رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الرابع والثلاثون 34

بقلم حبيبه 


ورد: ها قالك ايه قالك ايه ها رد قالك ايه ها 

علي: اتهدي يابت وسبيني اعرف انطق 


ورد: سكتنا ياعم الفلحوص يلا اخلص بقى انطق قالك ايه 


علي: فلحوص كتك القرف في الفاظك جاموسه 

ورد: اتلم ياض لاظبطك 


علي: ماشي ياختي المهم هاكلم البت زينه وهي تكلم امك وتقولها انك هاتروحي تقضي اليوم معاها النهارده... 

وامك اكيد هاتوافق

 

ورد: اشطا يلا رن عليها عرفها....... 

علي: تمام حاضر 


فتحت زينه الباب وكان ياسين ييتسم ابتسامه هادئه ....... 

زينه: ايه ياربي رياح الخماسين اللي هبت فجأه دي عملت ريحه  مقرفه اوي..... 


رفع ياسين احدى حاجبيه وهو يبتسم ابتسامه حانبيه.... 

ياسين: والله 

طب وسعي ياحلوه وسعي قبل مااقولك انا دي ريحة مين ياعنيا  

وسعي يابت انتي انا جعان 


زينه: انت بنأدم تافه ورخم ومستفز وبااااااا

امال: ياسين حبيبي انت وصلت 

ياسين: مزتي اللي وحشاني وسعي كده ياماما 

................. 

ثم ذق زينه بكتفه وهو داخل.... 

زينه: اااه مش تحاسب يااعمى انت ايه جاموسه داخله زريبه 


نظر لها ياسين وهو يضحك على غضبها الذي احبه مؤخرآ 

ياسين بغمزه: مقبوله منك ياجعفر حظك بس ان مزتي وحشاني والا كنت نفختك ياشبر واقطع انتي 


زينه مش قصيره بس بالنسبه لياسين هي قزمه


زينه بغضب جعل وجهها بالكامل مثل حبة الطماطم...... 

زينه: انا مش قصيره انت اللي طويل واهبل كتك القرف وانت شبه عمود النور كده..... 


ياسين وهو يذهب من امامها ويخرج لها لسانه: برضو شبر ونص ياجعفر

ههههه 

زينه: اعاااااااااااااا بارد ومستفز عمود نور صحيح......... 

ثم رن هاتفها... 

زينه: ايوه ياذفت الطين انت خير ياوش السعد عاوز ايه في ليلتك دي


علي ببكاء مصطنع: هو في ايه ياجدعان هو في حد مصلتكم عليا انتي والبقره اخوكي مالكم انتم الاتنين واخدني غسيل ومكوه كده ولا انا علشان غلبان يعني.. 


زينه: عليييي اخلص مش فيقايلك عاوز ايه لاقفل في وشك... 


علي: خلاص خلاص يبااااااااي نكد شبه اخوكي 


زينه: بتقول حاجه..  

علي: مابقولش ياحتة من قلبي.. 


لم تعلم ورد لما المها قلبها لذكره هذه الكلمة لزينه رغم علمها انها اخته...... 

علي: بص ياسطا ورد المفروض تيجي النهارده علي الغدا 

زينه: يامرحب دي وحشاني اوي بس مش فاهمه برضو ايه لزمتي انا.... 

علي: يابت اصبري اكمل 

زينه: كمل ياخويا.. 


علي: والدتها هاترفض عشان خطيبها وكده علشان كده عاوزينك ياعسليه تكلمي امها بنت ال......... اااااااااه


قرصته ورد في دراعه بقوه.... 

علي: عاوزينك تكلمي امها العسل دي تقنعيها انك انتي عزماها... 


زينه: عنيا حاضر علشان خاطر عيون ورد بس اما لو علشانك فاانت تولع بجاز... 

علي: ماشي ياجزمة الجزم واطيه من يومك


زينه: اخلص ياض هات الرقم تبع امها وسيبني هاقنعها وانت هات ورد وتعال علي البيت... 


علي: هوا ياروح الروح سلاموز.. 

زينه: الرقم يااهبل

علي: اه اه اكتبي 

.........  ....   ..... 

كلمت زينه ام ورد واقنعتها بقدوم ورد

 

في تلك الاثناء وصل يونس للبيت هو واسيا بدون نطق كلمه........ 

فور وصلوهم نزلت اسيا بسرعة البرق وجرت للداخل.... 

يونس: ماشي يااسيا بتهربي وحيات امي لانفخك بس اصبري عليا 


دخلت اسيا لقت العيله كلها قاعده ومعاهم ياسين 

راحت لامال قعدت جنبها ومسكت دراعها...

