رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الواحد العشرون 21 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الواحد العشرون 21

بقلم حبيبه


زينه انت تانيييييييييي

زينب: الوووو سلام عليكم 

عم سيد: وعليكم السلام ياست زينب عاملين ايه 

زينب: الحمد لله ياعم سيد خير فى حاجه ولا ايه 

عم سيد: يذيد الحمد لله كنت برن بس ياست زينب اقولك اننا جاين بكره علشان احمد جه النهارده ومستعجل اوي

زينب: تنوروا ياعم سيد 

عم سيد: عيشتي ياست زينب يلا اسيبك انا 

قفل 

مستر چاك: واو يالها من بلاد جميله انها حقآ روعه

دارين: اچل مستر چاك فاهي قمه فى الخيال  چاك: حسنآ دارين ماهي الامور بخصوص الصفقه 

دارين: هناك رجل اخر عرض علينا عرض مغري للغايه مستر چاك ولكن يونس هو من نستطيع ان نثق به ونضمن تلك الصفقه 

چاك: حسنآ فاننتظر ونرى من سنستفيد منه اكثر والان هيا بنا نستريح قليلآ فاانا اشتقت اليكي جدآ ياحلوتي الم تشتاقي الي 

دارين:كثيرآ ياعزيزي  حسنآ هيا بنا 


زينه: انت تانيييييييي

نظر الكل لها وانصدموا من شكلها المتبهدل وجروحها 

جرت عليها امال بصدمه 

امال: ايه ده مالك ياحبيبتي مين عمل فيكي كده 

زينه: انا كويسه ياماما ماتخافيش 

ياسين: استغفر آلَلَهّ العظيم هو انتي ايه يابنتي كل مااروح في حته اشوف وشك قدامي انا خايف ادخل انام تطلعيلي في الحلم 

زينه: وانا هامشي وراك ليه يابتاع انت مايمكن انت اللي ماشي ورايا ماهي اشكالك اللي لما يشوفوا بنت حلوه يمشوا وراها ....... 

ياسين ببرود: ليه هو انتي فاكره نفسك بنت 

زينه بعصبيه: طبعا بنت وست البنات كمان يابني دا انا اقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك 

ياسين بنفس البرود: ابقى اتغطي كويس وانتي نايمه 


نفخت زينه بغيظ من بروده...... 

زينه: بنأدم رخم ومستفز  

ياسين: مش مستني رائيك فيا ياختي خليكي في نفسك 

زينه: اعاااااااااااااا بارد تلاجه 

كل هذا والعائله كلها تنظر لهم في صمت واستغراب 

زينه: يوننننننس 

يونس: نعم 

زينه: ايه اللي جاب التلاجه ده هنا اطرده بره 

يونس: زينه لمي لسانك ده شويه 

ياسين: يونس انت تعرف البومه دي 

يونس: اتلم انت كمان ياض اه البو قصدي زينه تبقى اختي الصغيره 

ياسين بصدمه : ننننننننننننعم دي تبقى اختك انت 

يونس بضحك: ههههههههه اه تخيل 

زينه: ومالها دي ياخويا ماشبهش ولا ماشبهبش يارجل الغراب انت. 

يونس: اتهدي ياذفته دا صاحب عمري 

زينه: بقى رجل الغراب ده صاحبك يع 

ياسين: صبرني ياربي قبل مااروح افصل دماغها عن جسمها دلوقتي 

زينه: وريني نفسك ياخويا 

يونس: ماتبس ياذفت منك ليها ايه ماتحترموا نفسكم بقى واحترموا اننا واقفين 

صمتوا الاتنين وهم ينظرون لبعض بغضب كبير ولو النظرات بتحرق كان زمانهم ولعوا 

تنهد يونس: وانتي ياست زينه ايه اللي مخرشمك كده 

زينه: اصل تريله عاميه مش بتشوف كانت هاتخبطني 

ياسين: ههههههههه 

نظر يونس لياسين: متهايقلي انا اعرف التريله دي 

نظر ياسين فى الجهه الاخرى عمل من بنها يعني وفضل يصفر 

هز يونس راسه يمين وشمال بيأس عليهم  

يونس: طب يلا يازينه اطلعي غيري هدومك وعالجي جروحك دي لو حابه ترتاحي ارتاحي ولو حابه انزلي اقعدي معانا 

