رواية عشقتها رغم صمتها الفصل مئة و اثنين 102 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل مئة و اثنين 102

بقلم حبيبه


انتهت زينه من تجهيز نفسها وقررت مهاتفة ياسين ليوصلها 


كان ياسين يحضر نفسه ليذهب لبيت يونس

ياسين: وهاتجوز هاتجوز هاتجوز هاتجوز 


ليلى: هههههههه يامجنون 


ياسين راكعآ لها ومقبلآ يدها : قلب المجنون من جوه جوه جوووه


ليلى: هههههههه حبيبي عارف اول مره اشوفك بتضحك من قلبك كده من زمان بعد ماوالدك اتوفى وانت مابقتش بتحب تكلم حد مابقتش بتضحك كنت  عامل ذي الانسان الالي بتشتغل وتاكل وبس قلبي اتكسر على والدك لما اتوفى وذاد حزنه اكتر من اللي حصلك ياحبيبي بس لما قابلت زينه حالك اتقلب وضحكتك رجعت نورت وشك تاني ياحبيبي وفرحتلي قلبي 


ياسين مقبلآ يدها: اسف ياست الكل على اللى عملته اسف اني كنت سبب زعلك ياامي اسف اني ماوقفتش جنبك وقت حزنك على بابا الله يرحمه اسف ياحبيبتي اسف.... 


ليلى: ولا يهمك ياحبيبي المهم اني شوفتك بتضحك عارف اول مااشوف زينه هابوسها واخدها في حضني دي عملت معجزه.... 


ياسين: ههههههه هاتشوفيها ياقلبي اهو اخيرآ هاتجوزها بنت الورمه ماصدقت انها وافقت شلتني شلل وانا لسه صغنن على الشلل.... 


ليلى: ههههههه بس ياواد عيب 


ياسين: ماشي ياستي يلا هاطير انا بقى علشان المزه عاوزاني.... 


انتهت زينه وخرجت وجدتهم انتهوا من الطعام ويونس يقف في منتصف البيت يتحدث في الهاتف

نزلت زينه

 


يونس: خلصتي ياحبيبتي 


زينه: اه 


يونس: طيب العربيه بالسواق مستنياكي بره 


زينه: لا ماهو ياسين هايوصلني 


يونس: زينه ياحبيبتي انتي عارفه انك يعتبر بنتي مش اختي ومربيكي على ايدي  وواثق فيكي اكتر من نفسي وياسين صديق طفولتي وواثق فيه هو كمان جداً 


زينه: مش فاهمه قصدك 


يونس: احتمال سكت على اوقات كتير جمعتك مع ياسين لاني متاكد منه وانه هيخاف عليكي اكتر من نفسه بس ماينفعش ياحبيبتي تخرجي معاه حتى لو كان هايوصلك


زينه: ماشي يايونس بس دا فرحنا يعتبر بعد بكره خلاص 


يونس: اديكي قولتي بعد بكره يعني لسه لحد دلوقتي مش مراته وده غلط وماينفعش ياروحي انا مش هاقبل على نفسي كلمه عليكي من حد اي نعم هاقطع لسان اللي يفكر فيكي غلط بس الفكره ذات نفسها انا مش عاوزها تخطر على بال حد فهمتي ياروحي وتاج راسي... 


زينه بفخر: حاضر ياحبيبي ههههههه بس مستغربه رغم اللي انت فيه دلوقتي وان ماحدش هايقدر يكح في وش الاسد بس بتفكر كده 


يونس: مهما اكون ومهما اعلى دا من كرم ربي عليا وبرضوا مهما اعلى هافضل راجل شرقي دمه حامي على اللى منه وانا مسلم مش غربي ولا اجنبي علشان اعيش ذيهم........ 


زينه: طبعاً ياحبيبي ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا يارب العالمين طيب خلاص هالغي الذفت ياسين واخد العربيه اللي بره 


يونس: ماشي ياقلبي 


زينه: يونس


يونس: نعم 


زينه: متاكد انك عاوز تتجوز ياسمين


يونس: اه 


زينه: بلاش يايونس ماتدمرش  نفسك انت مش بتحبها بلاش 


يونس: زينه انتي اتأخرتي يلا روحي 


زينه: ماشي يايونس براحتك يلا سلام 


#استدارت زينه للذهاب والا ان خرجت حتى وجدت سيارت يوسف تدخل من بوابة المنزل... 

ثواني ونزلت اسيا منها سريعآ......... 


زينه بصراخ: اسوووووووووووو


اسيا: ههههههه قلب اسوا يامجنونه وحشتيني وحشتيني اويييي 


يوسف: انا داخل انا ليوسف يابنات وانتم براحتكم...... 


اسيا وزينه: ماشي 


احتضنت زينه اسيا بقوه والا ان احتضنتها حتى انهمرت دموعها..... 


زينه: وحشتيني اوي يااسوا كده كده اهون عليكي تبعدي عني 


اسيا: معلش ياقلبي الظروف جبرتني


زينه: بس ليه ليه انا تبعدي بسهوله يونس بيحبك والله بيحبك يابنتي 


اسيا: خلاص يازوزو دا موضوع وراح لحاله المهم انتي مالك.في ايه 


زينه: تعبانه يااسو مخنوقه مخنوقه مابقتش طايقه اي حد هنا كلهم بقوا ياخدوا قرارات لمصلحتهم هما ماحدش بقى يفكر اذا كان الشخص ده هايزعل ولا لاء انا اتخنقت البيت بقى يخنق يخنق 


اسيا: اهدي ياقلبي 


زينه: وانتي سيبتيني وبعدي ليه انا ماكنتش بتكلم غير معاكي يااسوا 


اسيا: يابت بعدت فين انا جنبك اهو 


ورد: ايه ده اسوا وحشتيني خش في حضن اخوك يافواز


اسيا: ههههههه حبيبتي انتي اكتر 


ورد: احلويتي يابت وقلوظتي وبقيتي قمر 


زينه: خمسه في عينك يابت..... 


ورد: ليه ياختيييي هو انا عيني صفرا يابت


اسيا: ههههههه اهدوا يامجانين... 


زينه: طب يلا تعالوا نترزع شويه


اسيا: يلا 


دخل يوسف ليونس 


يونس: اهلا اهلا ياواد منور 


يوسف: ربنا يخليك يارب 

كنت عاوزك في حاجه بخصوص اسيا وجميله 


يونس: خير يارب 


يوسف: حاسس ان جميله هي واسيا اخوات انا سمعت قصة جميله وهي شبه قصة اسيا اوي حاسس ان هما اخوات 


يونس: اذاي ده 


يوسف: بص ممكن نحاول نتاكد علشان نعرف 


يونس: اذاي 


يوسف: في كذا طريقه ممكن مثلآ نحاول نعمل تحليل DnA بس مش عارف ازاي انا مش عاوزهم يعرفوا خالص غير لما نتأكد 


يونس: اممممممم 


يوسف: اييييييييه بقولك ساعدني 


يونس: خلاص ماشي نجرب ونعمل محاوله


يوسف: طيب هانعمله اذاي من غير ماهما يعرفوا 


يونس: استنى لما الواد ياسين يجي ونشوف حل 


يوسف: خلاص ماشي بس في السريع علشان اسيا معايا والبت جميله امرتني مانطولش علشان بتجهز الغدا بنفسها ههههههه شكل هبات النهارده في المستشفى 


يونس: ايه ده هي اسيا هنا 


يوسف: اه بره مع زينه وورد قاعدين يرغوا 


يونس: مش تقول ياحماااار ساكت كل ده 


يوسف: ههههههه اسف نسيت


خرج يونس ليرى تلك الجميله التى تركته وحيدآ خلفها يشتاق اليها ياالله كم كان يشتاق.... القلب لرؤيتها يريد ان يسمع صوتها لا يستطيع نسيانها وهل ينسى عشقها الوحيد هل ينسى من عرف معنى الحب على يديه..... 


نظر يونس وجدها تجلس مع زينه وورد تضحك ظل ينظر لها يريد ان يشبع الم قلبه يريد ان يروي عشقه من رؤيتها لم يستطع ان يزيح عينيه عنها 


راءته اسيا ينظر لها فرح قلبها بشده لرؤيته  اشتاقت له اشتاقت لرؤيته ولكن لا لا لا تريد ذلك تريد نسيانه تريد البعد عنه لا تريد ان تتذكره 


اصبحت اسيا تحتار بين عقلها وقلبها 


اسيا في نفسها: لأ لأ ايه اللي بعمله ده ماينفعش افضل بصاله كده بس هو واحشني اووي بس لأ غلط ماينفعش ابصله طب اعمل ايه بقالي كتير مش شيفاه يوه غلط يااسيا اجمدي كده بس مش قادره ابعد عيني وحشتني بصته الحنينه ليا اسيا اسيا فوقي يااسيا غلط علشان ماما امال حتى فوقي....


زينه: اسو اسو انتي يابنتي... 


اسيا: ها نعم بتقولي حاجه 


زينه: بقول لا اله الا الله فينك ياامه


اسيا: معاكم اهو 


زينه: معانا فين انتي مش معانا خالص ايه  اللي واخد عقلك ياجمييييل


اسيا: مافيش انا معاكم اهو 


ورد: معانا احنا برضو اه ياني منك 


زينه بغناء: بصيتله وبصلي بيغمزلي غمزتله 

اكملت ورد معها: قعد يهوهو هوهو وفضلت اهوهو هو هو 


اسيا: بس ياجزمه منك ليها بطلوا تريقه


زينه وورد: ههههههه ههههههه ياخراشي على العشق المفقوع ده ههههههه.... 


غيرت اسيا مجرى الحديث: صحيح يامعفنين بقى خلاص هاتتجوزو انتي وهي  بكره وانا اخر من يعلم

 اخص عليكم اخص 


للحظه تذكرت ورد مااصاب حبيبها حزنت بشده وعلمت دموع عينيها طريقها اصبحت تنظر لفوق لتمنعها من النزول وفضحها امامهم 


علمت اسيا انها تمنع دموعها بسبب تلك الطريقه 


اسيا: مالك ياورد في ايه 


ورد بصوت ملئ بالدموع: م ما مافيش ياحبيبتي 


اسيا: اخص عليكي هو احنا مش وعدنا بعض احنا التلاته اننا نكون مع بعض علي الحلوه والمره انتي كده بتزعلينا...... 


ورد: اصل اصل


زينه: لا اصل ولا فصل اتنيلي احكي يابت في ايه يلا دا احنا اخوات ياحبيبتي ولازم نكون مع بعض في كل حاجه.... 


ورد: طيب اوعدوني اللي اقوله مايخرجش برانا احنا التلاته ولا مخلوق يعرف حاجه عن اللي هاقولها 


زينه واسيا: وعد ان شاءلله 


حكت لهم ورد كل حاجه عن علي وعن مرضه 


زينه بصدمه مليئه بالدموع: ان ان ااااا انتي بتقولي اييييييه انتي بتقولي اييييييييه 


               الفصل مئةوثلاثة من هنا 

تعليقات