رواية عشقتها رغم صمتها الفصل التاسع والستون 69 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل التاسع والستون 69

بقلم حبيبه


علي وهو يأكل: طيب اكمل فطاري بقى يااام سيد عاوز خيااااااااار


زينه: انت جاموسه يلا ماعندكش دم ياذذفت


علي: عندي فراوله


زينه: هاهاهاها خفه ابو تقل دمك 


اسيا: ماما امال انا مش حابه اشتغل كلميه يوافق والنبي... 


امال: والله يابنتي..... 


زينه: اسوا روحي النهارده يونس دلوقتي متعصب ومافيش حد مننا هايقدر يكح في وشه حتى ماما مش هاتقدر يونس بيبقى واحد تاني لما يتعصب.. 


ياسين: انا كصاحب طفولته بخاف منه لما يتعصب روحي علشان دا غبي.. 


علي: روحي يااسيا وبلاش تتحديه دا مخه جزمه...... 


امال: روحي ياحبيبتي واخر النهارده هحاول اكلمه روحي النهارده علشان خاطري... 


اسيا: حاضر ياماما امال حاضر... 


ياسمين: ثواني هاجي معاكم.... 


زينه: تروحي تعملي ايه في شركة ان شاء الله تلعبي بلي.... 


ياسمين: طنط امال خلي زينه ملهاش علاقه بيا 


زينه: من حبي فيكي اوي اتوكسي 


علي: ياجامد هههههه


امال: بس ياواد منك ليها

عاوزه تروحي ليه ياحبيبتي 


ياسمين: هاروح اقضي يومي هناك ياطنط وهاقعد مع اسيا 


زينه: ليه ياختي ملاهي


امال: بس ياذفته انتي

روحي ياحبيبتي خلي بالك منها يااسيا هي ماتعرفش الشركه لسه..


اسيا في نفسها: كويس اهو تقرب منه ويبعد عني........ 


امال: اسيا. 


اسيا: ها. نعم 


امال: ها ايه ياحبيبتي بقولك خلي بالك من ياسمين 


اسيا باابتسامه: حاضر ياماما حاضر يلا 


ياسمين: اوكي باي  مامي باي طنط.. 


زينه: مامي الله يرحم 


خرجت اسيا وولم تركب بجانبه لم يعلق يونس على هذا وادار سيارته 


اسيا: ثواني لو سمحت 


يونس برفعة حاجب: افندم 


اسيا: احم ي يا ياسمين جايه. 


يونس باستغراب: ياسمين مين لامؤخذه 


اسيا: خا خ خطيبتك 


يونس: نعم ياختي


اسيا: خطيبتك 


يونس: ودي هاتعمل ايه ان شاء الله رايح اتفسح وانا ماعرفش انتي عبيطه 


اسيا: لو سمحت ماتغلطش وبعدين انا مالي هي اللي قالت اجي ومامتك قالتلي اخدها 


يونس: انتي........ يارب صبرني. 


ياسمين: هاااي ياحبيبي 


يونس: اتعدلي ياياسمين اسمي يونس فاهمه 


ياسمين بخوف: ا ا ا اسفه 


نظر يونس لاسيا بغضب جحيمي.... 


يونس في نفسه: تمام تمااااام وحيات امي لوريكي يااسيا يومك مش معدي.... 


استيقظت ورد من نومها


زينب: انت ياذفتتتتتته

قومي بقى دي شكل واحده كتب كتابه بعد يومين قومييييي


ورد: ياربييييي يوووه 

صحيت ياحجه والله صحيت صحيييت


زينب: الف مبروك ياختي يلا قومي اطفحي... 


ورد: ماشاء الله لسانك بينقط عسل ياوزه 


زينب: يلااااااا


ورد: ههههه حاضر قايمه

لازم اكلم علي لازم ماينفعش اتأخر بس ماما وكتب الكتاب بسسسس

ياربي ساعدني انا سلمتلك امري ياالله. 


جميله: نحن هنا 


يوسف: تعالي ياختي ادخلي. 


جميله: كنت عاوزني في حاجه ولا ايه 


يوسف: اه اقفلي الباب وتعالي


جميله: لأ اعم انا اخاف والشيطان تالتنا 


يوسف: اخلصي يابت 


جميله: خلاص اعم اهدى كده اهو


يوسف: اترزعي


جميله: اترزعنا تشكر اذوق 


يوسف: جميله كنت عايز اعرف منك حاجه 


جميله: خير ياسيدي


يوسف: احم كنت عاوز اعرف شوية حاجات ان اهلك الحقيقين


جميله: امي واتوفت وماليش غير ريم.. 


يوسف: قصدي اهلك الحقيقين ياجميله مش امك بالتبني.. 


