رواية عشقتها رغم صمتها الفصل التاسع 9 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل التاسع 9

بقلم حبيبه


خلت ورد البيت 

ورد بزعيق : ياوزه يازوزو انتي ياوليييييييييه اعااااااااااااااااااااااااا 

وفجأة ومن حيث لا تدري لقت ورده الشبشب ابو ورده فى وشها 

زينب: فى ايه يابنت الكلب انتي خرمتي ودني من صوتك العفش ده ياعجله انتي 

ورده:ااااااااااااه ايه يازوزو العسل اللي بينقط منك ده 

زينب ام ورد 

امراءه مصريه جميله وجمالها هادئ طيبة القلب جداًولكنها شرسه جداً توفى زوجها وتولت تربية ابنتها وحدها ورد نسخه منها حتى اللسان عمرها 49سنه

زينب: ايه اللي ذفتك كل ده بره يااخرت صبري

ورده: اصل اصل هو يعني بس مش هو هو 

زينب: اخرت الهوهوا دي ايه يانيله انتي عملتي مصيبة ايه ياجلابة المصايب 

ورده: انا مالي انا انا مالي هو اللى راجل ناقص تربيه ابن المضايقه اللهي يجيله تسلخات ابن الورمه راجل كاوتش صحيح 

زينب: هو مين ده ياللي تنشكي انتي انطقي ياكلب البحر انتي عملتي ايه 

ورده: هاتي ودنك ياوزتي 

زينب تضرب كف بكف: عليه العوض ومنه العوض في تربيتي مخلفه كلب اعور 

ورد حكت لها كل شيء 

زينب: ياختييييييييييي 

خرشمتي الراجل ياجزمة الجزم 

ورد: وهي تضحك  ابسطي ياستي هانروح النيابه وهانتشهر ههههههه 

زينب وهي تخلع الشبشب من رجليها: امشي يابنت الجزم من قدامي دلوقتي

ورد طلعت تجري على اوضتها وهي تضحك ماشي يازوزو ماشي 

زينب: صبرني يارب يعني اعمل فيها ايه ارميها فى البحر واخلص

فتحت ورد الباب وقالت بدراما....... 

ورد: لو مش عاجبك طلقني طلقني  

ومن حيث لا تعلم لقت الشبشب في وشها قفلت الباب بسرعه هههههههه 

زينب: ربنا يسترها معاكي يابنتي ويريح قلبك 

عند يونس واسيا 

يونس فجأه عينه ثبتت علي شفايفها يود الاقتراب يود ان يتذوقهم بداء في الاقتراب منه واسيا تائها لا تستطيع التحرك 

وعندما اقترب يونس كثيرآ منها بداءت انظرات اسيا تعمل وتذكرت ما حدث معها وبداء جسدها في الارتجاف والتشنج استيقظ يونس ونفض راءسه عن ماكان مقبل عليه واخذ يشتم نفسه واستغفر ربه 

ثم نظر لها وجدها علي حالتها تلك 

يونس وقد تحول تمامآ:

انتي ايه جابك هنا ومين سمحلك تدخلي الجناح ثم قال بصوت ارعبها  اطلعي بررررررررره... 

انتفضت اسيا فجأه من صوته وجرت للخارج بعيون تملأها الدموع الي غرفتها وصممت على الذهاب من هذا المنزل غدا 

غرس يونس يديه في شعره... 

يونس: انا اذاي اعمل كده اذاي انا اتجننت ولا ايه بس بصراحه البت قمر اعملها ايه يعنى بأم عنيها الجميله دي بس لأ غلط دي في حمايتي ماينفعش ده وانا كمان ذودت الطين بله وزعقتلها بكره اتأسف ليها افتكر يايونس دي ذي اختك فاهم ثم ذهب في نوم عميق مره اخرى 

عند اسيا ظلت تبكي 

ثم ذهبت وتوضأت وسجدت لله واخذت تبكي كالعاده وتشكي لربها 

اسيا في نفسها: يالله يامجيب الدعاء يارؤف بالعباد استغفرك ربي واتوب اليك خليك جنبي يارب الحياه جت عليا كتير اوي يارب بس الحمدلله على كل شيء الحمد لله الف حمد وشكر ليك يارب واخذت تبكي الا ان هداءت ثم قراءت بعض ايات القراءن وذهبت للنوم 

جاء الصباح على ابطالنا 

في شقة علي 

استيقظ علي من نومه 

علي وهو يتثاوب: اخ ياضهري يامدشدش وبص في الساعه لقاها 10

علي: ياختييييييييييي احيه احيه احيه اتأخرت علي يونس دا هاينفخني 

 اما اقوم اخد دش والحق اروح ليولع فيا ياعضمك يارضا 

انتهى علي من حمامه ولبس بدلته واتشيك على سنجة عشره 

علي وهو ينظر فى المرائه: عسل ياواد ياعلي والنبي دا انا مز المزاميز من حق البنات اللي تتهبل عليا ثم تذكر ورد 

