رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الرابع و التاسعون 94 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الرابع و التاسعون 94

بقلم حبيبه


يونس: اه ياماما علشانها اااه علشانها اه علشانها 


امال بحزن: ياحبيبي ارجوك بلاش عند هي ماتنفعكش ماتنفعكش


يونس: بس انا بحبها بحبها بحبها مش قادر اعملك ايه مش شايف غيرها دي بقت روحي النفس اللي بتنفسه


امال بغضب وتسرع: وهم وهم انت عايش في وهم اكيد مش بتحبها انت بتوهم نفسك علشان ساعدتها بس وياريتك ماساعدتها كنت سيبتها مرميه مغتصبه  بدمها  من ساعت مادخلت  البيت نحسته....... 


صمتت امال بصدمه كيف كيف تقول هذا 


امال في نفسها: ايه اللي قولته ده معقولة وصلت بيا لكده يااارب


هنا صدم الجميع من كلام امال فما صدمهم انها تميزت بطيبة قلبها وحنيته غافلين عن قلب الام الخائف على اولادها...... 


يونس بصدمه: ا... ان ان انتي بتقولي ايه ياامي معقوله انتي انتي ياامي.... 


امال: ا ان انااا ما ماقصد..... 


اسيا بهدوء: ولا يهمك يامااااا

اسفه قصدي يامدام امال

انتي صح انا نحس واي مكان ادخله بجيبله النحس سامحيني والله مااقصد لو اعرف اني هاعمل كل ده وافرقكم كنت بعدت بس خلاص انا هابعد يمكن بعدي الامور تتصلح


يونس بغضب: انسسسي تبعدي عني انسيها خااالص فااهمه انتي هاتفضلي جنبي يعني هاتفضلي جنبي......... 


زينه ببكاء: ليه ياماما ليه بتعملي كده حرام عليكي والله حرام عليكي كده 


نظرت لهم امال بحزن وذهبت لغرفتها بصمت وخلفها سعاد..... 


اسيا: اسفه يايونس لازم امشي انا هارتاح وانتم هاترتاحوا


يونس: لا قولت لأ انتي فاهمه لأ 


اسيا: يونس افهمني ا ان انا لازم امشي ارجوك سبني امشي 


يونس وقد بداء الغضب يتحكم فيه: رجلك تطلع بره البيت ده علي جثتي سامعه يااسيا علي جثتي 


اسيا: يونس فوق لازم امشي بلاش عصبيتك تتحكم فيك انا ماينفعش افضل هنا ارجووووك ابعد عني يااخي هو عافيه  مش عاوزه اقعد مش عاوووزه 


زينه بهدوء: اسيا ارجوكي ماتاخديش بكلام ماما هي ماتقصدش والله هي بس كانت متعصبه 


اسيا بدموع: حتى لو ماتقصدش يازينه بس هي قالت الصح انا فعلاً نحس هههههه هتاخدي ايه من بنت اتحرمت من اهله وهي صغيره اختها لحد الان ماتعرفش هي عايشه ولا ميته لأ ولما كبرت هههههه بقت خرسه خرسه يازينه خرسه حتى اني اقول اللي جوايا اتحرمت منها وحمدت ربنا بس لأ الحياه برضو ماشبعتش جرح فيا فراحت مذوده الجرح شويه هههههه وبقيت مغتصبه تخيلي شرفي يضيع ومش قادره انطق مش قادره اصوت مش قادر استغيث بحد ينقذني وفي النهايه اترمي وسط دمي علي الطريق ذي الزباله عادي هههههه طب بذمتك شوفتي نحس اكتر من كده 

ويشاء القدر اخوكي ينقذني واجي هنا واحبكم واخيرآ اضحك وافرح بس لأ برضو الحياه مستكتره الضحكه دي فيا نحسي وصلكم م من ساعت مادخلت بيتكم وانا دمرته فرقت الام عن اولادها انا بوظت الدنيا لأ لأ  لازم امشي لازم 


زينه بدموع: ياقلبي انتي صابره ومؤمنه ان ده نصيب 


اسيا: صابره والله العظيم ولحد الان واثقه في ربنا وحمداه بس ارجوكم سبوني ابعد 


يونس: مستحيل 


اسيا: هامشي يايونس ولو ماسبتنيش امشي وحياتك عندي لاقتل نفسي 


يونس: للدرجه دي يااسيا عاوزه تبعدي عني 


اسيا بتصميم: اه يايونس اه وعزت وجلالة الله ان ماسيبتنيش امشي النهارده لاكون مموته نفسي 


 

ضرب يونس بيديه بغضب علي الطاوله: انتي بتعملي معايا كده ليييييه ليه كل مااقرب تبعدي ليييه حرام عليكي بقى تعبتيني معاكي لاول مره يااسيا لاول مره احب ويوم مااحب احب واحده عاوزه تبعد عني وتسيبني...... 

...... 


جميله في نفسها: اذاي ده حاسه ان قصتها تشبه قصتي ليه عاوزه اروح احضنها كده ليه زعلانه عليها كده 

ليه دموعها مأثره فيا كده في ايه 

لا لا لا لازم اعرف يارب يارب يارب 


اسيا: لازم امشي يايونس


يونس وقد فقد صبره نهائيآ: وانا قولتلك علي جثتي... 


اسيا بعند: هامشي يايونس يعني هامشي........ 


