رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الثامن والثلاثون 38

بقلم حبيبه


جميله: الو ياوليد خير مش شايف ان مكلماتك كترت 

وليد: ياقلبي هو انا لو مكلماتي ماكترتش عليكي هاتكتر علي مين ها ها...... 


جميله بملل: لخص ياوليد


وليد: يلا ياقلبي علشان الحفله.... 

جميله: تمام هانزل 

وليد: مستنيك ياجميل 


دخلت زينه واسيا الغرفه وجدوا علبتين كبار علي السرير... 

كان كل علبه عليها اسمهم.... 


كان فستان زينه لونه رمادي ضيق للوسط  ينزل بااتساع علي كامل جسدها هادئ جداًومعه حذاءه وكامل مستلزماته  .... 


اما اسيا  فكان لونه سماوي مزين من الصدر   يزينه حزام من الوسط مزين  وينسدل عليها باتساع كبير ومعه جميع مستلزماته..... 


زينه: واااااو فساتين تحفه والنبي الواد يونس طلع عنده ذوق ابهرني المنيل......

بقولك ايه ابت يااسيا. 


كانت اسيا في عالم اخر 


زينه: اسيا اسيا اسيا انتي يابت 


نظرت لها اسيا... 

زينه: ايه يااما فينك كده ايه اللي واخدك مني ياجميل.. 


ضربتها اسيا بغيظ في كتفها.....


زينه: اوتش ايدك تقيله اوي  يابت المهم قومي يلا علشان نجهز قبل ماابيه يجي يعلقنا....


علي: ابو الاونس العسل 

يونس: عاوز ايه ياذفت انت 

علي: ايه ياعم الحبيب مالك 

يونس: عليييي لم نفسك وخلي ليلتك تعدي علي خير 

علي: خلاص ياعم انا مالي خليك انت عاند مع نفسك المهم وقت الشغل خلص مش هاتروح 


يونس بهدوء: اه مروح علشان اجهز للحفله وعلشان اخد زينه واسيا 


علي بااستغراب:حفله حفلة ايه دي 

يونس: حفله سيف اللي عقدنا معاه صفقه قبل كده عاملها ودعانا وعلى فكره انت كمان جي. 


علي: اييييييييييييييه


يونس: ايه ياض مالك 


علي : اذاي يعني ابقى معزوم علي فكره وماتعرفنيش ياعم انت الحق البس انا امتى يعني ها.... 


يونس: وفيها ايه ده لسه فاضل 5ساعات يعني لسه بدري ياض...


علي: كااااااااااااام 


يونس: في ايه ياابن المجنونه انت 


علي: لاااااء مافيش وقت قدامي لازم اروح علشان الحق اجهز... 

البرستيچ ياجدع اه ياهبتك ياعلي ياللي هاتتمرمط علي ايد ابن امال... 


يونس: غور يلا مش ناقصه صداع 


علي وهو يخرج: سلاموووز اشبح.... 


يونس: اما اقوم اروح انا كمان 


وصل يونس البيت وجد امال.. 


امال: جيت ياحبيبي 


يونس: ايوه ياامي انتي لوحدك اومال الباقي فين

امال: اسيا وزينه بيجهزوا فوق وياسيمين راحت بيوتي سنتر ابقى عدي خدها في الطريق 


يونس: تمام ياحبيبتي بعد اذنك هاخد دش وجهز لحد مالبنات تخلص.... 


امال: ماشي ياحبيبي 


مر الوقت وانتهى يونس من تجهيز نفسه فقد ارتدى بذله سوداء انيقه ابرزت جمال عضلات وحذائه ووضع ساعته ووضع برفانه الخاص التي عشقته اسيا.. 

وانتهى وخرج... 


يونس: ها ياامي البنات خلصت... 


امال: بسم الله ماشاء الله قمر ياحبيبي ربنا يحفظك من العين يارب


يونس مثيلآ راءسها: ربنا يخليكي ليا ياست الكل ومايحرمنيش منك ومن حنانك يارب... 

ها البنات خلصت ياقمري ولا لسه... 


امال: والله مااعرف يابني بقالهم اكتر من 3ساعات بيجهزوا والله ماعرفه بيعكوا ايه ولاد الجزمه دول تحس كاانهم بيجهزوا لفرحهم..


يونس:ههههههه خلاص ياحبيبتي سبيهم براحته.. 

وقبل انهاء كلامه.... 


