رواية عشقتها رغم صمتها الفصل المئة و السادس عشر 116 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل المئة و السادس عشر 116

بقلم حبيبه 


يونس: حمد لله بالسلامه ياقمر منوره بيتك 


امال بتعب: الله يسلمك ياحبيبي 


زينه: انا مش عارفه يايونس ليه صممت تخرج ماما دلوقتي دي لسه تعبانه


يونس: هنا ماما هاتبقى بخير هى مش بتحب جو المستشفيات 


امال: عنده حق هنا بيتي اكتر راحه ليا ياقلبي 


يونس: واطمني انا طلبتلها ممرضه شاطره تعتني بماما..... 


زينه: خلاص ماشي المهم ماما تكون بخير ومرتاحه


يونس: طيب اييه


زينه: ايه 


يونس: كتك اؤه هو ايه اللي ايه مش ناويه تهوينا ولا ايه يابت 


زينه: لأ هاطمن على ماما الاول 


يونس: ماما بخير الحمدلله والممرضه خمسه وهاتكون هنا يعني وجودك مالوش لازمه ياقلبي..... 


زينه: اخص عليك يايونس انت بتكرشني 


يونس: اه بكرشك يلا بقى الواد مستنيكي بره هش بقى بقالك كتير كاتمه على قلبي كاتمه سوده يلا ابت من هنا ياساتر


زينه: انا ياابوا الانس كاتمه على نفسك لأ اخص عليك اخص لأ بجد اخص عليك اخص... 


يونس: يلا يابت بتقل دمك ده هش 


زينه: ههههههه حاضر حاضر سلام هابقى اشوف ماما ماشي سلام 


يونس: استني


زينه: ايييه تانيييي


#ذهب يونس اليها بهدوء واخذها بين احضانه 


يونس: هاتوحشيني يازينه خلي بالك من نفسك ياقلب وحياة  اخوكي.... 


#ابتسمت زينه بحب على ذلك الاب والاخ والعائله بأكملها بالنسبه لها: حاضر ياحبيبي ابقى طمنى على ماما الله يخليك... 


يونس: حاضر يلا بقى عشان جوزك مستنيكي بره بقاله فتره.... 


زينه: ماشي يلا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


يونس: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 


يونس: رايحه فين ياست انتي 


سعاد: هاشوف اختي يابني


يونس: الاوضه دي رجلك لو دخلتها  ماتلوميش الا نفسك.. 


سعاد: يعني ايه يابني


يونس: يعني انتي عارفه كويس انا اقدر اعمل ايه فاااهمه.... 


سعاد بخوف: حا ح حاضر 


الحارس: يونس بيه في بنت بره وبتقول انها الممرضه.... 


يونس: فتشوا الحاجه اللي معاها كويس وانا هابعت ام سيد دلوقتي تفتشها  وبعدين دخلوها... 


الحارس: اوامرك


يونس: اسمع اي حد يدخل هنا حتى لو من افراد العيله فاهم حتى لو حد من افراد العيله يتفتش  واي بنت انا هاخلي ام سيد تفتشها تمام  لو ماتنفذش اللي قولته مش هارحمكم فاهم 


الحارس: تحت امرك بعد اذنك... 


يونس: ايه ياااا ياخالتي هاتفضلي واقفه قدامي كتير ولا ايه.... 


سعاد: ها لأ يابني انا ماشيه اهو ماشيه.... 


جميله: ياااااه اخيرآ رجعنا بيتنا منوره البيت مره ثانيه يااسوا.    


اسيا: بنورك ياقلبي 


طيب دلوقتي المفروض اوضتك فوق تمام

اممممممم كيف راح نطلع الحلووووو امممممم 


يوسف: جميله 


جميله: ششششش اصبر يايوسف بفكر يابني 


يوسف: يابت اسمعي 


جميله: دقيقه بس بصي نطلب اتنين ممرضين يساعدوني ولا لا في هنا ام عبدو الشغاله تساعد


اسيا: ياقلبي ماتتعبيش حد ممكن انا احاول اطلع لوحدي 


يوسف: يابت ياجميله 


جميله: لأ طبعاً الدكتور قال لازمك راحه وكمان طلبنا ممرضه علشان تهتم بيكي فاانسي انك تتحركي لوحدك فاهمه يابت


اسيا: ههههههه حاضر ياقلب البت 


يوسف: يابنتي اسمعيني طيب الاول يخربيتك رغايه..... 


جميله: قول ياخويا قول  اتحفني 


يوسف: انا طلبت من الخدم واحنا في المستشفى انهم ينزلوا كل حاجة اسيا في اوضه تحت هنا علشان تكون مرتاحه اكتر وكده كده في كذا اوضه تحت هنا


جميله: فكره حلوه ولما انت تقدر تحلها مانطقتش  ليه ياخويا... 


يوسف: كنت عاوز انطق والله بس في واحده  زنانه  مابطلتش زن بقالها ساعه شغاله مش سامحه لحد حتى انه يكح 


جميله: ايه ده هو انا الزنانه دي 


يوسف: هو في غيرك يامه 


جميله: اخث عليك دا انا غلبوبه... 


يوسف: انت هاتقوليلي ياختي 


اسيا: ههههههه اهدوا ياجماعه انا دلوقتي تعبانه وعاوزه ارتاح انام فين..... 


