رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الواحد والرابعون 41 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الواحد والاربعون 41

بقلم حبيبه 


انتهت اسيا من صلاتها 


يونس بحب: حرمآ 


نظرت اسيا خلفها بتفاجأ 

ولكن يونس من تفاجأ بدموعها. 


يونس بخوف: مالك في ايه ليه بتعيطي حد زعلك ياقمري 


هزت اسيا راءسها بالنفي وهي تزيل دموعها بضهر يدها... 


ابتسم يونس لطفولتها التي عشقها. 


يونس في سره: قمر حاسس اني عاوز اكلك اكل يخربيتك. 


يونس: احم كنت جاي احم قصدي يعني 


كل هذا واسيا تنظر له تنتظر كلامه 


يونس: اسيا بصي انا مش عارف امتى وليه وليه انتي بالذات بتشدلك بتوجع اوي ما بتزعلي 

بحس اني بموت لما حد يكلمك ببقى عاوز اموته في ايدي لما بتخاصميني وتبطلي حتى تضحكي في وشي بتعب اوي وبتعصب وببقى هاموت وتكلميني لما بتعيطي قدامي ببقى عاوز اخدك فى حضنى واقولك دموعك دي غاليه عليا اوي واقولك اضحكي وانا سندك وارمي كل تعبك وزعلك عليا انا اشيله 

بفرح اوي وقلبي بيفرح لما بشوف ضحكتك  بس ان الدنيا نورت حواليا.... 

تفتكري ده ايه يااسيا 


اعطته اسيا ضهرها وهي تبكي  وقلبها ينبض بقوه وخرج عن سيطرتها... 


يونس: اسيا ردي عليا ليه ساكته انا انا انا بحبك يااسيا. 


رفعت اسيا راءسها بصدمه ونبض قلبها ذادت قوته وضعت يدها على قلبها واغمضت عيونها وهي تبكي... 


اسيا في سرها: يالله قويني يارب يارب. 


يونس بااستغراب: اسيا مابترديش ليه مالك. 


اذالت اسيا دموعها بقوه ونظرت له باابتسامه..

مسكت ايد يونس واجلسته علي الفراش وجلبت ورقه وقلم وكتبت له  


اسيا: يونس انت اويتني وساعدتني بعد اللي حصلي ودخلتني بيتك وبقى ليا ام ملاك حبيتني ذي بنتها  واخت ذي القمر بحبها وبقى ليا ليا ليا اخ حبني وبقى سندي وضهري وانا حبيته ذي اخويا اسمه يونس.... 


نظر لها يونس بصدمه المت قلبه بشده... 


اكملت اسيا كلامها ومع كل كلمه كام قلبها يبكي  وتعلم كلامها يجرحه... 


اسيا: انت اخويا يايونس اخويا ذي ماعلي اخويا وبحبك اوي ذي اخويا انت سندي وضهري وهاتفضل كده علي طول.. وربنا رزقك بياسمين ذي القمر وبأذن الله هاتحبها مع الوقت. 


نظر لها يونس بصدمه كبيره ولكن تحول فجأه 


يونس: روحي نامى يااختي واعتبري ولا كاني جيتلك ولا شوفتيني ولا كلمتك حتى سلام يااختي. 


ذهب يونس من امامها بكل قوه وشموخ وعزت نفس  فامهما حصل عند الكرامه ويذهب الجميع للجحيم. 

ظلت اسيا تتابعه الا ان خرج واغلق الباب خلفه


ارتمت اسيا على الارض وهي تبكي بقوه والم


 اسيا في سرها: يارب بحبه بحبه اوي والله بعشقه بس مش عاوزه اظلمه يونس من حقه ياخد اللي محافظة على نفسها انا اقل من امي ابصله حتى يارب الصبر من عندك والنبي الصبر يالله. 


ذهب اسيا وقراءت بعض ايات القراءن ونامت 


فتحت جميله عيونه وصدمت مما راءت ولكن فرحت بشده... 


كان يوسف ماسك ايد الحارس بغضب كبير 


يوسف: بتعمل ايه ياحيوان انت انت اتجننت يابنأدم وصلت بيك القذاره لبنات قد ولادك.... 


الراجل: يو يو يوسف باشا دي عيله زباله حراميه كانت خدامه عندي وسرقتني وهربت وانا كنت بربيها. 


