رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الخامس السبعون 75 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الخامس السبعون 75

بقلم حبيبه


كادت اسيا ان تدخل غرفتها حتى وجدته امسك الباب بيديه قبلها


ارتعبت اسيا بشده عندما نظرت اليه وراءت عينيه.... 


اسيا بخوف: يو يو يونس ابعد ابعد عني


يونس بهدوء مخيف: ارفضي 


اسيا: افندم


يونس: ا ر ف ض ي


اسيا: ارفض مين


يونس: عريس الغفله اللي تحت 


اسيا: ارفضه ليه هو عارف حقيقتي وقابل بيا يبقى ليه ارفضه 


**ضرب يونس بيديه الحائط بجانبها مما ارعبها....... 


يونس: انتي ليا انا وبس ملكي انتي فاهمه... 


اسيا: انا مش ملك حد انت فاهم ابعد عني بقى انت ذي اخويا مابحبكش مابحبكش


يونس: احلفي


اسيا: اب ابعد من طريقي لو سمحت 


يونس: ايه مالك مش انتي مش بتحبيني يلا احلفي علشان اصدق انا واثق ان عمرك ماتحلفي بربك كدب يلا احلفي وبعدها اوعدك هابعد عنك..... 


اسيا: ابعد من طريقي ارجوك خليك مع خطيبتك وسبني في حالي 


يونس بأصرار: اح ل في


اسيا: ابعد بقى 


يونس: احلفي 


اسيا ببكاء: ايوه ايوه بحبك بحبك ارتحت 


جلست ارضآ وهي تبكي 


اسيا: بحبك وعمري ماحبيت ولا شوفت ولا هاشوف غيرك ايوه بحبك وبدعي ربنا كل يوم يشيل الحب ده من جوايا وارتاح بحبك وحبيت عيوبك قبل مميزاتك ارتحت ارتحت كده... 


يونس: ايوه ارتحت وهانزل دلوقتي اعرف الكل اني بحبك وهاتجوزك 


اسيا: وامك هاتوافق ببنت مغتصبه 


توقف يونس مكانه 


يونس: هاكلمها 


اسيا: طب والمجتمع هايوافق 


يونس: مايهمنيش يهمني انتي بس والباقي في داهيه... 


اسيا: انا مش هاقبلها على نفسي يايونس 


يونس: يعني ايه 


اسيا: يعني انا مانفعكش لا انت من توبي ولا انا من توبك يابيه انت دخلتني بيتك واهلك حبوني وعطفوا عليا وانا ماقدرش ارد الجميل ده بكده 


يونس: بس انا مش قادر ابعد عنك يااسيا والله حاولت بس مش قادر ياشيخه افهمي بقى حسي بيا  انا ماكنتش مقتنع بالحب ده بس انتي دخلتي حياتي غيرتيها وخلتيني احبك غصب عني اعمل ايه مش بأيدي انتي قوليلي اعمل ايه علشان ابعد وانا هانفذ 


اسيا بقلب يتألم: حب خطيبتك 


يونس: مستحيل 


اسيا: لأ مش حاول وحبها وهي طيبه وبتحبك وانا هابعد عنك


يونس بغضب: نجوم السما اقربلك من انك تبعدي عني فاااهمه انتي ليا وبس مخلوق مخلوق بس يلمسك غيري وعزت وجلالة الله لاقتله وهاتجوزك حتى لو غصب عنك سمعاني حتى لو غصب عنك ووريني مين هايقدر يوقفني سلام ياعروسه 


ذهب يونس وترك تلك الباكيه ارضآ تبكي بقهر على حظها.... 


اسيا ببكاء: يارب انا ببعد عنه لاني عارفه اني هاضره لو قربت ببعد علشان مهما كان امه بتحبني مستحيل تقبل واحده ذيي لابنها الوحيد مستحيل المجتمع يقبلني ليه مستحيييل هو غبي وعنيد مش راضي يفهمني يارب ساعدني ياسندي وضهري وحبيبي..... 


ذهب يونس بغضب لجناحه... 