يوسف: تعالي هاوديكي علي الاوضه 


#امسك يوسف الكرسي المتحرك واخذ اسيا للغرفه ومعه جميله 


يوسف: اتفضلي ياستي نورتي اوضتك الجديده شوفي لو في حاجه مش عجباكي اظبطهالك 


جميله: ايه ده ايه  ده ايه العسل ده اومال انت ماظبطليش اوضه ذي دي ليه دا حتى الواحد ينام مرتاح 

اش اش اش وكمان عامل مسجد صغنن وراديوا قرءان اعاااااااااااااااااااااااا انا من ده ياحازومبل 


يوسف: ياقلب حازومبل انت تأمرني وانا انفذ دا انا عيوني ليك ياروحي انت 


#احمر وجه جميله من ذلك الغزل المفاجاء...... 


جميله: احم احم يخربيتك اتلم عيب.... 


يوسف:  يابت انتي مراتي مش شاقطك من شارع الهرم ههههههه وبعدين دي الحقيقه انا مش بحبك انا بعشقك ياجميله ودي مافيهاش كسوف ياروح قلبي... 


عندما سأل الرسول عليه افضل الصلاة والسلام من الاحب بين زوجاتك الى قلبك قال عائشه رضي الله عنها ولم يخجل من الاعتراف بحبها امام الناس..... 


نظرت اليه جميله بعيون تلمع بعشقه ولا تضيئ بذلك الحب سوى له فاهو من استطاع التحكم في اوتار قلبها 


جميله: ربنا يخليك ليا يارب 


يوسف: ويخليكي ليا يامجنناني.... 


اسيا: احم احم نحن هنا 


جميله: احيه نسينا البت يخربيتك... 


يوسف: ههههههه 


اسيا: ههههههه ربنا يخليكم لبعض يارب 


يوسف: امين يارب 


اسيا : شكرا ليكم بجد شكرا شكرا 


جميله: كده هانزعل من بعض وهو في مابين الاخوات شكر يابت 


اسيا: لأ 


جميله: طيب يبقى خلاص ماتشكرنيش يااسيا علشان مازعلش منك


اسيا: لأ خلاص مش هاقولها تاني... 


يوسف: طيب يلا ياجميله نخرج ونسيب اسوا ترتاح علشان شكلها تعبت ن ذننا 


اسيا: لأ والله دا انتم عسلات اوي 


جميله: احم احم بكثف ابت


يوسف: ودا من ايه لامؤخذه 


جميله: بتقول حاجه ياحبيبي 


يوسف: ها  لا ياقلبي بقول يلا بينا نجهز غدا ونسيب اسوا ترتاح 


جميله: ماشي يلا بينا 


سعاد: الوو


عز الدين: قلبي ياناس


سعاد: عز الدين 


عز الدين: بيه ياسعاد  اوعي تنسي نفسك ياحلو اسمي عز الدين بيه فاهمه


سعاد: ح حا حاضر بس انت عاوز ايه مني 


عز الدين: كل خير ياعسل كل خير.. 

عاوزك تجبيلي الاخبار كلها 


سعاد: اخبار ايه


عز الدين: انتي هاتستعبطي ياسعاد ولا ايه اخبار امال وابنها ابن ال 


سعاد: بس ده مسكني كذا مره وعرف اني بجيبلك اخبارهم ولو كررتها ممكن اموت فيها دا ممكن يدفني حيه بلاش انا الله يخليك...... 


عز الدين: صدقيني ان مانفذتيش اللي بقولك عليه انا اللي هاقطعك حتت صغيره بأيدي وارميكي للكلاب تاكلك وتقرقش عضمك وانتي عارفه اني اقدر اعملها ياسعاد.... 


سعاد بخوف : لأ الله يخليك 


عز الدين: هاتعملي اللي قولة عليه ولا لا 


سعاد: حاضر حاضر 


عز الدين: شطوره يلا مستني غوري 


لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 


#وصل ياسر للمنزل


ياسر: انتم ياللي هنا في حد خالع راسه 


مريم: ههههههه لأ 


ياسر: عامل ايه النهارده ياجميل 


مريم: بخير الحمدلله 


ياسر: طيب الحمدلله كلتي


مريم: لأ وجعانه اويييي


ياسر: طب وماكلتيش ليه يابنتي على مااذكر انا حاطت اكل كتير في التلاجه.... 


لا إله إلا الله وحده لا شريك له له 

الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير 

مريم: ماهو بصراحه يعني قصدي 


ياسر: اخلصي ياختي هاتعدي ساعه في ماهو يعني هو هي قصدي قولي يامه... 


مريم: بصراحه قولة ممكن تزعل ولا تزعق اني جيت عليهم في غيابك 


ياسر: ههههههه ههههههه لا دا انتي مجنونه واحتمال تكوني عبيطه 


مريم: ماتغلطش ياعم انت احسنلك..... 


ياسر: خلاص ياستي يعني غلطنا في البخاري يلا تعالي ننزل نشتري لبس وبالمره نتغدا علشان انا كمان جعان 


مريم بسعاده: ايه ده بجد طب يلا يلا 


ياسر: ههههههه يلا 


#ظلوا ياسر ومريم يتجولون ويشترون بعض الثياب حتى انتهوا واثناء ركوبهم السياره راءهم اخوها


فتحي: ايوه ياابا لقيتها بنت ال*****


سيد: جدع ياض لقيتها فين 


فتحي: ماشيه مع واحد بشوات اوي ونضيف وشكله ابن عز الصايعه 


سيد: الله الله اومال ناصحه تمثل علينا احنا بس انها الطاهر الشريفه 

بقولك ايه ياض خليك وراها وشوف رايحه فين فاهم 


فتحي: ماشي ياابا سلام


سيد: سلام 

ماشي يابنت ال****ان ماربيتك على ايدي مابقاش انا سيد..... 


         الفصل المئة والسابع عشر من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا


تعليقات