رواية عشقتها رغم صمتها الفصل مئة و عشرة 110 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل مئة و عشرة 110

بقلم حبيبه

 

اسيا: اوف الحمامات كله تحت مشغوله طب انا بطني خلاص جابت اخرها صح في حمام اوضتي قصدي اللي كانت اوضتي اه يابطني لا لأ انا لازم اطلع بسرعه..... 


اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 


#ذهبت اسيا في طريق غرفتها واثناء ذهابها سمعت صوت ارتضام شيء..... 


اسيا: حاسه اني سمعت حاجه لأ لأ اكيد بتخيل 


#تحركت اسيا لتكمل طريقها والا ان تحركت سمعت الصوت اقوى قررت الاقتراب من الغرفه حتى ترى ماسبب الصوت حتى سمعت من تتألم فتحت الباب بسرعه ونزلت الصدمه عليها توقفت مكانها وكأن جسدها قد شل بالكامل


امال: اس اااا.  اسيااااا


ظلت اسيا بمكانها لا تقوى على الحراك تنظر فقط لتلك الراكضه ارضآ وسط بركه من الدماء 


حاولت امال رفع يدها لتجعلها تأتي اليها:  ااا اسيااااااا اسي اسيااا


استفاقت اسيا اخيرآ من الصدمه وذهبت اليها ركضآ وقلب كاد ان يتوقف من الخوف عليها. 

جلست ارضآ ووضعت راءسها علي قدمها. 


اسيا ببكاء يقطع القلب: م ما ماما امال ما م مال مالك ياماما ف في ايه م مين عمل كده ساعدونييييييييي يانااس حد يساعدني 


رفعت امال يدها بهدوء وضعتها على وجنتها: اهدي ياقلبي اااا ا انا ه هابقى بخير ماتخافيش

بس اسمعيني بس ب بسرعه


اسيا ببكاء: ماما ارجوكي ماتسبنيش الله يخليكي خليكي جمبي الله يخليكي ياناااااااااس ياعااااااااالم حد يساعدني 

يانااااااااااااااااس 


امال: ا انا جمبك ياقلبي بس ا ااا اس اسمعيني يااسيا ع عز ه ه عز الدين هنا وع وعاوز يقتل ي يو يونس ار ارجوكي يابنتي ا اا انق انقذيه بسرعه 


اسيا: اييه طيب يقتله ليه 


امال:  م مش و وق وقته ر رو روحي يابنتي بسرعه انقذيه ارجوكي 


امال ببكاء: ابوس ايدك روحي انقذيه 


اسيا: حا ح حاضر ياماما حاضر. ط بس انتي اهدي حد هناااااااااااا 


امال: روحي يابنتي انا بخير المهم ابني روحييي

 


اسيا: حاضر استنيني جايه 


استغفرك ربي واتوب إليك


ذهبت أسيآ ركضآ لتبحث عن يونس فوجدته يقف مع ياسمين ارتاحت قليلآ لانه بخير فذهبت اليه بسرعه والا ان اقتربت وجدت نقطه حمراء على موضع قلبه فنظرت في الاتجاه الاخر وعلمت مكان من يريد قتله  نادت عليه بأعلى صوتها.لتنبه 


راءى يونس النقطه الحمراء وعلم ان هناك من يريد قتله فأبتسم وهو ينظر اتجاه من يصوب اليه ثم رفع يده ووضع اصبعه في منتصف راءسه وكأنه يتحداه ويقول له ان كنت شجاعآ اقتلني.... 


ظل يونس ينظر الى اتجاه من يصوب اليه ولم يرى هذه التي ترقد اليه 

ثواني وانطلقت الرصاصه وهي تعرف طربقها ولكن هيهات...... 