جميلة: والله أبداً دا بنادم زباله انا لا خدامه ولا حراميه دا دا داكان عاوز ي ي يغتصبني غصب عني ارجوك انقذني من الحيوان المريض ده ارجوك ربنا بعتك ليا نجده ماتسبنيش والنبي 


يوسف بغضب: انت بنادم زباله وابن******وحيات امي لربيك وهاخليك مش نافع يا******... 


ضرب يوسف جميع الحراس والتفت الى اللذي سيموت من الخوف والرعب... 


يوسف وعينيه تنطق بالغضب: دورك ياعسل بقا انتي يابيضه فيكي صحه حتى تكحي لما تروح تعتدي على بنت وياترى عملتها مع كام بريئه طب انا بقى هاخليك مش نافع لاي حاجه خااااااالص يلا بقى نبتدي تعالي ياقطه 

وبداء يوسف في ضربه في كل جزء من جسده الا ان اصبح الرجل لا يصح لاي شيئ 


يوسف: اتفوا وده تحذيري ليك يا و****"وابقى وريني وساختك دي هاتعملها تاني اذاي. 


جميله: ايوه بقى يخربيتك شلفطهم كلهم لأ شبح 


يوسف: وانتي ليكي نفس بعد كل اللي حصلك ده تهزري 


جميله: انا كنت واثقه ان ربنا هاينقذني واهو بعتك ليا وبعدين ماليش في النكد والحمد لله انا بخير يبقى مااضحكش ليه اجدع... 


يوسف: انتي بجد غريبه 


جميله: ولا غريبه ولا حاجه فكك فكك 


يوسف: هههههه حاضر هافكني طب تحبي اوصلك. 


جميله: لأ ياعم شكرا انا لسه واقفه علي رجلي والحمد الله  يعنى لا منهاره ولا الدنيا جباره ولا العالم غداره واهو اقدر اروح لوحدي  


يوسف: هههههه ماشي ياست الجامده انتي اللي يشوفك من شويه مايشوفكيش دلوقتي بس برضوا هاوصلك. 


جميله: يلا ياعم وصلني هاموت واكل جعااااااانه 


يوسف بضحك: هههههه قدامي يامفجوعه انتي العربيه اهي.

عز الدين: الووووو جاهز 

.......: طبعاً ياباشا ومستني منك انفذ 

عز الدين: بعد بكره علي طول هالعتلك مكانه بالظبط وتنفذ فاهم. 

......: اشطا ياباشا


عز الدين: اسف ياحبيبتي هههههه 


دخل يونس غرفة الرياضه وظل مقارب ساعتين يلعب رياضه 


انتهى يونس وهو يتسبب عرقآ وكلمه يتذكر كلام اسيا يذداد غضبه اكتر واكتر. 


يونس: ليييه ليييه دا انا اول مره احب ليه ليه تعملي معايا كده بس لاء لاء يااسيا انا هاخليكي تعترفي منك لنفسك مستحيل احب غيرك لا قبلك ولا بعدك 


ثم ذهب واخذ حمامه وذهب للنوم. 


يوسف: مش فاكراني 

جميلة: لأ عدم لامؤخذه اكنش وعدتك بالحب وخليت بيك ياخويا ولا حاجه 

يوسف: هههههه لأ بس مش فاكره اللي عكنن عليكي قصة العشق المفقوع بينك وبين عم اسمه ايه ده بتاع السوبر ماركت  


جميلة بتذكر: اممممممم احيه هو انت ياعبد الصمد كان نفسي امسك في زمارت رقبتك وازمر بيها يامستفز.... 


يوسف: هههههه اهدى ياحج خلاص انسي 


جميلة: خلاص عفونا عنك يلا ياعسليه اركن هنا وصلنا يلا سلاموز 


يوسف: ماتصبري ادخلك جوه الحاره بتاعتك يابنتي 


جميلة: نننننعم ويقولوا كانت فين البت العسل القمر ام دم خفيف مع الواد المز ده ابو عيون عسل ابو عضلات تؤتؤ سمعتي ياكابتشن. 


يوسف: هههههه اعتبر دي معاكسه طيب 


جميلة: مين انا حاشه لله يااخي الفاضل 

يوسف: هههههه مجنونه والله 


جميلة: يلا بقى امي هاتشوحني سلاموز 


يوسف: طب مش هاشوفك تاني 


جميلة: اللي عاوزه ربنا هايكون. 


يوسف: ونعم بالله العلي العظيم 


جميلة: سلام ياعسليه


يوسف: سلام يامجنونه

 


انتهت اسيا من صلاتها 


يونس بحب: حرمآ 


نظرت اسيا خلفها بتفاجأ 

ولكن يونس من تفاجأ بدموعها. 