يونس: غبيه غبيه غبيه غبيييييييه امتى بقى هاتفهمي اني مايهمنيش حد ولا يهمني اللي حصلك انا بحبك انتي بحبك انتي وبس 

بس انتي ليه بتصديني كده بس لا لأ يااسيا هاتجوزك حتى لو غصب لكن تاخدي غيري انسي انسي ياارب ساعدني انا هاموت لو قدرها تبقى لغيري اكتبهالي يارب والنبي يارب ساعدني ساعد عبد لاجأ اليك ..... 


*ثم خلع ثيابه وذهب ليفرغ شحنة غضبه فى الملاكمه 


ذهب علي لغرفته وتذكر ورد فاقرر الاطمئنان عليها اخرج هاتفه وضغط على رقمها وانتظر الرد.... 


ورد: السلام عليكم 


علي: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامل ايه ياجميل طمني عليك 


ورد: الحمدلله بخير 


على: مالك 


ورد: ماليش


على: مالكيش اذاي ماتتكلمي وتخلصي ياورد في ايه 


ورد: علي ماتزعقليش لو سمحت 


علي بغضب: لأ هازعق لانك مستفزه هازعق لان بجد كده كتير وانتي جبله مابتحسيش 


ورد: انا مستفزه ومابحسش ياعلي


علي: اه ياورد 


ورد: طب سلام 


علي: ور..... 

يوووه قفلة السكه بنت ال.... طب اعمل ايه بحبها بنت الجزم دي وهي جبله مافيش عندها دم الجاموسه دي طب اعمل ايه شكلي جيت اكحلها عميتها ياحوستك السوده ياعلي كنت بتنصح الناس دلوقتي مش عارف تنصح نفسك.. 


استيقظت جميله من نومها اخذت حمامآ ينعشها وادت صلاتها وارتدت ثيابآ جديده وخرجت.... 


ريم: جوجو انا حضرت الفطار بسرعه علشان اتأخرت افطري بقا سل..... انتي مين 


جميله: هههههه اختك جميله 


ريم: بتهزري 


جميله: والله اختك يارخمه 


ريم بدموع: اعاااااا اختي عسل كده يالهوي ملاك ياناس عسل عسل 


جميله: هههههه بس يابت بتكثف ويلا بقى هش علي مدرستك علشان اتأخرتي.. 


ريم: اوبس صحيح طب يلا سلاموز يامزه 


جميله: هههههه سلام ياروحي... 


ذهبت جميله لعملها وكل من يراها فى يصدم من هيئتها الجديده المبهره 


جميله: سماعليكم ياعصعص


عصام: كنتي فييين ياذف........ ايه ده 


جميله: ايه يابني مالك 

فى ايه 


عصام: انتي مييين ايه ده ايه ده ايييه ده


جميله: يووووه فى ايه ياعم انا ذفت الطين جميله 


عصام: جميله جميله الهبله بتاعتنا 


جميله: استغفرالله العظيم يارب اه الذفته بتاعتكم... 


عصام: عسل يخربيتك بسم الله ماشاء الله قمر 


جميله: هههههه ربنا يخليك ياعصومي 


عصام: طب يلا ياختي القهوه بتاعت يونس بيه جاهزه ومش راضي يشربها غير لما انتي تطلعيها.... 


جميله: يادي ام القهوه بتاعت كل يوم انا زهقت

اعم انت.... 


عصام: يلا ابت اخلصي 


جميله: طووويب 


ذهبت جميله لمكتب يوسف لم تجد هبه بمكانها فاقررت الدخول 


وجدت يوسف يوقع بعض الاوراق  وهبه بجانبه.... 


جميله بغضب لما تعلمه: احم احم احم 


هبه: جميله روح قلبي ايه العسل ده يخربيت جمالك وشك منور ياروحي ربنا يحفظك 


جميله بهدوء: شكرا 


هبه: احم طب بعد اذنكم


اعادت جميله نظرها اليه وجدته في عالم اخر ينظر لها فقط وعلى وجهه ابتسامه بلهاء 


جميله: انت ياعم ماترد 


يوسف بتوهان: انتي مين 


جميله: يادي االنيله عليا وعلي اللي خلفوني هو انا مافيش حد في ام الليله دي يعرفني هنا ولا ايه يوووه.... 


