رواية عشقتها رغم صمتها الفصل المئة وواحد عشرون 121 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل المئة وواحد عشرون 121

بقلم حبيبه


امسك ياسر هاتفه الووو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 


........: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 


ياسر: لو سمحت كنت حابب ابلغ عن جريمة زنا وبار وفوقيه شقه مفتوحه للدعاره ومفتوحه لتوزيع الممنوعات علي الناس المكان فى  


ياسر: تمام 


#اغلق ياسر الهاتف والتفت اليهم واخذ بعض الصور لهم  وهو يبتسم بخبث شديد: ها ياحلوه دلوقتي فاضل حوالي نص ساعه علي وصول الشرطه عاوزك بقى تحكيلي قولتي ايه لمريم


سهى بخوف: ياسر انت بتعمل ايه انت مجنون 


ياسر: اخرصي ياوس### صوتك مايعلاش ياروح امك 


#ثم وقف بكل غضب وذهب اليها وامسكها من شعر راءسها.: 

انطقي جيتي بيتي ليه يابت 


سهى: اه شعري ياياسر اوعى 


ياسر: وهو انتي لسه شوفتي حاجه ياحلوه اخلصي يازباله قولتي ايه ليها... 


سهى: ايييييه زعلان عليها  بتحبها اوي كده لدرجة انك شايل هم زعلها 


ياسر: اه بحبها وبعشقها وعلشان دمعه واحده منها هاقلب الدنيا 


سهى: وهي تفرق عني في ايه

ماحبتنيش انا ليه.. 


ياسر:'اخرصي يازباله دي ضفرها بمقام عيلتك  انتي مين يابت انتي حتة عيله شمال مع كل راجل شوية قدرتي تضحكي عليا ياوس### وجرتيني للطريق بتاعك مره بس خلاص انسي ياقطه انسي... 


سهى: دي بت بنت ****


#ضغط ياسر علي شعرها ولم تشعر الا بيده وهي تهبط بغضب وقوه فوق وجها.... 


سهى: اااااااااااااه انت بتضربني ياحيوان ياشمام ياللي كنت بترقع تحت رجلي عشان المخدرات 


ياسر: واديكي بالجزمه واقسم بالله اقسم ان مانطقتي قولتيلها ايه ليكون الشمام وبتاع المخدرات ده ياروح امك قتلك دلوقتي اخلصي يابت 


سهى: كشفتلها ماضيك الوس**كشفتلها حقيقتك الزباله حكيتلها  كل حاجه عنك وان لياليك الحلوه وانت في حضني ياعسل هههههه 


ياسر: اه يابنت الك*** 


ثواني وسمع ياسر صوت الشرطه فاابتسم... 


ياسر: طيب ياحبايبي هاتوحشوني للاسف مش هاقدر اشوفكم خارجين بالملايه البيضه هاتبقى قمر يابت بس يلا معلش تتعوض.... 


سهى: ياسر يااااسر هاقتلك ياياسر هاقتللللللك 


ياسر: هابقى اجبلك عيش وحلاوه ياروحي ههههههه باااي


سهى بصريخ: انت لسه قاعد قوم ياحيوان انت نهرب بسرعه 


#والى ان تحرقت حتى وجدت باب الشقه ينكسر وتندفع منها رجال الشرطه اخذوهم عراه واخذوا من بالشقه بالكامل... 


ياسر من بعيد: هوووف واخيرآ اتخلصت من الماضي الاسود في حياتي الحمدلله يارب الحمدلله اروح اشوف البت اللي بعشقها ومجننا امي دي... 


اللهم وبحمدك وتبارك اسمك وتعالى جدك ولا إله غيرك


استيقظت زينه من نومها وجدت ياسين ينظر لها بأبتسامه حب 


زينه: خير ياياسين مالك يابني بتبصلي كده ليه 


ياسين: هاتصدقي لو قولتلك اني مش عارف ابعد وشي عنك حاولت والله بس مش قادر تفتكري ده اسمه ايه... 


زينه: مش عارفه 


ياسين: متاكده انك مش عارف 


زينه: لأ 


ياسين: بس انا عارف 


زينه: عارف ايه 


ياسين: عارف اني بحبك عارف اني بعشقك يازينه والله بحبك ومش قادر ماحبكيش حاولت والله بس اعمل ايه قلبي خاني


زينه: انااا............. 


ياسين: ماتكمليش عارف انك مش بتحبيني وعارف اني خلال الفتره اللي فاتت دي فشلت اخليكي علي الاقل تحبيني بس انا والله بحبك مش هاقدر استحمل تبعدي عني يازينه 

بس رغم كده عارف ان هايجي وقت والمده تخلص وهاتبعدي عني علشان كده بحاول اشبع منك علشان مش عارف هاعمل ايه بعدك اتعودت عليكي يازينه اتعودت عليكي... 


