رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الواحد الستون 61 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الواحد الستون 61

بقلم حبيبه


وقع يونس ارضآ امام تلك التي تنظر له بصمت وكأنها في عالم اخر.......


يونس بصوت لا يكاد يسمع: اس. اس... اسيااااا


وكأن صوته الضعيف اخرجها من دوامتها كأنها تنتظر صوته ليساعدها


اسيا: يو ي يو يونس يونس حبيبي انت كويس قو ق قولي انك كويس والنبي 

ساعدوووونيييييييي يانااااااااااااس ياعااااالم

حد يساعدنييييييي


يونس: اخيرآ قولتيلي حبيبي يخربيتك تعبتيني هههههه بس عارفه جميله اوي وانتي بتقوليها و.. و و وصوت وصوتك ح ح حلو اوي يااسي اااااااااه


اسيا: بس بس اهدى ماتتكلمش والنبي يانااااااااااااس ياناااس

حد يسااااااعدنيييييي


يونس: اس اسيا بص بصيلي مم مم ممكن تقوليلي بحبك ار ارجوكي.. 


اسيا ببكاء: بحبك بحبك بحبك والله بحبك يايونس عيني مش بتشوف غيرك انت وبس اللي بشوفه لو وسط مليون شخص والله العظيم بحبك

يانااااااااااااس حد يساعدنييي والنبي 

ياااارب يالله ماليش غيرك انجدني يااااارب 


يونس: يااااااه اخيرا سمعتها هههههه كان نفسي اسمعها فى ظروف غير كده بس مش مهم المهم سمعتها منك اااااااااااه 


اسيا ببكاء: لا لا لا ارجوك ماتتكلمش هاتعيش  وهاقولها ليك كل ساعه وكل دقيقه وكل ثانيه بس والنبي خليك جنبي ماقدرش يايونس والله ماقدر هاموت من غيرك..... 

ثواني بس.. 


ذهبت لتبحث عن مايساعدها.. 


علي: اسيااااااااااااا انتي كويسه متخافيش الشرطه وخلاص سيطرت على كل حاجه 


اسيا: علي علي يو ي يونس 


علي: ايه ده انتي بتتكلمي... 


اسيا:مش مهم المهم يونس يونس ياعلي 


علي: ماله يونس 


اسيا: تعال بسرعه لازم ننقذه بأسرع وقت 



٠امال: استر يارب يارب قلبي واجعني اوي اوي مش عارفه ليه ومش 


مرتاحه استرها يارب مع ولادي  واحفظهم يارب العالمين

 رءاى علي يونس ملقى ارضآ وسط بركة دماء صدم بشده وذهب له ركضآ. 


علي بخوف وارتباك: يو يونس يونس قوم ياحبيبي  رد عليا والنبي 

لسه نبضه شغال يلا بسرعه لازم ناخده المستشفى... 


كانت ورد جالسه في غرفتها.. 


ورد: وحشني الكلام مع الواد علي بس ممكن يكون زعلان بسبب اخر مره يووووه طب اعمل ايه اذا كنت بعتبره اخويا انا هاكلمه واصالحه.. 


ولم تكد ترفع الهاتف حتى وجدته يتصل بها. 


ورد بفرح: اخيرآ افتكرني ياخويا 


علي: انتي فين 


ورد: في البيت في حاجه ولا ايه 


علي: ورد ساعديني ارجوكي.... 


ورد بأستغراب: في ايه ياعلي مالك 


علي: يونس يونس  

ياورد واخد طلقه ارجوكي انجديني. 


ورد بخوف وصدمه: ايييييييه


علي: ورد ساعديني ارجوكي 


ورد : ط طب اكتم الدم حلو وروح المستشفى  وانا هاسبقك هناك ان شاء الله سلام 

بعد مده وصل علي للمشفى.. 


علي: دكتوررررررر دكتور يابهايم انتم. 


ذهبت اليه ورد... 


ورد: هاتوا بسرعه يلا علي اوضة العمليات بسرعه يلااااااااااا


علي: يونس لازم يرجعلي ياورد ارجوكي


ورد: ماتقلقش خلي ثقتك في الله كبيره خير بأذن الله ادعيله. 


ذهب يونس للعمليات 


لم تنطق اسيا ولو بكلمه واحد فقط تنظر امامها 

لم تنتظر دقيقه واحده امام غرفة يونس قررت الذهاب للجامع المجاور للمشفى.. 


امال: استغفرالله العظيم واتوب إليه.... 

لأ لأ لأ مش قادره قلبي مش مطمن ياام سيد ياام سيد 


ام سيد: ايوه ايوه ياست هانم 


امال: والنبي ياام سيد هاتيلي التليفون من جوه 


ام سيد: حاضر حاضر


انتظرت امال الا ان اتاها الرد... 


علي: الو 


امال بلهفه: اا ا الووو ايوه ياعلي ه هو يونس فين عاوزه اكلمه والنبي


علي: اص اصل ه. هو هو عنده اجتماع ضروري ومش هايعرف يكلمك ياخالتي اوعدك لما يخلص هاعرفه واخليه يكلمك ماشي. 


امال: ماشي ياحبيبي انتم كويس صح 


علي: هااا اه اه اه ياحبيبتي كويسين  


امال: خلاص ماشي خلوا بالكم من نفسكم 


علي: حاضر يلا سلام 

 اغلقت  امال امال الهاتف... 


امال: يارب احفظهم ياااااارب رجعلي ولادي بخير وسلامه يارب.. 


الا ان انتهت امال جائها اتصالآ اخر.. 


امال: الووو


عز الدين: ايه نسيتيني ياامولتي


امال: عاوز ايه ياعز انت مش خدت كل حاجه زمان جاي دلوقتي ليه هو انت عمرك ماهاتنضف ابدآ من الوساخه اللي فيك دي ابعد عننا بقى يااخي 


عز الدين: ههههههه طب اهدي بس علي نفسك انا كده غلطان اني جاي اقولك حاجه كله دلوقتي مخبيه عنك 


امال:حاجه ايه 


عز الدين: قتلتلك ابنك ههههههه ههههههه 


امال بصدمه: لأ لأ لأ انت اكيد كداب ايوه ايوه انت كداب 


عز الدين: كدده ياامولتي يعني انا الحق عليا اني قولت اعرفك تبقى جهزه

لو مات وغار في داهيه عمومآ  لو مش مصدقه روحي مستشفى(##****) 

سلااااااام ههههههه 


           الفصل الثاني والستون من هنا 

تعليقات