رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السابع والستون 67 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل السابع والستون 67

بقلم حبيبه


نظر علي بجانبه وجد بركاننآ ينتظر الانفجار 


علي: احيييييييه بينها ليلة فل ياسر ابن المسهوكه ده هايتظبط ههههههه 


هبط علي ببطئ الى مستوى زينه التى كانت تستند عليه.... 


علي بصوت هادئ: بت ازينه بصي كده علي اخوكي جنبك... 


.. نظرت زينه صدمت منه... 


زينه بصوت هادئ: يالهوي يالهوي يالهوي يالهوي مين ده 


علي: ههههههه اخوكي يونس الهادي الحنين بقى هولاكوا 


زينه: خرابي دا شكله مرعب اوي ياض طب هو ماله 


علي بغمزه: ههههههه اخوكي طب وحب 


زينه بصوت عالي: حببببببب 


نظر الكل لها.. 


علي: اه يابنت المفضوحه هانتجرس 


زينه: اسفه اسفه اسفه 


علي: اسفه ايه يخربيت ابوكي 


زينه: المهم هو ماله 


علي: ههههههه استني اما اشعلل شويه اصل بعز ياسو حبتين 


زينه: ههههههه وانا والله بعزه يلا يالولو انطلق 


علي: استعنا علي الشقا بالله  احم احم ايه يا ياسر هو مافيش غير اسيا اللي تسلم عليها ولا ايه 


ياسر: الصراحه مش شايف غيرها 


علي: نهار كحلي بجميع الوانه هاتوحشني يا ياسو... 


يونس بغضب مكتوب وهو يضغط علي اسنانه: ياسر روح ارتاح في اوضتك 


ياسر وهو ينظر لاسيا : ايه يايونس ياخويا خليني قاعد وسطيكم شويه انتم واحشني اوي اوي 


علي: العب يامولعب باين هانحضر فيلم اكشن ببلاش ابت ازينه اخوكي هاينفجر في اي وقت 


زينه: ههههههه وحياتك لاعمل ليله وافرق لحمه علي كل الناس لو ضرب الواد اللزقه ابن الملزقه ده... 


علي: عاوز كبدت العجل يابت 


زينه: اتفو عليك ياعلي اتفوا عليك تافه وهاتفضل تافه... 


علي: برضو هاخد الكبده بس كده... 


اسيا: احم بعد اذنكم هاروح اصلي وارتاح فوق ياماما امال... 


يونس: اطلعي 


ياسر بصدمه: معلش ثواني هو انا بحلم ولا حاجه 


سعاد بمكر: لأ ياحبيبي مش بتحلم اصل الخرسا اتكلمت وطلعلها صوت 


نظر يونس لها نظره ارعبتها فنظرت ارضآ سريعآ خوفآ منه......


ياسر: بجد الله بس صوتك جميل جداً وحلو اوي سمعيني كده صوتك تاني يااسو.. 


علي: تراهني ابت انه هاينفجر دلوقتي 


زينه: خمسين لخمسين 


ياسر: صوتك حلو اوى يااسو عسل شبهك


علي: 1  2   3.اكشن


وهنا ولم يستطع يونس الصمت هجم علي ياسر واخذ يلكمه في وجهه من كل جانب ولم يستطع احد التحكم في  هذا الاسد الغاضب 


زينه: احيه احيه احيه احييييييه دا عجن الواد يخربيتك ياعلي دا هايعمله كفته الحق وقفه ياااااض... 


علي: بطلي زن يابت واصبري اما اتفرج شويه   


 زينه: تتفرج علي ايه يامنيل الحق الواد من ايد الوحش ده ياااض


علي: اووووف حاضر حاضر يابرده


ذهب علي سريعآ الى ذلك الوحش الثائر.. 


علي: يونس يونس اهدى موت الواد يخربيتك يونسسسس فوووق يابني يونسسس


توقف يونس فجأه نظر خلفه وجد اسيا تنظر له بذعر خائفه وتبكي... 


اغمض عينيه حزنآ على تسرعه في غضبه فقد اخافها...

اخذ نفس عميق ليفرغ شحنات غضبه الدفين ويهداء من حاله...   


علي: يونس انت كويس هديت دلوقتي 


هز يونس راءسها بالايجاب.... 


يونس: اسف جداً ياياسر ام سيد ياام سيد هاتي دوا بسرعه ومرهم وقطن. 


علي: اسف ايه يخربيتك دا انت خرشمت الواد دا ماعدش نافع... 


يونس:احم  معلش ياياسر كنت بس مخنوق من حاجه في الشغل وطلع فيك اعذرني 


ياسر: ااااااه اسف ايه ياعم انت بوظتلي وشي وانا مال امي انا مخنوق ولا تولع تيجي تضربني انا ليييه.... 


يونس: احترم نفسك يلا بدل مااكمل عليك فااهم

 


ياسر بخوف: ان. ا انت عاوز تضربني تاني شا شايفه ياطنط 


امال: يونس خلاص انت بهدلة ابن خالتك 


يونس: انا داخل المكتب 


نظر يونس قبل  ثم  ذهب..... 


اسيا: بعد اذنكم..


ياسر: ااااااه شايفه اللي حصلي ياماما بسبب ابن اختك اااااااه والله لولا انه فجأني كنت رديت عليه... 


علي: اتوكس دا انت اتعجنت.. 