زينه: بس..... 


ياسين: اسف اسف شكلي كده قلبتها نكد واحزان هههه المهم يلا بينا نفطر وتعالي نطلع نلف ونصيع شويه 


زينه: ماعندكش شغل 


ياسين: لأ خدت اجازه النهارده ايييه هو المجرمين ياخدوا اجازه وانا اتنفخ ياختي.... 


زينه: ماشي 


ياسين: يلا هاستناكي بره 


#تركها ياسين وذهب


زينه بحزن: مش بمزاجي ياياسين حتى لو انا عاوزه واللي انت ماتعرفوش هو اني اني اني انا كمان اتعودت عليك اوي اتعودت اشوفك كل يوم اتعودت عليك ههههههه وانت  بتحلم وبتخرف اتعودت عليك وانت بتصحيني الفجر علشان نصلي سوا بس مش هاقدر ياياسين علشانك انت مش هاقدر انت لازم تشوف نصيبك مع غيري حاولت والله اخليك تكرهني بس مش عارفه انت كأن حبك ليا بيذيد بس ليييه انا ماصدقت نسيت اللي انا فيه ليه ليه حبك خلاني اندم تاني ليه خايفه من اليوم اللي هاسيبك فيه ليه بس لأ مش هاخليك تكتشف الحقيقه دي انا خبيتها سنين عن اهلي لحد الان وبرضوا هافضل مخبياه لحد مااقابل رب العالمين سامحني ياياسين سامحني مش هاقدر اخليك تضيع نفسك معايا لازم ابعد لازم....

لا إله إلا الله وحده لا شريك له 

انتهى ياسين وزينه من الافطار وخرجوا معآ 


ياسين: ياترى نروح فين نروح فييين اقولك تعالي نروح سينما وبعدين نلف شويه ونضرب حمص الشام 


زينه بهدوء: خلاص ماشي يلا 


#كانت زينه وياسين يدخلون السينما ولكن مر. احد ووخبط في زينه


زينه: اااه 


ياسين: مالك في ايه مش تحاسب ياحيوان انت 


زينه: بس ياياسين اهدى يابابا انا بخير الحمدلله يمكن مش قصده


ياسين: هو اعمى مايفتح ويشوف قدامه هي ناقصه غباء 


#التفت الرجل اليهم والا ان التفت حتى صدمت زينه 


زينه: حسام


حسام: اسف ايه ده زوزو فينك

عامله ايه والله وحشتيني 


ياسين: مين حضرتك واذاي تكلمها كده يااستاذ انت 


حسام: انا طلقيها


ياسين: اية

استغفرالله العظيم واتوب إليه 


وصل ياسر للمنزل والا ان وصل حتى وجد الباب مفتوح


ياسر: مريم مريم حبيبتي 

صدم ياسر من انقلاب شقته 

جن بالكامل 

مريم مريم مريم يامريم مريييييييييييييم 


#دخلت عليه كوثر 


كوثر: استاذ ياسر استاذ ياسر مم مراتك في اتنين جم خادوها بالعافيه حاولت والله العظيم اوقفهم بس ذقوني والله اسفه 


ياسر: مين دول 


كوثر ببكاء : اتنين مش عرفاهم ياقلبي سحبينها بالقميص ومضروبه وهي عماله تصوت وتنادي بأسمك 


ياسر: ماشي شكرا يامدام كوثر اتفضلي انتي 


ياسر: يارب ساعدني مش عارف افكر عقلي واقف يارب يارب 


ثم تذكر ياسر شيآ وذهب ركضآ الى سيارته


اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه الذاكرون 


سيد: ها ياض البت نامت


فرج: ايوه ياابا نيمتها طينه ورميتها علي السرير بالقميص 


سيد: حلو يلا جهز التليفون ونادي علي الواد اللي هايغتصبها 


فرج: عنيا هواااا 


سيد: ههههههه مفكره اللي انتي بتتحامي فيه ده هايحميكي مني ههههههه اللي في دماغي هاعمله هاعمله ياحلوه 


فرج: وصل ياابا 


سيد: يلا دخله خلينا نصور 


#دخل الشاب عار ولا يرتدي سوى بنطلون واخذ يقترب منها بعينين تأكلها بالكامل والا ان اقترب اكثر حتى وجد الباب ينكسر ويدخل منه  ذلك الوحش الغاضب  .

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم

كانت امال وسعاد يجلسون امام التلفاز ويونس ومعه علي يخرجون من المكتب معآ واذ بهم ينظرون لسعاد التى صرخت


سعاد: يالهوي يالهوي يالهوي 


      الفصل المئة و اثنين وعشرون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا


تعليقات