#توقف يونس بصدمه لتلك التي اخذتها بدلآ عنه ظل يونس في مكانه الجمته الصدمه 


جلست اسيا على ركبتيها امامه  تنزف الدماء من ذراعها  


#اسيا بهدوء: يونسس 


خرج من صدمته على سماع صوتها: 


يونس: اسيا اسيا اا اسيا لأ لأ لأ مستحيل مستحيل 


اسيا: بس بس اا ان انا بخير والله ا ال الطلقه دخ د دخلت ف في دراعي بس مم ماتقلقش 


يونس: لأ لأ مستحيل اسعااااااااف اتصلوا بالاسعاف يابهاااايم بسرعه


اسيا بتعب: ي يو يونس م ما ماما ا اما ماما امال 


يونس: بس بس اهدي ياقلبي ماتتكلميش اتصلوا بالاسعاف بسرعه  


اسيا: يونس ارج ارجوك اسمعني ممم ماما ف فوق ب بس بسرعه 


يونس: مالها ماما 


اسيا: ر رو رووووح ف ف في اوضتك ي يلااا 


يونس: حاضر حاضر بس اهدي ماتتكلميش خالص هاشوفها واجي 


اسيا: روووووح


جميله ببكاء: اسيا اسيا حبيبتي اسيا 


يونس: خليكم مع اسيا لحد ماالاسعاف توصل 


جميله: ماشي 


اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 

ذهب يونس سريعآ لغرفته 


يونس: ماما ماما انتي فين ماما انتي فين ياحبيبتي ما....... 


الا ان رائها يونس حتى توقف قلبه مرت ثواني وهو متوقف يريد الرقد ولكن جسده يرفض وكأنه شل في مكانه يريد الصراخ ولكن اين صوته لماذا لا يرفض جسده الخضوع اليه ياالله اميي 


واخيرآ استطاع الحراك ركض اليها بخوف وقلب يكاد ينزع من دقاته الخائفه السريعه 


يونس ببكاء: م م مم ماما مين عمل كده ماما حبيبتي فوقي ماما


امال بتعب شديد: ح حبيبي ا ان انت ب بب بخير. ع عز عملك حا ح اااااااه


يونس: بس بس اهدي ماتتكلميش ارجوكي انا بخير والله بخير اهدي 


امال بأبتسامه متعبه: ا الحمدلله ك كده هاموت وانا  مرتاحه 


يونس ببكاء وصراخ: لا لا ماتقوليش كده ارجوكي ماتسبنيش ياماما هاتعيشي والله هاتعيشي 


امال: اه اهدى ياحبيبي م مش عاوزه اش اشوف دموعك ان ات اااااااه 


يونس: بس بس اهدي علشان خاطري ماتتكلميش 


امال ببكاء:انت اسدي يا يابني س سامحني يابني انا جيت عليك ا ان انا عارفه ظل ظلمتك وانت س سكت سامحني يابني 


يونس: مسامحك والله ياقلبي بس خلاص والنبي اسكتي 


امال: ق قول لاسيا تس تسامحني هي بنتي خليها تسامحني يا يابني الح الحياه جرحتها كتير وا وانا ذودت ج جرحها ق قولها تسامحني 


يونس: حاضر ب بس اسكتي ارجوكي ارجوكي 


: حملها يونس وركض للخارج....  


زينه: في ايه في ايه 


رءات زينه اسيا ارضآ غارقه في الدماء  وجميله تحضتنها 


زينه بخوف: في ايه ايه ده مين عمل كده 


ياسين: فين يونس 


نظرت زينه راءت يونس يركض وهو يحمل امال بين ذراعه غائبه عن الوعي


زينه بصراخ: مامااااااااا لاااااااااااااء ماما في ايه مين عمل كده في ماما 


لم يتحدث يونس ركض للخارج بسرعه 


يونس: ياسين هات اسيا على المستشفى 


دقايق ووصلوا للمشفى 

حمل يونس امال ودخل المشفى 


يونس:. دكتووووور انتم يابهايم دكتوررررر 


ركض الجميع اليها بسرعه اخذوا امال من بين ذراعيه 


الطبيت: بسرعه على اوضة العمليات بسرعه يلاااااا


#دخلت امال غرفة العمليات وقبل دخول الطبيب امسكه ذلك الاسد الغاضب والخائف وكأنه كالطفل الفاقد امه 


امسكه يونس من تلابيب قميصه بقوه وغضب: امي لو جرالها حاجه مش هاتعيش بعدها فاااهم 


الطبيب بخوف: ح حا حاضر حاضر ان شاءلله خير 


تركه يونس اخيرآ 

واغلقت غرفة العمليات 


#لجاء يونس لمن لا يترك عبده مهما ابتعد العبد 

ياعبدي وان جافوك فأنا حبيبك وان الموك فأنا طبيبك 

بسم الله الرحمن الرحيم 

الذين صبروا وعلى ربهم يتوكلون} 


          الفصل المئة والحادي عشر من هنا 

تعليقات