سعاد: معلش ياقلب امك معلش شايفه ياامال ياختي يونس عمل ايه هو انا ابني اتكلم في حاجه تخليه يعمل فيه كده هو احنا علشان قعدين عندكم تذلونا للدرجه دي ياختي.. 


امال: لأ ياحبيبتي دا بيتك ماتقوليش كده.. 


سعاد: اومال دا ايه ياختي شايفه عمل في ابني ايه.. 


امال: معلشي ياحبيبتي انا اسفه ليكي عن ابني 

يلا ياياسر يابني اطلع اوضتك ارتاح وهابعتلك ام سيد بالاسعفات الاوليه... 

وانت ياعلي طلع زينه اوضتها... 


علي: ههههههه ياقلب امك معلش تعالي يابنتي خليني اوصلك اوضتك. 


زينه: ههههههه شوفت شكله ههههههه يالهوي يالهوي دا يونس عمله شاورما الواد مابقاش نافع خالص ههههههه 


علي: اتكتمي يخربيتك هانتفضح اخلصي يلا خليكي تطلعي...

دخل يونس مكتبه. 


يونس: هو ايه اللي حصلي اذاي ماقدرتش اتحكم في نفسي  كده اذاي وهي هي خافت مني اوي ولا كانت خايفه اه شكلها كده كانت خايفه عليه دا انااقتلها  اووففففففف استغفرالله العظيم واتوب إليه ايه اللي بقوله ده  ياالله انا هاقوم اصلي ركعتين يمكن اهدى شويه  وارتاح... 


دخلت اسيا غرفتها وادت فرضها واخذت تدعي لربها... 


اسيا: يارب اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺يارب قويني يالله وشيل حبه من قلبي واحفظه واحميه يارب واحفظلي اختي واجعلها في حمايتك ايآ كان مكانها  ياارب  اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيد محمد 

 معلومه كده علي الماشي (دائما قبل ماتدعي لربك صلي على سيدنا محمد واختم دعائك بالصلاة علي سيدنا محمد فالله لا يرد الصلاتين ولا يرفض مابينهم... 

انتهت اسيا من دعائها وقررت الذهاب لزينه ولكن راءت مالم تكن تريد ان تراه... 


اسيا: ياااربيييي هو انا ناقصه احسن حل كأني مش شيفاه واكمل طريقي... 


اكملت اسيا طريقها وهي تنظر ارضآ... 


يونس: ايه راحه تطمني عليه ولا ايه 


اسيا: مش فاهمه قصدك هو مين ده معلش


يونس: الغندور بتاعك 


اسيا: غندور مين انت بتكلمني كده ليه 


يونس: ياسر اللي كنت هاتموتي عليه وانا بضربه تحت هههه ايه خوفتي عليه اوي كده قلبك وجعك عليه ههههه

بتحبيه للدرجه دي طب كنتي قوليلي دا انا افرحل........ 


 

اوقف يونس كلامه بصدمه  اثر تلك اليدين التي نزلت على وجهه 


يونس بغضب: انتي اتجننتي 


اسيا وتحاول كبت دموعها: اخرس انت اللي شكلك اتجننت لما تقولي كده تبقى اتجننت لما تهين احترامي تبقى اتجننت لما تمسح بتربيتي الارض كده تبقى اتجننت ايييه للدرجه  دي شايفني مش محترمه  ... يااستاذ يونس عز الدين البيه المحترم انا يمكن فقيره وتربية ملجاء بس متربية اوي  يامحترم والظاهر اني غلطت وغلطت كتير اوي اوي اوي بعد اذنك 


ثم وبدون سابق انذار وجدت يونس يمسك بيده ويقفذها علي الحائط خلفها. 


اسيا: ان..... 


يونس: اخرسي خالص صوتك مايعلاش عليا فاااهمه. 


اسيا بخوف: اب اب ابعد عنيي كده غلط 


يونس: ومين قال عليكي انك مش محترمه انتي عبيطه 


اسيا ببكاء: سيبني امشي ارجوك 


يونس: انتي ليه بتعملي كده يااسيا ليه بتبعدي عني ليه بتكرهي قربي كده في ايه انا عملت ايه يخليكي تعملي كده ارحميني. 


اسيا: يو يونس ابعد بقى والنبي عا عاوزه امشي 


يونس: طب ردي عليا 


اسيا: مابحبكش مابحبكش افهم بقى مابحبكش انت ذي اخويا ارجوك ابعد وخليك في خطيبتك وسيبني في حالي بقى يااخي انت ايييه اعمل ايه تاني علشان تفهم مابحبكش مابحبكش مابحبكش عيش حياتك بعيد عني انا مش بحبك خطيبتك بتحبك حاول تحبها. 


ابتعد يونس واخلى لها الطريق بصمت دفين.. 


اسيا: اه صحيح انا مابحبش حد ولا خوفت علي حد يايونس بيه لان اللي ذيي مابقاش من حقه دلوقتي يحب ولا يتجواز حتى ههههههه. 


ثم تركته وغادرت.. 


يونس: لأ ياحبيبتي انتي حقك تفرحي ذيك ذي اي بنت حقك تحبي وتتحبي وتتجوزي وتعيشي احلى ايام حياتك مين قال انك اتكتب عليكي تحبسي نفسك وتفضلي وحيده وحزينه ملعون ابو المجتمع اللي يظلمك ومايقفش جنبك   مش ذنبك ان شوية كلاب يعملوا فيكي كده 


           الفصل الثامن والستون من هنا 

تعليقات