زينه من اعلى السلم: خلاص يامزه خلصنا 


نظر يونس لها وابتسم علي اخته التي امامه كاانها ملاك مرح يبتسم ويداري حزنه خلف ابتسامته.... 


ثم بحث بعيونه عنها وجدها تنزل خلف اخته وصدم منها...

راح علي لشقته وقبل مايدخل لقا اتصال له 


علي: الوو مين. 


ورد: نعم مين ايه ياض 


علي: عاوزه ايه ياذفته انتي مش فايقلك... 


ورد: نننعم ليه انشاء الله هو الاستاذ علي لما مش فايقلي اومال فاضي لمين.  


علي: في ايه يابت بلاعه واتفتحتي عندي مشوار ياجاموسه ومستعجل. 


ورد: مشوار ايه انشاء الله اللي تروحه دلوقتي 


علي بخبث: حفله يابت ياورد يعني مزز بقى وشهيصه 


ورد بغيره: ح اييييه لأ مش هاتروح 


علي بفرحه: ليه ها ليه مش عاوزاني اروح. 


ورد بتوتر وتبرير: ع ع علشان علشان يعني هو علشان هاموت من الملل وعاوزه اتسلى معاك.. 


علي بغيظ: غوري ياورد

بدل مااجي انا اتسلى عليكي واولع فيكي في نص بيتكم وابقى وريني مين هايمنعني غورري 


ورد: طب والنبي مالكش دعوه ببنات واوعاك ترقص مع بنت فاهم علشان خاطري والنبي 


علي: ههههههه عيوني يلا بقى سلام. 


وقفل السكه.. 

ورد: بتقفل في وشي السكه ماشي ياعلي ماشي ياجحش انت يابتاع البنات... 


علي: ههههههه مجنونه بس بعشقك ياروحي بحبك يامجنونه يارب تحس بيا بقى... 

صدم يونس بشده من اسيا... 

كانت اسيا ترتدي فستان اوف وايد ضيق من فوق للقدم ولديه جزء اخر ينزل بااتساع للخلف وعليه حجابه وحذائه ووضعت ميكاب خفيف

كانت في منتهى  الجمال والرقه..


ذلك الفستان جلبته لها اسيا.. 


يونس: ايه ده اومال الفستان اللي بعته لاسيا ماوصلش ولا ايه.. 


نظرت اسيا لزينه.. 


زينه: احم اصل الصراحه ياابيه الفستان تبعك اتقطع بالغلط من اسيا فا جبتلها الفستان ده من عندي معلش ياابيه بقى 


يونس وقد علم انها فعلت ذلك عن قصد. 


يونس وهو ينظر لاسيا: اممممممممم تمام عادي ولا يهمك بس ده مش ضيق شويه يازينه 

خلاص ثواني هاخلي اتليه يجيب واحد تاني نص ساعه ويكون هنا


زينه: خلاص بقى ياابيه هنتأخر مش لازم هي ليله وخلاص هاتعدي 


يونس بغيره: بس ده ضيق خلاص مش لازم تيجي 


حزنت اسيا بشده من كلامه وظنت انه لا يريدها وكانت ستذهب


امال: خلاص بقى يايونس في ايه ثم ده حلو جداً وقمرات ماشاء الله ياحبايبي يلا يااسو علشان خاطري لو بتحبيني روحي.. 


ابتسمت اسيا بحزن وهدؤ وذهبت معهم 


امال: يونس حبيبي ماتنساش تاخد ياسمين هي كلمتني خلصت ومستنياك..... 


يونس: تمام 


ذهبوا ركب يونس وبجانبه زينه واسيا في الخلف..... 

ظل يونس ينظر لها بغيظ كان يود لو يكسر راءسها   


يونس في سره: يعني ياربي اقوم دلوقتي اضربها واكسر عضمها لأ بس وتكه بنت الايه سبحان من صبرني ارزعها بوسه وقتها  

احيه ايه ده ايه ده ايه اللي بفكر فيه ده 


زينه: ابيه ابيه يونس 


يونس: ها ايوه 

زينه: ايوه إيه فينك بقالي فتره بكلمك. في حاجه ولا ايه.. 

يونس: لا ولا حاجه ولا حاجه ماتشغليش بالك ياقلبي.... 

زينه: ماشي طب احنا وصلنا البيوتي سنتر خش هات المحروسه قطيعه تقطعها هي واللي خلفتها...  


