لاختي ليرمينا في الشارع انا وولادي ونرجع للفقر وقرفه تاني لا لا لازم اجوز البت ليه بسرعه علشان نضمنه تحت درسنا 


علي: ايه ياعم روحت فين فجأه كده 


يونس: مافيش وبعدين انت مالك يارخم خليك في حالك ياض


علي: الله سكتنا اعم  اهو 


يونس: جدع يلا بقوا امشوا فرحكم بعد بكره غوروا يلا 


زينه: انا هاطير انا اخد البت اسوا ونروح نعمل شوبينج 


علي: شوبينج يابنت اموله الله يرحم اللي خلفوكي 


زينه: ماهما نفس اللي خلفوك ياجحش انت 


علي: حبيبتي يازوزو تسلميلي يخربيت الحب


زينه: ههههههه دا انت اللي في القلب اجدع 

صحيح يابت ياورد يلا انتي كمان فرحك معايا ياختي يلا تعالي معانا 


يونس: احم زينه ممكن اوصلكم انا 


زينه: مش انت كنت بتقول عندك شغل ياحبيبي 


يونس: احم ماهو ماهو ماهو خلاص خلصته هنا وعلي هايروح الشركه وانا اقلق عليكم بصراحه علشان كده هاوصلكم انا واستناكم لحد ماتخلصوا 


علي: احيه احيه احيه توصل زينه برضو عليا انا ياولا 


يونس: هاهبدك بوكس اوقعلك صف سنانك اللي فرحان بيه ده 


علي: احم طب سلام عليكم انا عندي شغل


يونس: شاطر وانتي ياختي انتي وهي 


زينه وورد: امرك ياكبير 


يونس: يلا اجهزوا وانا مستنيكم في العربيه


زينه: طيب هاكلم البت اسيا تجهز علشان نعدي ناخدها في طريقنا 


يونس: خلاص ماشي يلا روحوا 


لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 


وصل يوسف للمنزل وجدهم على طاولة الطعام


يوسف بصراخ: اعاااااااااااااااااااااااا خونه مش قولتي هاتستنوني يابت منك ليها اخس عليكم اخس 


جميله: يخربيتك خرمت ودني يااخي اييييه دا 


يوسف: بتاكلوا من غيري ياعاالم ياواطيه 


جميله: جعانين نعملك ايه


يوسف: طب ماانا كمان جعان يابارده ماشي ماشي بقى كده يااسيا انتي كمان خاينه 


اسيا: ههههههه اسفه حكم القوي وانا الصراحه كنت جعانه.... 


يوسف: عندك حق ياختي هي دي بيقدر عليها حد ربنا يهد القوي 


جميله: ههههههه طب تعال كل يلا والا هالم الاكل ومش هاجهز تاني. 


يوسف: جاي ياختي 


اسيا: طيب انا كلت الحمدلله بعد اذنكم انا هاطلع اصلي الظهر علشان اذن 


جميله: ماشي ياقلبي 


#انتظر يوسف ذهاب اسيا.... 


يوسف: الا صحيح مالك ياواد محلو كده النهارده 


جميله برفعة حاجب: ليه  وانا كنت وحشه في باقي الايام ولا ايه 


يوسف: لأ لأ انتي مزه

دايما وقمر من يومك وموقعه قلبي 


جميله: ايوه كده اتظبط


يوسف: طب ايه مش ناوي تحن ياجن 


جميله: مالك يايوسف النهارده انت بخير يابابا سخن ولا حاجه 


يوسف: انا فل الفل ياقلبي 


جميله: طيب  في ايه 


يوسف: واحشني وعندك اللي حايشني 


جميله: وانا مستعده نكمل جوازنا


يوسف بصدمه: اعاااااااااااااااااااااااا هو انا سمعت غلط


جميله: ايه ياابن المجانين انت مالك 


يوسف: هو انا ودني سمعت غلط ولا انا متهايقلي ياجدعان طيب هو انا فايق لأ لأ شكلي بحلم اقرصيني يابت بسرعه


جميله: عنيا اهو 


يوسف: اااااااااه يخربيتك ايدك جامده يابت 


جميله: الله مش انت اللي طلبت 


يوسف: تقومي تسمعي الكلام يارخمه عبو شكلك يابت


جميله: ههههههه حبيبي تسلملي يارب 


يوسف: سيبك انتي النهارده فرحي ياجدعان عاوز كله يبقى تمام لولي لولي لولي لولي لولي لولي اخيرا جميله بنت الورمه وافقت ياناااااس جميله حنت يانااااس ياام نياظييي صحي نياظي وقوليله جميله حنت لولي لولي لولي لولي لولي لولي 


جميله: ياقلب كنت بعقلك ياحبيبي اتشقلب حالك معلش بتحصل في احسن العائلات


يوسف: انا رايح الشركه وجايلك يامزه سولااااام

علي فكره يابت بعشقك


جميله: ههههههه سلام يامجنون


انتهت اسيا من صلاتها واخذت مصحفها وقبل فتحه سمعت رنين هاتفها


اسيا: السلام عليكم 


زينه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ياحبي بقولك ايه يابت خمس دقايق تجهزي علشان هانعدي عليكي ناخدك انا وورد علشان خارجين


اسيا: بس يعني 


زينه: بلا بس بلا بتاع فاضي اجهزي واستنينا


اسيا: حاضر


زينه: يلا سلام ياقلبي 


تذكرت اسيا كلامها مع يونس اخذت نفس عميق لتخرج كلامه من عقلها 


اسيا: خير خير بأذن الله هما جاين هنا وانا مش هاشوفه ولازم اسيبه لله

هاروح اقرءا الورد بتاعي واجهز 


مرت دقايق وانتهت اسيا من تجهز نفسها وانتظرتهم 


اسيا: فينك يااما انا جهزه بقالي ساعه


زينه: قدام البيت ياختي اخلصي انزلي 


اسيا: ماشي 

خرجت اسيا مبتسمه والا ان خرجت وجدت يونس يجلس في السياره


اسيا: احيه ايه اللي جابه يانهار الوان هي ناقصه 


               الفصل مئة وسنة من هنا 

تعليقات