علي: الا الدبش اللي انا قابلتها  دي ياترى اسمها ايه نسيت اعرف اسمها 

ثم تنهد تنهيده طويله 

علي:شكلي هاتتتعبيني معاكي يااسمك ايه بس يلا كله يهون علشان خاطرك ياحلو 

نزل علي وركب سيارته وذهب فى اتجاه يونس

دخلت زينب غرفة ورد وجدت ورد نائمه المخده علي دماغها ورجل منها وايدها بره السرير 

زينب: جاموسه نايمه مش بنأدمه انتي يابت قومي ياذفته 

ورد بنوم: هاتلي واحد  كبده ياعم عبده بسرعه وحيات عيالك 

زينب: عم عبده ايه قومي يابنت الهبله 

ورد: ياعم عبده بسرعه بقى 

جابت زينب كوب ماء وكبته فوقها 

ورد قامت مفزوعه 

ورد: ايه في ايه الكبده عم عبده حريقه طفي النور  اعااااااااااااااااااااااااا 

زينب وهي تضحك: قومي يابنت الهبله اتأخرتي علي الشغل

ورد بدراما: انتي بتعملي فيا كده ليه ياوليه دا انا بنتك والله 

زينب: هو ماقولتلكيش 

ورد: ايه 

زينب: مش انا زمان لقيتك قدام الجامع قولت اعطف عليكي 

ورد: يعني كل ده بتخدعيني ياوزه وانتي مش امي 

زينب: ااه واخلصي ياختي اتأخرتي 

ورد: اعااااااااااااااااااااااااا وسيباني كل ده وقامت جريت خدت دش وادت فرضها 

وخرجت فطرت بسرعه 

ورد: يلا سلام ياوزه انا 

زينب: يابت كملي فطارك الاول 

ورد: متاخره يازوزو سلاموز انا يامزه 

زينب: بقى في واحده دكتوره محترمه تقول مزه 

ورد: اه انا هعهعههعهعهعهع وفجأة لقت الشبشب في وشها 

ورد: احم طب سلام انا عاوزه حاجه ياوزه 

زينب: لأ ياختي خلي بالك من نفسك كويس 

ورد: عونيا سلام 

في ڤيلا عز الدين

استيقظ عز الدين وشاهي بجانبه عاريه كالعاده 

رن هاتفه خرج 

عز الدين : ايوه ياذفت عملت ايه 

المجهول: ايوه ياباشا البت دي حصل معاها مشاكل يتيمه اهلها مقتولين يونس لقاها مرميه علي الطريق خدها المستشفى ومن وقتها وهي فى بيته 

عز الدين: اممممممممممممممم 

في اي اخبار تانيه 

المجهول : لأ ياباشا ده اللي عرفته 

عز الدين: تمام خليك ذي ماانت وعرفني بكل جديد 

المجهول: حاضر ياباشا 

قفل عز التليفون 

عز الدين في نفسه: 

امممممممم شكل البت دي وراها حوار ولازم اعرفه ثم ابتسم 

عز الدين:شكلي هستفاد من البت دي بس اعرف كل حاجه الاول عنها 

كانت ورد ماشيه فى الطريق 

ورد: احيييييييييه اتأخرت علي الشغل وابو قردان مديري ده هاينفخني اعااااااااااااااااااا اجري ياورد 

وفجأة لقت طين علي وشها وهدومها 

ورد: اعااااااااا انت ياحيوان يامتخلف ياللي فى العربيه انت اعمى ولا احول ياجاموسه انت 

وقفت العربيه ونزل منها علي 

علي: مين ده اللي جاموسه يازباله انت....... 

علي: انتي يادبش 

ورد: استغفر الله العظيم هو نهار باين من اوله انت يااستاذ انت احول ولا نظامك ايه فى ام الليله دي اروح انا ام الذفت الشغل اذاي ثم افتكرت شغلها  اعااااااااااااااااااااااااا اتأخرت على الشغل بسببك روح يابعيد اللهي عربيتك اللي فرحان بيها دي تفرقع بيك واخلص 

وطلعت تجري 

علي وهو لا يستوعب شيئ: هو فى ايه مالها دي والله انا قولت ملبوسه ماحدش صدق ثم ابتسم بس عسل بنت الايه ثم ركب عربيته وذهب 


عند يونس صحي من نومه افتكر امبارح فابتسم دون ان يشعر وقال 

يونس: انا هاعتزرلها علي العبط اللي حصل امبارح ده ثم ذهب واخذ حمامآ لينعش به وادى فرضه وارتدى ثيابه ووضع برفانه وبقى في كامل اناقتة ونزل بسرعه وجد والدته على طاولة الطعام القى عليها السلام ثم جلس 


يونس: وهو ينظر حوله اومال البنات فين 

امال: اسيا كانت لسه نايمه فابعت زينه تصحيها علشان تفطر 

زينه: ماما 

نظر يونس وامال لهم 

امال: طب كويس صحيت القمر اهو 

نظر لها يونس يالله كم جميله وعينيها جميله جداً ثم خرج من شروده هذا على ماجعله يصدم 

زينه: اسيا حابه تسيب البيت ياماما........ 


وصلت ورد الى المستشفى وهي تتسحب علشان ماحدش يشوفها 

ورد ورد انتي يابنتي 

ورد: عاوزه ايه ياايه انتي كمان 

ايه: ايه اخرك كده المدير قالب الدنيا عليكي دا هاينفخك 

يالهوي مال هدومك يابنتي احيه دا لو شافك كده هايظبطك 


ورد: طب نقطيني بسكاتك ياختي خليني ازوغ للمكتب اغير قبل ماابو قردان ده يشوفني 

رجعت تتسحب تاني 

ولسه هاتفتح باب مكتبها 

ورددددددددددد

وقفت ورد مكانها ولو تتحرك 

ورد: احيه ا حيه احيه روحت في ابو نكله 


                الفصل العاشر من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات