رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السبعون 70 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل السبعون 70

بقلم حبيبه


يوسف: جميله استني 


جميله: نعم خير 


يوسف: في ايه هو انا قولتلك حاجه عيب انا عاوز اساعدك تلاقي اهلك 


جميله: ياسيدي وانا ماقولتلكش كلف واتعب نفسك ودور على اهلي انا أصلا مش عاوزه اعرف مين اهلي سيبني في حالي لو سمحت.. 


يوسف: جميله ارجوكي علشان خاطري ساعديني بلاش تبقي كده قاسيه يمكن هما بيدوروا عليكي وانتي فاهمه غلط. 


جميله: غلط ايييه بقولك مالكش دعوه


يوسف: ط طب بصي مش هادور بس عاوزك تكلميني على اللى تعرفيه بس كأنها محادثه عادي بنا 


جميله:........ 


يوسف: جميله ارجوكي علشان خاطري كلام عادي علشان حابب بس اتعرف عليكي والنبي وافقي بقى ياحبيبتي ماتكسفنيش والنبي


جميله: تمام 


يوسف: حبييت قلبي ياناس تعالي احكي


جميله: اممممم بص يايوسف انا كنت طفله ومش فاكره اهلي خالص ولا اشكالهم بس اللي افتكره وماما الله يرحمها كلمتني عنه اني كان عندي اب وام وليا اخت وماكنش ليا اهل غيرهم واللي ماما عرفته انهم ماتوا في حادثه وانا واختي اللي ربنا نقذنا منها للاسف 


يوسف: طب فين اختك 


جميله: امممم مش عارفه والله اتفرقنا بعد الحادثه دي وربنا بعتلي ماما تربيني ذي بنتها 

اما اختي الله اعلم بحالها ماعرفش عنها حاجه ميته ولا حيه مش عارفه بس ماما لقت سلسله في رقبتي نص قلب مكتوب عليها نص كلمه بس مش كامله  


يوسف: فين طيب السلسله دي.. 


جميله: عاوزها ليه


يوسف: جميله ارجوكي علشان مامتك دي حتى وصتك تدوري على اختك... 


جميله: ماشي اتفضل السلسله دي في رقبتي من صغري خد اهي ممكن اغور انا بقى عندي شغل..... 


يوسف بفرحه:  خلاص غوري مش عايز حاجه تاني.... 


جميله: واطي واطي مافيش كلام 


يوسف: سمعتك ياجزمه


جميله: هااا ط طب سماعليكم


يوسف: ههههههه مجنونه بس بحبها ههههههه بحبها بحبك ياجميله بحبك يامجنونة قلبي وحياتي 

بس لازم ادور علي اختها الاول واجمعهم مع بعض بأذن الله هاتظهر بأذن الله يارب تكون بخير يارب 


ذهبت اسيا  حيث تجمع الناس وصعقت من ذلك المشهد...... 


كان يونس فوق چاك يلكمه بقوه ويسبه بأفظع الالفاظ ولو يمهله فرصه حتى لكي يتنفس

حتى خارت قواه ولم يستطع المقوامه واستسلم له حتى اغمي عليه ولكن ذلك الاسد الغاضب المتوحش لو يتوقف بل استمر في لكمه مرارآ وتكرارآ 


اخذت اسيا تتراجع للخلف وهي ترتعش خوفآ من هيئة يونس الجديده عليها.. 


وصل علي وياسين الى الشركه..... 


علي: تعال بقى ياعم الظبوطه اما اوريك شركتنا العسل دي... 


ياسين: ههههههه ماشي ياخويا بس نتطمن علي الواد  يونس الاول علشان كان متعصب الصبح.. 


علي: ههههههه تعا..... 

ايه ده في ايه هنا مال الدنيا مقلوبه كده.


سأل علي احدى موظفين الشركه 


 بقولك ياايمان هو في ايه هنا 


ايمان: مستر يونس هايموت مستر چاك الحقه يااستاذ علي بسرعه..... 


علي: نهار احوس تعال ياياسين اما نشوف المدهول ده... 


وصل علي وياسين الى مكتب يونس ووقفوا بصدمه مما هو امامهم 


ذهب ياسين بسرعه وحاول ابعاده...  


ياسين: يونس يونس كفاية الراجل هايموت في ايدك كفايه

عليييييييي ساعدني بسرعه... 


خرج علي من صدمته وذهب اليه حاولوا ابعاده ولكن كان يبعدهم 

ولكن الا ان طفح الكيل بعلي حتى اخذ هو يلكم يونس بكل قوته حتى ابعده..... 


يونس بأنفاس لاهثه: اتصلوا بالاسعاف تاخده من هنا مش ناقص قرف


علي: يخربيتك الله يخربيتك انت ايه جاموسه مابتفهمش

ايه اللي عملته في الراجل ده يخربيتك الراجل كنت هاتموته في ايدك.... 


رفع يونس نظره وجدها تنظر الى المكان اللي كان چاك يرقض فيه والى دمائه برعب وصمت وترتعش..... 


يونس: اس اسيا 


اسيا:....... 


يونس: اسيا ردي عليا 

اسيا.... 


اسيا بخوف وصدمه وبكاء: ها اب اب اب ابعد عني  


يونس: اسيا اسمعيني ارجوكي


اسيا بخوف: ع عا علي ابعده عني والنبي والنبي ابعده اانا انا خايفه روحني روحني ارجوك


يونس: اسيا اسمعيني ارجوكي ا ا انا هافهمك 


اسيا بخوف: او اوعى تلمسني انا ا ان انا ب بخاف منك ا انت ذيهم ذيهم ع علي روحني من هنا والنبي عاوزه ماما امال ارجوك... 


يونس بحزن وندم : اسيا اس....... 


علي: يونس خلاص ابعد عنها دلوقتي البنت خايفه منك انا هاروحها 


يونس: لأ انا هاروحها تعالي يااسيا... 


رقضت اسيا خلف علي


اسيا: اب ابع ابعد عني انا  انا انا عازوه علي يوصلني


يونس: بس 


علي: خلاص يايونس انا هاروحها.... 


يونس: تمام روحها وانا هاخلص حاجه والحقك


علي: تمام يلا ياياسين تعالي يااسيا. 


ياسين: اسبقني وانا جاي وراك. 


#جلس يونس علي الكرسي خلفه بتعب وارهاق..... 


ياسين: بتحبها 


يونس: الكلمه دي سهله دلوقتي جنب عشقي ليها بعشقها ياياسين قلبي قلبي بيوجعني اوي لما بشوف خوف مني في عينها بتقطع لما بتقولي بكرهك بحس اني هاموت لو ماشوفتش وشها وشوفت ضحكتها بس مش عارف ليه القدر عكسي البنت الوحيد اللي حبيتها في حياتي رفضاني وكرهاني وبتخاف مني 


ياسين: لازم تخاف يايونس علشان انت معيشها في الخوف ده المفروض تسعى انك تشوفها بتضحك مش تبكيها المفروض تهتم بيها وبزعلها المفروض افعالك تخليها غصب عنها تقولك بحبك من غير ماهي تحس بنفسها حتى المفروض تخليها هي تحب تشوفك وتضحكلك مش تقولك بكرهك العيب فيك يايونس مش فيها انت معيشها جو رعب ودي بنت عايشه عيشه عذاب من صغرها خليها تفرح وتعيش اجمل ايام حياتها علي ايدك خليك انت ضهرها مش تروح تستخبى ورا ضهر تاني منك خليك سندها يايونس لما تقع انت اول واحد تروحله واهم حاجه اتمسك بيها ماتضعفش من اول الطريق  فاهمني


يونس: فهمتك ياياسين بجد شكرا فتحت عيني علي حاجات كتير كانت غايبه عني شكرا بجد 


ياسين: انت اخويا ياض يلا قوم صلي ركعتين واستغفر ربك وشوف الدربكه دي وحصلنا ماشي. 


يونس: لسه بتحب زينه


ياسين: وهافضل احبها طول العمر 


يونس: طب اعترفلها


ياسين: لازم تحبني الاول 


يونس: ياسين زينه مرت بظروف صعبه كتير خليتها تكره قرب اي راجل منها مابقتش عاوزه تحب خالص هاترفضك كتير 


ياسين: مش مهم انا راضي ومش هاستسلم هافضل جنبها حتى لو ماحبتنيش كفايه عليا اشوف ضحكتها الجميله غير كده مش عاوز حاجه.. 


يونس: ربنا يجعلها من ننصيبك انا عن نفسي موافق. 


ياسين: ههههههه كده فاضل جعفر اختك وادخل عش الزوجيه عينا يارب يلا سلام الواد مستنيني... 


ادى يونس وضوءه وسجد لربه فالا ملجأ لنا سواه..

اخذ يبكي ويشكي لربه  مثل الطفل الصغير...


#بعد فتره طويله انتهى وقرر الذهاب للمنزل  


دارين: ياالهي 


...... :في ايه ياحجه انتي على الصبح


دارين: چاك چاك مصاب  في المشفى 


......: ايه طب من ايه


دارين: يونس يونس السبب في ذلك 


.......: ليه عمل كده 


دارين: لا اعلم لا اعلم علي ان اذهب 


......: مش هاشوفك 


دارين: ليس الان ليس الان علي ان اذهب وداعآ 


......: وداعآ 

وصل يونس للمنزل والى ان دخل وجد الجميع في انتظاره.. 


يونس: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 


#رد الجميع عليه السلام


امال: يونس عاوزاك لوحدنا  حصلني علي المكتب.. 


يونس: حاضر ياامي اتفضلي... 


دخل يونس خلفها 


يونس: خير يام....... 


لم يكمل يونس كلامه حتى وجد كف خماسي الابعاد محطم العظم كلنا عارفينه نزل علي وجهه


يونس: .......


          الفصل الواحد والسبعون من هنا 

تعليقات