جميله: ماعرفهمش ومش عاوزه اتكلم عنهم لو سمحت 


يوسف: جميله اسمعيني


جميله: بعد اذنك عندي شغل


يوسف: ج...... 



وصل يونس امام الشركه 


ياسمين: واووووو تحفه


ذهب يونس وهم خلفه


 ياسمين: ياربي  ايه الجمال ده الشركه دي تحفه.... 


يونس: الصبر يارب 


ذهب يونس الى مكتبه 


يونس: اسيا كلمي مستر چاك بلغيه اني منتظره 


اسيا: حاضر 


جاك: من معي


اسيا: سكرتيرت مستر يونس انه الان في مكتبه في انتظارك 


چاك: حسنآ سأتي وداعآ 


ياسمين: انتي يابتاعه انتي انا هالف في الشركه اتعرف عليها لو يونس حبيبي سأل عرفيه اوكيه


اسيا: حاضر. 


ذهبت ياسمين والى ان ذهبت حتى طلبها يونس


يونس: اسيا 


اسيا: تحت امرك يافندم 


يونس: هاتيلي ملف الصفقه حالآ. 


اسيا: حاضر 


دخلت اسيا والى ان دخلت حتى وجدته امامها...... 


اسيا بخوف: ف ف في ايه 


يونس بثبات وهو ينظر لها : ليه 


اسيا: ليه ايه 


يونس: ليه بتتجاهليني


اسيا: افندم


يونس: انا عارف انك بتحبيني ذي مابحبك وواثق كمان قلبك ده مش بيدق غير ليا انا وبس.... 


اسيا: اب ابعد عني 


يونس: ليه بتكرهي قربي انطقي ليه بتبعدي كل مااحاول اقرب منك انطقي يااسيا ليه ليييه اسيا انا بحبك والله بحبك ليه رفضاني كده

 ليه مش عاوزاني ليه بتكلميني وحش يااسيا 


اسيا: مابحبكش افهم بقى يابنأدم انت مابحبكش بكرهك انت ايييه قولتلك الف مره مابحبكش.. 


يونس؛ كدابه وهافضل اقولك كدابه انتي بتحبيني كدابه كدابه اعترفي بقى تعبتيني


اسيا: ابعد عني 


يونس: قولي يااسيا ارجوكي 


اسيا: بكرهك بكرهك 


يونس: كدابه كدابه كدابه اعترفي بقى 


اسيا: ابعد عني عاوزه امشي 


يونس: قوليييييي 


اسيا ببكاء: سيبني امشي والنبي ارجوووك


يونس: ليه بتعملي كده طب ايه السبب اسيا انا بحبك والله بحبك مش قادر ابعد وبعدك عني ده بيضعفني ومدمرني حسي بيا بقى انا تعبت 


اسيا: ا ان انا... 


صمتت اسيا بسبب طرق احدآ على باب المكتب 


شتم يونس بين نفسه


ذهبت اسيا سريعآ....

والى انفتح الباب حتى وجدته چاك..


چاك:اوووووو مابكي ياجميلتي 


تركته اسيا وذهبت للخارج.....


چاك:اووو ياويلي يالها من فتاه جميله احسدك مستر يونس فاانت تتمتع بهذا الجمال وحدك يارجل

اعذرك فاهي تمتلك جمال بهار يالها من جميله حقآ .... 


يونس بغضب: اصمت اياك اياك ان تلفظ اسمها على لسانك والا قطعته. 


چاك: ا انا لا اقصد مستر يونس


يونس: اذهب لا اريد رؤيتك ولقد انتهى كل شئ بيننا..

 

چاك: ماذا تقول يارجل

كل هذا من اجل فتاه 


يونس: قولت اذهب الان قبل ان افعل شيئآ اندم عليه 


چاك: ماهذا هل انا اتكلم مع رجل ام ما..... 


لم ينهي كلامه حتى وجد يونس يسدد له اللكمات من كل اتجاه 


ذهبت اسيا للحمام 

واخذت تتنفس بسرعه كبيره


اسيا: اهدي اهدي يالهوي كنت خلاص هاعترف 

اوففف الحمدلله الحمدلله 

اغتسلت بالماء وخرجت فوجدت الجميع يرقض اتجاه المكتب. 

 

ذهبت دارين للمكان الموصوف لها 


دارين: ياالهي ماهذا المكان المظلم المخيف 

ياربي. 


......: حبيبت قلبي وحشاني 


دارين: اين انت لقد ارتعبت بشده 


.......: هههههه لأ انا عاوزك رايقه دا احنا ليلتنا صباحي هههههه تعالي تعالي دا انتي وحشاني اوي 


              الفصل السبعون من هنا 

تعليقات