رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السابع والاربعون 47 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل السابع والاربعون 47

بقلم حبيبه


الطبيب بحزن: انا اا انا اسف المريضه دخلت  في غيبوبه. 


وكان العالم توقف، بهم جميعآ. توقف يونس مكانه اثر صدمته وكان من تحرك منهم ياسين. 


ياسين بغضب وامسك الطبيب من تلابيب،قميصه: انت انت بتقول ايه يامتخلف انت انت اتجننت يابنأدم والله والله اطلع بروحك دلوقتي.في ايدي، 

لأ لأ لأ انت اكيد بتهزر زينه فايقه صح ايوه ايوه هههههههه اكيد عامله مقلب اه هي كده بتحب تهزر فى اي وقت 

بس انا دلوقتي هاعلمها الادب واعرفها ان الله حق وسع كده زينه انتي ياجعفر بت ياام لسان. 


رفع يونس راءسها الى الاعلى. 


يونس: الحمد لله يارب الحمدلله الحمدلله انا واثق فيك ومؤمن انك مش هاتردني خايب الحمدلله الحمدلله 


كانت اسيا بجانبه تبكي  فاهذه الفتاه كانت اختها التي احبتها  والتي عوضها الله بها عن اختها. 

ابتسمت بداخلها على ذلك المؤمن بربه لحد  كبير والتي اصبحت  تعشقه بشده. 


ذهب يونس بصمت تام. 

لعلي التي يجلس علي الارض بصدمه فاهو اكتر الناس تقربآ من زينه. 


احتضنه يونس بقوه 

وكأن علي كان ينتظر هذا فااخذ يبكي بقوه ويشدد من احتضان يونس. 


يونس باابتسامة حزن. 

الله ماتجمد ياض كده زينه بخير هي بس زهقت من زينك ورغيك وقالت اناملي شويه كده اهو ارتاح من زنه وقرفه هههههههه 


علي ببكاء: مش مش قادر يايونس مش قادر اتقبل الفكره دي دي كا كانت اختي وامي دي دي كانت يادوب امبارح بتهزر معايا مش مش قادر يايونس دي دي زينه يايونس 


يونس: اهدى ياواد كده ذي مابقولك دي بس حبت ترتاح فاقررت تنام شويه وان شاء الله هاترجع ذي الفل بس نصبر (ولن يصيبنا الا ماكتب الله لنا) 

انا واثق في الله وواثق ان اختنا حبيبتنا هاترجع بس احنا نصبر. 


علي بطفوله: يعني هي مش مش هاتسيبنا صح 


يونس: اكيد دي صحتها بومب بس بتدلع علينا شويه واحنا هانصبر علي دلعها ده. خلاص بقى ياواد اجمد مافيش حد في عيلتنا بيعيط كده يخربيتك هاتشبهنا ياولا. 


علي: لأ لا لا انا خلاص اهو كويس مادام اختي هاترجعلي انا هاصبر حتى لو طول عمري. 


يونس: شااااطر والله حاسس اني بسايس عيل  صغنن هههههه 


كانت اسيا تنظر ليونس وقلبها يكاد يبكي علي هذا الذي يواسي الجميع وهو يكاد يبقى حزنآ علي اخته. 


اسيا: يارب يارب قويه وصبره ويفضل جامد يارب الهمه الصبر من عندك 

رجعله اخته فى اسرع وقت يارب ياااااارب يارب.. 


ياسين بجانب تلك الراقضه علي الفراش ذاهبه فى عاالم اخر. 


ياسين: زينه زينه قومي بلاش كده قومي بلاش تسبيني ده هههههه تصدقي الدكتور الحمار ده بيقول انك دخلتي في غيبوبه ماهو غبي مايعرفش انك اكيد بتهزري صح صح يازينه

قومي بقى ياذفته وبلاش رخامه. خلاص كشفت خطتك اخلصي يلا قومي يابت. 


ياسين بحزن وبكاء: زينه قومي قومي والنبي يازينه. 

ط طب طب لييه ليه ماركبتيش معايا. 

ط. طب ليه بعد ماحبيتك ليه بتبعدي عني بعد ماحبيتك دا دا دا انا بقيت كااني مهووس بيكي. مش قادر يازينه والله ماقادر عارف اني لازم اصبر علي حكم ربنا بس والله والله مش قادر طب اعمل ايه فكرت انك تبعدي كده وماشوفكيش ولا اشوف ضحكتك وعنادك بموت انا انا انا مش قادر  ارجعيلي والنبي يااااارب يارب 


دخل يونس عليه 


يونس: بتحبها ياياسين 


ياسين ببكاء: كلمة بحبها بسيطه جنب اللي بحسه ناحيتها يا يونس 


يونس: يبقى ادعيله وخليك جنبها دا قدر ربنا ومانقدرش نعترض. ادعيلها ياياسين وان شاء الله هاترجع بخير 

هي اكيد سمعانا دلوقتي. 


ياسين: يعني هي سمعاني صح 


يونس: اكيد الدكتور بيقول انها فى شبه غيبوبه وحاسه بينا  

 

ياسين:وانا هاصبر وهافضل جنبها ومش هاسيبها .      

ذهب يونس لامه  .

 

امال بتعب: بنتي  بنتي يايونس فين زينه هاتلي بنتي. 


يونس: حمدالله على السلامة ياقلبي كده تخوفيني عليكي ياقمري 


امال: فييين بنتييي 


يونس: هي كويسه ياعمري بس بتدلع علينا وحابه ترتاح من زننا ورغينا وتنام شويه  


امال: يعني ايه بنتي جرالها ايه يايونس. فييين بنتييي

وحياتي عندك قولي الحقيقه. 


يونس: انتي ياروحي مؤمنه بربك صح وعارفه اننا مانقدرش نعترض على حكمه 


امال: في ايه يايونس بنتي حصلها ايه 


يونس: ز زينه دخلت في في غيبوبه. 


امال ببكاء وانهيار: بنتييييييييبييي ليييه ليه هي رجعلي بنتي يايونس والنبي والنبي علشان خاطري عاوزه زينه يازييينه لأ لأ لأ بنتي لأ عا عاوزه اشوفها عاوزه اشوف بنتي وديني عند بنتي يايونس والنبي


يونس: حاضر حاضر بس اهدي والنبي علشان خاطري اهدي ياحبيبتي 


امال بصراخ: عاوزه بنتيي وانت بتقولي اهدى عاوزه زينه 


دخلت امال في حالة انهيار وظلت تصرخ بااسم زينه. 


يونس: اهدى ياامي والنبي اهدى دكتوووور دكتووووور


دخل الاطباء 


بعد فتره خرج الطبيب 


الطبيب: عندها حالة انهيار تام وماقدرناش نهديها غير بالمهداءت هي حاليآ نايمه هاتفوق علي بكره بأذن الله 

بعد اذنك


رفع يونس راءسه لمن لا نلجاء الا لسواه واغمض عينيه. 

يونس: يارب يارب 


يوسف: في ايه ايه ده والله عال هو احنا في زريبه في ايه يامحترمين 


احد الموظفين: البت الطباخه الجديده  يافندم ماسكه في خناق احمد مدير الحسابات 


يوسف بغضب وصوت عالي: بسسسس بس 


التفتت له جميلة 


يوسف بصدمه: انتي 


جميله: احييييه 


         الفصل الثامن والاربعون من هنا 


تعليقات