كور يونس يديه بغضب كبير: اسيااااااا اتقي شري دلوقتى احسن ليكي  واطلعي علي اوضتك 


اسيا بتصميم: ماتعاملنيش ذي الطفله قولة هامشي ودلوقتي.... 


#احس ياسين وعلى بغضب يونس التي يحاول السيطره علي نفسه بصعوبه لكي لاتخاف منه ........ 


ياسين: يونس اهدى خلاص اهدى ارجوك هي بأذن الله هاتوافق.... 


علي: كلام ياسين صح يايونس هي بس بتعاند هاتقعد بأذن الله..... 


يوسف: يونس عندي اقتراح هايريح الكل  . ايه رأيك اسيا تقعد. عندي 


يونس: نعم ايه ياعم يوسف انت اتجننت تقعد فين لامؤخذه


يوسف: ياعم اهدى تقعد مع مراتي وبعدين يايونس دي اختي دا انا احطها علي راسي... 


جميله: ماتقلقش يااستاذ يونس دي هاتبقى اختي اللي بتمناها وهاحطها في عيوني........ 


يونس: لأ هي مش هاتطلع من البيت


اسيا: انا موافقه اروح معاكم 


يونس: لا يعني لا 


اسيا بصراخ: قولتلك هامشي يعني هامشي وبعدين هو انت مالك اصلا انت مالكش كلمه عليا حتى فاهم مالكش اي كلمه عليا يعني اعمل اللي انا عاوزاه..... 


يونس:.................. 


خاف ياسين وعلي من صمت يونس المفاجاء فأكثر مايخيفهم هو صمته


ضمة زينه اسيا بخوف سريعآ لتحاول حمايتها  لمعرفتها بغضب شقيقها وثورته الهائجه.... 


وقف ياسين وعلي بأقصى سرعتهم امام اسيا ليحموها من ثورت غضبه التي اخرجتها هي بيدها........ 


ياسين: يونس بلاش بلاش بلاش علشانها هي بلاش يايونس اتحكم في نفسك حاول يايونس تمنع غضبك علشانها هي طيب......... 

 امال في غرفتها: اذاي اذاي بس طاوعني قلبي انطق الكلام ده يارب انا ماكنتش كده عمري ماكنت بحب اجرح حد اقوم انا دلوقتي اجرح البنت المسكينه دي هي ملهاش ذنب  استغفر الله العظيم يارب والله مااقصد اجرحها اروح اتأسفلها احسن..... 


سعاد وهي تقف علي الباب وتلوي فمها: ايه المحن ده ياختي لا وكمان رايحه تتأسف لا طبعا دا انا ماصدقت انها تغور من هنا تيجي انتي ضميرك يأنبك دلوقتي لأ مش هاسمحلك..... 


امال: الله اومال انتي واقفه على الباب كده ليه ياسعاد اتفضلي ياحبيبتي..... 


سعاد: ال انتي رايحه فين ياحبيبتي 


امال بحزن: هاروح اتأسف على غلطي في اسيا انا ذودتها شويه 


سعاد بخبث: وتروحي ليه دي بت خبيثه من ساعت مادخلت البيت وهي بتلعب على تقيل وفضلت ورا  ابنك اللي ذي الورد لحد ماوقعته في شباكها بعد ماكان بيسمع كلمتك  وكلمتك هي اللي بتمشي دلوقتي بقى يقولك لأ ويعارضك  دي خربت البيت وقوة عيالك عليكي دي سوسه اتمسكنت لحد ماتمكنت 


امال: تصدقي عندك حق وانا كل ده مفكراه غلبانه اتاريها تعبانه.... 


سعاد: دي حيه من تحت تبن اوعي يغرك نظرات البراءه بتاعتها دي قرشانه وبكسه وعينها بجحه..... 


ابتسم  يونس بهدوء: روحي 


صدم الجميع من ردت فعله الغير متوقعه 


علي: انت مين 


اعطاهم يونس ظهره: انا يونس امشي يااسيا امشي خدها معاك يايوسف.... 


زينه: يونس انت بتقول ايه عاوزها تبعد عننا انت لو تستحمل انا لأ مش هاقدر ابعد عنها بعد مااتعودت عليها دي اختي يايونس اختي..... 


يونس: هي اللي اختارت وانا مش بايع كرامتي علشانها  انا الاسد اللي يتخاف منه امشي يااسيا 


ظلت اسيا مصدومه من كلامه رغم انها كانت تريد الذهاب ولكن قوله هو ذلك يجرحها يحطمها لا لا لا تريده هو ان يقول هذا لا ليس لها قدره علي ذلك ليس منه هو..... 


يونس: ساكته ليه بقولك امشي يلااا


اسيا واصبحت دموعها تعلم طريقها: ح حا حاااا حاضر ثواني يايوسف هاجهز حاجتي واجي 


يوسف: تمام خدي راحتك وانا مستني.... 


اسيا: تمام بعد اذنكم 


زينه: يونس ارجوك وقفها ماينفعش تمشي الله يخليك امنعها علشان خاطري طيب يونس يونس....


ورد: يونس وقفها  ارجوك بلاش تسيبها تبعد لمجرد خلاف مش هانقدر علي بعدها 


يونس: هي اللي اختارت وانا هاحترم قرارها


اسيا: ا ان انا جاهزه 


              الخامس والتاسعون من هنا 

تعليقات