وقف يوسف امامها... 


يوسف: يالهوي علي جمال امك ايه ده يابنتي اكيد امك كانت نحله علشان كده جابتك لينا ياعسل


جميله: اتلم ياعسل وخليك في هبه بتاعتك 


يوسف: بتغيري عليا ولا ايه ها هاهاها... 


جميله: نجوم السما اقربلك هش ياض 


يوسف بصدمه: ياض اه يابيئه بس سيبك انا بجد فخور بيكي انك اخدتي القرار ده الف مبروك بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن فيما خلق قمر يابت 


كانت جميله قد اخذت قرار ارتداء الخمار اللف 


جميله بفرح: بجد عجبك 


يوسف: تحفه ايه في الجمال ياقمر بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك 


جميله: مغسي مغسي 


يوسف: وبالمناسبه دي القمر يسمحلي اعزمه على بيتزا من اللي بيحبها


جميله: اسفه يايوسف بس ماينفعش دلوقتي دلوقتي لازم احترم حجابي واحطه تاج على راسي وحجابي يمنعني اخرج مع حد مايربطنيش بيه علاقه 

اسفه...... 


يوسف بفخر وحب: ولا يهمك ياقمر يسعدني قرارك وكلامك فرحني اكتر وبجد بفتخر بمعرفتك... 


جميله: طب يلا هاطير انا اخلص شغلي علشان الحق اجيب ريم سلام ياعسليه 


يوسف بصوت واطي: سلام ياقلب وروح العسليه... 


ذهب علي لورد فى المستشفى.... 


طرق الباب 


ورد: ادخل 


علي: انا جييييت قومي فزي هاتيلي حاجه اشربها.... 


ورد: افندم 


علي: اخلصيييي يابت انتي ويلا علشان عازمك علي الغدا 


ورد: بس 

علي: من غير بس اخلصي بدل مااعمل مصيبه هنا وتتفضحي وتبقى جنايه وانتي عارفه جناني 


ورد بأبتسامه هادئه: حاضر ثواني 


ذهبت ورد للخارج 

ثواني وقد انتهت من تجهيز نفسها 


ورد: يلا  


علي : بعديكي يابرنسيسه... 


ذهبوا  لمطعم بجانب المشفى وجلسوا في انتظار الطعام. 


على: ورد اسف 

ورد: اسف على ايه 


علي: اسف على كلامي وتعصيبي بس انتي رخمه 

ورد: انا رخمه ياعلي 


علي: اه ومستفزه كمان 


ورد: والله 


علي: خلاص ياختي انا اللي مستفز ماتزعليش بقى ... 


ورد: ماشي 


علي: عاوزك تساعديني فى حاجه ممكن 


ورد: اه قول يامصلحجي 


على: فاكره البنت اللي وديتني المستشفى لما انا عملت حادثه 


ورد: اه مالها 


علي: بصراحه عجباني اوي وك كنت حابب اتقدملها ممكن تيجي معايا... 


تحطم قلب ورد فور سماعها كلامه وعجز لسانها عن الكلام تمامآ ولا يأتي فى خاطرها سوى فكرت بعده عنها


على: ورد 

ورد:.... 

علي: يابنتي انتي ياامه ورررررد


ورد: هااا نعم 


علي بخبث: قولتي ايه 


ورد: فى ايه 


على: انك تيجي معايا اتقدم للبنت 


ورد: بتحبها ياعلي 


علي: مش لازم احب انا حبيت مره وتكسرت واترفضت يبقى بلاش احب  هي بنت جميله ولطيفه ومحترمه وانا اعجبت بيها 


ورد بغضب: خلاص يبقى الف مبروك بعد اذنك 


علي: استني يابت في ايه 


ورد: ابعد من وشي دلوقتي ياعلي وسيبني امشي 


علي: لأ لما افهم 


ورد: اوعى ياعلي من وشي مش فيقالك دلوقتي 


علي ببرود: لأ لما افهم فى ايه 

ورد: وقد خرجت عن حدود السيطره عاوز تعرف فى عاوو تعرف فى ايه في ان انا بحبك بحبك بحبك 


          الفصل السادس والسبعون من هنا 

تعليقات