يونس: ههههههه حاضر بس اقفلي لسانك ده يابت 


دخل وجد ياسمين تنتظره نظر لها بقرف 


يونس: ايه اللي انتي عاملاه في نفسك ده 


ياسمين: ايه ياحبيبي عجبك احدث موديل نازل مصمم ليا بس 


كانت ياسمين ترتدي فستان نبيتي مفتوح من الظهر ومن الركبه للاخر وحذاء بكعب عالي 


يونس بعدم اهتمام: براحتك مادام عاجبك مش يلا 


تمسكت ياسمين بذراعه 


ياسمين: يلا ياحبيبي 


زينه: ايه ده احيه يابو سوسو احيه ايه الفجر ده ياسمين شطحت اوي ياختييييييييي 


نظرت اسيا لما تنظر زينه  صدمت من شكلهم معآ فقد كانت ياسمين شبه ملتصقه بيونس.. 

كان قلبها يؤلمها بشده نظرت امامها لاخفاء حزنها وقهرها...


ياسمين بمياعه: سوري يازوزو ممكن تقعدي ورا بلييز 


رفعت زينه نصف شفتها العلويه...... 

زينه: نعم ياعنيا 

ياسمين: ايه ياحبيبتي مالك كده انا بس حابه اقعد جنب يونس خطيبي

ثم نظرت لاسيا... 


زينه بصوت واطي سمعه يونس: استغفرالله العظيم واتوب اليه علي ام المحن ده يالله يامصبر الوحش علي الجحش.. 


انفجر يونس في الضحك علي كلام اخته 


زينه بعصبيه: بت انتي بقولك ايييييه... 

يونس بسرعه لانهاء الحرب: خلاص بقى يازينه علشان خاطري ياحبيبتي ارجعي ورا 


زينه: بسسسس

يونس: خلاص ببقى يامزتي علشان خاطري بقولك.. 

زينه بغيظ: ماشي يايونس علشان خاطرك بس 


ركبت ياسمين بجانب يونس وانطلقوا للحفل 


وجميله ايضآ  في طريقها له ولا تعلم مايخبأه الله لها

وصلوا للحفل وكان  فى نفس معاد علي.. 


يونس اهو علي وصل 


نزل الجميع من السياره وتمسكت ياسمين بذراع يونس بسرعه    . 

نظر لها يونس واطبق  يده الاخرى علي اصابعه حتى كادت اظافره تغرز فى لحم يديه.. 

راءت اسيا ذلك ونزلت منها دمعه  محتها بسرعه قبل ان يراها احد وابتسمت بحزن رغمآ عنه.. 


نظر لها يونس وجدها تبتسم ذاد من غيظه اكتر واكتر حتى كاد ينفجر.. 

دخلوا جميعا للحفل 

وفور دخول يونس كان هو محل الاضواء و ذهبت اليه جميع الصحافه والاعلام


سيف: يونس بيه منور الحفله كلها شرف ليا قبولك دعوتي 


يونس: الشرف ليا طبعا وبعدين بلاش بيه اللي رايح وجاي تقولهالي دي بتحسسني اني كبير وانا صغير وفي عز  شبابي لسه ياجدع 


سيف: ههههههه ماشي يايونس يلا اتفضل اتفضل 


دخل يونس وياسمين مازالت تمسك يديه واجتمع حول يونس الكثير من رجال الاعمال واخذوا يتحاورون بخصوص العمل 

زينه: بقولك ايه يابت يااسو تعالي ناخد لفه كده لحد ماابيه والنحنوحه بتاعته يخلصوا 

يلا يابت.. 

سحبت زينه اسيا وذهبوا. 


ظل يونس يبحث عنها بعينيه الى ان وجدها تقف وحدها وزينه ليست معها جاء ليذهب اليها لفت نظره بعض الشباب الثاملين يزعجوها.. 

غضب يونس بشده الى ان برزت عروق رقبته وذهب لها بااقصى سرعه.... 

وصلت جميله للحفل وكان عباره عن حفل للتسالي بين بعض الرجال كبار السن 

جميله: اه ياوليد ياابن ال...... يلا معلش نيجي علي نفسنا اهوساعه واغور من هنا مش ناقصه قرف..

ادت جميله ماقد جأءت علشانه وبدلت ثيابها 

وخرجت للذهاب لمنزلها


وليد: ايه ياجميل مالسه بدري دا حتى كنت جايلك علشان اقولك ان صاحب الحفله طالبك تقعدي معاه....


          الفصل التاسع والثلاثون من هنا 

تعليقات