امال: سوسو حبيبتي وحشتيني اوي.. 

ابتسمت لها اسيا بحب. 


دخل يونس وهو هايفرقع دور عليها بعينه لمحها جنب امه 

بصلها بغيظ وسكت 


امال: يونس مالك ياحبيبي حساك مش علي بعضك. 

بونس: مافيش ياحبيبتي انا كويس هاروح اخد دش واجي

 

ياسين: طب علي الاقل اقعد معايا دا انا ضيف ياعم. 

يونس: بس ياض 

ياسين: احم مستنيك ياحبيبي لحد ماتخلص

 

زينه: ههههه حلوتك يايونس ياللي معلمهم الادب ههههه 


ياسين: بس ياشاطره روحي العبي بعيد هش ياشبر ونص هش


زينه: هشه في بطنك يارخم  ياماما خليه يتلم

ويبطل برود بقى. 

 

امال: بطلوا بقى انتم الاتنين صدعتوني ايه ده انا حاسه اني بسكت اطفال مش شحط وشحطه اوووف.... 


ثم نظرت لاسيا بجانبها 

امال: اسيا حبيبتي قومي انتي كمان غيري هدومك وانزلي  

.......................... 

هزت اسيا راسها بالموافقه وذهبت.....


وصل علي ومعه ورد. 

علي: انا جيييييييييييت


امال: لاء كده كتير كده كتير اوي هي ناقصه علي ياربي ماكفايه الجزم دول... 


علي: كدهون ياامولتي وانا اللي قولت امولتي هاتلبشلي المدلع والمتشخلع تقومي تقوليلي كده لأ اخص عليكي اخص لأ بجد اخص عليكي 


امال: بطل نحنحه ياض انت واتهد اما اسلم علي البت ورد اللي وحشاني دي 

علي: اه ومالوا ياختي سلمي ياختي سلمي 


ذهبت امال لورد واخذتها بين احضانها. 

امال بحنيه: كده ياورد ماتسأليش دا انا حبيتك ذي مابحب البت زينه واسيا.... 

ورد بحب وباابتسامه حنونه: اسفه ياطنط بس شغلي والله نساني هو انا اقدر ماسألش علي القمرايه بتاعتنا. 


امال: اه يابت كلي بعقلي حلاوه كلي بس هاخد حقي منك النهارده وعقوبتك انك هاتفضلي معانا طول اليوم النهارده موافقه ابت.. 


ورد: ههههه احلى عقوبه طبعا موافقه عارفه انا حبيتك اوي ياطنط ربنا يخليكي لينا يارب ياقمرنا.... 

امال: ويخليكم ليا ياحبايبي يارب.... 

كانت اسيافي طريقها لغرفتها.. 

في نفس  وقت خروج يونس من غرفته. 


تجاهلته اسيا واكملت طريقها.. 

يونس: لأ حلو حلو ماشي يااسيا ماااااشي تمام اللي يريحك اعمليه براحتك خااالص. 

اعملي حسابك دراعك اللي فرحانه بيه ده لو بان تاني قدام حد هاعلمك الادب باايدي فااااهمه. 


انتفضت اسيا من صوته وعلمت انه غاضب. 

فااخذت باقي المسابقه جري

 نزل يونس وبعد فتره ليست طويله نزلت اسيا خلفه واجتمعوا جميعآ علي الغداء. 

................. 

انتهى الغداء ولم يخلوا من مرح علي ومشاغبة ياسين لزينه ليثير غيظها. ونظرات يونس لاسيا التي تتجاهله ونظرات الحقد من سعاد وابنتها التي تراقب نظرات يونس لاسيا 


مر الوقت بسرعه عليهم واخذ علي ورد ليوصلها وذهب ياسين. 

وظلت باقي العائله في المنزل.... 


امال: يونس كنت عاوزه اقولك حاجه 

يونس: اتفضلي ياامي 

امال: مش ملاحظ ان كده كتير عليك 

يونس: مش فاهم قصدك كتير اذاي. 

امال: اقصد ان الاوان تتجوز بقى نفسي اشوف عيالك قبل مااموت. 

يونس: نعم اتجووز  ودون اراده منه نظر لاسيا و........ 


انت مين ياراجل  انت وعاوز ايه.. 

.....: ايه ده يخربيتك دا انتي ملبن وبداء في لعق شفتيه  لاء انا كده لازم ادوق 

.....: اقسم بالله تكون نهايتك لو قربت بس مني ياراجل ياناقص يااوفه. 

...: طب وحيات امك يارخيصه لاوريكي يابنت الكلب. 


          الفصل الخامس والثلاثون من هنا 

تعليقات