يونس بخوف: مالك في ايه ليه بتعيطي حد زعلك ياقمري 


هزت اسيا راءسها بالنفي وهي تزيل دموعها بضهر يدها... 


ابتسم يونس لطفولتها التي عشقها. 


يونس في سره: قمر حاسس اني عاوز اكلك اكل يخربيتك. 


يونس: احم كنت جاي احم قصدي يعني 


كل هذا واسيا تنظر له تنتظر كلامه 


يونس: اسيا بصي انا مش عارف امتى وليه وليه انتي بالذات بتشدلك بتوجع اوي ما بتزعلي 

بحس اني بموت لما حد يكلمك ببقى عاوز اموته في ايدي لما بتخاصميني وتبطلي حتى تضحكي في وشي بتعب اوي وبتعصب وببقى هاموت وتكلميني لما بتعيطي قدامي ببقى عاوز اخدك فى حضنى واقولك دموعك دي غاليه عليا اوي واقولك اضحكي وانا سندك وارمي كل تعبك وزعلك عليا انا اشيله 

بفرح اوي وقلبي بيفرح لما بشوف ضحكتك بس ان الدنيا نورت حواليا.... 

تفتكري ده ايه يااسيا 


اعطته اسيا ضهرها وهي تبكي وقلبها ينبض بقوه وخرج عن سيطرتها... 


يونس: اسيا ردي عليا ليه ساكته انا انا انا بحبك يااسيا. 


رفعت اسيا راءسها بصدمه ونبض قلبها ذادت قوته وضعت يدها على قلبها واغمضت عيونها وهي تبكي... 


اسيا في سرها: يالله قويني يارب يارب. 


يونس بااستغراب: اسيا مابترديش ليه مالك. 


اذالت اسيا دموعها بقوه ونظرت له باابتسامه..

مسكت ايد يونس واجلسته علي الفراش وجلبت ورقه وقلم وكتبت له  


اسيا: يونس انت اويتني وساعدتني بعد اللي حصلي ودخلتني بيتك وبقى ليا ام ملاك حبيتني ذي بنتها واخت ذي القمر بحبها وبقى ليا ليا ليا اخ حبني وبقى سندي وضهري وانا حبيته ذي اخويا اسمه يونس.... 


نظر لها يونس بصدمه المت قلبه بشده... 


اكملت اسيا كلامها ومع كل كلمه كام قلبها يبكي وتعلم كلامها يجرحه... 


اسيا: انت اخويا يايونس اخويا ذي ماعلي اخويا وبحبك اوي ذي اخويا انت سندي وضهري وهاتفضل كده علي طول.. وربنا رزقك بياسمين ذي القمر وبأذن الله هاتحبها مع الوقت. 


نظر لها يونس بصدمه كبيره ولكن تحول فجأه 


يونس: روحي نامى يااختي واعتبري ولا كاني جيتلك ولا شوفتيني ولا كلمتك حتى سلام يااختي. 


ذهب يونس من امامها بكل قوه وشموخ وعزت نفس فامهما حصل عند الكرامه ويذهب الجميع للجحيم. 


ظلت اسيا تتابعه الا ان خرج واغلق الباب خلفه


ارتمت اسيا على الارض وهي تبكي بقوه والم


 اسيا في سرها: يارب بحبه بحبه اوي والله بعشقه بس مش عاوزه اظلمه يونس من حقه ياخد اللي محافظة على نفسها انا اقل من امي ابصله حتى يارب الصبر من عندك والنبي الصبر يالله. 


ذهب اسيا وقراءت بعض ايات القراءن ونامت 


فتحت جميله عيونه وصدمت مما راءت ولكن فرحت بشده... 


كان يوسف ماسك ايد الحارس بغضب كبير 


يوسف: بتعمل ايه ياحيوان انت انت اتجننت يابنأدم وصلت بيك القذاره لبنات قد ولادك.... 


الراجل: يو يو يوسف باشا دي عيله زباله حراميه كانت خدامه عندي وسرقتني وهربت وانا كنت بربيها. 


جميلة: والله أبداً دا بنادم زباله انا لا خدامه ولا حراميه دا دا داكان عاوز ي ي يغتصبني غصب عني ارجوك انقذني من الحيوان المريض ده ارجوك ربنا بعتك ليا نجده ماتسبنيش والنبي 


يوسف بغضب: انت بنادم زباله وابن

وحيات امي لربيك وهاخليك مش نافع يا. 


ضرب يوسف جميع الحراس والتفت الى اللذي سيموت من الخوف والرعب... 