زينه: مع اني مش طايقه سحنته بس هانزل

علي بضحك: ههههههههه شكلك مسخره يابت تحسي انك كنتي بتحاربي ههههههههه 

زينه بغيظ: اخرس ياض 

ذهبت زينه 


نظر يونس لياسين ايه اللي حصل ياجحش انت 

كان ياسين ينظر في الاتجاه الاخر ويصفر 

يونس بغيظ ياسيييييين؟ 

ياسين: يوه وانا مالي ياعم انا ماشي في امان الله بالعربيه فجأه لقيت البومه 

يونس: انت ياذفت 

ياسين: خلاص ياعم قصدي اختك لقيتها فجأه طلعت في وشي ذي القضا المستعجل 

حاولت اتفداها فى اخر لحظه وعربيتي لبست فى شجره تحمد ربنا اني ماحبستهاش 

يونس: تحبس مين ياض دا انا اعلقك ذي اللحمه

علي:قادر وتعملها  

ياسين:ياكبير هو انا اتكلمت  

يونس: كمل يلا 

ياسين: بس ياسيدي نزلت اتطمن عليها لقيتها فجأه هبت فى وشي ذي البوتجاز وقعدت تشتم فيا  وتهزق فيا وخلاص 

بقولك ايه هو اختك يوم مكانت بتتولد الدكتور شدها من لسانها ولا حاجه 

يونس: اتلم ياض 

ياسين: االله بسال عادي ياعم اختك لسانها اطول منها الاوزعه دي 

زينه وهي نازله من علي السلم: اوزعه في عينك ماتلم نفسك يابتاع انت 

نظر ياسين ليونس الذي يكتم ضحكته بصعوبه

ياسين: انا بتاع بقى على اخر الزمن الاوزعه دي تقولي انا بتاع يعني اولعلك فيها دلوقتي القذمه دي

زينه: ماتلم لسانك ياض انت وعدي ليلتك السوده دي علي خير

ياسين بصدمه: ياض وكمان يااااض دا انتي ليلتك اسود من كعب رجلك يامعفنه يامقمله انتي 

زينه: اعااااااا انا مقمله ياابو ريحه تخلي الفيران تهرب منها  

ياسين: بس ياشاطره العبي بعيد 

زينه: بارد 

امال: خلاص ياواد منك ليها ماسمعش صوتكم 

فاهمين 

زينه: ياماما هو اللي 

امال: بس خلاص يلا تعالوا علشان الاكل وصل 

زينه وياسين بصوت واحد حاضر 

علي: ههههههههه ههههههههه ههههههههه والله انتم عاملين ذي توم وچيري 

زينه وياسين بصوت واحد اخرص ياذفت 

علي بغيظ: خرصنا ياخويا 

ثم نظر جنبه لقى ورد ضامه بوقها وماسكه ضحكتها 

ضربها علي علي رجلها 

ورد بوجع: اااااااه 

نظر الكل ليها 

امال: مالك ياحبيبتي في ايه 

ورد: لأ ياطنط كويسه 

مافيش حاجه 

وبصت جنبها لعلي بغيظ

وضربته بأيدها فى جنبه 

ورد: ماشي ياعلي ماااشي 

علي وهي ماسك ضحكته: شكلك كان مسخره بس انتي بنت حلال وتستاهلي 


الاكل وصل والكل اتجمع على الاكل 

انتهى الطعام ولم يخلوا من نظرات يونس لاسيا ومشاغبات علي لورد ونظرات زينه وياسين الغاضبه  

وظلوا يمرحون معآ وقضوا النهار كله في جو عائلي الى ان حل الليل  

وحل الليل واخذ علي ورد ليوصلها لبيتها 

وحان وقت ذهاب ياسين ايضآ وسلم على الكل واستدار لكي يذهب توقف فجأه ولف وشه.......  .. 

ياسين: سلام يابومه 

زينه بغيظ: سلام ياتور 

ابتسم ياسين ولم يعلم لما هذا الشعور الذي يشعر به اتجاه هذه الفتاه وذهب وذهبت امال لغرفتها لتستريح وذهبت ياسمين وسعاد لغرفهم وزينه ايضآ لم يبقى سوى يونس واسيا نظر يونس لاسيا وذهب لجناحه ايضآ 

ظلت اسيا مكانها لفتره تفكر في المستقبل ثم ذهبت ايضآ لتستريح في غرفتها 

دخلت اسيا غرفتها وقفلتها ولسه بتلف فجأه لقت اللي حاطت ايده على بوقها و...



           الفصل الثاني والعشرون من هنا 

تعليقات