يوسف وعينيه تنطق بالغضب: دورك ياعسل بقا انتي يابيضه فيكي صحه حتى تكحي لما تروح تعتدي على بنت وياترى عملتها مع كام بريئه طب انا بقى هاخليك مش نافع لاي حاجه خااااااالص يلا بقى نبتدي تعالي ياقطه 

وبداء يوسف في ضربه في كل جزء من جسده الا ان اصبح الرجل لا يصح لاي شيئ 


يوسف: اتفوا وده تحذيري ليك يا و"وابقى وريني وساختك دي هاتعملها تاني اذاي. 


جميله: ايوه بقى يخربيتك شلفطهم كلهم لأ شبح 


يوسف: وانتي ليكي نفس بعد كل اللي حصلك ده تهزري 


جميله: انا كنت واثقه ان ربنا هاينقذني واهو بعتك ليا وبعدين ماليش في النكد والحمد لله انا بخير يبقى مااضحكش ليه اجدع... 


يوسف: انتي بجد غريبه 


جميله: ولا غريبه ولا حاجه فكك فكك 


يوسف: هههههه حاضر هافكني طب تحبي اوصلك. 


جميله: لأ ياعم شكرا انا لسه واقفه علي رجلي والحمد الله يعنى لا منهاره ولا الدنيا جباره ولا العالم غداره واهو اقدر اروح لوحدي  


يوسف: هههههه ماشي ياست الجامده انتي اللي يشوفك من شويه مايشوفكيش دلوقتي بس برضوا هاوصلك. 


جميله: يلا ياعم وصلني هاموت واكل جعااااااانه 


يوسف بضحك: هههههه قدامي يامفجوعه انتي العربيه اهي. 


عز الدين: الووووو جاهز 

.......: طبعاً ياباشا ومستني منك انفذ 

عز الدين: بعد بكره علي طول هالعتلك مكانه بالظبط وتنفذ فاهم. 

......: اشطا ياباشا


عز الدين: اسف ياحبيبتي هههههه 


دخل يونس غرفة الرياضه وظل مقارب ساعتين يلعب رياضه 


انتهى يونس وهو يتسبب عرقآ وكلمه يتذكر كلام اسيا يذداد غضبه اكتر واكتر. 


يونس: ليييه ليييه دا انا اول مره احب ليه ليه تعملي معايا كده بس لاء لاء يااسيا انا هاخليكي تعترفي منك لنفسك مستحيل احب غيرك لا قبلك ولا بعدك 


ثم ذهب واخذ حمامه وذهب للنوم. 


يوسف: مش فاكراني 

جميلة: لأ عدم لامؤخذه اكنش وعدتك بالحب وخليت بيك ياخويا ولا حاجه 

يوسف: هههههه لأ بس مش فاكره اللي عكنن عليكي قصة العشق المفقوع بينك وبين عم اسمه ايه ده بتاع السوبر ماركت  


جميلة بتذكر: اممممممم احيه هو انت ياعبد الصمد كان نفسي امسك في زمارت رقبتك وازمر بيها يامستفز.... 


يوسف: هههههه اهدى ياحج خلاص انسي 


جميلة: خلاص عفونا عنك يلا ياعسليه اركن هنا وصلنا يلا سلاموز 


يوسف: ماتصبري ادخلك جوه الحاره بتاعتك يابنتي 


جميلة: نننننعم ويقولوا كانت فين البت العسل القمر ام دم خفيف مع الواد المز ده ابو عيون عسل ابو عضلات تؤتؤ سمعتي ياكابتشن. 


يوسف: هههههه اعتبر دي معاكسه طيب 


جميلة: مين انا حاشه لله يااخي الفاضل 

يوسف: هههههه مجنونه والله 


جميلة: يلا بقى امي هاتشوحني سلاموز 


يوسف: طب مش هاشوفك تاني 


جميلة: اللي عاوزه ربنا هايكون. 


يوسف: ونعم بالله العلي العظيم 


جميلة: سلام ياعسليه


يوسف: سلام يامجنون

.... :يونس بيه

يونس: ايوه انا مين حضرتك 

....: انا دكتور في مستشفى 

 اخت حضرتك عملت حادثه وهي عندنا ياريت لو حضرتك تيجي 


.... :يونس بيه

يونس: ايوه انا مين حضرتك 

....: انا دكتور في مستشفى 

 اخت حضرتك عملت حادثه وهي عندنا ياريت لو حضرتك تيجي 


          الفصل الثاني والاربعون من هنا 


تعليقات